Auteur Topic: [CL] Dag 5: Pizza!!!  (gelezen 22860 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #120 Gepost op: 28-01-2020, 18:32:13 »
Please mensen, ik ben echt een gegijzelde!
Lucy zei dat we op Molduck moesten stemmen, en zij is een gegijzelde, als jullie allemaal op Molduck stemmen en ze blijkt een gegijzelde offer ik mezelf op. Alsjeblieft, gun me nog een dag  ::vergroot::

Overigens, iets als dit zeggen heeft dus echt totaal geen zin.
De eerstvolgende die iets dergelijks gaat zeggen, krijgt mijn volgende stem. Dan weet je het alvast!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #121 Gepost op: 28-01-2020, 18:33:42 »
Overigens, iets als dit zeggen heeft dus echt totaal geen zin.
De eerstvolgende die iets dergelijks gaat zeggen, krijgt mijn volgende stem. Dan weet je het alvast!
De manieren hoe Swifty en Lucy hebben ontkent dat ze een overvaller zijn heeft niet geholpen, dus ik probeer het op deze manier  :)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #122 Gepost op: 28-01-2020, 18:39:19 »
De manieren hoe Swifty en Lucy hebben ontkent dat ze een overvaller zijn heeft niet geholpen, dus ik probeer het op deze manier  :)

Komt meer over als een wanhoopskreet dan een echt verweer.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #123 Gepost op: 28-01-2020, 18:42:09 »
Top MV.
Fijn om een hele dag -nou ja een groot deel - in een opslag door te kunnen lezen.  ::bravo::

Ik had graag je mening er over ook gelezen. Maar die komt hopelijk later.

Die dag werd gedomineerd door dokter-Posts en in de tweede helft Mollenmania vs Lucy en D*N vs Lawliet.

Gisteren schreven verschillende dat ze toen op Lucy en vandaag op Lawliet zouden stemmen. Maar van dat laatste zien we vandaag weinig terug.

Het wordt denk ik een verspreide stemming, met kleine verschillen. Dat zou beter zijn dan het massaal lynchen wat we de afgelopen dagen hebben gedaan. Immers daar is meer uit te destilleren
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #124 Gepost op: 28-01-2020, 18:43:16 »
Hmm ik zie nu toch dat er mensen zijn die ook molduck denken. Dan ga ik toch voor een van de twee waar ik eigenlijk op wou stemmen en dus op molduck.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #125 Gepost op: 28-01-2020, 18:53:20 »
Ik zal nog wel even kort uitleggen waarom ik eerder heb aangegeven Jacco te vertrouwen. Het was destijds natuurlijk nog heel erg relatief en 'geen reden tot wantrouwen' was misschien een beter woord geweest. Maar Jacco was het gewoon vaak met mij eens (ook al voordat duidelijk zou worden dat ik bankdirecteur werd) en daarna schreef Jacco ook vaak dezelfde dingen die ik wilde plaatsen. In hem zie ik vooral het type speler 'vrij enthousiast en een beetje naiëf' schrijft gewoon wat opvalt en bespreekt zijn verdachten. Misschien wat gebrek aan onderbouwing, maar welke onderbouwing is tot nu toe juist gebleken?

Momenteel zou ik Jacco nog steeds bestempelen als 'geen reden tot wantrouwen'. Misschien dat vanavond blijkt dat ik er naast zat. Dan is dat maar zo. Ik ben inmiddels ook wel erg benieuwd naar zijn rol.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #126 Gepost op: 28-01-2020, 18:58:07 »
ik snap wel een klein beetje waarom jacco verdacht is maar zo verdacht valt ook wel weer mee
ik denk toch dat mijn stem gaat naar ennasil

Vind dit een rare opmerking, zomaar uit het niets Chippie.

@Jacco dat bericht waarin je smeekt om jou nog "een dag te gunnen" maakt je alleen nog maar meer verdacht.

Mijn stem gaat naar Jacco.

