Auteur Topic: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar  (gelezen 5756 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #100 Gepost op: 4-08-2020, 13:35:25 »
D*N: D*N blijft erg hoog op het lijstje staan. Ik denk dat ik wel al eens vermeld had waarom ik Daisy verdacht vind? Hoezo geen tijd om alles te lezen, maar wel een mening posten over inhoudelijke zaken? Beetje vreemd.
IK ZEI TOCH DAT IK NIET ALLES HAD GELEZEN  :-X. Ik wou graag even mijn punt overbrengen dat we iemand moeten gaan lynchen en we dat het beste kunnen doen op in ieder geval een enigszins legitieme reden dan helemaal at random. Ik had inderdaad jouw eerdere bericht niet gezien maar misschien is het gewoon handig dat als je iemand nomineert, je dan gelijk de reden erbij zet of nog eens herhaalt zodat niet iedereen eerst 4 pagina's moet doorworstelen om de redenen en nominaties bij elkaar te zoeken ::).

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #101 Gepost op: 4-08-2020, 13:57:29 »
Tim, goed gedaan!  ::ok:: Iemand die niet zichzelf graag tot het einde ziet gaan, maar voor het team speelt.



En dank voor het overzicht Swifty, dat had ik nodig. :)
Van de genomineerden vind ik Spacy het meest verdacht dan. Zoals Bjorrn al aan gaf spreekt ie zichzelf tegen in éénzelfde post. Plus is "Ik stem op KD. want KD. stemt op mij." geen handige tactiek in dit spel.

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #102 Gepost op: 4-08-2020, 14:05:51 »
Oh ik was Spacy vergeten in mijn laatste alinea, met mijn overdenkingen van de nominaties, ik voeg m nog even toe ::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #103 Gepost op: 4-08-2020, 14:09:15 »
Kan de Lycantroop zich niet bekend maken? Dat is een rol die het dorp niet echt vooruit helpt, dus niet erg als we die verliezen en het is een bevestigde rol waarvan we dan zeker weten dat we daar niet op moeten stemmen als wolf. Eentje minder is niet zo heel veel, maar nog altijd ietsje procent meer kans dat we dan wel een juiste persoon stemmen.
Als dat een goede tacktiek is, dan meld ik mij hierbij ::zwaai::

Was een goed idee ::jaja:: laat ons dan hopen dat Tim niet stiekem een wolf is :P maar in dat geval moet 'de echte Lycantroop' zich melden natuurlijk.

Heb de vorige spellen niet meegedaan dus kan geen gedrag van spelers met elkaar vergelijken. Heeft iemand anders misschien nog iets 'gezien'? ::vergroot::
2024: wie is de Mol?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #104 Gepost op: 4-08-2020, 14:20:41 »
Tim, goed gedaan!  ::ok:: Iemand die niet zichzelf graag tot het einde ziet gaan, maar voor het team speelt.



Beide zou nog beter zijn  ;D
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #105 Gepost op: 4-08-2020, 14:24:03 »
Wat valt mij op qua verdachte dingen (niet veel tot nu toe maar):

Michael90: Gooit als eerste een verdenking op Brtdm. Inclusief nominatie meteen de toon zetten om mensen mee te laten gaan? Geeft verder ook geen argumentatie. Geeft wel aan dat we moeten lynchen, want anders helpen we de wolven.

Daisy: Stelt gekke vragen en is minder scherp dan de vorige keren toen ze geen belangrijke rol als cupido had. Is ze een wolf en daarom minder bezig met de andere rollen? Vragen over de Oude Feeks en Leerlingziener etc.

Lodewijk: Stemt niet voor burgemeester en geeft daarna wel als een van de eerste een uitgebreide verdenking richting iemand anders: KD dus.

KD: Geeft een statistische redenatie waarom we juist niet iemand moeten wegstemmen, zodat niemand afvalt. Daarmee help je in mijn ogen de wolven.

