Auteur Topic: [CL] Dag 10: Wie niet weg is, is gezien  (gelezen 14276 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
[CL] Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Gepost op: 2-02-2020, 20:31:10 »

Tomaten, hamburgers, sla en broodjes. De overvallers en de gegijzelden hadden het eigenlijk niet eens zo heel slecht. Er was namelijk door middel van de dunne tunnel genoeg eten naar binnen gebracht door Convans.

Mitchkox en Starlight hadden samen Wie is de Mol? gekeken en zagen ze samen dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
het programma had moeten verlaten. Mitchkox was overtuigd dat hij weer stappen had gemaakt en dit ging helpen bij de overval.

Terwijl de gelddrukmachines op volle toeren draaiden was het vandaag tijd om de kluis open te blazen. De gegijzelden hoopten vandaag na Robbieazerty weer een overvaller te vermoorden met deze actie. Bankdirecteur Brtdm die opvallend lang de leiding mocht hebben van de groep en nog in leven was pakte de stemming erbij.

Uitslag stemming:

11 stemmen: Vermoljoen
3 stemmen: Brtdm
1 stem: L. Lawliet en Belg

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Vermoljoen was de uitverkorene om de kluis op te blazen. Helaas betekende dit ook de dood van Vermoljoen. Hij werd naar de kluis gepusht door zijn lotgenoten en toonde zich schijnbaar ontspannen, maar zijn hart ging heel erg wild tekeer. Hij stapte tergend traag richting de kluis en dacht nog even aan zijn 2 dochters die hem zullen herinneren als een van de meest heldhaftige mensen op aarde. Toen liet hij de bom ontploffen. Het was een gigantische knal en Vermoljoen overleefde het uiteraard niet, Vermoljoen was een gegijzelde!

De kluis was open en er kon in één klap nog meer geld mee worden genomen tijdens de ontsnapping. De overvallers snapte ook dat ze nog met teveel mensen waren en er teveel gegijzelden waren om op een goede manier te kunnen ontsnappen. Op het moment dat niemand aan het opletten was besloten twee overvallers dat iemand vermoord moest worden. Ze zagen op een afstand dat De_witte wegliep en wisten dat dit hun kans was. Ze slopen achter De_witte aan en sloegen De_witte neer. De beide overvallers voelden nog aan de pols en in de nek en wisten zeker dat er weer een gegijzelde dood was.

Opeens schoot de luidspreker aan met volgend liedje:


Ondertussen waren Convans en Mitchkox blij. Alles liep volgens plan en dit kon haast niet misgaan. Mitchkox wist dat ze flink wat geld gingen verdienen en besloot uit blijdschap gelijk Starlight een WhatsApp bericht te sturen: ‘Ik snap dat je druk bent met de overval en dat het zwaar is, maar heb je nog ergens tijd om wat af te spreken?’.

Convans was zich wat aan het ergeren aan het gedrag van Mitchkox. Hij leek zich niet meer te interesseren in de overval. Die nu toch stilaan zijn einde kende, maar leek veel meer bezig te zijn met Starlight. Hij leek helemaal verliefd, van hier tot in Tokio, vanop de Mont Blanc tot de Matterhorn. Hij leek wel tunnelvisie te hebben!

Het geld moest nu natuurlijk in plastieken zakjes gestoken worden per 10.000 euro. Dit zou ook zeker 2 dagen werk zijn. Dus er was geen tijd te verliezen. Convans en Mitchkox hadden vorig jaar al een speciaal stromingssysteem in de riolering gemaakt, zo zou het geld rechtstreeks stromen naar een plaats buiten de stad. Dit was dus niet dezelfde riolering waar de ontsnappingspoging gepland zou staan. Convans was morgen van plan om de eerste keer zelf in de bank te gaan, maar daarvoor moest hij wel zeker zijn dat Mitchkox 100% gefocust was op zijn taak.

Ondertussen was er alarm geslagen bij de gelddrukkers. Jann had drukkende pijn aan de borststreek en wilde assistentie, maar even later verloor hij het bewustzijn. nog geen 10 minuten later werd hij lijkbleek en was er geen hartslag meer. Jann stierf aan een natuurlijke dood. Hij had te hard gewerkt. Zijn fysieke paraatheid werd al in vraag gesteld, hij mistte eerder al 2 stemmingen doordat hij te zwak was en slaap wilde inhalen. Jann was een gegijzelde.

Voor morgen zou er opnieuw een persoon opgehangen moeten worden. Deze persoon zou als lokaas voor de politie moeten dienen en voor een schockeffect moeten zorgen zodat ze bijna genoodzaakt zijn een inval te plannen. Jullie kunnen stemmen tot maandag 20:30!

