Auteur Topic: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord  (gelezen 6420 keer)

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #40 Gepost op: 6-08-2020, 09:23:52 »
Nog even nagedacht over de Spacy stemming en als ik nu kijk lijkt de bandwagon een beetje begonnen te zijn door Bjorrn. Hij geeft iets van een redenatie dat hij Spacy onlogisch vindt en is verder vrij non-committal. Verder lijkt op dat moment KD nog gelyncht te gaan worden, maar lijkt de discussie langzaam naar Spacy te wijzigen nadat Bjorrn zich ermee heeft bemoeit  ::vergroot::

Hoe kan ik de situatie invullen?
1.) Bjorrn is goed en gelooft Spacy gewoon niet (even daar gelaten wat KD is)
2.) Wolfje KD wordt gered door medewolfje Bjorrn

Ik vond het in elk geval opvallend, want vanaf dat moment kwamen ineens alle meelopers.

Verder valt hillo me ook een beetje op als "stille spacy meeloper". Vooral deze opmerking van hem: "maar dan verspil ik m’n stem omdat we geen meerderheid op een random meeloper krijgen."

In mijn ogen boeit het voor goed niet om met je stem een meerderheid te creëren, het gaat erom een slechtje te lynchen en als je niet denkt dat Spacy slecht is waarom zou je dan op hem stemmen? De enige die echt gebaat zijn bij de meerderheid op een willekeurige speler zijn wolven om hun eigen hachje te redden. Voor goed is het juist best wel goed als de stemmen best close zijn, want dan kunnen we mogelijk een red actie van slecht spotten.

Maar misschien vallen deze twee me gewoon wat meer op ivm onze survivor paranoia historie  ::schaam::::sorry::



Catshee moet je altijd in het oog houden ::jaja::

WAT?! Ik = altijd onschuld zelve ::hypocriet::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #41 Gepost op: 6-08-2020, 10:25:33 »
Ik was van plan om vandaag sowieso op een wat minder actief persoon te stemmen. Ik twijfelde nog een beetje om voor de spacy-stemmers te gaan, maar dan wordt het compleet gokken.

Ik heb gekozen voor iemand die hetzelfde heeft gedaan als wat ik zou doen als ik wolf was. En dus Nomineer ik alweer Vermoljoen.

Redenatie: Hier nomineert hij Mitchkox, maar verschuilt zich achter andermans redenatie. De wolven moeten zo nu en dan toch iemand nomineren, zonder dat het verdacht is. En Vermoljoen deed dat hier best goed.

Heel overtuigend is het nog niet, maar ik denk dat de meeste veelsprekers hier gewoon goedzakken zijn, dus daar ga ik nu niet op stemmen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #42 Gepost op: 6-08-2020, 10:48:45 »
Redenatie: Hier nomineert hij Mitchkox, maar verschuilt zich achter andermans redenatie. De wolven moeten zo nu en dan toch iemand nomineren, zonder dat het verdacht is. En Vermoljoen deed dat hier best goed.

Prima keuze inderdaad. Vooral grappig dat hij aangeeft: meelopers zijn verdacht, terwijl ik niet meeliep en hij wel op de redenatie van een ander.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #43 Gepost op: 6-08-2020, 11:07:40 »
Jeetje plots ben ik door een hoop mensen verdacht...

Nog op Daisy’s vraag waarom ik zonder morren op spacy mee ging: ik had vijf uur voordat ik mijn stem op spacy postte al in het topic aangegeven dat ik hem van de tot dan toe genomineerden het meest verdacht vond. Inderdaad omwille van wat Bjorrn aanhaalde dat spacy KD niet verdacht maar er toch maar op ging stemmen. Dat spreekt elkaar tegen. Het was dus geen meeloop stem.
On the other hand als we allemaal uniek moeten zijn, kunnen we ook gewoon alfabetisch het lijstje aflopen en nummer 1 nomineert nummer 2 en stemt erop etc zodat iedereen 1 stem heeft en de burgemeester kan beslissen. Als het dan toch zo erg is dat je op iemand stemt waar iemand anders ook al op heeft gestemd.

