Auteur Topic: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord  (gelezen 4655 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #60 Gepost op: 8-08-2020, 11:33:32 »
Stel de ziener heeft nu 2 mensen gezien die er nog in zitten, dan kan het totaal op 4 komen en dat is best waardevol. Zeker als we nog een reserve ziener hebben.

Dan gebruikt mitch vandaag zijn drankje en de beveiliger morgen zijn kracht.

Als de wolven vannacht de ziener opeten, hebben we een groot probleem denk ik. Ook 3 bevestigde goedzakken zouden onze kansen enorm vergroten.


Dus Ziener, maak je bekend en deel je info!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #61 Gepost op: 8-08-2020, 11:46:32 »
Ik vind het ook een goed idee als de ziener zich vandaag onthuld  ::jaja::
We hebben echt meer objectieve info nodig want ik weet inmiddels ook niet meer wie we moeten vertrouwen tbh.

Maargoed, als niemand zich revealed als ziener betekent dat misschien dat die al dood is echt enkel al dode mensen heeft gezien. Hopelijk is dat niet aan de hand
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #62 Gepost op: 8-08-2020, 11:53:02 »
Als ie al dood is dan hebben we de leerlingziener die dan te horen heeft gekregen dat de ziener dood is toch? Lijkt me een kleine kans dat zowel de ziener als de leerlinziener er al uit ligt.

Dat Convans bekeken is, is denk ik wel een goede kans aangezien die heel graag burgemeester wilde worden. Dan zouden we dus van twee personen te weten kunnen komen wat die zijn.
Nieky grab a life vest!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #63 Gepost op: 8-08-2020, 11:56:10 »
Hmm, daar geef je wel een terechte opmerking Bjorrn, die kan er inderdaad al uit zijn maar dan klopt wat hillo zegt ook wel:

Lijkt me een kleine kans dat zowel de ziener als de leerlinziener er al uit ligt.

Nu ja, statistisch gezien wel een kans maar een kleine kans.
2024: wie is de Mol?

Online Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #64 Gepost op: 8-08-2020, 12:11:03 »
Klopt, lijkt me dan dat die er nog moet zijn en dat we dat hopelijk snel horen  ::jaja::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #65 Gepost op: 8-08-2020, 12:13:31 »
Nu ja, statistisch gezien wel een kans maar een kleine kans.

Pas op wat je zegt...!  ::vergroot:: ;)

Nee, maar serieus, zoals ik al schreef: de ziener of leerlingziener kan er volgens mij alleen al uit liggen als mrchipie 1 van beide rollen had, omdat hij aangaf dat hij niet online was toen hij werd weggestemd. Ik kan me niet voorstellen dat Spacy de ziener was en zich stilletjes liet wegstemmen zonder dat bekend te maken. En andere opties zijn er niet, want van alle andere mensen die zijn geëlimineerd, kennen we de rol wel.

Dus dat betekent dat minimaal 1 van de 2 nog in leven is. In het meest rampzalige scenario was mrchipie dus de ziener en heeft de leerlingziener nu pas 1 keer iemand gecheckt, vannacht. Aangezien nog niet iedereen online is geweest, kunnen we nu de ziener nog even de tijd geven zichzelf bekend te maken. Misschien is het handig een deadline af te spreken? Zo van: als de ziener niet voor ? uur iets laat horen, is dat een teken dat er nog niet genoeg informatie is en we dus toch maar weer iemand moeten nomineren zonder die info?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #66 Gepost op: 8-08-2020, 12:22:16 »
Zo niet dan gaat mijn stem denk ik naar Kaaasje omdat Ricardo erg overtuigd is. Wil je daar nog iets op toelichten? Of is IK WEET HET ZEKER gewoon overtuigende taal voor m’n gevoel zegt het :P
De capslock letters is inderdaad zoals Brtdm zegt een running gag in weerwolven. Ik heb al een paar keer aangegeven waarom ik Kaaasje verdacht vind. Ze stuurde vooral de eerste dag het gesprek best wel zonder de eindverantwoordelijke te zijn van de beslissingen.
Så hva gjør vi nå?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #67 Gepost op: 8-08-2020, 13:22:36 »
Ik was wel benieuwd wat er gebeurde nadat Brtdm gisteren zei – relatief willekeurig – Vermoljoen te verdenken. Zijn verdenking klonk in ieder geval niet super serieus. Overigens had ik Vermoljoen daarvoor, op dag 3, al bij mijn lijstje ietwat verdacht gezet en had Brtdm Vermoljoen op dag 2 ook genomineerd.

