Auteur Topic: [CL] Dag 5: Pizza!!!  (gelezen 22717 keer)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #40 Gepost op: 28-01-2020, 07:45:08 »
Ik moet me verantwoorden  ???

Uhmmm ik heb bij elke stemming verteld waarom ik voor een bepaald persoon heb gekozen. Ik heb altijd beschreven waarom ik degene op ik stemde verdacht vond.

En nee ik post niet super veel, maar mijn overwegingen en verdenkingen heb ik bij elke stemming gewoon gepost, dus echt inactief ben ik ook niet.

Oh en nu ga ik werken trouwens. Ik reageer vanavond nog wel even

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #41 Gepost op: 28-01-2020, 08:02:32 »
Slecht experiment dat stemmen op Lucy. Sorry.

Dus vandaag ga ik weer uit van mijn eigen lijstje.


Mijn top verdachten zijn:
DeWitte
Ennasil
Hautoa
Molduck

Staat er hier een naam tussen waar jullie op willen stemmen? Om te zorgen dat er eens hier eentje van uit t spel gaat.
Ik heb eerder al op Hautoa en molduck gestemd (en daar toen ook mijn redenen voor gepost, dus die ga ik niet herhalen) dus wil best mee op één van hen.

Kunnen we trouwens D*N nu voorzichtig richting het betrouwbare hokje duwen? Hij beschermde Lucy, die uiteindelijk gegijzelde was en ze waren geen koppeltje, dus dat was ook geen motivatie.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #42 Gepost op: 28-01-2020, 08:09:57 »
Ik wil wel van Hautoa is meer horen, daar weet ik nog weinig van.

Offline belg

  • Forumlid
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #43 Gepost op: 28-01-2020, 08:52:21 »
Het lijkt mij best aannemelijk dat wolven af en toe best op een wolf stemmen als daar geen gevaar toe is. Dus ik zet even iedereen waar slechts 1 (of 2) keer op gestemd is onder elkaar:

belg - dag 1 geen Molebuster, dag 4 wel Lucy + 1 solostem
Solostem afkomstig van Lawliet

Lama1997 - dag 1 geen Molebuster, dag 3 wel Swifty, dag 4 wel Lucy
Solostem afkomstig van belg

Ik vind zelf Lama1997, belg en Lawliet hier het verdachtste uitkomen.
Lawliet geeft solostem aan belg, belg geeft solostem aan Lama1997. Alle drie hebben op dag 1 niet op Molebuster gestemd. En Lama1997 en belg op dag 4 wel op Lucy. Lawliet stemde toen solo.

Dus als ik puur op basis hiervan 5 mensen zou moeten aanwijzen zijn dat L. Lawliet, Lama1997, belg, B&W en MV.

Dus ik zou graag van iedereen uitleg horen, want ik heb geen zin om alles terug te lezen.

Op dag 1 heb ik op Lucy gestemd en ik heb nadien uitgelegd waarom: ze had veel voor- en tegenstander, dus haar rol kennen levert veel informatie op die in het begin van het spel waardevol is.
Op dag 2 heb ik op Lama gestemd. Dat was gebaseerd op zijn reactie op een overzicht van DC, waarin Lama als verdacht naar voren kwam. Lama gaf een compliment aan DC over zijn werk (reactie 198 van dag 2). Dat viel me op, maar ik vond het niet krachtig genoeg om daar een discussie over te beginnen.
Op dag 3 heb ik weer op Lucy gestemd, omdat ik vond dat MM goede argumenten had.
Op dag 4 heb ik opnieuw op Lucy gestemd, om dezelfde reden. Net als de meerderheid van de groep, maar ik was dus een van de eerste die mis was. (Daar gaat mijn pluim.)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #44 Gepost op: 28-01-2020, 08:56:01 »
Ik moet zeggen dat het te lang duurde voordat ik überhaupt begreep waar je het over had, Brtdm. ::rofl::
Ik vind het ook niet logisch. Je zou toch niet hoeven te kijken maar het totaal aantal stemmen, maar naar solostemmen bij 1 stemming? De wolf zegt niet: “ik wil graag op een medewolf stemmen maar de medewolf krijgt anders een te hoog totaal aantal stemmen”.

