Auteur Topic: [CL] Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?  (gelezen 42928 keer)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
[CL] Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Gepost op: 30-01-2020, 21:33:38 »

Toegegeven, Convans en Mitchkox hadden de overvallers onderschat. Ze wisten heus wel dat ze hele goede overvallers hadden gekozen, maar dat ze nog met vijf zouden zijn op de achtste dag was ook voor hen was dit ook een verrassing.

Mitchkox kwam na zijn ‘speeddate’ die er sneller op zat dan verwacht terug in de controlroom. Hij trof een kwade Convans aan. ‘Waar ben je mee bezig Mitchkox? We zijn bezig met een overval die niet altijd loopt zoals we van tevoren had bedacht. En jij, jij zit maar achter de vrouwen aan alsof het je niets boeit’ schreeuwde Convans uit. ‘Blijf rustig Convans, ik probeer vertrouwen te winnen en Starlight zo vaak en zo ver mogelijk van de bank te weerhouden’. Convans was het hiermee eens en gaf gelijk het volgende nieuwtje mee die Mitchkox nog niet had gehoord. ‘Vandaag moet iemand neergeschoten worden, er is een saboteur. En als het goed is, heeft Brtdm de stemming geleid’ zei Convans.

In de bank had iedereen zich ondertussen gemeld nadat Convans door de luidsprekers had omgeroepen dat het tijd was. De stemming had immers plaatsgevonden en Brtdm liep met het pistool rond. ‘We moeten helaas iemand lynchen, ik heb de uitslag van de stemming binnen’ riep Brtdm richting de overgebleven lotgenoten.

Uitslag stemming:
14 stemmen: Jacco
5 stemmen: Nieky
2 stemmen: Dikke Controleur
1 stem: Brtdm, Hautoa, L. Lawliet en Belg

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Brtdm liep met trillende handjes richting Jacco. Hij had zich toch iets anders voorgesteld bij de rol als plaatsvervangend bankdirecteur. Hij richtte het wapen op Jacco en fluisterde ‘sorry’. Een harde knal volgde en een harde piep in de oren van de meesten volgde. Hautoa en Mrchipie liepen naar het lijk van Jacco toe en pakte zijn wapen. Deze bleek nep te zijn… Jacco was een gegijzelde!

‘Weer een gegijzelde!?’ riep Kaaasje. Zij was er duidelijk klaar mee. ‘Elke keer laat iedereen zich meeslepen door de emoties.’ waarop de vooral beschuldigend keek naar FrankLapidus die er namelijk 100% van overtuigd was dat Jacco een overvaller was. De sfeer werd grimmig. Robbieazerty moest Belg en D*N uit elkaar houden en ook Daisy was klaar met L. Lawliet. B&W kon wel huilen van verdriet en het verlies van zoveel mensen.

Terwijl de sfeer in de bank er niet beter op werd, was dit wel het geval in de controlroom. Mitchkox had namelijk een WhatsApp-bericht ontvangen van Starlight. O de zaterdagavond was er een wapenstilstand afgesproken vanwege de nieuwe aflevering van Wie is de Mol?. En omdat de vorige date niet verliep zoals ze beiden hadden gehoopt, vroeg Starlight of ze samen konden kijken. Hierop zei Mitchkox natuurlijk volmondig ‘JA!’ en was Convans het ermee eens om Starlight op deze manier te bespioneren.
« Laatst bewerkt op: 31-05-2020, 15:29:12 door D*N »

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #1 Gepost op: 30-01-2020, 21:34:48 »
Om 17:00 uur gebeurde er iets merkwaardigs in de bank. De grote poorten werden geopend en een persoon werd met zak over het hoofd naar buiten geduwd. Toen de poorten gesloten werden en deze persoon de zak over het hoofd wegtrok was het duidelijk wie dit was. Het was Daisy die door enkele overvallers naar buiten werd geduwd via de achterdeur. Ze had een wapen meegekregen en uit schrik wist ze niet wat ze moest doen. Even later zagen meer mensen wat er wat gebeurd, maar niet wie Daisy nu naar buiten had geduwd. Ook Nieky had het zien gebeuren. Zonder dat anderen het wisten hadden zij een romance in de bank opgebouwd. Dit kwam mede door Focus die deze twee lotgenoten aan elkaar had voorgesteld. Zij waren uitgegroeid tot een liefdeskoppel. Nieky besloot daarom de poorten te openen en met zijn wapen te zwaaien. De politie schoot, omdat ze dachten dat ze werden aangevallen. Daisy werd als eerste geraakt waarop Nieky besloot ervoor te springen. Hand in hand stierven ze als geliefden. Ze bleken geen overvallers te zijn, want Daisy was de ziener en Nieky was een gegijzelde. Wat een schok voor alle gegijzelden. Brtdm was boos en weende een emmer tranen bij elkaar. Hoe kan dit allemaal gebeuren onder mijn leiderschap? Wat doe ik verkeerd?

Tijd voor een beetje David Bowie, een kat heeft 7 levens, een mens jammer genoeg niet:


Moeilijk gaat ook. Iedereen begon toch terug met werken al vergde dit veel energie. Energie die de meesten nog zouden nodig hebben, het zullen nog zware dagen worden. Kan er nog iets gedaan worden aan de almachtige overvallers of moeten de gegijzelden zich echt gewonnen geven?