Ik weet nog dat ik bij SpacyColours toen het gevoel had, oh er wordt wel heel enthousiast op zijn verdenking gereageerd. Misschien is hij toch geen wolf (maar ik heb dus vervolgens wel op hem gestemd… ::hypocriet:: )

Dus toen ik een aantal reacties over Vermoljoen zag was ik wel benieuwd hoe dat verder ging.
– Drenziboy “durft wel mee te gaan in Vermoljoen”
– Swifty vindt Vermoljoen inderdaad verdacht stil dit potje en hij stijgt daardoor op haar verdachtenlijst
– Mitchkox (onschuldig) is ook wel voor Vermoljoen stemmen

Dit viel wel mee, maar het was natuurlijk niet zo’n sterke verdenking. Natuurlijk kunnen wolven ook bang zijn meelopers gevonden te worden en er daarom niet in meegaan terwijl Vermoljoen wel onschuldig is. Het zou natuurlijk sowieso opvallen als wolven er allemaal massaal in mee gingen. Conclusie is dus dat noch burgers noch wolven er massaal in mee gingen :P Wat dat zegt over Vermoljoen? Dat weet ik eigenlijk niet zo goed.

Daarnaast vind ik Ricardo’s vastberadenheid over mij ook wel opvallend. Maar ik weet natuurlijk dat ik geen wolf ben, dus dat geeft het een ander perspectief. Uit het verleden blijkt ook dat vastberaden mensen vaak net zo goed burgers kunnen zijn. Maar goed na al het gepraat over dat wolven niet zo uitgesproken durven te zijn want die mensen worden daarna opgehangen, kan het juist weer een slimme tactiek zijn, omdat we vaker zeggen dat die mensen vaak toch burgers zijn.

Ik begin ook steeds meer Drenziboy te verdenken, al kan ik daar niet echt een gegronde reden voor geven. Al helpt het dan niet mee dat hij mee gaat in zowel Spacy en ook zegt voor Vermoljoen te durven gaan. Maar het is eigenlijk meer gevoel dan echt een goede onderbouwing.

Ik heb nog even gekeken naar de stemmers op Spacy. Diegene met de daarna meeste stemmen (4) was Daisy. Het is dus sowieso best een verschil en als zij geen wolf is, maakt het voor wolven ook niet echt uit of ze nou voor Spacy of iemand anders gaan.
– KD (1e)
– Kaaasje (2e)
– Bjorrn (3e)
– mrchipie (4e) ← onschuldig
– TimvDons (5e) ← onschuldig
– Drenziboy (6e)
– Robbieazerty (7e)  ← waarschijnlijk onschuldig
– hillo (8e)

Swifty noemde nog in het topic dat ze Spacy en mij in de gaten houdt, maar voorlopig voor Daisy neigt (en daar heeft ze ook op gestemd)
Robbie vindt van de verdachte Spacy het meest verdacht (en stemt dus ook op hem)
Ikzelf schrijf dat ik het bizar vindt dat er zo fel gereageerd werd op KD en dat Spacy daarin de eerste was (en stem ook op Spacy)
Drenziboy gaat hierin mee (en stemt ook op Spacy). Schrijft later ook dat hij sowieso van plan was om op Spacy te stemmen.
Bjorrn vindt Spacy ook het meest onlogisch doen en als er genoeg stemmen zijn wil hij ook op hem stemmen (en stemt als derde op Spacy)
Tim (onschuldig) had bij Spacy twijfels maar stemt toch op Spacy.
Brtdm vond Spacy juist niet verdacht omdat hij als eerste een naam noemde.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #68 Gepost op: 8-08-2020, 13:53:24 »

