Auteur Topic: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener  (gelezen 2977 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
[U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Gepost op: 15-08-2020, 23:53:31 »
Allereerst excuses dat het zo laat is! Ik ben inderdaad op vakantie en heb herinneringen staan, maar hij was niet doorgekomen en ik was het vergeten ::bloos::

Het lijk van
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
is vanmorgen gevonden door burgemeester Brtdm! Deze persoon was de
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

WIE HEEFT DAT GEDAAN?!

(Als iemand even een deelnemerslijst kan posten zou top zijn)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #1 Gepost op: 15-08-2020, 23:55:17 »
Hmm dat had ik niet verwacht.

« Laatst bewerkt op: 16-08-2020, 01:18:56 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #2 Gepost op: 16-08-2020, 00:01:56 »
Hé wat? Ik ben zooooooo confused  ::rofl::.

Online Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #3 Gepost op: 16-08-2020, 00:05:14 »
Lekker dit zeg... sowieso was het heel dom om op Molduck te gaan. De wolven zitten in ieder geval tussen Michael90, Daisy, KD. en Kaaasje. Ik hoop dat de goede burgers ook een keer gaan nadenken/luisteren. Ik zou haast zelfmoord plegen in dit spel.
Så hva gjør vi nå?

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #4 Gepost op: 16-08-2020, 00:18:05 »
Robbie, Sanmol, Daisy, KD (3 van de 4 zijn wolven!!)
Ricardo claimt Jager, Vermoljoen Bink
De rest is safe.

Ik nomineer Daisy maar weer.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #5 Gepost op: 16-08-2020, 00:19:00 »
Lekker dit zeg... sowieso was het heel dom om op Molduck te gaan. De wolven zitten in ieder geval tussen Michael90, Daisy, KD. en Kaaasje. Ik hoop dat de goede burgers ook een keer gaan nadenken/luisteren. Ik zou haast zelfmoord plegen in dit spel.
Dan moet je misschien zelf ook nog eens terug lezen en nadenken.

En waarom zit Sanmol niet bij je mogelijke verdachten? Heb ik dat gemist waarom die vrijgesproken is?

Ik zoek het in ieder geval tussen KD, Daisy en Sanmol.
Jammer wel dat we de leerlingziener kwijt zijn... dan gaan we niks meer aan bevestigde rollen erbij krijgen.
Catshee zat nogal op KD, niet? Zou hij opgegeten zijn omdat hij er bovenop zat?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #6 Gepost op: 16-08-2020, 00:27:26 »
 ::oink:: ::oink::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #7 Gepost op: 16-08-2020, 00:30:01 »
Lekker dit zeg... sowieso was het heel dom om op Molduck te gaan. De wolven zitten in ieder geval tussen Michael90, Daisy, KD. en Kaaasje. Ik hoop dat de goede burgers ook een keer gaan nadenken/luisteren. Ik zou haast zelfmoord plegen in dit spel.

Je kan Robbie daar ook bij toevoegen. Alhoewel, ik hem héél slim vind heeft hij soms ook rare trekjes en creëert hij veel chaos.

Het is Robbie die heel sluw Molduck onder de bus heeft gegooid door te zeggen dat als zij die dag zou gaan stemmen, dat hij automatisch ook op haar zou stemmen.

Citaat
Ik ga m'n stem veranderen naar Daisy, maar als molduck nog komt stemmen, toch nog naar molduck. (sorry molduck ::sorry:: )

Daarvoor zei hij nog dat Daisy totaal geen wolf kon zijn samen met Kaaasje en duwde hij Vermoljoen nog even een keer onder de bus.

Citaat
Ik ga in ieder geval niet op kaaasje stemmen.

Citaat
Daisy kan ik me niet voorstellen, maar you never know.

Citaat
Vermoljoen hangt er nog een beetje tussen. Ik vind het nog steeds heel gewaagd om als wolf te zeggen dat je bink bent. Misschien omdat de wolven willen weten wie die bink is, zodat ze niet een nacht zonder slachtoffer zitten ofzo, maar dan nog, als iemand anders bink zou claimen, zouden we meteen allemaal Vermoljoen afmaken en dat is dan wel een hoge prijs voor de wolven die met niet zo veel meer over zijn.