Sommigen hadden toch nog hoop: D*N en Robbieazerty bespraken een kans om enkele overvallers te pakken te krijgen. ‘Laat ons eens wat geld per ongeluk verloren laten gaan. Een gegijzelde zal dit waarschijnlijk minder erg vinden dan een overvaller. Zo kijken we wie er heel erg fel op reageert.’ Beiden vonden dit een geweldig plan en keken uit naar de volgende nacht.

Uit de luidsprekers kwam de stem van Mitchkox: ‘Morgen zou er iemand de vluchtroute moeten beginnen uitstippelen. Wij hebben een tunnel gemaakt die uitmondt in een riool. Niet het dichtstbijzijnde riool, maar een riool op 3 km van hier zodat de politie dit niet snel vindt. Echter hebben we allemaal boobytraps gelegd zodat de politie nooit via de tunnel in de bank geraakt. Een van jullie moet de boobytraps onschadelijk gaan maken, let wel op. De kans dat er iets fout loopt, is groot. Wie geven jullie deze taak? De deadline ligt op zaterdagvoormiddag 11:00!

Deelnemerslijst:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 30-01-2020, 21:41:40 door Mitchkox »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #2 Gepost op: 30-01-2020, 21:35:25 »
Ouch...
Sky might be falling but remember you can fly

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #3 Gepost op: 30-01-2020, 21:36:17 »
Oh my god you guys.......... Dit is heel erg!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #4 Gepost op: 30-01-2020, 21:36:21 »
Niek dus ook een gegijzelde...

Dan ga ik die massale Niek switch toch met andere ogen bekijken  ::vergroot::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #5 Gepost op: 30-01-2020, 21:36:45 »
potvolblommen
Wit is ook een kleur!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #6 Gepost op: 30-01-2020, 21:37:52 »
Oooooh nou sorry schatjes  ::rofl:: niet meer naar mij luisteren

Ik vind de stem van Vermoljoen raar tho, die heeft 'm niet veranderd  ::rofl::
Frankje Lapi

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #7 Gepost op: 30-01-2020, 21:38:14 »
Hoe dan... ???

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #8 Gepost op: 30-01-2020, 21:38:30 »
Misschien ben ik scheef aan het kijken, maar hoe wist Linus dit voordat het verhaal geplaatst werd? Hier zei Daisy toch niets over?

Aah Nieky en Daisy, cute koppeltje waren jullie :(
...if one only remembers to turn on the light.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #9 Gepost op: 30-01-2020, 21:39:10 »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #10 Gepost op: 30-01-2020, 21:39:33 »
Misschien ben ik scheef aan het kijken, maar hoe wist Linus dit voordat het verhaal geplaatst werd? Hier zei Daisy toch niets over?
Insinuatie, waarom zou ze dit anders posten als ziener buiten schot?

Dat leer je als je wat meer ervaring hebt.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #11 Gepost op: 30-01-2020, 21:39:55 »
De ziener eruit  ::oink::
Dan zullen we de verdenkingen van Daisy goed moeten teruglezen
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #12 Gepost op: 30-01-2020, 21:40:34 »
Nou Robbie, drop je screenshot  :D
Frankje Lapi

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #13 Gepost op: 30-01-2020, 21:41:28 »
De ziener eruit  ::oink::
Dan zullen we de verdenkingen van Daisy goed moeten teruglezen
Daisy heeft letterlijk gezegd wie ze heeft gezien, dus dat maakt het allemaal wat gemakkelijker. :P

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #14 Gepost op: 30-01-2020, 21:42:13 »
De ziener eruit  ::oink::
Dan zullen we de verdenkingen van Daisy goed moeten teruglezen
En toch ook eens kijken naar de plotselinge Nieky switchers.. want kennelijk moest Nieky uit het veld geruimd worden omdat hij mogelijk een koppeltje was met de Ziener? (vermoedens/aansturen van de overvaller?).

Er zijn hier hele rare dingen gebeurd...

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #15 Gepost op: 30-01-2020, 21:42:28 »


Ik zei het toch?

(ja, ik kon het niet laten..)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #16 Gepost op: 30-01-2020, 21:42:59 »
Frank,  Spacy, dewitte, chipszakje en ikzelf moeten nu in ieder geval samenwerken en hetzelfde gaan stemmen ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #17 Gepost op: 30-01-2020, 21:43:43 »
Ik kan beter helemaal niet meer stemmen, denk ik. Ik heb letterlijk alleen nog maar op gegijzelden gestemd. ::rofl::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #18 Gepost op: 30-01-2020, 21:43:48 »
Daisy heeft letterlijk gezegd wie ze heeft gezien, dus dat maakt het allemaal wat gemakkelijker. :P
Ik heb op het einde niet meer gelezen, dus heb het gemist. Heb het juist gezien. Gelukkig dat mijn stem dan niet afhankelijk was.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #19 Gepost op: 30-01-2020, 21:44:14 »
Nou Robbie, drop je screenshot  :D
Hopelijk werkt dit op m’n mobiel.