Auteur Topic: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord  (gelezen 6418 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #20 Gepost op: 5-08-2020, 22:50:08 »
Het is hier al lang duidelijk dat het uitspreken van verdachten jezelf verdacht maakt als je geen wolf hebt genoemd ::jaja::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #21 Gepost op: 5-08-2020, 22:50:23 »
Wie is in jouw ogen verdacht momenteel?

Ik heb me voorgenomen deze lynchronde goed naar de argumenten van anderen te luisteren en vooral niet weer als 1 van de eersten iemand te nomineren met het risico dat het weer een onschuldig persoon is. :-X

Maar een paar opmerkelijke zaken vind ik tot nu toe, zonder dat ik daar direct conclusies aan durf te verbinden:
- De ogenschijnlijk willekeurige stem van Michael op Brtdm. Ik weet niet wat ik daarvan moet maken omdat hij zelf geen toelichting geeft. Het zou ook kunnen dat hij meer weet over Brtdm en dan is die juist verdacht ipv Michael. Maar dat blijft nu nogal wazig. Dus ik zou hier graag meer over horen.
- Robbie was gisteren de eerste die een verboden woord gebruikt en met een nogal naïef voorstel kwam dat gezien de spelregels duidelijk niet kon. Vervolgens gingen heel veel mensen dat woord per ongeluk gebruiken. Dat kan eventueel een doelbewuste poging tot een ongekende, historische massamoord zijn geweest.
- Om door anderen al genoemde redenen vind ik Daisy ook een beetje verdacht, al kan ik haar gedrag natuurlijk niet vergelijken met dat van vorige keren.

Omgekeerd vind ik tot nu toe catshee, Convans en Kaaasje persoonlijk niet zo verdacht omdat hun argumenten in mijn ogen tot nu toe meestal wel hout snijden. Ook dat is absoluut geen garantie van onschuld natuurlijk, ik durf voor niemand mijn hand nu in het vuur te steken.

En een heel belangrijke kanttekening: ik ben persoonlijk nu ook een beetje bang voor tunnelvisie op de mensen die vrij actief posten, terwijl er ook nog wel een stel zijn die niet zoveel doen. Als je weinig zegt, kun je ook weinig verkeerd zeggen natuurlijk. Dus misschien kunnen we ook degenen die vooralsnog wat stiller zijn eens wat vragen stellen?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #22 Gepost op: 5-08-2020, 22:52:06 »
Ik zou het heel leuk vinden als KD het als wolf aandurfde om iemand te nomineren en zo te riskeren dat veel mensen hem zouden volgen en hij verdacht zou worden (doordat de persoon in kwestie geen wolf is), maar toch denk ik niet dat een wolf het zo zou aanpakken, zeker niet als er voor de eerste keer met nomineren wordt gewerkt.

Dit denkt ik ook. Met daarbij zijn onervarenheid met dit spel, als wolf ga je er dan niet direct zo in.



Citaat
De personen die hem volgden, blijf ik wel in de gaten houden, want dat vind ik nog steeds verdacht.

Dat is dan wel weer een snelle conclusie.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #23 Gepost op: 5-08-2020, 22:54:11 »
Wat mij vooral opviel is dat er heel veel op Spacy is gestemd, zonder dat hier ook maar echt een goede reden voor iemand is gegeven in het topic. In feite het enige verdachte aan Spacy was zijn eerste verdenking richting KD.

Logisch gevolg dat KD daar twijfels bij had en gezien zijn tijdgebrek een vroege nominatie heeft uitgebracht.

Zelf had ik ook weinig tijd en gezien de opties destijds, moest ik met een nieuwe naam komen. Dat daar niemand in mee is gegaan is natuurlijk niet heel raar. Wat mij wel opviel is dat Convans snel daarna Daisy nomineerde zonder uitleg. Moest het afleiden van Vermoljoen?? (Zo kwam het voor mij even over, maar kan het niet hard maken)

Convans viel me sowieso meer op. Kwam later met meer verdacht gedrag van mensen zonder echt een duidelijke kant te kiezen. Wellicht de iets aanvallende, maar toch terughoudende wolf?

Maar voordat we nu massaal weer 1 iemand gaan verdenken, wil ik de meningen van anderen hier ook graag over horen. En zelf zal ik ook alles nog eens teruglezen.

Hoewel Convans mij verdenkt, verdenk ik hem voorlopig niet. Met zijn hele uiteenzetting waarom ie burgemeester wilde worden. Zou je dat doen als wolf? Zou ik wel heel gewaagd vinden.