Dan alsof ik op zo’n plan zou komen als een grote massamoord door het verboden woord te zeggen. Zelfs als ik daar op zou komen zou ik het een vrij lame actie vinden waarbij een hoop onschuldige spelers, wolf of niet, ook meteen uit het spel zouden liggen. Ik zou een spel niet zo hard ontwrichten/verpesten.
Nee, het moge duidelijk zijn dat ik regels vaak lees en ze drie seconden later al vergeten ben in deze online spellen. Heck, ik vergeet zelfs regels van mijn eigen spel. Vraag maar aan mitchkox toen ik bij de piraten weerwolven hem vroeg wie hij wou zien en hij mij er aan moest herinneren dat ie al dood was. Mijn hoofd is vaak chaos omdat ik hier altijd snel tussen de bedrijven kom kijken.

Catshee is de enige smart cookie so far. Tim is bevestigd safe door mijn idee en wat voor baat heb ik als wolf om een bevestigde niet-wolf in het spel te hebben?

Wie ik nu verdacht vind... ik weet het nog niet. Ik vind mitchkox héél dead on op KD focussen. En de supersnelle stemmers vind ik ook lichtjes verdacht. Wolven willen liefst niet al te laat stemmen want dan valt op dat ze veel hebben overlegd. Dus stemt er misschien eentje of meerdere supersnel zonder dat er überhaupt een publiekelijk overleg geweest is.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #44 Gepost op: 6-08-2020, 11:38:23 »
Ik vond KD al heel lang verdacht. Ik heb nu een extra reden, omdat KD een niet-wolf als target heeft aangeduid. Nogmaals heb ik ook gezegd dat ik bij andere kandidaten best wil switchen, maar dit momenteel nog niet zie.

Verder kan ik me wel vinden in de uitleg voor Vermoljoen of Daisy.

EDIT: Daarnaast sprak ik Spacy vrij (of gaf ik aan hem niet te verdenken) en gaf ik een lijst met verdachten. Ik hoop dat iedereen wat actiever zijn verdachten gaat uitspreken en zelf keuzes maakt in plaats van meegaan in de meerderheid :D
« Laatst bewerkt op: 6-08-2020, 11:47:57 door Mitchkox »

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #45 Gepost op: 6-08-2020, 12:18:07 »
Dan alsof ik op zo’n plan zou komen als een grote massamoord door het verboden woord te zeggen. Zelfs als ik daar op zou komen zou ik het een vrij lame actie vinden waarbij een hoop onschuldige spelers, wolf of niet, ook meteen uit het spel zouden liggen. Ik zou een spel niet zo hard ontwrichten/verpesten.

Ergens was het wel een enorm spectaculaire twist geweest, toch? ;) Maar zonder gekheid, na Swifty's opmerking dat die regel blijkbaar voor meerdere mensen onduidelijk was, ben ik nu toch ook sterk geneigd je te geloven dat het gewoon echt een foutje was. En dan maakt je oproep aan de lycantroop je inderdaad een stuk minder verdacht, want dat was een nuttige bijdrage. ::ok::

En de supersnelle stemmers vind ik ook lichtjes verdacht. Wolven willen liefst niet al te laat stemmen want dan valt op dat ze veel hebben overlegd. Dus stemt er misschien eentje of meerdere supersnel zonder dat er überhaupt een publiekelijk overleg geweest is.

Kleine kanttekening hierbij: als ik de regels goed heb begrepen mogen de wolven nu niet overleggen. Er staat namelijk:
Weerwolf
De wolven weten van elkaar wie ze zijn en mogen 's nachts overleggen. Ze kiezen elke nacht een slachtoffer.

Daaruit maak ik op dat ze alléén 's nachts mogen overleggen en nu dus niet. Misschien kan Lucy voor de zekerheid nog even bevestigen of dat klopt.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #46 Gepost op: 6-08-2020, 12:21:20 »
EDIT: Daarnaast sprak ik Spacy vrij (of gaf ik aan hem niet te verdenken) en gaf ik een lijst met verdachten. Ik hoop dat iedereen wat actiever zijn verdachten gaat uitspreken en zelf keuzes maakt in plaats van meegaan in de meerderheid :D
Kan je wel willen maar ik snap het wel hoor. Iedereen die dit tot nu toe doet wordt aangeduid als verdachte. Spacy was duidelijk over zijn verdachte-> gelynched, jij hebt een duidelijke verdachte-> verdacht door een aantal mensen, ik sprak uit op een verdachte actie van Convans-> Verdacht enzovoort. We blijven maar roepen dat mensen verdachten moeten noemen en onderbouwingen moeten geven om vervolgens de mensen die dit doen als verdacht te bestempelen.

