Auteur Topic: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord  (gelezen 6564 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
[U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Gepost op: 5-08-2020, 21:54:09 »
De volgende ochtend wilde burgemeester DRenziboy eens een goed gesprek voeren met

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

MAAR DIE LAG DOOD IN ZIJN BED

Die stomme weerwolven hebben hun medestander opgegeten:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dus... Wat nu?

Deelnemerslijst:
1. Ricardo
2. FrankLapidus
3. Mitchkox
4. michael90
5. D*N
6. Robbie
7. Convans
8. DRenziboy
9.Mrchipie
10. Lödewijk
11. Brent
12. Timvdons
13. Brtdm
14. catshee
15. Sanmol
16. Chardo
17. Daisy
18. Kaaasje
19. Swifty
20. KD.
21. hillo
22. Molduck
23. Spaisy
24.  Bjorrn
25. Vermoljoen
26. Molcrazy
« Laatst bewerkt op: 6-08-2020, 02:12:14 door Lucy »
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #1 Gepost op: 5-08-2020, 21:55:37 »
 ::bravo::

Tovenaars zijn wel geliefde hapjes voor wolven hier :D

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #2 Gepost op: 5-08-2020, 21:56:55 »
Ejooo!

Overzichtje:


Groene kleurtjes laten zien wie er genomineerd heeft.


« Laatst bewerkt op: 6-08-2020, 00:03:02 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #3 Gepost op: 5-08-2020, 22:03:09 »
Hoera!

Ok, dus onder de spacy stemmers zit mogelijk een wolf if twee, door mee te stemmen met de meerderheid?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #4 Gepost op: 5-08-2020, 22:03:22 »
Wahahaa, alweer! ::rofl::




Maar de lynch van Spacy is wel balen :(
Keep calm and eat chocolates!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #5 Gepost op: 5-08-2020, 22:07:58 »
aaah weer een tovenaar met een goeie verdwijntruc! ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #6 Gepost op: 5-08-2020, 22:10:13 »
Hoera!

Ok, dus onder de spacy stemmers zit mogelijk een wolf if twee, door mee te stemmen met de meerderheid?

Hmmm, redelijke kans als Daisy of KD wolf was zou ik zeggen. Maar als geen van de 3 wolf waren, waarom zouden de wolven massaal op Spacy gaan? Lastig te zeggen dus  ???

Verder grote kans dat ze goed zijn voor mij op dit moment Tim (claimt lycantroop zonder tegenclaim), Robbie (omdat het zijn idee was om de lycantroop naar buiten te laten komen) en, in iets mindere mate, D*N (die eigenlijk als enige reageerde op Robbie's idee en supportive was, rest van ons leek het een beetje te negeren/onder te laten sneeuwen in het vorige discussie topic).

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #7 Gepost op: 5-08-2020, 22:11:10 »
En wie kwam er als eerst met de naam Spacy? Precies, dat was KD. Die door iedereen werd vrijgepleit.

En wie noemde ik niet als verdachte? Spacy, die dus ook niet verdacht bleek te zijn. Interessant ook om te zien wie er mee hebben gestemd op Spacy.

KD stijgt dus weer op mijn lijst van dag 1

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #8 Gepost op: 5-08-2020, 22:13:05 »
Hoera!

Ok, dus onder de spacy stemmers zit mogelijk een wolf if twee, door mee te stemmen met de meerderheid?

Was ook mijn gedachte. Maar aangezien er best wel divers gestemd is, verwacht ik er ook echt maximaal 2 daar.

Ik vrees dat we nog steeds heel weinig eruit kunnen halen, maar ik neig om te stemmen op een stille Spacy-stemmer.

Ik ga vandaag nog niet op KD. Stemmen, omdat ik verwacht dat we dan dezelfde fout maken als gisteren. De meest aanvallende mensen op het begin zijn zelden wolven, aangezien we daar bijna altijd op gaan stemmen.
« Laatst bewerkt op: 5-08-2020, 22:15:50 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #9 Gepost op: 5-08-2020, 22:16:15 »
Was ook mijn gedachte. Maar aangezien er best wel divers gestemd is, verwacht ik er ook echt maximaal 2 daar.

