Auteur Topic: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord  (gelezen 4706 keer)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #40 Gepost op: 7-08-2020, 21:14:48 »
Ik ben ook wel voor Vermoljoen stemmen, maar maak morgen mijn lijstje met verdachten

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #41 Gepost op: 7-08-2020, 22:30:35 »
Sanmol zou ik absoluut niet op gaan stemmen. Zo opvallend doen heeft al vaak geleid tot eliminatie. En dat gaan we niet nog eens doen!

Ik heb de laatste ronde op Sanmol gestemd, maar ben nu inderdaad in principe ook geneigd dat niet weer te doen. Mijn reden op Sanmol te stemmen was, zoals gezegd, de afwezigheid, die me in dit geval des te meer opviel omdat Sanmol normaal wél veel post. Bijvoorbeeld Molduck, een andere stille optie, post volgens mij sowieso niet zo heel veel (?).
De verklaring die Sanmol geeft voor de afwezigheid vind ik nog niet 100% overtuigend, vooral omdat dit argument feitelijk niet klopt:
Citaat
En dit is NIET waar ik ben voor nacht 1 niet meer online geweest en dat kun je bekijken in mijn post geschiedenis.

Aan de postgeschiedenis kun je namelijk niet zien of iemand al dan niet online is geweest of PMs heeft gestuurd. Maar inderdaad, de reactie was vervolgens wel zo fel en emotioneel dat ik Sanmol voor nu waarschijnlijk toch weer even het voordeel van de twijfel geef en even verder wil kijken. Ik houd Sanmol wel in de gaten.  ::vergroot::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #42 Gepost op: 7-08-2020, 23:44:53 »
Tim eruit, vind ik best apart eerlijk gezegd. Als wolf heb je niet zoveel belang bij het ombrengen van de lycantroop toch? Je wilt de ziener dood hebben, dus zou je juist Tim niet moeten lunchen. Hebben we te maken met onervaren wolven?

Dit vind ik ook gek. Waarom zou je Tim niet gewoon in het spel houden?

Dat de wolven Tim er uiteindelijk uit gooien is logisch. Nu ontstaat er meer onzekerheid over de rollen bij de rest.

Toch is het logischer om op zoek te gaan naar de Ziener vind ik.

Lijkt me zonde om een inactieveling weg te stemmen als die toch sws dood gaan.

Precies. Zeker als het een burger blijkt te zijn, dan kunnen we beter proberen een wolf eruit te gooien.

Vermoljoen is inderdaad verdacht stil dit potje, hij stijgt op mijn verdachtenlijstje. Sanmol daalt een beetje, Daisy staat er ook nog steeds op. Kaaasje, zou ook kunnen.

Vermoljoen, Daisy en Kaaasje hou ik ook extra in het oog ::jaja::

Met hillo weet ik het niet zo goed momenteel :-\\

Gek genoeg heb ik op dit moment wel vertrouwen in catshee, geen idee of dat slim is :P
2024: wie is de Mol?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #43 Gepost op: 8-08-2020, 00:50:57 »
Ik snap wel dat jullie denken dat ik wat minder actief ben, want dat is het ook. Op dit moment ben ik (samen met Jacco) de laatste dingen voor The Big Puzzle aan het uitwerken en door de hitte zit ik nu veel liever buiten aan het zwembad dan binnen achter mijn laptop.

Jullie kunnen ervoor kiezen om mij weg te stemmen, maar dat zou ik niet doen, want ik ben geen wolf (al was ik het wel graag geweest).

