Auteur Topic: [RH] Dag 2 - Op het verkeerde been gezet  (gelezen 27435 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
[RH] Dag 2 - Op het verkeerde been gezet
« Gepost op: 22-06-2020, 22:01:36 »

Brent is gekozen als Aanspreekpunt. Iedereen leek zich erin te vinden, want niemand had bezwaar tegen de belangrijke rol die hij kreeg. Ondanks dat Michael90 erin slaagde om te vluchten, was Vermoljoen redelijk tevreden over hem. Brent nam meteen zijn verantwoordelijkheid in de groep en vertelde een interessante anekdote uit zijn leven. Hierdoor zorgde hij voor rust in de groep. Precies wat Vermoljoen van een goed Aanspreekpunt verwachtte.

Terwijl de groep nog in een discussie zat over Michael90 zijn vlucht, nam Vermoljoen contact met hem op: “Hey, Michael. Jij weet nu wie de hackers zijn, maar ik zou graag willen dat je dit aan niemand vertelt. Als jij je daar aan kan houden, dan heb ik een mooie cheque van 2.000 euro voor jou klaarliggen én de rol als Moderator als we erin slagen om RealityNet te hacken.” Michael aarzelde, want ondanks dat hij nog niet zo heel lang lid was op het forum, had hij het er wel enorm naar zijn zin. Hij zag hoe gehecht deze groep van forummers was en dat wilde hij niet kapot maken. “Ik wil verzwijgen wie de hackers zijn, maar dan wil ik wel de groep één keer per dag spreken. Meer dan één letter hoef ik niet te zeggen,” deed Michael90 als tegenvoorstel.

Vermoljoen ging akkoord met dat tegenvoorstel. Vanaf nu kan Michael90 iedere dag de groep één letter meedelen. “Als ik er ooit achter kom dat jij meer dan enkel het doorgeven van één letter per dag hebt gedaan, dan zal het niet jouw beste dag zijn!”

Na het telefoontje van Vermoljoen, sprak Brent de groep toe: “Ik heb slecht nieuws. Omdat Michael90 erin slaagde om te vluchten, moet er iemand van ons verbannen worden van RealityNet. Pak allemaal even jullie laptop erbij, dan gaan we dit nog even doen. Daarna gaan we slapen.”

Toen iedereen klaar was, telde Brent de stemmen en las hij ze voor:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Het was Kitty die verbannen zou worden van RealityNet. Omdat hij nu niet meer van belang is, vraagt Vermoljoen aan Brent om 2 personen aan te duiden om hem naar de kelder te brengen. FrankLapidus en Miek1999 werden door hem aangeduid. Terwijl zijn ban van het forum werd geregeld, moesten zij Kitty begeleiden naar de kelder van Vermoljoen. Daar mag hij voor de rest van zijn leven verblijven.

Kitty schreeuwde voor zijn leven. Als hij hier niet zomaar was, wist hij dat hij ooit weer bevrijd zou worden, maar dat was niet het geval. Kitty is een forumlid. FrankLapidus deed de krakende bruine deur open waarna Mrchipie hem de kelder in duwde. Een kelder vol met spinnenwebben, veel oude kartonnen dozen en uiteraard ook heel vuil.

Kitty was geen al te drukke persoon, maar toch werd hij nu al enorm gemist. Molduck kon haar tranen niet bedwingen. Swifty gaf haar gelijk een knuffel. Ook Lucy en Focus hadden het even moeilijk en vlogen elkaar de armen in.

“Ik denk dat het beter is dat we allemaal gaan slapen. Morgen begint er weer een nieuwe dag,” zei Brent, die weer op een goede manier zijn verantwoordelijkheid nam.
« Laatst bewerkt op: 22-06-2020, 22:53:51 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 2 - Op het verkeerde been gezet
« Reactie #1 Gepost op: 22-06-2020, 22:01:50 »
De volgende ochtend was iedereen alweer wat bekomen van alles wat er zich de avond ervoor afspeelde. Totdat Ricardo opeens zag dat het bed van Chardo leeg was. Ook nergens anders in het huis was hij te vinden. Blijkbaar waren de hackers erin geslaagd om ‘s nachts Chardo zonder enig geluid de kelder in te duwen. Chardo is een forumlid.

De sfeer sloeg meteen weer om. Aurynn begon te huilen en nam zijn teddybeertje vast, Lödewijk moest afscheid nemen van een goede vriend en ook daar kwam een traan aan te pas. Brent zelf had het ook even moeilijk, maar hij slaagde erin om de groep terug tot rust te krijgen. Samen met de hele groep besloten ze toch iets te doen waar ze voor kwamen: samen gamen via de laptop!