Deelnemerslijst:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 31-05-2020, 15:29:33 door D*N »

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #1 Gepost op: 2-02-2020, 20:32:40 »
echt.... ::ohno::
chipsverslaafde <3

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #2 Gepost op: 2-02-2020, 20:37:03 »
Ik twijfelde erg om op vermoljoen te stemmen. Ook vanwege wat iemand zei dat D*N zei dat vermoljoen zeker overvaller was en ze dus misschien dachten dat D*N vermoljoen neer zou schieten...


En toen Sander vlak voor de deadline zei dat hij ook voor Vermoljoen ging dacht ik shiiit had toch voor Sander moeten gaan. Vermoljoen is vast onschuldig.

Maar goed daar hebben we niks aan want ik stemde wel op vermoljoen en met mij best veel anderen.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #3 Gepost op: 2-02-2020, 20:37:53 »
volgende keer echt met zn alle op brtdm jongens hij is echt een wolf!
chipsverslaafde <3

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #4 Gepost op: 2-02-2020, 20:39:01 »
Kaaasje dit maakt jou echt een stuk verdachter honey  ::) jij kwam met die theorie over Swifty & Vermoljoen en die blijken nu allebei gegijzelden  ::rofl::

En @Jann, dit is wel erg zuur. Had je niet gewoon even kunnen stemmen?  ???
Frankje Lapi

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #5 Gepost op: 2-02-2020, 20:40:29 »
Ik zeg Kaaasje, Sander, MV en B&W.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #6 Gepost op: 2-02-2020, 20:42:55 »
Super goed gedaan allemaal. Jullie zijn de beste medespelers die ik me maar kan wensen!  ::bravo::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #7 Gepost op: 2-02-2020, 20:44:41 »
Beste gegijzelden,

Het is 5 voor 12 voor jullie. Veel fouten mogen niet meer gemaakt worden nu!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #8 Gepost op: 2-02-2020, 20:55:49 »
POEP

Beste gegijzelden,

Het is 5 voor 12 voor jullie. Veel fouten mogen niet meer gemaakt worden nu!
Gaat lukken. We wilden het gewoon even spannend maken. ;D
« Laatst bewerkt op: 2-02-2020, 20:58:39 door SpacyColours »
Sky might be falling but remember you can fly

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #9 Gepost op: 2-02-2020, 20:58:47 »
oké, we zijn dus nog met 14 over. 4 wolven en 10 gegijzelden.
We kunnen in theorie nog 3 keer verkeerd stemmen als de bankdirecteur een gegijzelde blijft. en iedereen verder unaniem stemt. Ik snap dat het dan een logische stap is om mij nu uit te schakelen. Mocht dat gebeuren dan zal ik mijn rol overdragen aan een van de drie resterende vertrouwelingen. Zo kan het nèt goed komen. Voor jullie is het verstandiger om mij dan vandaag te vermoorden ipv over 2 dagen. Het allerbeste is natuurlijk helemaal niet.

Ik hoop dat we vandaag iemand kunnen aanwijzen waar de vertrouwelingen het allemaal mee eens zijn en het goed kunnen onderbouwen. Vergeet ook niet te bedenken waarom de_witte is vermoord en niet iemand anders.

Het zal erg spannend worden, maar we hebben nog wat tijd over. Misschien is het voor de twijfels beter om mij vandaag te vermoorden en vanaf morgen te stemmen op:

Kaaasje, Sander, MV en B&W. (evt. Lawliet) In welke volgorde weet ik nog niet.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #10 Gepost op: 2-02-2020, 21:01:59 »
Ik hoop eigenlijk dat ik er zo uit wordt gegooid door de wolven, want dan zat ik waarschijnlijk op het goede spoor.

Wat een goed spoor! Vertel me meer! En dan vertel ik jou helemaal niets.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #11 Gepost op: 2-02-2020, 21:06:59 »
Vergeet ook niet te bedenken waarom de_witte is vermoord en niet iemand anders.
Omdat Frank en ik hier heel slecht in zijn, en mrchipie al het hele spel genegeerd wordt? :P
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #12 Gepost op: 2-02-2020, 21:07:17 »
Lap zeg, dit is een drama
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #13 Gepost op: 2-02-2020, 21:15:22 »
Omdat Frank en ik hier heel slecht in zijn, en mrchipie al het hele spel genegeerd wordt? :P
ja en ik speel weerwolven al sinds de basisschool :\'(
dit is wel anders want je kan geen gezichten zien dat wel
chipsverslaafde <3

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #14 Gepost op: 2-02-2020, 21:20:04 »
ja en ik speel weerwolven al sinds de basisschool :\'(
dit is wel anders want je kan geen gezichten zien dat wel
Maar jij zit toch nog op de basisschool?
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #15 Gepost op: 2-02-2020, 21:33:19 »
Maar jij zit toch nog op de basisschool?
ik ben 18 lieve schat ::rofl::
chipsverslaafde <3

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #16 Gepost op: 2-02-2020, 21:35:34 »
oké, we zijn dus nog met 14 over. 4 wolven en 10 gegijzelden.
We kunnen in theorie nog 3 keer verkeerd stemmen als de bankdirecteur een gegijzelde blijft. en iedereen verder unaniem stemt. Ik snap dat het dan een logische stap is om mij nu uit te schakelen. Mocht dat gebeuren dan zal ik mijn rol overdragen aan een van de drie resterende vertrouwelingen. Zo kan het nèt goed komen. Voor jullie is het verstandiger om mij dan vandaag te vermoorden ipv over 2 dagen. Het allerbeste is natuurlijk helemaal niet.