Mijn eigen verdachten blijven nog steeds Bjorrn en Kaaasje (zie redenen in het topic van de vorige dag). Catshee, Robbie, D*N en Mitchkox vertrouw ik voor 99%.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #44 Gepost op: 8-08-2020, 02:12:18 »
Ik vind t moeilijk, ik had 2 verdachten die zijn opgehangen maar beide waren burger.  Lastig in te schatten wie t dan zijn, we gaan niet zo lekker dus t zal moeilijk worden.
Ik snap t als ik verdacht word maar als wolf zou ik echt niet zo overduidelijk verdachten aanwijzen waarvan ik wist dat t burgers gingen zijn. Da's wat ik kan zeggen als verdediging.
Voor m'n verdachten wil ik morgen eens kijken wie er vaak op een kandidaat hebben gestemd die sowieso geen meerderheid ging krijgen, da's een manier van je stem weggooien zonder dat je verdacht overkomt namelijk. Ben er nu iets te drinken voor
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #45 Gepost op: 8-08-2020, 07:57:11 »
Third Time's a Charm! Ik nomineer Kaaasje. Ik schiet mezelf dood als ze geen wolf is ::rofl::. Ik vond haar de eerste dag vooral zo het gesprek sturen zonder zelf verantwoordelijk te zijn voor de keuzes die we maakten. Perfecte wolf dus.
Så hva gjør vi nå?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #46 Gepost op: 8-08-2020, 09:24:55 »
Kan de ziener al iets zeggen of is het daar te vroeg voor? Er zouden 3 spelers gezien zijn intussen, toch? Maar goed als er daarvan al dood zijn hebben we niet veel.

Maar als het wel drie spelers zijn die nog in het spel zitten, zelfs al zijn het geen wolven die gezien zijn, hebben we 3 bevestigde niet-wolven. Bovendien kan de bodyguard je nog een nacht beschermen waardoor we nog een vierde rol te weten komen en daarna kan de leerling ziener het nog overnemen.

Of is het te vroeg voor dit plan?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #47 Gepost op: 8-08-2020, 09:34:08 »
Kan de ziener al iets zeggen of is het daar te vroeg voor? Er zouden 3 spelers gezien zijn intussen, toch? Maar goed als er daarvan al dood zijn hebben we niet veel.

Maar als het wel drie spelers zijn die nog in het spel zitten, zelfs al zijn het geen wolven die gezien zijn, hebben we 3 bevestigde niet-wolven. Bovendien kan de bodyguard je nog een nacht beschermen waardoor we nog een vierde rol te weten komen en daarna kan de leerling ziener het nog overnemen.

Of is het te vroeg voor dit plan?

En ik kan de ziener nog een nacht beschermen als die wordt doodgemaakt :D

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #48 Gepost op: 8-08-2020, 09:44:31 »
Kan de ziener al iets zeggen of is het daar te vroeg voor? Er zouden 3 spelers gezien zijn intussen, toch? Maar goed als er daarvan al dood zijn hebben we niet veel.

Maar als het wel drie spelers zijn die nog in het spel zitten, zelfs al zijn het geen wolven die gezien zijn, hebben we 3 bevestigde niet-wolven. Bovendien kan de bodyguard je nog een nacht beschermen waardoor we nog een vierde rol te weten komen en daarna kan de leerling ziener het nog overnemen.

Of is het te vroeg voor dit plan?

Hmmm, met een bodyguard en levenselixer en leerlingziener is het misschien niet eens zo'n slecht idee nee. Zeker omdat we voor mijn gevoel echt nog niets concreets hebben. Maar eigenlijk wel alleen in het geval van 3 levende mensen gezien te hebben of op z'n minst een wolf.

Vraag me alleen wel af wat de lynch slachtoffers voor een rol hadden. Hadden we meer gehoord als er een speciale rol tussen had gezeten voor goed?  :-\\

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #49 Gepost op: 8-08-2020, 10:01:21 »
Nog meer over je plan nagedacht Robbie en ik denk dat het echt een goed plan is, want de ziener kan dan eigenlijk nog 3 nachten overleven (bodyguard, drankje, bodyguard) en het weerwolven team is gedwongen om elke nacht de ziener te lunchen. Als ze dat niet doen kunnen ze niet valideren of de bodyguard de ziener niet toevallig de vorige nacht heeft beschermd en ze moeten sws Mitch zijn levensdrankje forceren. Dus voor mijn gevoel zitten we dan met een lunch max. komende 3 nachten en worst case scenario 6 100% bevestigde goedjes met een back-up ziener.