Dus toen ik een aantal reacties over Vermoljoen zag was ik wel benieuwd hoe dat verder ging.
– Drenziboy “durft wel mee te gaan in Vermoljoen”
– Swifty vindt Vermoljoen inderdaad verdacht stil dit potje en hij stijgt daardoor op haar verdachtenlijst
– Mitchkox (onschuldig) is ook wel voor Vermoljoen stemmen

Dit viel wel mee, maar het was natuurlijk niet zo’n sterke verdenking. Natuurlijk kunnen wolven ook bang zijn meelopers gevonden te worden en er daarom niet in meegaan terwijl Vermoljoen wel onschuldig is. Het zou natuurlijk sowieso opvallen als wolven er allemaal massaal in mee gingen. Conclusie is dus dat noch burgers noch wolven er massaal in mee gingen :P Wat dat zegt over Vermoljoen? Dat weet ik eigenlijk niet zo goed.



Dit was ook mijn tactiek voor dit spel. Ik noem (semi) willekeurig iemand op die een beetje op de achtergrond staat en ga eens kijken wie er volgen. Op dag 1 logisch dat niemand volgde, het was een willekeurige stem. Op dag 2 heb ik mijn best gedaan om mensen te overtuigen niet op een actieveling te stemmen en daarom maar voor iemand als Vermoljoen te gaan. Tja, dat lukte ongeveer, maar alleen omdat Mitchkox de rol van Magiër claimde. En vandaag lijkt bijna niemand echt iets meer te durven zeggen. Wolven willen niet of durven niet mee te gaan.

Ik wilde ook nog even zien hoe deze dag zich zou ontwikkelen en heb daarom gewacht met nomineren. Ik twijfel nog steeds, maar als we altijd zeggen 'de wolven volgen wel heel makkelijk', dan lijkt dat bij Vermoljoen nog niet echt het geval te zijn.

Ik ga alles in de loop van de dag nog eens teruglezen voordat ik ga stemmen. Maar hopelijk komt de ziener voor die tijd nog even langs.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #69 Gepost op: 8-08-2020, 14:04:43 »
Lijkt er niet op dat de ziener zich bekend gaat maken, ben een beetje bang dat de ziener inactief is of dat we al op de leerlingziener zijn aangewezen  ::ohno:: Denk in ieder geval dat de oproep aan de ziener duidelijk 2 pagina's is besproken en uiteindelijk zullen we toch echt iemand moeten lynchen, dus lijkt me goed om de discussie nu daarnaartoe te verplaatsen.


Ik wilde ook nog even zien hoe deze dag zich zou ontwikkelen en heb daarom gewacht met nomineren. Ik twijfel nog steeds, maar als we altijd zeggen 'de wolven volgen wel heel makkelijk', dan lijkt dat bij Vermoljoen nog niet echt het geval te zijn.

Of vermoljoen is een wolf natuurlijk  ::vergroot:: :P

Ik ben zelf aan het denken aan Molcrazy maar dat is puur een gevoelskwestie. Zijn reacties tot dusver in de topics zijn herhalen en mee-knikken met anderen maar heb hem nog niet zelf ergens mee zien komen. Het voelt alsof hij bewust een balans zoekt tussen op de achtergrond blijven en toch actief lijken en het voelt  van zijn kant voor mij erg berekend en doordacht (zoals ik zei gevoelskwestie :P).