Daardoor flipte hij last minute de stemmen van KD. > Daisy > Molduck. Heel slim als wolf natuurlijk als Daisy er ook één is.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #8 Gepost op: 16-08-2020, 00:47:47 »
Hè, dat is balen van de leerlingziener.  :(

Catshee zat nogal op KD, niet? Zou hij opgegeten zijn omdat hij er bovenop zat?

Nee, want ik ben dus de bodyguard... Hij kan wel opgegeten zijn om mij verdacht te maken. ::) ::vergroot::

Ik kan nu dus ook bekendmaken wat ik dit spel tot nu toe heb gedaan:

Nacht 1: Convans beschermd. De eerste nacht wist ik nog niet goed wat te doen, maar ik dacht dat de kans heel klein was dat de wolven mij meteen zouden doden. Convans leek me een nuttige speler die wel eens het doelwit van de wolven kon worden, dus heb ik hem toen maar beschermd.
Nacht 2: Toen heb ik mezelf wel beschermd, want ik wist verder nog niet voor wie ik anders moest gaan.
Nacht 3: Mitchkox had zich bekend gemaakt als magiër, dus heb ik hem direct beschermd. Jammer alleen dat hij zelf Convans ten onrechte vermoordde.
Nacht 4: Dit was de nacht van de roze wolk. Aangezien ik geen idee had van de andere rollen en Mitchkox de vorige nacht al had beschermd, heb ik mezelf maar weer beschermd.
Nacht 5: Hillo maakte zich bekend als ziener, dus heb ik hem direct beschermd. De wolven waren zo dom de zieke te vermoorden.
Nacht 6: Niemand beschermd, want de wolven konden niemand doden, maar Hillo ging alsnog dood.
Nacht 7: zeg ik nog niet om de wolven niet wijzer te maken.

Dus, hoofdverdachten voor mij zijn nu nog Robbie, Sanmol en Daisy. Het net sluit zich. :D Als we ervan uitgaan dat de rest de waarheid heeft gesproken over de eigen rollen: Kaaasje en Michael kunnen eventueel nog steeds wolven zijn die elkaar vrijpleiten.
« Laatst bewerkt op: 16-08-2020, 01:09:58 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #9 Gepost op: 16-08-2020, 01:27:54 »
Schema heb ik inmiddels toegevoegd.

Als niemand gelogen heeft, dan zouden logischerwijs Robbie, Sanmol en Daisy wolven moeten zijn.

We zitten de hele tijd te zeggen dat we niet alle rollen kennen die eruit zijn gegaan, maar staat dat ergens? Betekende 'er gebeurde niets' bij de brandstapel gewoon automatisch dat het een burger was?
Alle rollen zijn inmiddels geclaimed of openbaar gemaakt op een volgeling na. Dit zou dan Bjorrn moeten zijn (want ik ben het niet).

Als echter toch niet automatisch alle rollen bekend zijn gemaakt van mensen die eruit liggen, dan liegt er iemand. Daar gaan we dus heel snel achter komen.


De afgelopen tijd heb ik Robbie in ieder geval een stuk minder vertrouwd. Hij zegt hele zinvolle dingen, waardoor we hem bijna afstrepen. Maar qua stemmen is hij nog niet zo geweldig gebleken. Aangezien ik het deze man niet gun om als wolf te overleven, nomineer ik graag Robbieazerty!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #10 Gepost op: 16-08-2020, 01:36:32 »
We zitten de hele tijd te zeggen dat we niet alle rollen kennen die eruit zijn gegaan, maar staat dat ergens? Betekende 'er gebeurde niets' bij de brandstapel gewoon automatisch dat het een burger was? Alle rollen zijn inmiddels geclaimed of openbaar gemaakt op een volgeling na.

Interessante gedachte, dat kan inderdaad wel eens kloppen. De volgeling kan dan inderdaad Bjorrn of jij zijn. Maar het kan ook nog 1 van het trio Robbie, Sanmol of Daisy zijn, als Brent een wolf was en er dus nog 2 wolven over zijn.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #11 Gepost op: 16-08-2020, 01:47:35 »
Ik zie nu wel dat Daisy de eerste was die zich afvroeg of we alle rollen wel te horen zouden krijgen:

Citaat van: Daisy, dag 3
Edit: begrijp ik het goed dat Spacy een burger was, omdat er op brandstapel niks gebeurde? Of is dat een twist, dat we dat niet te horen krijgen overdag?

 ::vergroot::

Ik probeer nog even te vinden wie er later in dit idee meegingen.