Vermoljoen te weinig van gezien in de eerste ronde, kan een stille wolf zijn. Maar ik vind wel meer vrij mensen stil. Ja, we weten niks, dus we stemmen maar mee. Maar daar heb je dan ook mede schuld aan. Oorzaak, gevolg;als je niks zegt, komen we dus ook niks te weten. Dan wordt het alleen maar gokken.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #24 Gepost op: 5-08-2020, 23:00:03 »
Met zijn hele uiteenzetting waarom ie burgemeester wilde worden. Zou je dat doen als wolf? Zou ik wel heel gewaagd vinden.

Dat klopt, vind ik ook niet logisch. Vandaag ga ik daarom ook zeker nog niet op hem stemmen. Maarja... Op wie wel?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #25 Gepost op: 5-08-2020, 23:01:50 »

- Robbie was gisteren de eerste die een verboden woord gebruikt en met een nogal naïef voorstel kwam dat gezien de spelregels duidelijk niet kon. Vervolgens gingen heel veel mensen dat woord per ongeluk gebruiken. Dat kan eventueel een doelbewuste poging tot een ongekende, historische massamoord zijn geweest.

Ik moet je hier even verbeteren. DRenziboy schreef in zijn eerste post van het topic van die dag, als reactie op de dood van Frank, al iets over de rol van Frank. En ik schreef het ook in mijn eerste post, twintig minuten na DRenziboy. Totaal niet aan gedacht dat we die rol überhaupt niet mochten noemen. Robbie schreef het pas een hele poos later. In principe hadden DRenziboy en ik dus afgestraft kunnen worden, voordat Robbie en na hem nog een aantal anderen het noemden.



Bij het teruglezen valt me overigens op dat Catshee begon met de gekke gedachte om eventueel niet te lynchen. Waarom vielen er meerderen over KD terwijl het Catshee was die het als eerste opperde?
« Laatst bewerkt op: 5-08-2020, 23:08:45 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #26 Gepost op: 5-08-2020, 23:04:42 »
Overigens, voor er dit potje weer wordt gezegd dat laat stemmen (en met de meerderheid mee) verdacht is: ik ga nu naar bed, lees morgen tijdens mijn ontbijt en mijn lunch nog wel even mee, maar zal pas stemmen ergens tussen 18 en 20 uur waarschijnlijk, voor of na het avondeten, zoals altijd op mijn werkdagen. Zeker als er veel gepost wordt heb ik geen tijd om overdag heel actief mee te doen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #27 Gepost op: 5-08-2020, 23:07:39 »
Ik moet je hier even verbeteren. DRenziboy zijn in zijn eerste post van het topic van die dag., als reactie op de dood van Frank, al iets over zijn rol. En ik schreef het ook in mijn eerste post, twintig minuten na DRenziboy. Totaal niet aan gedacht dat we die rol überhaupt niet mochten noemen. Robbie schreef het pas een hele poos later. In principe hadden DRenziboy en ik dus afgestraft kunnen worden, voordat Robbie en na hem nog een aantal anderen het noemden.



Bij het teruglezen valt me overigens op dat Catshee begon met de gekke gedachte om eventueel niet te lynchen. Waarom vielen er meerderen over KD terwijl het Catshee was die het als eerste opperde?

Scherp opgemerkt, maar het was het idee van Robbie waardoor meer man het zei, dat van Catshee was subtiel gedaan toch? Toch denk ik niet dat je als wolf jezelf zo makkelijk prijsgeeft.

Zolang er geen goede rede is waarom Michael zomaar op Brtdm stemt blijft dat ook een verdacht punt.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #28 Gepost op: 5-08-2020, 23:08:25 »
Goede treffer wolven! Op de een of andere manier heb ik déjà vu gevoelens. Wat ik mij net bedenk is dat KD wellicht zichzelf dom opstelt en als smoesje gebruikt dat hij nog maar 2 maal wvw heeft gespeeld. Dat doet mij denken aan het potje wat ik speelde in de chat onder leiding van Vermoljoen. Dat was mijn eerste keer spelen met mensen van het forum. Ik was gelijk wolf en deed alsof ik onervaren in het spel was. Dat zou wel een heel sterk rookgordijn zijn van KD.
Så hva gjør vi nå?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #29 Gepost op: 5-08-2020, 23:09:18 »
Ik moet je hier even verbeteren. DRenziboy zijn in zijn eerste post van het topic van die dag., als reactie op de dood van Frank, al iets over zijn rol. En ik schreef het ook in mijn eerste post, twintig minuten na DRenziboy. Totaal niet aan gedacht dat we die rol überhaupt niet mochten noemen. Robbie schreef het pas een hele poos later. In principe hadden DRenziboy en ik dus afgestraft kunnen worden, voordat Robbie en na hem nog een aantal anderen het noemden.

