Auteur Topic: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen  (gelezen 20590 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #20 Gepost op: 21-06-2020, 22:22:24 »
Die zin in Vermoljoen's handtekening, zou dat een hint zijn?

"Mijn vergrootglas werkt al jaren niet meer"

Ik denk eigenlijk dat het een hint is naar Vermoljoen, die heeft namelijk een vergrootglas in zijn profielfoto staan. Ik stel voor dat we hem bannen! ::ok::
Oh jee, dan is het spel al meteen gedaan  ::rofl::

Die Vermoljoen woont blijkbaar in een groot landhuis waar we allemaal op 1,5m kunnen zitten, (...)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #21 Gepost op: 21-06-2020, 22:22:59 »
Ik denk eigenlijk dat het een hint is naar Vermoljoen, die heeft namelijk een vergrootglas in zijn profielfoto staan. Ik stel voor dat we hem bannen! ::ok::
Kan geregeld worden  ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #22 Gepost op: 21-06-2020, 22:24:38 »
Ik ben wel benieuwd naar de maidenspeech van ons Brent. Of zal het zoals dit gaan?

Citaat
Ik wou ongemerkt mijn jas pakken, maar een maat had me gezien en riep mijn naam en sleurde me bij wijze van spreken terug tot bij de groep. De hele groep had in die tussentijd zelfs nog bier besteld, ook eentje voor mij. Ik voelde me nog steeds misselijk en draaierig, en dus had ik veel moeite met het binnenspelen van nog een biertje op korte tijd. Op een gegeven moment voelde ik me echt gewoon te slecht en heb ik het biertje aan de kant gezet om water te halen. Ik zat daar dan met mijn watertje tussen al mijn vrienden die me aan het uitlachen waren, maar dat water hielp wel, want ik voelde me na een tijdje beter. Toen hadden mijn vrienden het geweldige idee om “Circle of Death” te spelen. Dat is een spel waar kaarten in een cirkel om een vol glas heen worden gezet, als je de kaartcirkel doorbreekt dan moet je dat glas ad fundum opdrinken. Het was echter geen gewoon glas bier, het was een duikboot. Ik had er toen nog nooit van gehoord, maar het was dus een Duvel waarin een jeneverglas omgekeerd staat. Nog nooit had ik een bierspelletje gespeeld, maar ik had er wel zin in omdat ik in het algemeen wel goed ben in spelletjes. Om een lang verhaal kort te maken, ik verbrak vrij snel de cirkel en moest die duikboot dus ad fundum opdrinken. Ik had nog maar één keer van een Duvel geproefd ofzo, laat staan een Duvel met glas jenever in. Stoer als ik was begon ik dapper met drinken, maar het was echt het goorste wat ik ooit had gedronken en het lukte voor geen meter. Ik voelde mijn maag tijdens het drinken gewoon opblazen, maar ik bleef doorgaan tot het echt niet meer ging. Ik voelde alles naar boven komen en toen heb ik heb zo goed op de tafel en op de grond gekotst. Echt gewoon alles voor me zat in een mum van tijd onder de kots en in mijn hoofd was het muisstil toen het gebeurde. Plots hoorde ik superhard gelach van mijn vrienden die natuurlijk in een deuk lagen. Ik heb dat toen natuurlijk ook allemaal wel schoongemaakt, maar echt gênant dit verhaal eigenlijk. Op feestjes schaam ik me er vaak nog voor als het opnieuw verteld wordt.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #23 Gepost op: 21-06-2020, 22:27:26 »
Vraag voor robbie waarom heb je als enige op mij gestemd?
Ik wou niet met de meute meestemmen en wou kijken hoe de stemmen zouden vallen.

Ik wou stemmen op iemand die tot dan toe nog niet gereageerd had. Iemand die hacker is zou vast al wel iets posten omdat ie a) enthousiast is en b) met de meute mee doet want anders te hard opvalt.

Dus het was jou of mitchkox, of volgens mij nog iemand die toen nog niet gepost had maar ik nu al vergeten ben wie dat was. Waarom ik dan van die drie exact jou koos heb ik geen verklaring voor. Gewoon de eerste waar ik aan dacht, waarschijnlijk omdat ik je beter ken dan de anderen die nog niet gepost hadden. :)

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #24 Gepost op: 21-06-2020, 23:06:24 »
Ik wou niet met de meute meestemmen en wou kijken hoe de stemmen zouden vallen.

Ik wou stemmen op iemand die tot dan toe nog niet gereageerd had. Iemand die hacker is zou vast al wel iets posten omdat ie a) enthousiast is en b) met de meute mee doet want anders te hard opvalt.