Ik vrees dat we nog steeds heel weinig eruit kunnen halen, maar ik neig om te stemmen op een stille Spacy-stemmer.

Eens. Ik nomineer KD. Die stemde als eerste op Spacy en ik werd door sommigen aangevallen omdat ik KD ook verdacht vond.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #10 Gepost op: 5-08-2020, 22:18:29 »
Haha, briljante moord. ::confettie:: Misschien kunnen de wolven de volgende nacht ook meteen hun volgeling oppeuzelen?  ;D

De lynch van Spacy is achteraf gezien inderdaad jammer. :(

Ik heb vandaag rustig de discussie van gisteren teruggelezen. Ik ben natuurlijk opgelucht dat ik er zelf niet uit ben gestemd, maar vind het spijtig dat Spacy vervolgens geen mol bleek te zijn en ik dus een onschuldig persoon heb genomineerd. ::sorry::

Ja, dat kan nu ongetwijfeld een reden zijn om mij weer verdacht te vinden. Ik kan daar alleen maar nogmaals over zeggen dat ik Spacy nomineerde omdat ik oprecht niet snapte dat hij mijn post zo vreemd of problematisch vond. En ik vind echt dat die post vervolgens door een paar mensen buiten alle proporties is opgeblazen en weinig meer te maken had met wat ik eigenlijk schreef.

Goed, ik heb nu geleerd dat er hier een taboe rust op eenvoudige kansberekening en dat het absoluut niet wordt gewaardeerd. Dat is een waardevolle les, dus ik beloof plechtig me daar in het vervolg verre van te houden. In plaats daarvan zal ik me alleen laten leiden door intuïtie of gevoel en de ratio proberen uit te schakelen. ::hypocriet::

En wie kwam er als eerst met de naam Spacy? Precies, dat was KD. Die door iedereen werd vrijgepleit.

En wie noemde ik niet als verdachte? Spacy, die dus ook niet verdacht bleek te zijn. Interessant ook om te zien wie er mee hebben gestemd op Spacy.

KD stijgt dus weer op mijn lijst van dag 1

Ja, Mitch K., ik heb deze post al eerder vandaag gelezen in het Café.
Ongeacht welke rol je hebt in dit spel, vind ik het een beetje jammer dat je gedurende de nacht gewoon doorgaat met mij verdacht maken.  ::niet-ok:: Ondanks dat ik misschien een beetje een noob ben in dit spel, heb ik wel begrepen dat zo’n beetje de meest fundamentele regel is dat je ’s nachts je mond houdt. In ieder geval stel ik het wel op prijs dat je de post een paar uur later alsnog hebt aangepast, toen Lucy je daar op wees.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #11 Gepost op: 5-08-2020, 22:21:53 »
Ik was inderdaad te vroeg met reageren over het spel. Daarom inderdaad aangepast. Momenteel ben jij mijn enige aanknopingspunt en dit kan natuurlijk te maken hebben met dat je een ‘noob’ bent in het spel zoals je zegt. Daarom is het een voorlopige stem zoals ik gisteren ook heb aangepast van jou naar Daisy.

Excuses nogmaals dat ik tijdens de nacht reageerde ::schaam::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #12 Gepost op: 5-08-2020, 22:22:58 »
Excuses nogmaals dat ik tijdens de nacht reageerde ::schaam::

Prima, zand erover. :)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #13 Gepost op: 5-08-2020, 22:24:32 »
Prima, zand erover. :)

Wie is in jouw ogen verdacht momenteel?