Om even te richten op het positieve: Ik vertrouw Timvdons (lycantroop), Robbieazerty (kwam als eerste met het plan om lycantroop te outen) en ik wil Catshee ook wel voor nu op zijn betrouwbare ogen geloven  :-*. Daarnaast vind ik ook Chardo en Brent minder verdacht doordat ze wel een nominatie maken maar vervolgens niet stemmen. Ik zie het ook als onwaarschijnlijker dat ze Lodewijk zo vroeg killen en daarmee hun trio opbreken.

Ik blijf in ieder geval Convans en Daisy in de gaten houden ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #47 Gepost op: 6-08-2020, 12:24:12 »
Zo had ik het nog niet gelezen KD maar dat zou ik wel top vinden. Ik vroeg me ineens überhaupt af of privé communicatie mag? In vorige spellen volgens mij niet maar ik zie het er nu niet heel expliciet staan. Of ik kijk er overheen...

Online hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #48 Gepost op: 6-08-2020, 12:43:06 »
Verder valt hillo me ook een beetje op als "stille spacy meeloper". Vooral deze opmerking van hem: "maar dan verspil ik m’n stem omdat we geen meerderheid op een random meeloper krijgen."

In mijn ogen boeit het voor goed niet om met je stem een meerderheid te creëren, het gaat erom een slechtje te lynchen en als je niet denkt dat Spacy slecht is waarom zou je dan op hem stemmen? De enige die echt gebaat zijn bij de meerderheid op een willekeurige speler zijn wolven om hun eigen hachje te redden. Voor goed is het juist best wel goed als de stemmen best close zijn, want dan kunnen we mogelijk een red actie van slecht spotten.

Maar misschien vallen deze twee me gewoon wat meer op ivm onze survivor paranoia historie  ::schaam::::sorry::

Sorry maar dat ben ik niet met je eens. We hebben sowieso nog veel te weinig info om een gegronde beslissing te maken wmb, dus het is niet zo dat ik dacht dat Spacy sowieso goed zou zijn. Dan zou ik niet op ‘m gestemd hebben. De kans was imo goed mogelijk dat hij een wolf zou zijn. Toen ik ging stemmen was ook Daisy nog een optie geweest voor de lynch als ik op haar zou stemmen en dat vond ik te ongegrond. Dus vandaar mijn stem op Spacy.

Volgens mij echt niet zo gek geredeneerd ::ohno::

Wie ik tot nu toe vertrouw:
Robbie
Tim
D*N
Catshee voorlopig
En misschien gek genoeg: KD. heb ik ook het idee van dat hij goed is maar dat is niet op feiten gebaseerd.
Nieky grab a life vest!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #49 Gepost op: 6-08-2020, 12:57:11 »
Kan je wel willen maar ik snap het wel hoor. Iedereen die dit tot nu toe doet wordt aangeduid als verdachte. Spacy was duidelijk over zijn verdachte-> gelynched, jij hebt een duidelijke verdachte-> verdacht door een aantal mensen, ik sprak uit op een verdachte actie van Convans-> Verdacht enzovoort. We blijven maar roepen dat mensen verdachten moeten noemen en onderbouwingen moeten geven om vervolgens de mensen die dit doen als verdacht te bestempelen.

Om even te richten op het positieve: Ik vertrouw Timvdons (lycantroop), Robbieazerty (kwam als eerste met het plan om lycantroop te outen) en ik wil Catshee ook wel voor nu op zijn betrouwbare ogen geloven  :-*. Daarnaast vind ik ook Chardo en Brent minder verdacht doordat ze wel een nominatie maken maar vervolgens niet stemmen. Ik zie het ook als onwaarschijnlijker dat ze Lodewijk zo vroeg killen en daarmee hun trio opbreken.