Een stukje uit jouw bericht:
D*N - dag 1 wel Molebuster, dag 2 wel LdH
Solostem afkomstig van B&W

Vòòr dag 4 hebben overigens ook B&W en MV een solostem uitgebracht op Lawliet. Deze komen al eens terug in bovenstaand schema.

Dus als ik puur op basis hiervan 5 mensen zou moeten aanwijzen zijn dat L. Lawliet, Lama1997, belg, B&W en MV.
Je noemt dat mijn naam ergens anders in je bericht al voorkomt, dat is bij mijn solostem op D*N. Je vindt het dus een argument dat ik een solostem op medewolf D*N heb geplaatst, terwijl je nadrukkelijk zegt dat D*N niet een overvaller is. Dan kan mijn stem niet tellen als stem-op-medewolf. Daar klopt toch iets niet?
Je kunt me verdenken, dat is prima, maar zet het niet in een schema waar het om totaal iets anders gaat.

Ik krijg een beetje het gevoel dat je verdachten hebt maar niet weet hoe je het moet bewoorden, en daarom maar met deze vage theorie aan komt zetten zodat mensen die maar vluchtig lezen gewoon maar denken dat het vast wel zal kloppen.
Ook deze post van jou op dag 3. 3 van de 5 mensen die je nu noemt noem je hier ook. Het is zeker niet erg om een verdachte te hebben, maar deze beredenering klopt gewoon niet.

Ik zit er vooral over te denken om op de_witte, Swifty of MV te stemmen. Ik heb nog wel meer verdachten, maar dat wordt dan waarschijnlijk een solo-stem en dat heeft weinig nut.

Het enige rare is, als een van hen een overvaller is, zou ik verwachten dat de verdachten die ze zelf noemen een van de andere hoofdverdachten is. Maar ze noemen allemaal namen die ik zelf nog niet erg logisch vind en waar ik me vanaf vraag of je op dit moment genoeg medestanders kan vinden.
Dus of ze zijn allemaal overvallers, maar dat kan ik me dan bijna ook weer niet voorstellen, of.. ja, of wat eigenlijk??

de_witte vind ik in ieder geval nog wel lekker kritisch en niet al te meegaand met anderen. En ik denk dat het goed is om zo iemand nog even er in te houden. Met wat wantrouwen, dat wel. Swifty begrijp ik ook nog niet altijd even goed, ik denk dat bij haar iets makkelijker linkjes te maken zijn als we haar rol weten, dus mogelijk mijn stem. En MV voegt volgens mij weer totaal niks toe. Al 3x een solo-stem uitgebracht en maakt niet echt logische keuzes. Alleen vanwege de verwarring zou ik al bijna op hem stemmen.

Verdere zij-verdachten zijn voor mij op dit moment:
Nieky, B&W en Lama. Maar bij hen wil ik nog geen risico lopen om een verkeerde eruit te sturen. Nog niet zoveel van gezien om conclusies te kunnen trekken bij het kennen van hun rol.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #45 Gepost op: 28-01-2020, 08:56:54 »
Als je trouwens wilde dat ik de stemmen nog eens uitleg, dan quote ik dat vanmiddag nog wel een keer, maar ik moet nu naar school ::hypocriet:: ::zwaai::

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #46 Gepost op: 28-01-2020, 09:29:16 »
Ik ben ook nog wel benieuwd naar ennasil: hij zei gisteren mee te stemmen op Lucy (en deed dat ook) zonder zelf met argumenten te komen, dus ik ben nu wel benieuwd wat zijn nieuwe verdachten zijn?
I will follow my inner gold