Dus het was jou of mitchkox, of volgens mij nog iemand die toen nog niet gepost had maar ik nu al vergeten ben wie dat was. Waarom ik dan van die drie exact jou koos heb ik geen verklaring voor. Gewoon de eerste waar ik aan dacht, waarschijnlijk omdat ik je beter ken dan de anderen die nog niet gepost hadden. :)
Had je dan niet net zo goed blanco kunnen stemmen?
Så hva gjør vi nå?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #25 Gepost op: 21-06-2020, 23:44:05 »
Ja ik snap ook niet waarom je op iemand zou stemmen die toch geen aanspreekpunt wordt
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #26 Gepost op: 21-06-2020, 23:50:40 »
Ja ik snap ook niet waarom je op iemand zou stemmen die toch geen aanspreekpunt wordt

Ik zou dat alleen snappen als ik zou weten dat die persoon dezelfde rol heeft als ik?!  ::vergroot::

Maar goed, ieder het zijne I guess.
(als ik morgen dood ben weten jullie genoeg  ::rofl::)
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #27 Gepost op: 21-06-2020, 23:52:40 »
Heeft iemand al suggesties voor een tactiek?
Ik ben momenteel een beetje idee-loos. Iedereen heeft al activiteit getoond, dus een volledig inactief persoon wegstemmen gaat deze keer sowieso niet. En momenteel hebben we nog niets waar we echt een oordeel aan kunnen koppelen.

Ik ben wel even op zoek gegaan naar hints, maar het enige wat ik kon vinden was 'Dromen zijn bedrog' van Marco Borsato, de derde regel begint met 'sterren'. Dus toen ik Starlight wilde opschrijven, bedacht ik me dat ze geen deelnemer is.  ::)
Ik neem aan dat we nu toch nog weinig kunnen met eventuele hints en ze pas kunnen linken als we er meer zien. En laten we er zeker niet blind op varen, want ik kan mij een vorige editie herinneren waar dat niet altijd even goed ging.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #28 Gepost op: 22-06-2020, 00:39:11 »
Luister, Michael is een bijzonder waardevolle rol in het begin. Vroeg of laat (eerder vroeg wellicht) gaat hij eraan door de wolven, maar als hij beschermd wordt gedurende de volgende nacht dan kunnen we gemakkelijk twee wolven vinden. Hoe? Hij mag elke dag één letter doorgeven, we koppelen gewoon aan elke deelnemer één letter. De letter die hij doorgeeft correspondeert met dat lid, diegene is dus een wolf.

1. Brtdm - A
2. Ricardo - B
3. Jacco - C
4. Mrchipie - D
5. FrankLapidus - E
6. Convans - F
7. Lucy - G
8. Timvdons - H
9. D*N - I
10. Aurynn - J
11. Focus - K
12. Brent - L
13. Kitty - M
14. Chardo - N
15. Miek1999 - O
16. Robbie - P
17. belg - Q
18. Molduck - R
20. SpacyColours - S
21. Lödewijk - T
22. Daisy - U
23. Swifty - V
24. Mitchkox - W
25. Sanmol - X
26. DRenziboy - Y
27. HappyDutchman - Z
28. de_witte - Ä
29. Ester.vdw - Ë
30. Larikoek - Ö
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #29 Gepost op: 22-06-2020, 00:46:14 »
Daar dacht ik al aan, maar kan me niet voorstellen dat het mag.   :(
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #30 Gepost op: 22-06-2020, 00:47:50 »
Tja, dat werd dan over het hoofd gezien door de host, vrees ik

::zwaai::
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #31 Gepost op: 22-06-2020, 00:48:29 »
Is Michael niet veilig van de hackers? Ik dacht dat hij sowieso niet gepakt kon worden.
Så hva gjør vi nå?

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #32 Gepost op: 22-06-2020, 00:50:29 »


Valsspelen is ook spelen
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #33 Gepost op: 22-06-2020, 00:55:59 »


Valsspelen is ook spelen

Er staat dat Michael geen hints mag geven die namen zijn, dus ik denk niet dat het mag.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #34 Gepost op: 22-06-2020, 00:56:19 »
Ik heb regels afgesproken met De Allesweter waar hij zich keurig aan gaat houden ;)

Zo mag De Allesweter geen namen en initialen doorgeven en zijn er nog een paar kleine regels om het jullie niet té gemakkelijk te maken, want dit is een rol met een grote invloed op het spel.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #35 Gepost op: 22-06-2020, 01:01:14 »
Ik kreeg net een PM van Michael met de lijst van de wolven, mag ik dit openbaren
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #36 Gepost op: 22-06-2020, 01:03:25 »
Je krijgt mijn toestemming  ::ok::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #37 Gepost op: 22-06-2020, 01:04:16 »
Jij post hier meer dan sommige deelnemers?! Ga weg!
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #38 Gepost op: 22-06-2020, 01:05:09 »
één voor één
Ik zag hier een potentiële hint in. Misschien had iemand op dit tijdstip gepost in een van de RH topics, dit was niet het geval. Ik heb 0:59 afgewacht om te kijken of er reacties waren op dit tijdstip. De enige die in deze minuut postte was Vermoljoen zelf.
Så hva gjør vi nå?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #39 Gepost op: 22-06-2020, 01:05:35 »
We kunnen ook gewoon Vermoljoen's account hacken en dan simpel zien wie de wolven zijn. ::vergroot:: #hackdehackers
Sky might be falling but remember you can fly