Aha, bedankt voor de correctie. Die eerdere posts van jullie waren me niet opgevallen, die van Robbie wel omdat het daarna totale chaos werd.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #30 Gepost op: 5-08-2020, 23:11:30 »
Zolang er geen goede rede is waarom Michael zomaar op Brtdm stemt blijft dat ook een verdacht punt.

Ben ik ook benieuwd naar, maar vergeet niet dat er deze ronde best veel mensen zijn geweest die op iemand hebben gestemd zonder (goede) uitleg. Micheal was alleen heel snel, maar of het verschil maakt?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #31 Gepost op: 5-08-2020, 23:17:58 »
Ben ik ook benieuwd naar, maar vergeet niet dat er deze ronde best veel mensen zijn geweest die op iemand hebben gestemd zonder (goede) uitleg. Micheal was alleen heel snel, maar of het verschil maakt?

De verdeling van de weerwolven in de stemming lijkt me dat er max 2 meegestemd hebben met Spacy.
Maar ook dat er dan 3 wilde stemmen zijn vergeven..

Waarschijnlijk 1 bij KD, maar de andere 2?

Vaak ben jij toch wel een van de scherpere spelers...
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #32 Gepost op: 5-08-2020, 23:21:51 »
Top uitkomst dit, dat geeft de ziener gelijk meer bewegingsvrijheid ::ok::

DRenziboy, Robbie, hillo, waarom hebben jullie zonder morren de andere Spacy stemmers gevolgd? Zelf geen eigen plan?

Ik kon pas na m’n werk bijlezen, dus toen was er nog minder dan een uur tijd. Zoals ik toen ook al zei was ik wel van mening dat Catshee’s punt over meelopers valid was, maar ik kon met mijn stem al niks meer veranderen. Hooguit door op jou te stemmen een last minute switch mogelijk maken, en ik gunde jou het voordeel van de twijfel. Vooral omdat de enige verdenking die ik richting jou zag was dat je anders speelt dan vorige keer. En a) dat potje heb ik niet gezien + b) dat is volgens mij het hele idee achter succesvol weerwolven, dat je tussendoor je speelwijze aanpast. Anyway, toen heb ik dus besloten Spacy’s lot te bezegelen met m’n stem, al maakte het al weinig meer uit.

Morgen zal ik proberen iets eerder te stemmen, maar is net weer m’n tweede kantoordag en veel deadlines, dus even kijken hoe het loopt.
Nieky grab a life vest!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #33 Gepost op: 5-08-2020, 23:21:59 »
Waarschijnlijk 1 bij KD, maar de andere 2?

Vaak ben jij toch wel een van de scherpere spelers...
KD had twee stemmen, die van Spacycolours en Lodewijk en die zijn beide dood dus dat is knap  ::rofl::.

Als we het dan toch over scherpe spelers hebben ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #34 Gepost op: 5-08-2020, 23:23:18 »
KD had twee stemmen, die van Spacycolours en Lodewijk en die zijn beide dood dus dat is knap  ::rofl::.

Als we het dan toch over scherpe spelers hebben ::vergroot::

Had ik moeten weten...  ::schaam::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #35 Gepost op: 5-08-2020, 23:27:58 »
Goede treffer wolven! Op de een of andere manier heb ik déjà vu gevoelens. Wat ik mij net bedenk is dat KD wellicht zichzelf dom opstelt en als smoesje gebruikt dat hij nog maar 2 maal wvw heeft gespeeld. Dat doet mij denken aan het potje wat ik speelde in de chat onder leiding van Vermoljoen. Dat was mijn eerste keer spelen met mensen van het forum. Ik was gelijk wolf en deed alsof ik onervaren in het spel was. Dat zou wel een heel sterk rookgordijn zijn van KD.

Eeeh, bedankt, I guess...?  ::rofl:: Wat een heerlijke belediging verpakt als een compliment. ;D Het zou misschien een sterk rookgordijn zijn voor een wolf, maar aangezien ik dat niet ben, vind je me dus gewoon dom. :-X (Dat heb ik geregeld met WIDM: dat ik bijna hóóp dat een kandidaat de mol is, omdat hij/zij anders gewoon dom is... en nu ben ik dat blijkbaar zelf  ::))

Het klopt dat ik het maar 2 keer heb gespeeld (beide keren offline, in een kring): 1 keer heel lang geleden en 1 keer afgelopen najaar. En dat was met een stuk of 8 mensen, dus daar waren heel weinig bijzondere rollen. Toch hoop ik eigenlijk niet dat ik dom overkom... Ik heb serieus de spelregels heel aandachtig gelezen om al die rollen goed te begrijpen en goed mee te kunnen doen, daarom was ik dus juist verbaasd toen meerdere mensen daarmee de mist in gingen. Dus dan ben ik toch zeker niet de domste!  ;D  ;)