Dus ja, ik zou zeggen dat dit best slim is voor de ziener als iedereen die die gezien heeft nog leeft. Of zijn er mensen hier die het wel een dom niet-slim idee vinden?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #50 Gepost op: 8-08-2020, 10:10:33 »
Het klinkt als een logisch plan, omdat er inderdaad nog best wat bescherming is voor de ziener. En als het goed is nog een leerlingziener als back-up, die ook weer beschermd kan worden.

Twee redenen om het niet te doen zijn, zoals gezegd:
- de ziener heeft nu mensen gecheckt die al uit het spel liggen;
- de ziener of leerlingziener is al gelyncht, omdat we de rollen van Spacy en mrchipie niet weten.

Dat laatste lijkt me trouwens niet waarschijnlijk, want dan hadden ze zich gewoon bekend moeten maken voor ze werden gelyncht, zoals Mitch dat eerder al deed als magiër.

Edit, nog een toevoeging bij dat laatste: ik ga ervan uit dat Spacy het wel had gezegd als hij een speciale rol had. Mrchipie zou eventueel nog wel een speciale rol kunnen hebben gehad, omdat uit zijn exitpost bleek dat hij een dagje weg was tijdens de vote.
« Laatst bewerkt op: 8-08-2020, 10:15:05 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #51 Gepost op: 8-08-2020, 10:18:28 »
Ik ben ook voor bekendmaking van de ziener, er zit nog genoeg bescherming in het spel. En als er geen wolf is gezien is info over wie goed is, is ook nuttig.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #52 Gepost op: 8-08-2020, 10:21:31 »
Ik ben ook er voor, want het klinkt als een logisch plan  ::joehoe::. Wat Swifty zegt alle informatie is nuttig op dit moment.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #53 Gepost op: 8-08-2020, 10:26:22 »
Ik ben ook voorstander!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #54 Gepost op: 8-08-2020, 10:26:47 »
Ik zat trouwens vanmorgen nog wat te puzzelen met de deelnemerslijst om voor mezelf helder te krijgen wie er in mijn ogen nu eigenlijk verdacht zijn en wie minder. ::vergroot::

De enige die ik nu 100% vertrouw is Mitch de Magiër. Een beetje pijnlijk, maar juist zijn foute uitschakeling van Convans is de definitieve bevestiging dat hij inderdaad daadwerkelijk de magiër is. ::ok::

Daarnaast vertrouw ik Robbie nu ook behoorlijk, eerst al vanwege de nuttige bijdrage met Tim en ik denk dat dit voorstel ook slim is. ::ok::

Verder gaf ik de vorige dag al aan Convans, catshee en Kaaasje intuïtief wel te vertrouwen. Convans is bevestigd maar helaas weg, de andere twee vertrouw ik nog steeds wel. En gevoelsmatig vind ik daarnaast nu ook Brtdm, D*N, Bjorrn, DRenziboy en Swifty iets minder verdacht.

Dan blijven er nog 10 anderen over die ik moeilijk kan peilen en waarvan ik denk dat daar waarschijnlijk de meeste wolven tussen zitten. Uiteraard alles met de nodige slagen om de arm: het zou fijn zijn om wat meer objectieve informatie te krijgen om echt mensen weg te kunnen strepen. :)
« Laatst bewerkt op: 8-08-2020, 10:33:18 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #55 Gepost op: 8-08-2020, 10:31:15 »
Ik had gisteren ook al voorgesteld dat de ziener zou gaan praten, dus ben het er uiteraard ook mee eens. ::ok::

Zo niet dan gaat mijn stem denk ik naar Kaaasje omdat Ricardo erg overtuigd is. Wil je daar nog iets op toelichten? Of is IK WEET HET ZEKER gewoon overtuigende taal voor m’n gevoel zegt het :P
Nieky grab a life vest!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #56 Gepost op: 8-08-2020, 10:59:52 »
Zienerplan heeft 2 potjes terug ook uitstekend gewerkt, dus ik ben voor.
Maar alleen als de bekeken personen er nog inzitten, dus ik laat het over aan de ziener.