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #47 Gepost op: 28-01-2020, 10:13:29 »
Ik neig naar ennasil. Ze zal ongetwijfeld druk zijn met dagelijkse beslommeringen, maar ondertussen zie ik haar wel gewoon heel vaak online. Dan kan ze best een keer iets nuttigs posten, maar het zijn steeds van die semi-spontane opmerkingen die zo van een wolfje kunnen zijn. Dat, plus haar stemgedrag, zorgt dat ik wel een idee heb op wie ik deze ronde ga stemmen.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #48 Gepost op: 28-01-2020, 10:19:08 »
Op dit moment gaat mijn stem naar L.Lawiet of naar ennasil. Heb bij beide personen mijn twijfels.
Ook door opmerkingen van ennasil zoals deze:

Omdat er door een gegijzelde is geopperd om op Lucy te stemmen, ga ik daarin mee
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #49 Gepost op: 28-01-2020, 10:20:45 »
Ik ben ook nog wel benieuwd naar ennasil: hij zei gisteren mee te stemmen op Lucy (en deed dat ook) zonder zelf met argumenten te komen, dus ik ben nu wel benieuwd wat zijn nieuwe verdachten zijn?
Ik zou van jou eigenlijk ook wel een onderbouwing voor je stem voor Jacco willen weten. Want bij je stem op Mrchippie heb ik een onderbouwing gezien, bij de stem op mij ook, maar stem op Jacco is een beetje geruisloos voorbij gegaan.

En ik wil weten hoe je tentamen is gegaan (maar dat is een beetje off-topic :P)

Waar ik ook nog over zit na te denken is de stemming van de bankdirecteur. Jacco en Brtdm stemden allebei op MoleBuster als directeur, maar bij de wegstemming stemde Brtdm wel op hem en Jacco ging voor Lucy (die nu geen overvaller blijkt).

Dus misschien heeft Miek wel een punt met haar stem op Jacco? Want hij stemde achtereenvolgens op Lucy (geen overvaller), De Witte(?), Swifty (geen overvaller, wel meeste stemmen) en een stem op SanderFMC (?). Nadat hij aangaf veranderd te zijn van Lucy naar hem.

Ik ben dus ook van hem wel benieuwd naar de uitleg voor zijn switch gisteren.

Verder heb ik nog geen idee wat ik ga stemmen.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2020, 10:27:18 door MollenvangR-Art »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #50 Gepost op: 28-01-2020, 10:35:06 »
Als we deze ronde geen overvaller eruit stemmen moeten we misschien toch maar weer die randomizer erbij pakken. ::rofl::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #51 Gepost op: 28-01-2020, 10:37:53 »
Waarom ik niet op Lucy maar op Sander heb gestemd:

Eerst stond mijn stem op Lucy, maar toen had ik een voorgevoel dat Lucy een gegijzelde was en ik wou niet op mijn geweten hebben dat ik (net als bij Swifty) wéér een gegijzelde wegstem. Van Sander was er geen bewijs dat hij een overvaller is, maar ook geen aanwijzingen dat hij een gegijzelde is. Vandaar dus mijn stem.

Als ik Jacco niet was had ik hem ook verdacht hoor  ::rofl:: Maar ik ben geen overvaller, echt niet.

Offline ennasil

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #52 Gepost op: 28-01-2020, 10:48:02 »
Maar ik ben geen overvaller, echt niet.

Oee heb ik je nou betrapt? Hier stond eerst iets anders volgens mij!  ::vergroot::

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #53 Gepost op: 28-01-2020, 10:50:24 »
Stond inderdaad wat anders  ::rofl::, was vergeten dat het woordje 'geen' er stond

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #54 Gepost op: 28-01-2020, 10:53:07 »
Daisy, ik heb al eerder uitgelegd waarom we op Jacco zouden kunnen stemmen.  ::rofl::

Maargoed..

