Auteur Topic: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener  (gelezen 2993 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #20 Gepost op: 16-08-2020, 10:10:11 »
Dus kaaasje als je sanmol wil stemmen, ik ga gerust mee. Al was het maar om weer wat rust in het dorp te krijgen.

Sowieso gaat het vanuit mijn perspectief tussen sanmol en daisy.

Dit vind ik nou echt zo'n wolfse uitspraak! Vorige keer probeerde je ook last minute de stemmen van Daisy naar een onschuldig persoon te gooien. Nu doe je dat weer. Als je echt wilt bewijzen dat je geen weerwolf bent blijf je op Daisy stemmen. Dan vertrouw ik je ook.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #21 Gepost op: 16-08-2020, 10:35:18 »
Daisy of jou maakt me niet uit. Maar als iedereen door jou op mij gaat stemmen, verander ik uiteraard mijn stem in de hoop een andere meerderheid te krijgen waardoor ik er niet uit ga omdat ik van mezelf weet Staci geen wolf ben. Dus dan beter een van jullie.

Kortom ik ga mee met Daisy of Sanmol, afhankelijk welke van beide de meerderheid heeft.

Overigens heb ik ook een plan om mezelf vrij te pleiten nadat Sanmol en Daisy eruit zijn. Dat plan werkt nu nog niet en kan ik nog niet uitleggen omdat de wolven dan weten wat ik ga doen. Maar als Sanmol en Daisy er niet meer zijn en we hebben als burgers nog steeds niet gewonnen, kan ik er misschien/waarschijnlijk voor zorgen dat ik op dat moment te vertrouwen ben.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #22 Gepost op: 16-08-2020, 10:44:23 »
Wat een gek spel dit. ::rofl::

Jammer dat de leerlingziener eruit is, die kon, doordat dat ik nu de schijn ernstig tegen me heb me nog vrijpleiten. Maar goed, dat gevolg kom ik wel zien aankomen na de exit van Molduck. Als jullie willen dat de wolven winnen prima, stem mij er maar uit.  ::jaja::

Ik ga Sanmol nomineren en er op stemmen, aangezien ik niet veel tijd heb vandaag om mee te spelen. Mocht ik mijn waterloo vinden vandaag zeg ik, goed gespeeld wolven, en tot de volgende.  ::zwaai::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #23 Gepost op: 16-08-2020, 10:52:30 »
Wat een gek spel dit. ::rofl::

Jammer dat de leerlingziener eruit is, die kon, doordat dat ik nu de schijn ernstig tegen me heb me nog vrijpleiten. Maar goed, dat gevolg kom ik wel zien aankomen na de exit van Molduck. Als jullie willen dat de wolven winnen prima, stem mij er maar uit.  ::jaja::

Ik ga Sanmol nomineren en er op stemmen, aangezien ik niet veel tijd heb vandaag om mee te spelen. Mocht ik mijn waterloo vinden vandaag zeg ik, goed gespeeld wolven, en tot de volgende.  ::zwaai::

OH MY LORD. Ik ben echt geen weerwolf. Hoevaak moet ik dat nog zeggen. Als jullie op mij gaan stemmen, dan winnen de wolven sowieso.  Vond je wat minder verdacht dan Robbie, maar nu stijg je al helemaal op mijn lijstje. Je bent het gewoon. Het feit dat je niet op Robbie mee wilt stemmen zegt mij genoeg. Jullie proberen hetzelfde plan als de vorige keer te doen.

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #24 Gepost op: 16-08-2020, 10:53:27 »
Ik zat er nu al even over na te denken, ik ga op Daisy stemmen! Maar waar ik nog meer over aan het twijfelen was: Wisten Jullie dat er VRIJMETSELAARS IN HET SPEL ZITTEN? Hoppa kan ik toch nog een keer mijn krachten gebruiken.
Så hva gjør vi nå?

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #25 Gepost op: 16-08-2020, 11:02:05 »
Je kan Robbie daar ook bij toevoegen. Alhoewel, ik hem héél slim vind heeft hij soms ook rare trekjes en creëert hij veel chaos.

Het is Robbie die heel sluw Molduck onder de bus heeft gegooid door te zeggen dat als zij die dag zou gaan stemmen, dat hij automatisch ook op haar zou stemmen.

Daarvoor zei hij nog dat Daisy totaal geen wolf kon zijn samen met Kaaasje en duwde hij Vermoljoen nog even een keer onder de bus.

Daardoor flipte hij last minute de stemmen van KD. > Daisy > Molduck. Heel slim als wolf natuurlijk als Daisy er ook één is.

Ik houd altijd 1 persoon uit mijn verdachtenlijstjes. Ik denk dat Robbie misschien volgeling is of vrijmetselaar als die er nog zijn! Wolf kan ook. Even kijken wie ik ga schieten vanavond ::tandpastasmiley::. Robbie heeft in ieder geval rare stemverandering die ook nog eens superbelangrijk zijn en doorslaggevend.
Så hva gjør vi nå?