Of is IK WEET HET ZEKER gewoon overtuigende taal voor m’n gevoel zegt het :P

Ene heer chipie was ooit zo enorm overtuigd dat ik een wolf was, dat deze woorden met enige regelmaat in caps terugkwamen. Helaas voor hem zat hij ernaast, maar het blijft een terugkomend dingetje. (Net als hetgeen wat ik vervolgens deed om mensen te overtuigen)
« Laatst bewerkt op: 8-08-2020, 11:04:29 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #57 Gepost op: 8-08-2020, 11:11:13 »
Kan de ziener al iets zeggen of is het daar te vroeg voor? Er zouden 3 spelers gezien zijn intussen, toch? Maar goed als er daarvan al dood zijn hebben we niet veel.

Maar als het wel drie spelers zijn die nog in het spel zitten, zelfs al zijn het geen wolven die gezien zijn, hebben we 3 bevestigde niet-wolven. Bovendien kan de bodyguard je nog een nacht beschermen waardoor we nog een vierde rol te weten komen en daarna kan de leerling ziener het nog overnemen.

Of is het te vroeg voor dit plan?

Ik vind het een goed plan. Wel inderdaad op voorwaarde dat de gezien personen er niet uitliggen of toch tenminste 2 van de 3 niet. Anderzijds, misschien heeft de Ziener ook Spacy of MrChipie gezien en kan daar ook nog nuttige informatie uit komen. Ik ben er dus eerder wel voor dan niet.

Vraag me alleen wel af wat de lynch slachtoffers voor een rol hadden. Hadden we meer gehoord als er een speciale rol tussen had gezeten voor goed?  :-\\

Ja precies. Of hoort dit bij de twists die er konden gebeuren? :-\\

De enige die ik nu 100% vertrouw is Mitch de Magiër. Een beetje pijnlijk, maar juist zijn foute uitschakeling van Convans is de definitieve bevestiging dat hij inderdaad daadwerkelijk de magiër is. ::ok::

Lijkt het inderdaad wel te bevestigen ::jaja::

Ik had gisteren ook al voorgesteld dat de ziener zou gaan praten, dus ben het er uiteraard ook mee eens. ::ok::

Zo niet dan gaat mijn stem denk ik naar Kaaasje omdat Ricardo erg overtuigd is. Wil je daar nog iets op toelichten? Of is IK WEET HET ZEKER gewoon overtuigende taal voor m’n gevoel zegt het :P

Ben ik ook wel benieuwd naar ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #58 Gepost op: 8-08-2020, 11:20:33 »
De komende dagen namen kunnen bevestigen is heel handig, maar 1 probleempje ten opzichte van 2 potjes terug...

De wolven weten wie de magiër is. Op dag 1 kan de de bodyguard de ziener wel beschermen, maar dan doden de wolven Mitch. Dan zijn we de ziener kwijt op dag 2.

Dus moet Mitch op dag 1 al aan de slag en de beveiliger op dag 2. De ziener 3 dagen redden wordt lastig.

Echter is dit plan alleen nog op korte termijn uitvoerbaar, want de wolven weten dit ook en kunnen daarom ook vannacht zomaar Mitch opeten.

Ingewikkeld dus.

Nog een verschil is dat we nog een leerlingziener hebben. Dus alle informatie die we nu hebben veiligstellen lijkt mij toch het beste plan.
« Laatst bewerkt op: 8-08-2020, 11:28:55 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #59 Gepost op: 8-08-2020, 11:29:33 »
Dan kan de Ziener toch nog altijd 3 of 4 (na de volgende ronde) namen delen met informatie? Er is ook nog altijd de Leerlingziener die het dan over kan nemen.

Wat zouden we anders kunnen doen? Het wordt echt wel tijd dat er een Wolf uitgaat.
2024: wie is de Mol?