Ik vind dat er wel erg makkelijk mee wordt gegaan met de mogelijke stemming op L Lawliet. Het zou me niks verbazen als een aantal van jullie overvallers zijn.

Ik stel voor om op Molduck te stemmen, ook omdat Lucy dat voorstelde en zij te vertrouwen bleek.
Frankje Lapi

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #55 Gepost op: 28-01-2020, 10:55:28 »
Om even mijn solostemmen redenatie uit te leggen. Ik ga er ook niet vanuit dat alle vijf namen die ik genoemd heb overvallers zijn. Maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat overvallers soms vaag stemmen en wellicht ook eens op een wolf om later te kunnen zeggen 'kijk, daar heb ik al eens op gestemd'.

Wat mij daar bij op viel is dat voor dag 4 Lawliet 2 keer een solostem heeft gekregen (van mensen die zelf ook solostemmen hebben ontvangen) vervolgens zelf 2 keer een solostem heeft uitgedeelt, waaronder aan belg, die zelf ook een solostem heeft uitgedeelt.

(Volgt u het nog?)
Dus ik dacht een patroon te zien.

Maar ik moet toch ook eerlijk zeggen dat ik mijn eigen redenatie ook niet volledig vertrouw. belg is namelijk 1 van de personen die ik het meeste vertrouw en die is hier dan juist verdacht. Ik laat het voor nu nog wel even rusten.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2020, 11:08:56 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #56 Gepost op: 28-01-2020, 10:57:49 »
Linus, al meerdere dagen stem jij op mij zonder daar een uitleg voor te geven (of ik heb het over het hoofd gezien  ;))
Kun je dat misschien uitleggen?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #57 Gepost op: 28-01-2020, 10:58:52 »
Oee heb ik je nou betrapt? Hier stond eerst iets anders volgens mij!  ::vergroot::
Wil je jezelf nog verdedigen of zeg je van, 'oh, leid me maar naar de slachtbank'?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #58 Gepost op: 28-01-2020, 11:02:50 »
Ik denk dat ik vandaag ga stemmen op iemand uit het lijstje van DC. Die vertrouw ik nog het meeste. (Grootste twijfel komt van Discovery Channel, maar om me daar nou op te gaan baseren.) En ik krijg nog weinig hoogte van de genoemde namen.

Lucy vertrouwde Molduck toch ook niet? Dus misschien een logische stap om op Molduck te stemmen?
« Laatst bewerkt op: 28-01-2020, 11:18:59 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #59 Gepost op: 28-01-2020, 11:21:43 »
Slecht experiment dat stemmen op Lucy. Sorry.

Dus vandaag ga ik weer uit van mijn eigen lijstje.


Mijn top verdachten zijn:
DeWitte
Ennasil
Hautoa
Molduck

Staat er hier een naam tussen waar jullie op willen stemmen? Om te zorgen dat er eens hier eentje van uit t spel gaat.

Ik zie er wel eentje waar ik zeker niet op ga stemmen ::hypocriet::
De andere drie beginnen inderdaad voorzichtig ook op mijn lijstje te verschijnen, al staan ze bij mij nog onder:

- mrchipie (zelfde stemgedrag als Hautoa, maar verder een stukje onduidelijker hier in de discussies)
- Jacco (wilde ook MB als directeur en doet verder vooral vage posts in de discussies)
- Brtdm (wilde ook MB als directeur, komt wel met leuke overzichtjes enzo maar stemde altijd mee met anderen

Mijn stem zal naar een van deze drie gaan, tenzij er nog interessante ontwikkelingen zich voordoen

@Robbie: D*N kun je nooit wegstrepen (slimme speler). Zeker niet omdat al bijna zeker was dat Lucy slachtoffer ging worden kon ook een overvaller makkelijk gaan proberen haar te beschermen, en helemaal als blijkt dat het andere target ook onschuldig zou zijn.
Wit is ook een kleur!