Auteur Topic: [CL] Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?  (gelezen 43380 keer)

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #240 Gepost op: 31-01-2020, 20:48:40 »
Een hint naar 1 overvallen is leuk, maar blijft mager als er 6 overvallers in t spel zitten.

In de verhalen staan veel cijfers, ik heb gekeken of die verwijzen naar het postnummer van de dag ervoor. Oftewel naar de poster van dat bericht. Ging best goed totdat dewitte post 100 had. Prullenbak dus.

Zouden we niet zeker moeten stellen dat de BM een gegijzelde is dan wel wordt?

Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #241 Gepost op: 31-01-2020, 21:06:29 »
Wie of wat is de BM?  :-[

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #242 Gepost op: 31-01-2020, 21:09:43 »
Wie of wat is de BM?  :-[
Ik denk dat er BankMedewerker bedoeld wordt? ofwel Bankdirecteur?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #243 Gepost op: 31-01-2020, 21:12:25 »
Ik heb niet zo veel zin meer in dit spel......  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #244 Gepost op: 31-01-2020, 21:14:59 »
ik vindt het erg raar dat hier opeens elke keer iemand is die iemand keihard verdacht maakt en iedereen daar op in gaat en waarschijnlijk op die gene stemt en dan blijkt hij een gijzelaar te zijn, dit gebeurt al bijna alle stemrondes. ik ben echt benieuwd die dit elke keer doen.  en we moeten proberen contra te denken.
chipsverslaafde <3

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #245 Gepost op: 31-01-2020, 21:16:18 »
ik vindt het erg raar dat hier opeens elke keer iemand is die iemand keihard verdacht maakt en iedereen daar op in gaat en waarschijnlijk op die gene stemt en dan blijkt hij een gijzelaar te zijn, dit gebeurt al bijna alle stemrondes. ik ben echt benieuwd die dit elke keer doen.  en we moeten proberen contra te denken.

dus je hebt teruggekeken wie dat steeds doet en hebt nu een stemadvies voor ons?
Wit is ook een kleur!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #246 Gepost op: 31-01-2020, 21:47:48 »
 ::rofl::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #247 Gepost op: 31-01-2020, 22:44:10 »
ik zie morgen als ik wakker word wel wat het geworden is...
Wit is ook een kleur!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #248 Gepost op: 31-01-2020, 22:48:48 »
Volgens mij zie ik nog steeds geen argument, met uitzondering van een hint die niet klopt, geen argumenten die mij als overvaller bestempelen? Alleen mensen die meegaan met Miek.

Zou het echt .... vinden als ik op basis van een niet-kloppende hint weggestemd wordt.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #249 Gepost op: 31-01-2020, 23:15:48 »
 ::jaja::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #250 Gepost op: 31-01-2020, 23:31:15 »
ik zie morgen als ik wakker word wel wat het geworden is...
Wie was jouw voorkeur ook weer? Want jij bent ook één van De Vijf.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #251 Gepost op: 31-01-2020, 23:37:35 »
klopt, maar als we met de meerderheid besluiten voor Tim te gaan lijkt het me niet verstandig hier mijn eigen stemadvies neer te zetten....
Wit is ook een kleur!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #252 Gepost op: 31-01-2020, 23:43:24 »
True

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #253 Gepost op: 31-01-2020, 23:53:59 »
aangezien toch niemand meegaat met stemmen op brtdm ga ik ook wel voor tim
chipsverslaafde <3

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #254 Gepost op: 1-02-2020, 00:01:45 »
Laatste keer. Ik probeer altijd TOmeloos POsitief te zijn, maar Tim Overvaller kan niet! Er zijn twee Tims in het spel, dus de hint zou slaan op beiden, maar de andere Tim is sowieso geen overvaller.

Ik had wel een beetje meer verwacht van het mollotenforum dan zo simpel voor conclusies te gaan. Iedereen die op basis van die hint Tim eruit stemt is de titel molloot onwaardig, vind ik. En is de hint wel kloppend, dan moeten de twee hosts maar even goed bestuderen hoe een correcte hint werkt.

Laat die hints gewoon voor wat ze zijn en stem logisch. Mijn stem gaat in ieder geval naar Belg, tenzij er morgenochtend nog iets drastisch gaat veranderen.