En zijn er nog andere mensen die verdachte dingen hebben gezien?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #14 Gepost op: 5-08-2020, 22:25:31 »
Goed bezig wolfjes ::bravo::

Even wat vragen.
KD. Waarom Spacy? edit: terwijl ik dit typ al beantwoord
DRenziboy, Robbie, hillo, waarom hebben jullie zonder morren de andere Spacy stemmers gevolgd? Zelf geen eigen plan? Burgemeester, wat gaan we doen?
Mrchipie,  wat is nu jou tactiek deze stemronde?
Brent en Chardo, waarom nomineren jullie elkaar, maar stemmen vervolgens niet?

Edit: begrijp ik het goed dat Spacy een burger was, omdat er op brandstapel niks gebeurde? Of is dat een twist, dat we dat niet te horen krijgen overdag?
« Laatst bewerkt op: 5-08-2020, 22:31:02 door Daisy »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #15 Gepost op: 5-08-2020, 22:37:06 »
Wat mij vooral opviel is dat er heel veel op Spacy is gestemd, zonder dat hier ook maar echt een goede reden voor iemand is gegeven in het topic. In feite het enige verdachte aan Spacy was zijn eerste verdenking richting KD.

Logisch gevolg dat KD daar twijfels bij had en gezien zijn tijdgebrek een vroege nominatie heeft uitgebracht.

Zelf had ik ook weinig tijd en gezien de opties destijds, moest ik met een nieuwe naam komen. Dat daar niemand in mee is gegaan is natuurlijk niet heel raar. Wat mij wel opviel is dat Convans snel daarna Daisy nomineerde zonder uitleg. Moest het afleiden van Vermoljoen?? (Zo kwam het voor mij even over, maar kan het niet hard maken)

Convans viel me sowieso meer op. Kwam later met meer verdacht gedrag van mensen zonder echt een duidelijke kant te kiezen. Wellicht de iets aanvallende, maar toch terughoudende wolf?

Maar voordat we nu massaal weer 1 iemand gaan verdenken, wil ik de meningen van anderen hier ook graag over horen. En zelf zal ik ook alles nog eens teruglezen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #16 Gepost op: 5-08-2020, 22:38:48 »
Ik denk dat de weerwolven een maaltje in hogere sferen hebben gehad.

Maar ik vond dat Kaasje wel heel rap voor de verdediging van KD ging, kan zijn omdat ie geen weerwolf zag in KD, of omdat hiermee een medewolf beschermt kon worden? Wil je dat nu al doen?

Daarnaast had ik op Spacy gestemd omdat ik gisteren nog overtuigd was van KD's onschuld. Nu begin ik daar ligt aan te twijfelen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #17 Gepost op: 5-08-2020, 22:46:27 »
En zijn er nog andere mensen die verdachte dingen hebben gezien?
Ik slaap met mijn ogen dicht hoor! ;D

Wat mij wel opviel is dat Convans snel daarna Daisy nomineerde zonder uitleg. Moest het afleiden van Vermoljoen?? (Zo kwam het voor mij even over, maar kan het niet hard maken)

Convans viel me sowieso meer op. Kwam later met meer verdacht gedrag van mensen zonder echt een duidelijke kant te kiezen. Wellicht de iets aanvallende, maar toch terughoudende wolf?
Kijk maar uit hoor, Convans vind iedereen die zijn posts niet goed leest verdacht ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #18 Gepost op: 5-08-2020, 22:48:43 »
Ik zou het heel leuk vinden als KD het als wolf aandurfde om iemand te nomineren en zo te riskeren dat veel mensen hem zouden volgen en hij verdacht zou worden (doordat de persoon in kwestie geen wolf is), maar toch denk ik niet dat een wolf het zo zou aanpakken, zeker niet als er voor de eerste keer met nomineren wordt gewerkt. De personen die hem volgden, blijf ik wel in de gaten houden, want dat vind ik nog steeds verdacht.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [U] De Verkeerde Moord
« Reactie #19 Gepost op: 5-08-2020, 22:49:23 »
KD is geen wolf of toch niet om de redenen die jullie nu noemen.