Brent en Chardo: Stemmen en nomineren elkaar, zorgen voor chaos (as usual) :P.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #106 Gepost op: 4-08-2020, 14:38:14 »
Ik heb geen tijd om een uitgebreide analyse te doen (want eigenlijk aan het werk), maar zoals ik eerder zei vind ik diegene die zo fel tegen KD zijn verdacht.

Ik heb even terug gekeken en Spacy was de eerste die noemde dat hij KD verdacht vond, en serieus zo gek is die opmerking van KD toch niet? Ik snap echt niet dat meerdere mensen daar zo hard op in gaan.

Lodewijk noemde dit later weer (maar voorzichtig) en Spacy en Mitchkox ook weer. Vooral die laatste twee vind ik daarin verdacht.

Overigens wil ik ook nog zeggen dat ik het verdacht vind dat Vermoljoen mee ging in het domme massamoord plan van Robbie...  Maar beiden ga ik vooralsnog uit van een dom foutje ipv verkeerde intenties.

Ik neig naar stemmen op Spacy of Mitchkox (ook met oog op wat Convans al eerder over hem zei.)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #107 Gepost op: 4-08-2020, 14:46:06 »
Hmm...

Alles bijgelezen, vind ik persoonlijk dat er op zeer weinig conclusies getrokken worden. Maar zoals ook al eerder gezegd is daar vrij weinig aan te doen, want er is nu eenmaal bijna niks.

Dan moet ik zeggen dat Spacy (sorry ) wel ineens heel hard tegen KD ingaat, terwijl hij nooit meer gedaan heeft dan statistiek delen. Hij heeft nooit gezegd dat we niet op iemand moeten stemmen.

Verder vind ik het warige van Daisy ook heel apart.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #108 Gepost op: 4-08-2020, 15:41:24 »
Ik zal ook wat concreter worden dan  :D
Van de genomineerden vind ik Spacy t meest onlogisch doen en KD onder de bus gooien en aangezien enkele anderen hem ook genoemd hebben valt er misschien een meerderheid voor te krijgen. Als er genoeg stemmen lijken te zijn zou ik dan ook op hem stemmen.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #109 Gepost op: 4-08-2020, 15:52:16 »
Ik heb even terug gekeken en Spacy was de eerste die noemde dat hij KD verdacht vond, en serieus zo gek is die opmerking van KD toch niet? Ik snap echt niet dat meerdere mensen daar zo hard op in gaan.

Lodewijk noemde dit later weer (maar voorzichtig) en Spacy en Mitchkox ook weer. Vooral die laatste twee vind ik daarin verdacht.

Overigens heb ik nergens aangegeven hier hard op in te gaan. KD ging er hard op in door te zeggen dat het beter was niet te stemmen. Dat was toen ik nog niet alles rustig had geanalyseerd de enige verdachte op dat moment. Zoals ik al eerder zei: ik kan zomaar van stem veranderen als iemand met gedegen verdenkingen en argumenten komt. Die heb ik tot op heden nog niet veel gezien.

Gelukkig kom jij wel met argumenten dus dat is alleen maar fijn. Alleen zei ik alleen dat ik voorlopig op KD stemde omdat dat mijn enige aanknopingspunt is.

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #110 Gepost op: 4-08-2020, 16:20:40 »
Ik geef Daisy nog even voordeel van de twijfel (misschien even wat minder tijd). Denk niet dat ze als wolf de strategie zou kiezen om zichzelf afweziger voor te doen, lijkt me een veel te opvallende omslag in karakter en waarom zou je jezelf als wolf zo in de schijnwerpers neer zetten? ???

Ik wil eigenlijk op een stiller iemand stemmen, maar weet niet hoe slim dat is nu er toch 3 mensen meerdere stemmen al hebben? :-\\

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #111 Gepost op: 4-08-2020, 16:22:58 »
Daisy heeft blijkbaar mijn post ook helemaal gemist.