Mensen die op iemand stemmen die wss toch niet genoeg stemmen krijgt om gelyncht te worden, denk nog even goed na over je stem. Het zou het verschil kunnen betekenen tussen een overvaller weg of een gegijzelde weg...

Ik neem aan dat ik vermoord wordt door de overvallers (hoewel ze daar niks aan hebben, want ik ben niet de ziener), vond het erg leuk en als ik dood ben, houd dan Jacco/Molduck (één van die twee is gegijzelde, de ander overvaller, niet allebei; dat verwacht ik aangezien Jacco oproept om iedereen op Molduck te laten stemmen) en Chippie in de gaten.
Frankje Lapi

Offline belg

  • Forumlid
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #127 Gepost op: 28-01-2020, 19:03:40 »
Molduck dan maar, omdat ze voldoet aan 5 criteria die samen voldoende doorwegen om mijn stem te rechtvaardigen:
- niet actief
- de Hey Mamma-hint
- vreemd gedrag (zeggen te stemmen en dat niet doen)
- meelopen bij stemming MoleBuster LdH en (in mindere mate) L Lawliet
- suggestie van betrouwbare Lucy:  Molduck, die ze persoonlijk kent, doet anders

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #128 Gepost op: 28-01-2020, 19:05:27 »
Had ik even tijd ingeruimd om actief te gaan lezen, beland ik in een flinke file (en nee, ik lees geen mobiel achter het stuur, levensgevaarlijk)

Wel opvallend dat the day after dit topic een stuk leger is ::rofl::

Daisy, ik heb al eerder uitgelegd waarom we op Jacco zouden kunnen stemmen.  ::rofl::

<>

Ik stel voor om op Molduck te stemmen, ook omdat Lucy dat voorstelde en zij te vertrouwen bleek.

Sorry die heb ik dan gemist  ::sorry::

Ik denk dat ik op Molduck ga stemmen (ik lees net dat Frank is geswitched) ... ik heb totaal geen aanknopingspunten, het blijft gokken, ondanks alle mooie lijstjes die gemaakt worden (waarvoor dank!). Behalve, dan die benoemde Hey Mama hint, lijkt mij dit de meest veilige stem. Molduck als je jezelf wil verdedigen, komt denk ik te laat want ik ga zo sporten.

Ik wil mijn tentamen morgen halen dus ben er de rest van de avond niet.

Als ik vanavond dood blijk te zijn, hoop ik echt dat jullie een nieuwe strategie kunnen vinden om die overvallers op te sporen!

Tschüss!  ::zwaai::

succes!  ::ok::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #129 Gepost op: 28-01-2020, 19:06:55 »
Ik ga weer voor Molduck

Ennasil vind ik ook verdacht, maar geef ik nog een ronde de kans als zn tentamen achter de rug is!
You'll never walk alone

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #130 Gepost op: 28-01-2020, 19:07:40 »
Wat minder berichten vandaag, dat scheelt  :) Net als Lama ben ik wel benieuwd of de theorie over Vermoljoen klopt, maar vorige stemming was ik echt de enige, dus ik ga even voor een ander. Wie wel, dat ga ik nu eens analyseren

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #131 Gepost op: 28-01-2020, 19:09:32 »
Ik twijfel op dit moment tussen L Lawliet en Molduck. L Lawliet blijft wat mij betreft verdacht om de eerder genoemde redenen. Molduck heeft het hele spel niets bijgedragen, en ook niets gezegd of gestemd waaruit zou moeten blijken dat ze geen overvaller is.

Ik houd voor mezelf een overzicht bij waarin ik uitreken wie er met de grote groepen meestemmen en wie juist niet (niet gepost omdat er al zo veel 'feiten' worden aangedragen en het plaatsen verslechtert de werking ervan).
Het is ironisch dat Molduck duidelijk op nummer 1 staat en L Lawliet op nummer 27, helemaal onderaan. Molduck stemt dus steeds mee in grote groepen (vaak verkeerd gebleken) en L Lawliet stemt het vaakst alleen.