En ja, ik merk nu dus wel dat het best lastig is waar je op moet letten als je de meeste mensen waarmee je speelt helemaal niet kent en al helemaal niet de context hebt van eerdere potjes ('de vorige keer gedroeg je je heel anders', etc.).
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #36 Gepost op: 5-08-2020, 23:39:40 »
Eeeh, bedankt, I guess...?  ::rofl:: Wat een heerlijke belediging verpakt als een compliment. ;D Het zou misschien een sterk rookgordijn zijn voor een wolf, maar aangezien ik dat niet ben, vind je me dus gewoon dom. :-X (Dat heb ik geregeld met WIDM: dat ik bijna hóóp dat een kandidaat de mol is, omdat hij/zij anders gewoon dom is... en nu ben ik dat blijkbaar zelf  ::))

Het klopt dat ik het maar 2 keer heb gespeeld (beide keren offline, in een kring): 1 keer heel lang geleden en 1 keer afgelopen najaar. En dat was met een stuk of 8 mensen, dus daar waren heel weinig bijzondere rollen. Toch hoop ik eigenlijk niet dat ik dom overkom... Ik heb serieus de spelregels heel aandachtig gelezen om al die rollen goed te begrijpen en goed mee te kunnen doen, daarom was ik dus juist verbaasd toen meerdere mensen daarmee de mist in gingen. Dus dan ben ik toch zeker niet de domste!  ;D  ;)

En ja, ik merk nu dus wel dat het best lastig is waar je op moet letten als je de meeste mensen waarmee je speelt helemaal niet kent en al helemaal niet de context hebt van eerdere potjes ('de vorige keer gedroeg je je heel anders', etc.).

Dom als dom in het spel want onervaren. Ik probeer zo min mogelijk terug te kijken naar vorige potjes en gewoon te kijken naar het nu. De vorige keer toen ik jager was heb ik meermaals gehint naar mijn rol en dat heb ik dit potje nog niet gedaan. Ook volg ik vaak mijn gevoel en dat heb ik dit potje nog niet gedaan.
Så hva gjør vi nå?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #37 Gepost op: 6-08-2020, 00:30:49 »
Ok, dus onder de spacy stemmers zit mogelijk een wolf if twee, door mee te stemmen met de meerderheid?

Ben jij één van die twee? ::vergroot::

Brent en Chardo, waarom nomineren jullie elkaar, maar stemmen vervolgens niet?

Goeie vraag, overigens waren er nog twee mensen die geen stem uitgebracht hadden.

Wat mij vooral opviel is dat er heel veel op Spacy is gestemd, zonder dat hier ook maar echt een goede reden voor iemand is gegeven in het topic.

Mjah, dat waren misschien 'ik stem snel mee zodat ik ben gered'-acties.

- Robbie was gisteren de eerste die een verboden woord gebruikt en met een nogal naïef voorstel kwam dat gezien de spelregels duidelijk niet kon. Vervolgens gingen heel veel mensen dat woord per ongeluk gebruiken. Dat kan eventueel een doelbewuste poging tot een ongekende, historische massamoord zijn geweest.

Als dat gelukt was, zou het wel een historische actie zijn geweest! Robbie in het oog houden ::vergroot::

Bij het teruglezen valt me overigens op dat Catshee begon met de gekke gedachte om eventueel niet te lynchen. Waarom vielen er meerderen over KD terwijl het Catshee was die het als eerste opperde?

Catshee moet je altijd in het oog houden ::jaja::

De vorige keer toen ik jager was heb ik meermaals gehint naar mijn rol en dat heb ik dit potje nog niet gedaan.

Een hint mag altijd ;)
2024: wie is de Mol?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #38 Gepost op: 6-08-2020, 01:07:17 »
Hoi Brtdm,

Ik heb aangegeven waarom ik Daisy verdacht vond hoor ;)

Mijn verdachten zijn nog altijd:

- Daisy
- D*N
- Mitchkox

Personen die ik in de gaten hou:

- Molcrazy
- Brent

Morgen kom ik hier uitgebreid op terug!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #39 Gepost op: 6-08-2020, 01:19:07 »
Aja, ik dacht eerst even dat je dat vooral later pas uitlegde. Maar ik was even vergeten dat je daarvoor mij nog hebt uitgelegd welke post Daisy gemist had.  ::schaam::

Ik ben niet helemaal helder meer met een dag rust ertussen. Maar ik vind het ook altijd leuk om mensen overal van te beschuldigen.  ::hypocriet::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?