Gnight  ::joehoe::


Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #255 Gepost op: 1-02-2020, 00:17:57 »
*Valt in herhaling* ::megafoon:: Het is niet alleen op basis van een hint



Ik kan niet wachten tot ik morgenochtend dood ben
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #256 Gepost op: 1-02-2020, 09:02:46 »
Nou met meer argumenten komen waarom er niet op mij gestemd moet worden heeft toch geen zin ::ohno::



Omdat ik zometeen wegmoet vanwege voetbal wil ik nog één ding zeggen.
Wanneer jullie zometeen erachter komen dat ik een gegijzelde ben (bereid je dus maar alvast voor Spacy). Let dan heel goed op mensen zoals D.C., Brtdm, Belg en Miek. Waarom die laatste? Ik zat vannacht even te denken, maar wellicht is zij wel onderdeel van de overvallers, en was dit de ultieme gelegenheid voor haar om een speler eruit te krijgen onder het mom van: Kijk we hebben een hint gevonden naar Tim, laten we hem eruit stemmen! Is speculatie, maar wie weet.

Voor degene die nog moeten stemmen / willen stemmen. Denk goed na. Je kan nog steeds op iemand anders stellen. Ik zou het zeker waarderen ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #257 Gepost op: 1-02-2020, 09:19:45 »
Ik moet nog stemmen. En twijfel heel erg. Die hint is te toevallig. Er moet iets achter zitten. Snap ook wel dat miek ermee komt, want dit is echt niet zomaar.

Maar ik roep al van in het begin dat ik niks heb met hints en lees ook niet superveel dat tegen Tim spreekt. Hoewel ik ook niet per se veel positiefs vind.

Degenen die Tim hierboven noemt, vertrouw ik ook niet 100 %. Er gaat vooral veel afhangen van de stemming. Als Tim vliegt en hij is géén overvaller, vind ik belg en brtdm nog verdachter dan miek. Volgens mij werd gisteren of eergisteren gepost door iemand van ga alle eerste letters maar eens opzoeken (moet nog even terug zoeken wie dat zei). Dus dat is precies wat miek gedaan heeft. En als ik dan allemaal dezelfde beginletter zou zien zou ik ook uit mijn stoel vallen van opwinding dat ik iets gevonden had en het meteen posten. Als Tim geen overvaller blijkt te zijn, gaat het hem dus inderdaad vooral om degenen die er in mee gaan. Hoewel zelfs dat weer niks kan zeggen want D*N gaat er ook in mee en die is sowieso al bevestigd safe.
Dus dan zou het inderdaad vooral om belg en brtdm gaan. Brtdm staat alleen veel hoger op mijn lijstje dan belg, dus ik weet nog steeds niet wat te doen.

Tim stemmen gewoon om antwoorden te hebben en conclusies te sluiten? (Want als ie wel overvaller is dan gaan mijn volgende pijlen direct op lawliet)
Belg stemmen omdat dat de andere optie lijkt te zijn?
Brtdm stemmen omdat ik hem het meest verdenk? (op Sander na, maar daar krijg ik helemaal niemand in mee)


Nog even bedenktijd...

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #258 Gepost op: 1-02-2020, 09:22:19 »
Ik wil gerust meestemmen op Belg ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline belg

  • Forumlid
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #259 Gepost op: 1-02-2020, 09:22:46 »
Laat die hints gewoon voor wat ze zijn en stem logisch. Mijn stem gaat in ieder geval naar Belg, tenzij er morgenochtend nog iets drastisch gaat veranderen.

Volgens mij was jij diegene die 2 dagen geleden zei dat we de hints meer in de richting van widm moesten zoeken en bijvoorbeeld kijken naar de beginletters van teksten.

Een dag later blijkt dat er daar inderdaad een hint in zit. Ik denk dat iedereen (inclusief jij) het erover eens is dat de T-hint of TO-hint een bewuste aanwijzing is.
Wijst die hint ontegensprekelijk naar Tim? Nee.
Wijst die hint ontegensprekelijk naar Hautoa? Nee.

Volgens mij is het ook niet de bedoeling dat zo'n hint 100% zekerheid geeft. Het is een aanvulling op verdacht gedrag. Maar hebben de overvallers zich al verdacht (moeten) gedragen? Neen, als je kijkt naar ons stemgedrag hebben de overvallers zich voorlopig goed weten te verbergen:
0 stemmen: Kaaasje, Jann, TimvDons, B&W en Linus
1 stem: Miek1999, SanderFMC en brtdm
2 stemmen: belg, DC en Robbie
4 stemmen: Mollenvanger en Vermoljoen
5 stemmen: Hautoa
15 stemmen: L Lawliet (maar die is natuurlijk geen overvaller  :P )

Naar wie wijst de hint volgens jou eigenlijk? Link hem desnoods aan mij.

En over slechte hints gesproken: ZCT  :-X
« Laatst bewerkt op: 1-02-2020, 09:42:44 door belg »