Ik blijf in ieder geval Convans en Daisy in de gaten houden ::vergroot::

Ik kan me heel goed in deze post vinden. En we moeten waken voor dat vetgedrukte deel. Dat maakt het voor wolven heel makkelijk om lekker onder de radar te blijven inderdaad.
In die zin snap ik de nominatie van Vermiljoen wel. En voeg ik die naam voor mezelf toe aan het rijtje Convans/Daisy.


Hillo, dat Robbie en Tim te vertrouwen zijn vind ik ook, maar waarom zet je daar D*N en Catshee bij?
Keep calm and eat chocolates!

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #50 Gepost op: 6-08-2020, 13:04:57 »
Sorry maar dat ben ik niet met je eens. We hebben sowieso nog veel te weinig info om een gegronde beslissing te maken wmb, dus het is niet zo dat ik dacht dat Spacy sowieso goed zou zijn. Dan zou ik niet op ‘m gestemd hebben. De kans was imo goed mogelijk dat hij een wolf zou zijn. Toen ik ging stemmen was ook Daisy nog een optie geweest voor de lynch als ik op haar zou stemmen en dat vond ik te ongegrond. Dus vandaar mijn stem op Spacy.

Volgens mij echt niet zo gek geredeneerd ::ohno::

Oké dat haalde ik niet uit je post voor je stemde, ik las die post meer als dat je geen van beiden verdacht vond maar toch met een meerderheid wou stemmen. Maar als je Spacy toch verdacht vond prima  ::ok::

Wie ik tot nu toe vertrouw:

Catshee

voorlopig

Wie ik tot nu toe vertrouw:
En misschien gek genoeg: KD. heb ik ook het idee van dat hij goed is maar dat is niet op feiten gebaseerd.
Ik vind KD enorm lastig. Niet als persoon ::rofl:: Maar de vraag of hij nu goed of slecht is :-\\

Ik maak me er een beetje druk om als KD een discussie puntje blijft, dan hebben we ruis in de discussie topics. En heb dus echt geen idee of hij goed of slecht is.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #51 Gepost op: 6-08-2020, 13:10:54 »
Er zijn een aantal regels die er inderdaad niet expliciet staan maar die we de hele zomer al gebruiken:

- Je mag niet privé overleggen
- Als je 3x niet stemt, wordt je automatisch vermoord

Daarnaast mogen de wolven deze keer inderdaad alleen ‘s nachts overleggen.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #52 Gepost op: 6-08-2020, 13:11:11 »
Ik maak me er een beetje druk om als KD een discussie puntje blijft, dan hebben we ruis in de discussie topics. En heb dus echt geen idee of hij goed of slecht is.

Er wordt wel heel veel duidelijk als KD weggestemd word. Aangezien er kamp voor KD als wolf is en een kamp voor KD als burger. Ik zou daarom graag zien of KD een wolf is, omdat we dan echt informatie hebben.

Zelf ben ik dus kamp voor KD als wolf. Ik zal heel verdacht worden als KD geen wolf blijkt, maar wel minder verdacht als KD een wolf blijkt. Zo ook de mensen die KD wel of niet vrijpleiten.

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #53 Gepost op: 6-08-2020, 13:18:43 »
Ik nomineer Mitchkox en hij gaat ook mijn stem ontvangen. Eerst KD op drie stemmen zetten, dan later switchen van stem en nu KD als verdacht bestempelen omdat hij op een niet-wolf heeft gestemd. Die stem van mij op Brtdm was random trouwens. Nou ja random.. hij schrijft 9 van de 10 keer mijn naam verkeerd, iets wat me wel een beetje irriteert ;D

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #54 Gepost op: 6-08-2020, 13:19:18 »
Er wordt wel heel veel duidelijk als KD weggestemd word. Aangezien er kamp voor KD als wolf is en een kamp voor KD als burger. Ik zou daarom graag zien of KD een wolf is, omdat we dan echt informatie hebben.

Zelf ben ik dus kamp voor KD als wolf. Ik zal heel verdacht worden als KD geen wolf blijkt, maar wel minder verdacht als KD een wolf blijkt. Zo ook de mensen die KD wel of niet vrijpleiten.

Ja, zoals gezegd: ik snap aan de ene kant heus wel een beetje dat ik op verdachtenlijstjes kom omdat ik Spacy heb genomineerd die vervolgens onschuldig bleek te zijn. De redenen voor die nominatie heb ik allang duidelijk gemaakt, dus het heeft geen zin dat te blijven doen.