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #26 Gepost op: 16-08-2020, 11:10:10 »
Ah Ricardo gaat zich opofferen.
Daisy, Sanmol en Robbie zijn dus normaal gesproken de laatste wolven. Laten we dit keer niet weer van stem gaan veranderen maar gewoon bij Daisy blijven :-X

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #27 Gepost op: 16-08-2020, 11:16:32 »
Nu hopen dat de jagerskracht wel overeind blijft bij deze kamikaze-actie.

Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #28 Gepost op: 16-08-2020, 11:16:49 »
Robbie heeft in ieder geval rare stemverandering die ook nog eens superbelangrijk zijn en doorslaggevend.

Jup, dit is letterlijk waarom ik Robbie zo verdacht vind, en niemand geloof echt in mij  ::rofl::. Behalve jij dan.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #29 Gepost op: 16-08-2020, 11:19:32 »
 :o Interessante wending. :D Enerzijds wel gevaarlijk dat er daardoor een groot risico is dat we vannacht twee burgers verliezen (Ricardo en het slachtoffer van de wolven) of zelfs drie (als je verkeerd kiest), maar hopelijk kies je verstandig en wordt het spel daarmee direct in ons voordeel beslist.

Well cry me a river boo. Goed om te weten dat de enige waar wij naar willen luisteren ben jij én alleen jij. Ik respecteer alle gedachtegangen, waaronder de jouwe - maar jij respecteert die van mij niet. Jij bent degene die mij vals beschuldigd hier. Weet je wie er chagrijnig en tired of de bullshit is? Me. You want trouble? You got it. Ik sta volledig achter Ricardo zijn gedachtegang, want die is wel woke genoeg.
Maar als je zo reageert heb ik niet eens meer zin in dit spel. Alle beschuldigingen van Ricardo en anderen kan ik gerust hebben, maar van dit soort opmerkingen wordt ik gewoon echt chagrijnig.

Ik verdenk Daisy ook sterk en kan daarom gerust meegaan in een stem op haar. Want het kan inderdaad goed kloppen dat ze de vorige keer door wolven is gered. Wel vind ik net als eerder de tantrum van Sanmol onprettig en onnodig in dit spel. Ik vind het bovendien ook verdacht, wat het kan makkelijk onderdeel zijn van een strategie om steeds met overdreven emotie op beschuldigingen te reageren. En als je géén wolf bent, hoef je ook niet zo heftig te reageren: volgens mij is iedereen in dit spel inmiddels wel eens ten onrechte beschuldigd. Een hoop mensen zijn zelfs al ten onrechte gelyncht...

Als Kaaasje hierdoor geen zin meer heeft in het spel, is dat best wel lullig.

Robbie, die ook verdacht blijft, komt gewoon op een nette manier met argumenten en dat waardeer ik een stuk meer. Daisy zegt nu niet zoveel meer, maar verdedigde zich eerder ook op een beschaafde manier. Het zou goed kunnen dat zowel Robbie als Daisy wolven zijn (zelfs zeer waarschijnlijk 1 van de 2), maar ik neig er nu toch weer sterk naar op Sanmol te stemmen, alleen al omdat ik dit spel liever afrond met mensen die het een beetje gezellig houden.
« Laatst bewerkt op: 16-08-2020, 11:21:53 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #30 Gepost op: 16-08-2020, 11:24:48 »
Ik wil vooral snel weten of robbie een wolf is, aangezien we hem vrij veel vertrouwd hebben. Als hij echt een wolf is, dan denk ik dat er geen rollen ongemerkt uit het spel zijn gegaan.
Als hij geen wolf is, dan is dit wel gebeurt en zijn KD. En Vermoljoen megaverdacht. (Zelfde geldt voor Sanmol en Daisy, maar dat vind ik logischere wolven)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #31 Gepost op: 16-08-2020, 11:45:09 »
Jup, dit is letterlijk waarom ik Robbie zo verdacht vind, en niemand geloof echt in mij  ::rofl::. Behalve jij dan.
Slim om bij de jager te slijmen zodat ie mij gaat schieten ipv jou.  ;)

Anyway, great minds think alike Ricardo, je gaat met het plan lopen dat ik aan het overwegen was voor de volgende dag.  ::rofl::

Again vanuit mijn perspectief is het nu het beste als we Daisy wegstemmen en Ricardo Sanmol schiet of Sanmol stemmen en Daisy wordt geschoten. Als alle geclaimde rollen dan kloppen, hebben we gewonnen. Ik kan zelfs ook een Ricardo’tje uithalen en mezelf opofferen voor het dorp, dan zijn de laatste drie verdachten (Daisy als we op haar stemmen, ik als ik me opoffer en Sanmol als die dan geschoten wordt) er in één keer uit.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #32 Gepost op: 16-08-2020, 12:07:20 »
Iedereen wil zichzelf opeens opofferen.  ::rofl::

(Zal het dan eindelijk ophouden?  ::hypocriet::)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #33 Gepost op: 16-08-2020, 12:48:51 »
Kan iemand me ff uitleggen hoe de jager werkt. Die kan toch alleen schieten als ie zelf sterft?