De hackers namen tijdens de eerste dag even pauze om toe te kijken hoe het eraan toe ging in de groep, maar tijdens het gamen gingen ze weer verder. Samen gaan ze op zoek naar het probleem. Waar is het misgelopen?

Na een aantal uren zoeken was het probleem gevonden. Compuart had een extra beveiliging geïnstalleerd, maar daar hadden de hackers geen rekening mee gehouden. Samen zochten ze naar een nieuwe manier om in het systeem van Compuart te geraken, want het is te gevaarlijk om nog eens dezelfde manier te proberen. Ze weten dus wat te doen.

Compuart zelf kwam na enkele uren rijden aan op de locatie dat overeenkwam met het IP-adres. Hij belde aan en er werd na eventjes wachten ook opengedaan. Het was een schattig kindje van 7 jaar dat opendeed. Compuart vroeg vol verbazing of haar ouders thuis waren. Haar moeder kwam al snel, maar het was al snel duidelijk dat dit niet de plaats was waar Compuart moest zijn. Vriendelijk excuseert hij zich.

Hij besloot even de buurt rond te gaan en bij wat huizen aan te bellen om te vragen of er anderen waren die misschien iets hadden gezien. Helaas is Compuart niets te weten gekomen en is hij doorgereden naar Nieky’s huis. Nieky woonde niet ver van deze locatie en had er geen enkel probleem mee om Compuart te ontvangen. Compuart besloot maar meteen te gaan slapen, want het waren enkele intensieve dagen, dus even wat rust kon hij zeker gebruiken.

Niet lang erna kreeg Vermoljoen een telefoontje: “Hij is hier geweest. Je kan verdergaan met het plan,” zei de moeder die de deur opendeed. “Nog eens bedankt voor het helpen, want als jij het IP-adres niet had vervalst, dan was alles voor niets geweest! We spreken elkaar later weer," antwoordde Vermoljoen.

De mysterieuze moeder was duidelijk: Vermoljoen mocht verdergaan met het plan. Dat wil zeggen dat de groep weer iemand mag aanduiden. Iemand die weer zal worden verbannen van het forum. Dit moet gebeuren voor dinsdag 23 juni om 20:00:00.

Deadline: dinsdag 23 juni om 20:00:00
« Laatst bewerkt op: 22-06-2020, 22:06:45 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RH] Dag 2 - Op het verkeerde been gezet
« Reactie #2 Gepost op: 22-06-2020, 22:10:48 »
 ::oink::

Offline Larikoek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Straffe tante ~
Re: [RH] Dag 2 - Op het verkeerde been gezet
« Reactie #3 Gepost op: 22-06-2020, 22:12:47 »
Oke maar waarom hebben mensen gestemd op Kitty? Dat was letterlijk een van de minst verdachte personen omdat hij zijn rol pas heel laat heeft gekregen.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [RH] Dag 2 - Op het verkeerde been gezet
« Reactie #4 Gepost op: 22-06-2020, 22:13:04 »
is dit het ding dat er wat pokemon mensjes bij de hackers zitten?
chipsverslaafde <3

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [RH] Dag 2 - Op het verkeerde been gezet
« Reactie #5 Gepost op: 22-06-2020, 22:13:35 »
L

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [RH] Dag 2 - Op het verkeerde been gezet
« Reactie #6 Gepost op: 22-06-2020, 22:14:14 »
KLM? Tim?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [RH] Dag 2 - Op het verkeerde been gezet
« Reactie #7 Gepost op: 22-06-2020, 22:14:48 »
is dit het ding dat er wat pokemon mensjes bij de hackers zitten?
Juist niet, die zouden Chardo niet als eerste verbannen ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [RH] Dag 2 - Op het verkeerde been gezet
« Reactie #8 Gepost op: 22-06-2020, 22:14:56 »
kl? oh en waarom zeg je nu pas over dat hij de rol pas laat kreeg, had je ook eerder kunnen zeggen
chipsverslaafde <3

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 2 - Op het verkeerde been gezet
« Reactie #9 Gepost op: 22-06-2020, 22:15:09 »
KL... als morgen een M komt weet ik het wel  ::hypocriet::