Probleem van die logica is wel: ja, je zult inderdaad de gewenste duidelijkheid krijgen als je mij nu lyncht. Prima, ben je inderdaad van deze discussie af. Maar volgens dezelfde logica moet jij dan dus de volgende keer worden gelyncht, omdat je mij ten onrechte hebt genomineerd. En mocht jij dan ook onschuldig blijken te zijn, dan moet daarna degene worden gelyncht die jou heeft genomineerd... En zo gaat het eindeloos door. Tot niemand überhaupt meer durft te nomineren. En degenen die zich afzijdig houden, lachen zich kapot.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #55 Gepost op: 6-08-2020, 13:21:23 »
Er zijn een aantal regels die er inderdaad niet expliciet staan maar die we de hele zomer al gebruiken:

- Je mag niet privé overleggen
- Als je 3x niet stemt, wordt je automatisch vermoord

Daarnaast mogen de wolven deze keer inderdaad alleen ‘s nachts overleggen.

::bravo::


Mitch, je hangt dan wel heel veel op aan de verdenkingen voor en tegen KD. Een wolf die jouw laatste post leest kan nu heel hard gaan roepen dat KD een wolf is, want KD gaat toch wel opgeofferd worden, en zo zichzelf mooi vrijpleiten.
Dit soort redeneringen halverwege de dag plaatsen vind ik daarom niet zo handig.

Ik geef KD nog steeds het voordeel van de twijfel als minder ervaren speler, maar het is zeker iemand om in het oog te houden. Ik vind het ook wel leuk om minder ervaren spelers te behouden, ze kunnen soms met verfrissende nieuwe voorstellen komen. Zoals catshee met dat voorstel over niemand lynchen. Dom voorstel, dus ik vertrouw catshee voorlopig niet, maar toch ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #56 Gepost op: 6-08-2020, 13:23:32 »
Er is een goede kans dat je een wolf bent, maar dat heb ik bij Convans, Daisy of Vermoljoen ook. Echter spreken veel mensen zich juist voor of tegen jou uit als wolf KD. Daarom wil ik op jou stemmen, omdat het ons heel veel informatie kan opleveren. Bij Convans, Daisy en Vermoljoen zijn de verdenkingen niet zo openbaar en daar valt minder informatie uit te halen. Het is dus niet persoonlijk, maar puur voor de informatie momenteel  ::bravo::

En Swifty, het gaat ook om wat er vandaag/gisteren en op dag 1 is gezegd over KD. Er is al zoveel uitgesproken en er zijn al best veel mensen die zich fel tegen of voor KD hebben uitgesproken. Verder zie ik niet in waarom ik random voor Convans, Daisy of Vermoljoen moet kiezen boven KD momenteel.

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #57 Gepost op: 6-08-2020, 13:25:06 »

Ik geef KD nog steeds het voordeel van de twijfel als minder ervaren speler, maar het is zeker iemand om in het oog te houden. Ik vind het ook wel leuk om minder ervaren spelers te behouden, ze kunnen soms met verfrissende nieuwe voorstellen komen. Zoals catshee met dat voorstel over niemand lynchen. Dom voorstel, dus ik vertrouw catshee voorlopig niet, maar toch ;D

Ik had al uitgelegd waarom ik dat heb voorgesteld, hier het linkje: https://www.realitynet.org/forum/spellen/weerwolven/?topic=69701.msg2319063#msg2319063  ;)

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #58 Gepost op: 6-08-2020, 13:30:19 »
In KD zie ik echt geen wolf. Hij stemde namelijk als tweede bij de afgelopen stemming en wolven wachten normaal gesproken (en zeker in het begin van het spel) wat af in welke richting de stemming gaat.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #59 Gepost op: 6-08-2020, 13:35:03 »
In KD zie ik echt geen wolf. Hij stemde namelijk als tweede bij de afgelopen stemming en wolven wachten normaal gesproken (en zeker in het begin van het spel) wat af in welke richting de stemming gaat.

En je nomineert mij terwijl ik als eerste nomineer en stem? Deze redenering klopt dus voor geen meter :P