Ik heb nogsteeds t gevoel dat Daisy is gesaved door de wolven, dus ik stem graag op haar.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #34 Gepost op: 16-08-2020, 13:11:27 »
Kan iemand me ff uitleggen hoe de jager werkt. Die kan toch alleen schieten als ie zelf sterft?

Ik heb nogsteeds t gevoel dat Daisy is gesaved door de wolven, dus ik stem graag op haar.

Ja, Ricardo wil dus graag schieten en heeft daarom gekozen voor een kamikaze-actie.

En ja, zoals ik eerder ook al schreef, denk ik inderdaad ook dat ze wel eens gered kan zijn, dus ik ga ook mee op haar.

Ik wil vooral snel weten of robbie een wolf is, aangezien we hem vrij veel vertrouwd hebben. Als hij echt een wolf is, dan denk ik dat er geen rollen ongemerkt uit het spel zijn gegaan.
Als hij geen wolf is, dan is dit wel gebeurt en zijn KD. En Vermoljoen megaverdacht. (Zelfde geldt voor Sanmol en Daisy, maar dat vind ik logischere wolven)

Brtdm, ik wil ook wel graag Robbie's rol weten, maar ik begrijp jouw redenatie niet volledig. Ik bedoel: ik snap natuurlijk wel dat je Vermoljoen en mij nog steeds niet kan uitsluiten omdat we niet zijn bevestigd door de ziener, hetzelfde geldt in principe ook nog voor Kaaasje en Michael, als Daisy, Sanmol en Robbie alledrie geen wolf zouden zijn. Maar stel dat we met jou meegaan en Robbie is géén wolf, dan kunnen alsnog gemakkelijk Daisy en Sanmol twee wolven zijn.

Al met al maakt het mij niet zoveel uit welke van de drie we nu doden: het meest waarschijnlijke is dat er 1 onschuldig is en 2 wolven. En aangezien Daisy al eens is ontsnapt, is zij inderdaad wel een logische eerste keuze.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #35 Gepost op: 16-08-2020, 13:17:32 »
Nee, je hebt gelijk. Maar ik zou graag snel weten of er iemand liegt of niet in de rol die hij geclaimd heeft. Robbie vertrouw ik het meest, dus die heeft de grootste kans om burger te zijn. Als we dat weten, kunnen we daarna focussen op een leugenaar of op de hoofdverdachten.

Daisy lijkt mij ook de meest zekere wolf, maar ik hoop dat de jager voor Robbie kiest.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #36 Gepost op: 16-08-2020, 13:52:29 »
Ik begrijp niet helemaal waarom je mij dood wil als je zegt dat ik de meeste kans heb om burger te zijn?  ???

Ricardo, als je van plan bent mij te schieten, zeg het dan, dan doe ik ook wel kamikaze en kan je hopelijk wél een wolf schieten.

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #37 Gepost op: 16-08-2020, 14:02:31 »
Succes Robbie. Er is geen rol meer over voor je om te claimen namelijk. Of ga je een rol claimen die al door iemand anders is geclaimd?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #38 Gepost op: 16-08-2020, 14:13:13 »
Robbie kamikaze zou ik wel interessant vinden. Dan stemmen we Daisy en dan kan Ricardo op Sanmol schieten.

Dan blijven we nog met genoeg mensen over om op KD. Of Vermoljoen te stemmen als het spel doorgaat.

Maar er is toch ook nog een babywolf? Moeten we even mee uitkijken.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #39 Gepost op: 16-08-2020, 14:20:01 »
Succes Robbie. Er is geen rol meer over voor je om te claimen namelijk. Of ga je een rol claimen die al door iemand anders is geclaimd?
Succes waarmee? Ik zeg toch nergens dat ik een rol ga claimen? Dat heb ik trouwens al gedaan: ik ben burger.

Ik wil enkel voorkomen dat Ricardo zijn kracht goed gebruikt.

Ik zal het nog eens uitleggen: als alle geclaimde rollen kloppen, zijn Daisy, Sanmol en ik de enige verdachten die nog over zijn. Als Daisy weggestemd wordt, ik pleeg zelfmoord à la Ricardo en Ricardo schiet dan Sanmol, dan zouden we (de burgers) gewonnen hebben.

Nouja, kortom: wat brtdm intussen gepost heeft terwijl ik dit zat te typen.  ;D