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #70 Gepost op: 8-08-2020, 14:20:14 »
Ik ben zelf aan het denken aan Molcrazy maar dat is puur een gevoelskwestie. Zijn reacties tot dusver in de topics zijn herhalen en mee-knikken met anderen maar heb hem nog niet zelf ergens mee zien komen. Het voelt alsof hij bewust een balans zoekt tussen op de achtergrond blijven en toch actief lijken en het voelt  van zijn kant voor mij erg berekend en doordacht (zoals ik zei gevoelskwestie :P).

Ik vrees dat je gevoel dan verkeerd is :P misschien speelt hier - net zoals bij hillo bij jou - Survivor mee een rol in ;)

Maar nu je mij weer in de focus brengt, herhaal ik nog eens graag mijn oproep aan Daisy in de vorige ronde waar nog geen antwoord op gekomen is:

Wat ik wel interessant vind om te weten is waarom je mijn naam hier voordraagt Daisy ::vergroot::

1) er zijn namelijk verschillende mensen die nog niets bijgedragen hebben, er zijn er zelfs die niet eens gestemd hebben. Met welke reden noem je dan mijn naam en niet die van een inactiever iemand?

2) om nog even in te pikken op "Leuk zo'n citaten post, maar daar hebben we niks aan.": het spel is nog maar net begonnen. Als we dit spel vergelijken met een voetbalwedstrijd bevinden de hoofdrolspelers zich op het veld en de toeschouwers zich naast het veld. De toeschouwers kunnen alleen maar het spel bekijken, analyseren en proberen vast te stellen waar het goed of fout gaat. Ik ben, net als verschillende anderen, nog altijd aan het analyseren omdat we nog niet veel informatie hebben. Bovendien wil ik nog eens benadrukken dat ik wel deelneem aan de discussie, ook al is het voorlopig door te reageren op citaten. Als we  de redenering doortrekken dat we niets hebben aan citatenposts, kun je dus ook verschillende anderen nomineren wat me opnieuw brengt tot de vraag in 1), namelijk waarom word ik genoemd en niet iemand anders die evenveel of minder (of niets) bijdraagt? ::vergroot:: Trouwens, aan geen reacties hebben we ook niets om informatie te weten te komen dus de citatenpostredenering is een beetje kort door de bocht.


Hier staan namelijk punten in die jij ook weer aandraagt Catshee, namelijk:

Zijn reacties tot dusver in de topics zijn herhalen en mee-knikken met anderen maar heb hem nog niet zelf ergens mee zien komen.

Wat ik in punt 1 hierboven zegt: er zijn een hoop mensen die zelf nog niks hebben bijgedragen dus die kan je ook eens onder de loep nemen ::jaja::

Het voelt alsof hij bewust een balans zoekt tussen op de achtergrond blijven en toch actief lijken en het voelt  van zijn kant voor mij erg berekend en doordacht (zoals ik zei gevoelskwestie :P).

Dit druist volgens mij ook in tegen wat we als dorp willen: actief zijn en reageren. Verschillende spelers zijn nog altijd inactief maar die worden op dit moment niet 'aangevallen'. Zo lijkt het weer een oproep om net niet te reageren en inactief te worden want anders word je weer op de voorgrond geplaatst terwijl het toch echt het beste is om te communiceren in het belang van het dorp ::jaja::

Je antenne staat op dit moment dus helaas niet goed catshee ;) dit wil echter niet zeggen dat ik jou nu ineens verdacht vind. Alleen is je analyse dus niet goed :P
2024: wie is de Mol?

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #71 Gepost op: 8-08-2020, 14:50:50 »
Ik kom eventjes wat later online en er is een heel ding geweest om de ziener erbij te halen.

Ik heb er niks op tegen om de ziener erbij te betrekken, maar die heeft, of nog niet bij gelezen, of is inactief, of al eruit gestemd. Er is ook niks aan om dit nu weer aan te halen aangezien hier al uitgebreid over gesproken is.