Waarom mensen op Kitty stemden... omdat iemand dat riep en er vervolgens veel op mee gingen
Wit is ook een kleur!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [RH] Dag 2 - Op het verkeerde been gezet
« Reactie #10 Gepost op: 22-06-2020, 22:15:22 »
kl? oh en waarom zeg je nu pas over dat hij de rol pas laat kreeg, had je ook eerder kunnen zeggen
Je kan ook gewoon leren lezen  :-*
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RH] Dag 2 - Op het verkeerde been gezet
« Reactie #11 Gepost op: 22-06-2020, 22:17:18 »

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 2 - Op het verkeerde been gezet
« Reactie #12 Gepost op: 22-06-2020, 22:22:55 »
Juist niet, die zouden Chardo niet als eerste verbannen ::vergroot::
Maar als je de omgekeerde psychologie weer toepast, juist wel, want wat jij zegt was ook mijn eerste gedachte. Ik zie een Lödewijk of Brent hem niet verbannen maar als dat de eerste gedachte is is het dus juist gevaarlijk om dat te denken, oftewel hier kunnen we niet veel mee.

Als het KLM is is het wel duidelijk  ::jaja:: maargoed het is nu nog KL  :P

@Larikoek, ik vind het vooral raar dat jij letterlijk niks toevoegt en nu ineens op mensen gaat lopen katten? Ik stem op Kitty omdat hij inactief was, wat maar weer uit de stemming blijkt, want hij heeft niet gestemd. Snap niet dat iemand zich inschrijft als je niet eens stemt. Prima dat je weinig zegt, maar niet stemmen is gewoon stom.
Frankje Lapi

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 2 - Op het verkeerde been gezet
« Reactie #13 Gepost op: 22-06-2020, 22:26:55 »
Klm klink inderdaad logisch. Titel van dag 1 was ook 'vluchtpogingen', maar dat vond ik dan weer zo makkelijk.

En jammer dat Kitty gewoon forumlid was, maar nu al voor de 2e keer niet gestemd, dus een heel groot gemis is het niet.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 2 - Op het verkeerde been gezet
« Reactie #14 Gepost op: 22-06-2020, 22:28:17 »
Klm klink inderdaad logisch. Titel van dag 1 was ook 'vluchtpogingen', maar dat vond ik dan weer zo makkelijk.

En jammer dat Kitty gewoon forumlid was, maar nu al voor de 2e keer niet gestemd, dus een heel groot gemis is het niet.

En dan is er ook iemand met een verkeerd been aan het hacken zeker?
Wit is ook een kleur!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 2 - Op het verkeerde been gezet
« Reactie #15 Gepost op: 22-06-2020, 22:32:58 »
Om het positief te bekijken, de vorige keer begonnen we goed, en we weten hoe dat toen is afgelopen. Kan nu dus alleen maar beter gaan.  ::jaja::

Opgeven, zelfs nog burgemeester willen worden  en dan twee keer niet stemmen vind ik raar.
Of het nou heel slim is om dat de volgende ronde weer te doen (inactief wegstemmen ) weet ik niet, hopelijk vindt iemand nog een aanknopingspunt

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 2 - Op het verkeerde been gezet
« Reactie #16 Gepost op: 22-06-2020, 22:40:44 »
Haha, ik wist dat Belg op mij ging stemmen. Ik heb mijn definitieve stem rond 4 gedaan en daarna niet meer gewijzigd. KLM klinkt logisch en volgens mij was TimvDons wel 1 van de personen die heel erg tegen de hints was, omdat in een vorig spel het fout ging en hij hints aan foute personen koppelde. Wilt iemand informatie delen? Ik vind het wel jammer dat Chardo weg is, misschien komt hij over 100 jaar een keer terug om de balans op RealityNet weer recht te zetten.
Så hva gjør vi nå?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 2 - Op het verkeerde been gezet
« Reactie #17 Gepost op: 22-06-2020, 22:42:49 »
KL kan ook nog kleur worden.  ::jaja:: Meneer de Wit!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 2 - Op het verkeerde been gezet
« Reactie #18 Gepost op: 22-06-2020, 22:43:22 »
Wat ik mij ook bedenk is dat de Hackers konden denken dat Chardo een koppeltje vormde met Brent. Chardo zei als ik ga neem ik jou met mij mee.
Så hva gjør vi nå?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RH] Dag 2 - Op het verkeerde been gezet
« Reactie #19 Gepost op: 22-06-2020, 22:43:46 »
KL kan ook nog kleur worden.  ::jaja:: Meneer de Wit!

Of spacycolours  ::rofl::. Trouwens ik denk dat Chardo eruit ligt, want hij is een slim persoon. Hij won immers de mol online.
« Laatst bewerkt op: 22-06-2020, 22:45:55 door Sanmol »