Ik neig naar Molduck maar het kan ook nog zomaar omslaan.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #132 Gepost op: 28-01-2020, 19:14:29 »
Vind dit een rare opmerking, zomaar uit het niets Chippie.
hoezo? ik heb gewoon geen reden om haar te wantrouwen maar aangezien je bericht dat een van hun een overvaller is ga ik veranderen naar molduck kijken of je gelijk hebt, trouwens wat ik al zei dat het stom idee was om frank te laten zeggen dat hij de dokter is want er gaan gelijk 2 gijzelaars weg frank je was een leuke speler mocht je weg gaan::bravo::
chipsverslaafde <3

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #133 Gepost op: 28-01-2020, 19:19:20 »
Tjonge ik merk dat ik met elke post van mrchipie hem verdachter vind...

Mijn stem veranderd niet. Maar als Molduck of Jacco er uit gaan dan is dat ook prima. Ik spreek in beide geen vertrouwen uit. Opvallend dat Brmtd dat wel doet.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #134 Gepost op: 28-01-2020, 19:47:35 »
Ik snap alleen niet direct waar de verdenking op Ennasil vandaan komt? Is dat puur de relatieve inactiviteit?
- Ze heeft nog niets nuttigs toegevoegd.
- Inactief, wat logisch is door haar tentamens, maar ik zie haar wel regelmatig online.
- Zei vlak voor de deadline dat ze mee ging stemmen op Lucy.
- Sowieso de personen op wie ze gestemd heeft: Swifty-LdHwolfje-Swifty-Lucy. Allemaal gegijzelden, en het opvallendst is dat ze Swifty stemde ipv WolfBuster.
- Opvallende uitspraak over ziener eerder dit topic.
- Ondanks meerdere verzoeken tot een verklaring, negeert ze alle aantijgingen compleet, en wijst naar anderen.

Zo, dat is het laatste keer dat ik mezelf herhaal, anders gaat ze het nog als een persoonlijke aanval opvatten (en dat is het uiteraard niet). ;)

Ik vind Wolfduck evengoed verdacht, maar die actie dat ze zegt te gaan stemmen en het dan niet doet kan ik op geen enkele wijze verklaren. Ook niet als wolfactie of zo.

Daarnaast neem ik sinds het vertrek van Lucy die hints niet meer serieus (al helemaal niet de hele duidelijke zoals "Hey Mamma = Molduck").
« Laatst bewerkt op: 28-01-2020, 20:04:14 door SpacyColours »
Sky might be falling but remember you can fly

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #135 Gepost op: 28-01-2020, 20:18:18 »
Molduck de verdachte nu?

Was van plan om op ennasil te stemmen, maar Molduck lijkt de meerderheid te worden, dus dan is mijn stem niet nutteloos.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #136 Gepost op: 28-01-2020, 20:21:56 »
Nog een dik uur tot de deadline. Wie gaat de kabels doorknippen? Nog zes mensen die moeten stemmen!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #137 Gepost op: 28-01-2020, 20:23:59 »
Was van plan om op ennasil te stemmen, maar Molduck lijkt de meerderheid te worden, dus dan is mijn stem niet nutteloos.
Hoezo is je stem anders nutteloos? ???
Sky might be falling but remember you can fly

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #138 Gepost op: 28-01-2020, 20:27:04 »
Hoezo is je stem anders nutteloos? ???

Nutteloos in de zin dat er niet voldoende stemmen zijn voor een meerderheid. Of ik tel verkeerd. Ik zie wel wat er uitkomt. Ik ga het veld op voor de voetbaltraining.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #139 Gepost op: 28-01-2020, 20:33:07 »
Aangezien er zo veel mensen makkelijk meegaan op Molduck verwacht ik dat ze juist geen overvaller is  :-\\ maargoed...

Het wordt denk ik Molduck vs. Jacco vs. Ennasil...

Frankje Lapi