Dan stemming van vanavond. Ik ben vanavond naar een feestje dus lees waarschijnlijk pas laat of morgen weer bij wat er gebeurd is.

Ik zelf ga nu dan voorlopig op Kaaasje. Ze stuurt nogal en valt hier niet mee op.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #72 Gepost op: 8-08-2020, 14:59:48 »
Nouja, bij twijfel Vermoljoen. Nominatie!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #73 Gepost op: 8-08-2020, 15:48:09 »
Ik snap wel dat jullie denken dat ik wat minder actief ben, want dat is het ook. Op dit moment ben ik (samen met Jacco) de laatste dingen voor The Big Puzzle aan het uitwerken en door de hitte zit ik nu veel liever buiten aan het zwembad dan binnen achter mijn laptop.




Twintig minuten geleden was Vermoljoen nog online (dus niet bij het zwembad :P), nog na zijn nomatie en de eerste stem op hem.
Ik zou denken dat je goed je best doet om actief te zijn, als er een verdenking op je rust omdat je minder schrijft dan normaal. Zeker als je een wolf bent?
Keep calm and eat chocolates!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #74 Gepost op: 8-08-2020, 16:05:30 »
Ik heb tijd om wat later op de dag nog te stemmen dus ik wacht nog heel even af of iemand toch nog uit de kast komt.
Nieky grab a life vest!

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #75 Gepost op: 8-08-2020, 16:44:54 »
Ik nomineer onze burgemeester DRenziboy, al ben ik er nog niet over uit of ik daadwerkelijk op hem ga stemmen.

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #76 Gepost op: 8-08-2020, 17:09:56 »
De hele dag in het zwembad in de tuin gelegen. Ik vond het idee van Björnn een goed idee.
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #77 Gepost op: 8-08-2020, 17:11:57 »
Wat ik in punt 1 hierboven zegt: er zijn een hoop mensen die zelf nog niks hebben bijgedragen dus die kan je ook eens onder de loep nemen ::jaja::

Dit druist volgens mij ook in tegen wat we als dorp willen: actief zijn en reageren. Verschillende spelers zijn nog altijd inactief maar die worden op dit moment niet 'aangevallen'. Zo lijkt het weer een oproep om net niet te reageren en inactief te worden want anders word je weer op de voorgrond geplaatst terwijl het toch echt het beste is om te communiceren in het belang van het dorp ::jaja::

Nou maar dit is juist waarom ik je verdacht vind, niet omdat je stil of inactief bent, maar omdat je voor mijn gevoel net voldoende hier probeert te posten om actief te lijken en toch onder de radar door te kunnen vliegen. Dus het heeft niks te maken met dat je stil bent, maar meer met hoe je je op dit moment in de topics naar de groep lijkt te willen representeren.

Zoals ik zei is het maar een gevoel, maar omdat ik niks concreets heb gezien in de discussie nomineer ik Molcrazy en daar zal ik voor nu ook op stemmen. Heb getwijfeld om lekker mee te lopen op vermoljoen, maar niet helemaal overtuigd dus dit voelde voor nu beter.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #78 Gepost op: 8-08-2020, 17:21:54 »
Kan ik mensen nog overtuigen om niet op Kaaasje te stemmen?

Ik vond haar bijdrage vandaag inhoudelijk best nuttig en ze stemt niet direct op de grootste concurrent in de stemming, wat er voor mij op wijst dat ze waarschijnlijk geen wolf is.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [U] Dag 4 - De Dubbele Moord
« Reactie #79 Gepost op: 8-08-2020, 17:25:45 »
Ik heb bewust even afgewacht om te zien wat er ging gebeuren, maar Kaaasje is dus echt geen wolf he:-\\ Dan is de kans dat ik de Staatsloterij win nog groter ::rofl::
Zoals tot nu toe vrijwel elke ronde nomineren we een compleet random iemand en iedereen stemt lekker mee ???