Ik hoop dat we vandaag iemand kunnen aanwijzen waar de vertrouwelingen het allemaal mee eens zijn en het goed kunnen onderbouwen. Vergeet ook niet te bedenken waarom de_witte is vermoord en niet iemand anders.

Het zal erg spannend worden, maar we hebben nog wat tijd over. Misschien is het voor de twijfels beter om mij vandaag te vermoorden en vanaf morgen te stemmen op:

Kaaasje, Sander, MV en B&W. (evt. Lawliet) In welke volgorde weet ik nog niet.
Maar waarom zeg je eerst dat je geen teamspeler bent en offer je dan jezelf op?
Sky might be falling but remember you can fly

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #17 Gepost op: 2-02-2020, 21:35:43 »
Oké, ik heb er nog even ietsies langer overnagedacht. Maar ik heb een plan (jullie mogen me uitlachen).

De kans dat ik binnen 3 dagen de meeste stemmen krijg acht ik erg groot. We kunnen nu maximaal 3 fouten maken. Als we vandaag weer een verkeerde eruitstemmen (en niet mij), wordt mijn wantrouwen groter en zijn er minder vertrouwelingen over. De kans wordt erg groot dat ik dan morgen het slachtoffer ben. En anders een dag later en dan hebben we wellicht verloren.

Op dit moment gebruiken de wolven de onzekerheid rondom mij en mijn positie heel erg. Ik denk dat we betere keuzes kunnen maken als jullie bevestigd zien worden dat ik gegijzelde ben. Daarna kunnen we nog 2 fouten maken, zolang de bankdirecteur een gegijzelde blijft en iedereen op dezelfde persoon stemt. Het wordt krap, maar is mogelijk.

Het beste is om mij de komende dagen in leven te laten, maar die kans acht ik erg klein.
De een-na beste optie is om mij vandaag op te offeren om van de onzekerheid af te zijn.
De slechtste optie is om vandaag verkeerd te stemmen en morgen op mij.

Dus bij deze stel ik voor om vandaag allemaal op mij te stemmen!
(ik heb gisteren namelijk geleerd dat je ook kan winnen als je dood bent)


Mocht mijn denkwijze totaal gestoord zijn, dan hoor ik het graag.
Joe!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #18 Gepost op: 2-02-2020, 21:43:51 »
Mocht mijn denkwijze totaal gestoord zijn, dan hoor ik het graag.
Het is totaal gestoord.

Maar daarom misschien wel goed.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #19 Gepost op: 2-02-2020, 22:01:49 »
Oké, ik heb er nog even ietsies langer overnagedacht. Maar ik heb een plan (jullie mogen me uitlachen).

De kans dat ik binnen 3 dagen de meeste stemmen krijg acht ik erg groot. We kunnen nu maximaal 3 fouten maken. Als we vandaag weer een verkeerde eruitstemmen (en niet mij), wordt mijn wantrouwen groter en zijn er minder vertrouwelingen over. De kans wordt erg groot dat ik dan morgen het slachtoffer ben. En anders een dag later en dan hebben we wellicht verloren.

Op dit moment gebruiken de wolven de onzekerheid rondom mij en mijn positie heel erg. Ik denk dat we betere keuzes kunnen maken als jullie bevestigd zien worden dat ik gegijzelde ben. Daarna kunnen we nog 2 fouten maken, zolang de bankdirecteur een gegijzelde blijft en iedereen op dezelfde persoon stemt. Het wordt krap, maar is mogelijk.

Het beste is om mij de komende dagen in leven te laten, maar die kans acht ik erg klein.
De een-na beste optie is om mij vandaag op te offeren om van de onzekerheid af te zijn.
De slechtste optie is om vandaag verkeerd te stemmen en morgen op mij.

Dus bij deze stel ik voor om vandaag allemaal op mij te stemmen!
(ik heb gisteren namelijk geleerd dat je ook kan winnen als je dood bent)


Mocht mijn denkwijze totaal gestoord zijn, dan hoor ik het graag.
Joe!

Maar er is toch geen garantie dat de bankdirecteur een gegijzelde blijft? We weten dat alleen maar zeker van chippie, Frank en Spacy, en zodra zij eruit liggen kun je de rol van de bankdirecteur niet meer 100% zeker weten
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves