Auteur Topic: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen  (gelezen 20498 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #60 Gepost op: 22-06-2020, 10:00:56 »
Edit: Nee hoor Robbie, ik vond het gewoon leuk dat er een bekende op de foto stond (naast Compuart zelf). Dat zou ook wel een veel te makkelijke hint zijn imo.

Ah ok, ja ik ben en blijf niet perse voorstander van die hints, ookal was ik vorige keer wél wolf. Het ding is dat je alles zo kan draaien en doen dat iedereen verdacht is. Dus puur enkel en alleen op hints zou ik zelf niet snel op iemand stemmen.

Plus weet ik ook niet of Vermoljoen weet hoe iedereen er uit ziet en dus weet wie er allemaal op die foto staan.

Offline belg

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #61 Gepost op: 22-06-2020, 10:02:32 »
Het is natuurlijk nog vroeg in het spel, maar Ricardo's gedrag doet me denken aan hoe ik het spel als overvaller speelde.
1) Constructief, maar niet productief:
Is het een idee dat iedereen die aanspreekpunt wilt worden zich hier opschrijft voor het overzicht?
1. De_witte
2. Brtdm
3. Kitty
4. Mrchipie
5. Brent
6.
2) Op de achtergrond blijven en meestemmen met de meerderheid (Brent)
Ik heb niet echt behoefte aan de taak. Ik gun het een ander daarom. Mijn stem gaat naar Brent of De_witte.
3) Je eigen (foute) ideeën in twijfel trekken
Dat bericht van Focus viel mij ook op. Ik zoek er alleen niks achter.
1 ding, wist Michael al wie de hackers waren op het moment dat hij stemde voor een aanspreekpunt? Als hij dat wel wist heeft hij misschien op een hacker gestemd, ik denk dit zelf overigens niet.
4) Anderen subtiel onder de aandacht brengen, maar geen lange discussie starten
Had je dan niet net zo goed blanco kunnen stemmen?
Uitleg van Robbie
Duidelijk  ::ok:: .


Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #62 Gepost op: 22-06-2020, 10:06:14 »
Ik wil jullie graag even wat duidelijkheid geven over de rol Allesweter:
Michael heeft pas nadat er gestemd is voor een Aanspreekpunt te horen gekregen wie de hackers zijn. Ook voor mij is dit een nieuwe rol, maar ook wel een leuke toevoeging (vind ik zelf). Daarom wil ik niet dat jullie uit de letters van De Allesweter zomaar even de zes hackers er kunnen uit halen. Ik denk dat het voor niemand leuk is als het spel na 6 dagen al is gedaan.
Michael heeft voor iedere hacker op voorhand een aanwijzing gekozen. Vanaf vandaag kan hij iedere keer één letter doorgeven. De rol allesweter kan niet nog eens verbannen worden van het forum, want dat is in het begin van dag 1 al gebeurd. Hij kan dus letters blijven doorgeven tot het spel is gedaan.

Ik weet dat het heel verleidelijk kan zijn, maar het is in principe niet de bedoeling dat jullie afspraken gaan maken met De Allesweter. Ook wil ik nog even benadrukken dat contact buiten het topic is verboden!

Hopelijk is alles hiermee duidelijk. Als er nog vragen zijn, dan mag je ze zeker stellen!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #63 Gepost op: 22-06-2020, 10:26:27 »
Het is natuurlijk nog vroeg in het spel, maar Ricardo's gedrag doet me denken aan hoe ik het spel als overvaller speelde.
1) Constructief, maar niet productief: 2) Op de achtergrond blijven en meestemmen met de meerderheid (Brent)3) Je eigen (foute) ideeën in twijfel trekken4) Anderen subtiel onder de aandacht brengen, maar geen lange discussie starten Uitleg van Robbie
Hier was ik al bang voor, mijn fanatisme en hype voor het spel en dus mijn activiteit is 'verdacht'. Ik wilde juist de opmerking maken dat ik denk dat de Hackers zoch op de achtergrond houden.
Så hva gjør vi nå?

Offline HappyDutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #64 Gepost op: 22-06-2020, 11:42:15 »
Dat er gepost wordt dat Focus iets gepost heeft en het later verwijderd was, maar niet gezegd wordt wát Focus dan gepost had (of was het iets per ongeluks dat het spel kan verpesten als het bekend gemaakt wordt?)
Ik had het ook gelezen en in die post zei focus op wie ze stemde: Brent. Deze post was volgens mij 10/15 minuten na 20.00 uur en daarmee in principe te laat. Aangezien haar stem nu wel in het overzicht staat, zal ze idd wel net voor tijd een pm naar Vermoljoen hebben gestuurd.
Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #65 Gepost op: 22-06-2020, 13:12:56 »
Brent heeft veel stemmen gekregen. Daar zitten ongetwijfeld hackers tussen... maar onder de niet Brent stemmers zitten ook nog wel wat hackers denk ik
Wat een goede analyse, vertel snel meer!

Jammer dat Michael eigenlijk quasi nutteloos is, maar het was het proberen waard. In ieder geval zijn er hierdoor geen aanknopingspunten om een stem op te gaan richten. We weten niet hoe laat iemand stemde, dus helaas. Mijn tactiek in het beginstadium is bij elk potje om op een niet-actieve deelnemer te gaan stemmen. Daar heb ik al eens een heel betoog over geschreven in de vorige WvW.

Mijn stem gaat dus naar iemand die vandaag niet in dit topic heeft gepost. Indien iedereen heeft gepost kies ik zelf een niet-actieve.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #66 Gepost op: 22-06-2020, 13:20:12 »
Daar ben ik het wel mee eens. We weten niets, dan maar iemand weg waar we niks aan hebben. En hopelijk gokken we weer goed.

Daarbij zou ik de nieuwkomers nog wel een kans geven iets langer te blijven, maar dat excuus houdt op een gegeven moment natuurlijk ook op.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #67 Gepost op: 22-06-2020, 13:26:01 »
Ik ga ook op een inactieve speler stemmen. Er zijn op het moment 0 aanknopingspunten. Het enige wat voor mij weer verdacht was, was dat Belg mij verdacht vind. Ik heb het nogmaals doorgelezen en punt 2 tot 4 vind ik allemaal bijzonder.

2. Hoe blijf ik op de achtergrond terwijl ik minstens in de top 3 sta van mensen met meeste posts?

3. Mijn eigen acties/fouten in twijfel trekken is een eigenschap van mij. Bijvoorbeeld, ik vraag altijd na als ik een stuk tekst typ voor mijn RNSC of de organisatoren en spelfoutencheck willen doen.

4. Ik breng hier Robbie totaal niet in de aandacht, ik vroeg alleen waarom hij niet blanco stemde en hoezo valt er iemand verdacht te maken via stemmen op een burgemeester?

En nu houd ik erover op voordat het nog erger lijkt of ik wat te verbergen heb.
Så hva gjør vi nå?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #68 Gepost op: 22-06-2020, 13:29:58 »
Iemand die niet of weinig gepost heeft, vind ik ook een goede manier om mijn stem te bepalen. En dan kijk ik ook met name naar een Kitty en Mitchkox die niet gestemd hebben. Ik heb een excuus van Mitch gezien maar volgens mij nog niets van Kitty?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #69 Gepost op: 22-06-2020, 13:31:47 »
Ik weet dat sommige spelers liever niet aan hints doen, maar omdat we nu zowat nul aanknopingspunten hebben ben ik toch maar even verder gaan zoeken n.a.v. dat "dromen zijn bedrog"

En ehm, ik weet niet of het iets is  ;D maar volgens https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dromen_zijn_bedrog is één van de schrijvers van het lied Riccardo Fogli  ::hypocriet::
Frankje Lapi

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #70 Gepost op: 22-06-2020, 13:33:55 »
Voor zover ik weet heb ik niks gezien van kitty.  Ik blijft het raar vinden dat robbie niet blanco gestemd heeft voor mij gekozen heeft. Nu heb ik zijn verklaring maar blijf het toch raar vinden.
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #71 Gepost op: 22-06-2020, 13:41:07 »
Ik weet dat sommige spelers liever niet aan hints doen, maar omdat we nu zowat nul aanknopingspunten hebben ben ik toch maar even verder gaan zoeken n.a.v. dat "dromen zijn bedrog"

En ehm, ik weet niet of het iets is  ;D maar volgens https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dromen_zijn_bedrog is één van de schrijvers van het lied Riccardo Fogli  ::hypocriet::
Je kan hem ook op een andere manier bekijken, dromen zijn bedrog is in 1994 uitgekomen en er zijn best wat deelnemers toen geboren. Ik laat de Dromen zijn Bedrog hint links liggen. Ik kan best mijn rol delen alleen dat is best vroeg op dag 1.
Så hva gjør vi nå?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #72 Gepost op: 22-06-2020, 13:43:33 »
Of er is helemaal niks mee aan de hand, want ja... Dromen zijn bedrog.  ;)

Interessante tactiek van Brent, maar had ergens al een vermoeden dat dat niet de bedoeling zou zijn van de allesweter.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #73 Gepost op: 22-06-2020, 13:44:01 »
Ik weet dat sommige spelers liever niet aan hints doen, maar omdat we nu zowat nul aanknopingspunten hebben ben ik toch maar even verder gaan zoeken n.a.v. dat "dromen zijn bedrog"

En ehm, ik weet niet of het iets is  ;D maar volgens https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dromen_zijn_bedrog is één van de schrijvers van het lied Riccardo Fogli  ::hypocriet::


Ik vraag me bij deze hint dan wel af hoe vermoljoen daar op is gekomen. Kent hij de schrijvers al van het lied, want anders moet je lang zoeken voor een domme hint namelijk.  Als je Ricardo of zelfs Riccardo googelt kom je niet snel bij de man uit.

Voor zover ik weet heb ik niks gezien van kitty.  Ik blijft het raar vinden dat robbie niet blanco gestemd heeft voor mij gekozen heeft. Nu heb ik zijn verklaring maar blijf het toch raar vinden.

Robbie heeft wel vooraf aangegeven dat hij willekeurig zou stemmen, dus dat heeft hij gedaan. Kan tactiek zijn. Overigens... Zullen we Robbie er sowieso in ronde 6 ofzo uitgooien? Als speler kan hij best waardevol zijn, maar als hij hacker is wil ik hem er niet te lang in hebben.  :P
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #74 Gepost op: 22-06-2020, 13:45:10 »
Aan welke mensen zitten we dan te denken qua weinig activiteit? Ik lees al namen als Kitty en Mitchkox...
Het blijft toch een grote loterij, zo'n eerste dag maar het zou fijn als we er straks conclusies aan kunnen verbinden.

Daar ben ik het wel mee eens. We weten niets, dan maar iemand weg waar we niks aan hebben. En hopelijk gokken we weer goed.

Daarbij zou ik de nieuwkomers nog wel een kans geven iets langer te blijven, maar dat excuus houdt op een gegeven moment natuurlijk ook op.

Aan wie zit jij te denken dan?



Met betrekking tot de hints. Het vorige potje (La Casa De Papel) heeft in mijn optiek laten zien dat hints niet 123 af te leiden zijn naar een bepaald persoon. Ik kan mij nog een T-hint herinneren waar helemaal niets van klopte waardoor ik de vorige keer gelyncht werd, terwijl het op iets sloeg wat heel ver gezocht was. Ik weet natuurlijk niet hoe ver Vermoljoen doordenkt met zijn hints, maar ik denk dat we niet de overhaast bepaalde hints moeten vastleggen/vaststellen ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #75 Gepost op: 22-06-2020, 13:49:18 »
Ik heb via de zoekfunctie Marco Borsato opgezocht en veel deelnemers hebben er ooit over gepost waarvan sommige i.c.m. dromen zijn bedrog. En weer is Vermoljoen er 1 van ::tandpastasmiley::.
Så hva gjør vi nå?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #76 Gepost op: 22-06-2020, 13:50:23 »

Aan wie zit jij te denken dan?


Nog lastig te zeggen, maar inderdaad Kitty heeft weinig activiteit vertoont en heeft niet gestemd, Lödewijk is tot nu toe ook erg stil. Focus ook minimaal actief en wat onduidelijikheid met stemming/post.
Miek heb ik nog niet veel gehoord. En Chipie blijft voor mij eeuwig verdacht, post erg minimaal terwijl ik dat niet zou verwachten.

Maar het kan gedurende de dag allemaal nog veranderen uiteraard.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #77 Gepost op: 22-06-2020, 13:51:23 »
Ik heb via de zoekfunctie Marco Borsato opgezocht en veel deelnemers hebben er ooit over gepost waarvan sommige i.c.m. dromen zijn bedrog. En weer is Vermoljoen er 1 van ::tandpastasmiley::.

In de categorie 'Ver gezochte hints'  ::rofl::

Nog lastig te zeggen, maar inderdaad Kitty heeft weinig activiteit vertoont en heeft niet gestemd, Lödewijk is tot nu toe ook erg stil. Focus ook minimaal actief en wat onduidelijikheid met stemming/post.
Miek heb ik nog niet veel gehoord. En Chipie blijft voor mij eeuwig verdacht, post erg minimaal terwijl ik dat niet zou verwachten.

Maar het kan gedurende de dag allemaal nog veranderen uiteraard.

Chipie is inderdaad wel stil, hoewel hij de laatste tijd uberhaupt minder post, of dat kan aan mij liggen of course.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #78 Gepost op: 22-06-2020, 13:54:47 »
Iemand die niet of weinig gepost heeft, vind ik ook een goede manier om mijn stem te bepalen. En dan kijk ik ook met name naar een Kitty en Mitchkox die niet gestemd hebben. Ik heb een excuus van Mitch gezien maar volgens mij nog niets van Kitty?

Hold up gather around ladies and gentlemen - ik ben het een keer eens met Lucy?  ::oink::. Ik vind alsnog Kitty verdacht om die reden. Where is Carmen Sandiego?

Chipie is inderdaad wel stil, hoewel hij de laatste tijd uberhaupt minder post, of dat kan aan mij liggen of course.

Volgensmij is Mr. Chipie nog druk bezig met zijn toetsen, maar ik kan het ook mis hebben  ::rofl::.
« Laatst bewerkt op: 22-06-2020, 13:59:19 door Sanmol »

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #79 Gepost op: 22-06-2020, 14:48:06 »

Ik vraag me bij deze hint dan wel af hoe vermoljoen daar op is gekomen. Kent hij de schrijvers al van het lied, want anders moet je lang zoeken voor een domme hint namelijk.  Als je Ricardo of zelfs Riccardo googelt kom je niet snel bij de man uit.
Ah ja daar heb je wel gelijk in  ::jaja::

Overigens, chipie post de laatste tijd al vrij weinig op het forum (wat ik erg jammer vind  :\'() dus dat vind ik niet heel verdacht.
Frankje Lapi