Daisy ik vind het vreemd hoe je dit spel anders speelt dan het vorige. Nu lijk je minder op de hoogte van alles  ::vergroot::

Ik ben ff druk en ik ben ineens hoofdverdachte nr 1.  ???
Ja tuurlijk speel ik het anders. De vorige keer zat ik een luxe positie met mijn artefact én had ik een rol  waarmee ik  de wolven kon dwingen om me er zo lang mogelijk in te houden. En niemand trok het spel, dus vond ik dat ik het maar moest doen als burgemeester. Ik vind dat DRenziboy dat nu moet eerst moet doen.

En dat ik die rol verdeling had gemist, moet je maar op mijn 'mengelmoes van kleuren '-ogen vertrouwen dat dat echt zo is. Vorige keer verdacht ik Sanmol door zo'n actie, dan zou het wel heel dom zijn om dezelfde strategie te hanteren en zo de aandacht op me te vestigen.

Maar goed, alles wat ik zeg kan als verdacht aangemerkt worden , dus maakt eigenlijk niks uit wat ik hier schrijf.

Ik ga eens even kijken of ik nog iets verdachts vind. Iig zomaar meestemmen ga ik niet doen, hooguit als blijkt dat ik mezelf moet redden, dan kan ik altijd nog last minute wisselen.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #112 Gepost op: 4-08-2020, 16:28:58 »
De stemmen op Daisy vind ik opvallend. Mijn stem gaat op dit moment in ieder geval niet naar haar toe ::ohno::

Bij Spacy heb ik ook mijn twijfels.

Ik weet het nog niet :-\\
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #113 Gepost op: 4-08-2020, 16:32:02 »
Ik heb mijn lijstje gedeeld en kom er niet echt verder mee.

Bij Daisy valt het me op dat ze de vorige keer veel feller speelde als cupido. Daarom denk ik dat ze wolf is (of een belangrijke rol). Ze viel mij toen heel erg aan, nu houdt ze zich op de achtergrond en heeft ze geen benul van de rollen die wel/niet meedoen.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #114 Gepost op: 4-08-2020, 16:34:32 »
 ::vergroot:: De vorige keer verdacht Daisy Mitchkox dus Mitchkox pakt nu Daisy terug :P

(Ja, dit is gewoon een geintje)
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #115 Gepost op: 4-08-2020, 16:38:16 »
Mensen het spel is 2 dagen bezig, hoezo minder fel, we zijn net begonnen.  ::rofl::

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #116 Gepost op: 4-08-2020, 17:21:13 »
Opeens is het erg druk weer ::rofl::

Ik ga wel meer met spacy
chipsverslaafde <3

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #117 Gepost op: 4-08-2020, 17:39:31 »
Ik was sowieso van plan om op Spacy te stemmen.

Ik denk dat Daisy sowieso een puntje van aandacht zal worden komende dagen.
Brent en Chardo zijn weer lekker zoals altijd aan het doen, dus daar zoek ik (nog) niks achter.
KD, zou kunnen, alleen denk ik dat hij enkel statistisch praatte en dat hij niet wist dat dat hier niet goed valt.  ;)

Verder nog niet echt iets aparts of anders gezien. Je kunt iedereen om alles verdacht doen lijken, we hebben gewoon nog te weinig informatie nu.

met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #118 Gepost op: 4-08-2020, 17:50:23 »
Ow nu gaan we eens massaal meelopen door met zijn allen op Spacy te stemmen.  ???

Ik ga zo'n meeloper nomineren en er op stemmen. Mrchipie nomineer ik bij deze. Makkelijk meestemmen vind ik dus verdacht.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #119 Gepost op: 4-08-2020, 17:58:23 »
Ik nomineer Mitchkox. Is op basis van wat Convans over hem zei en aangezien ik ook de meelopers redelijk verdacht vind, dus 1+1=2.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::