KD. is volgens mij de 2e die dit opmerkt, maar weerlegt het wel meteen.
Citaat van: KD. Dag 4
- de ziener of leerlingziener is al gelyncht, omdat we de rollen van Spacy en mrchipie niet weten.

Dat laatste lijkt me trouwens niet waarschijnlijk, want dan hadden ze zich gewoon bekend moeten maken voor ze werden gelyncht, zoals Mitch dat eerder al deed als magiër.

Kort daarna Bjorrn:
Citaat van: Bjorrn. Dag 4
Maargoed, als niemand zich revealed als ziener betekent dat misschien dat die al dood is echt enkel al dode mensen heeft gezien. Hopelijk is dat niet aan de hand

Daarna beginnen meer mensen zich er mee te bemoeien, maar later zegt Sanmol iets interessants:
Citaat van: Sanmol, Dag 6
maar als ik het tabelletje van Brtdm moet geloven is er al een speciale rol dood

Dat is simpelweg niet waar, dus het lijkt erop dat de wolven ons erop wilden wijzen dat er rollen uit het spel waren, zonder dat wij het wisten. Elke claim zou vanaf dan onzeker zijn.
En ik vind het wel heel toevallig dat precies Daisy en Sanmol dit aanhalen.

Dus mijn voorspelling:
Wolven zijn Robbie, Sanmol en Daisy
Volgeling is Bjorrn.

Dus ik zou eigenlijk op de minst logische wolf van deze 3 willen stemmen, dan weten we of de hypothese klopt. Als één van hen geen wolf is, dan zijn er al rollen uit het spel.

Ik neem dan ook aan dat dit mijn laatste dag is, aangezien ik de laatste normale burger ben. Als Bjornn eruit gaat en hij is volgeling, dan zijn we helemaal overtuigd van bovenstaande wolven.
« Laatst bewerkt op: 16-08-2020, 02:40:24 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #12 Gepost op: 16-08-2020, 07:46:20 »
Hillo's rol is niet bekend gemaakt toen hij dood ging. Dit was s nachts en niet op de brandstapel maar toch..

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #13 Gepost op: 16-08-2020, 08:19:32 »
Ik vind stemmen op Sanmol, Robbie of Daisy prima.
Vermoljoen, KD en Ricardo zijn nog niet geheel onverdacht maar ik stem dan liever op een van die eerste drie.

Over Sanmol. Ik bedacht me net ook. Zij hadden toen een plan om een wolf te spotten. Behalve dat het een dom plan genoemd werd, waar Sanmol vrij fel op reageerde, hebben zij niet zo veel met het plan gedaan daarna. Ik heb volgens mij Sanmol daarna niet KD (geloof ik?) om die reden van zijn plan zo zien verdenken. Als je als burger zo'n plan bedenkt, blijf je daar toch meer bij?

Opvallend vind ik ook dat geen van die 3 hoofdverdachten op Daisy heeft gestemd:

Daisy (6) Molduck, Ricardo, Vermoljoen, mitchcox, Brtdm, michael

Molduck (7) Catshee, Robbie, sanmol, KD, Daisy, Kaaasje, bjorrn

Als ik me dit op dag 7 zelf iets eerder had gerealiseerd dan was ik misschien nog geswitcht naar Daisy. Maar goed daar hebben we nu niks aan.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #14 Gepost op: 16-08-2020, 09:23:41 »
Ik ben geen volgeling  :P
Maakt in principe niet uit, want we moeten toch op de volgen stemmen.
Ik ben t eens met de logica dat Daisy, Sanmol en Robbie meest waarschijnlijk de wolven zijn. Heb daarom ook geen voorkeur  ::ohno::
Maar vind t wel logisch om op Daisy te gaan nu dan omdat de wolven die waarschijnlijk gered hebben vorige ronde. Dus interpreteer dit niet verkeerd omdat je denkt dat ik de volgeling ben  :P want ik ben een onwetende burger..
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #15 Gepost op: 16-08-2020, 09:31:12 »
Over Sanmol. Ik bedacht me net ook. Zij hadden toen een plan om een wolf te spotten. Behalve dat het een dom plan genoemd werd, waar Sanmol vrij fel op reageerde, hebben zij niet zo veel met het plan gedaan daarna. Ik heb volgens mij Sanmol daarna niet KD (geloof ik?) om die reden van zijn plan zo zien verdenken. Als je als burger zo'n plan bedenkt, blijf je daar toch meer bij?

Lies and fairytales! Dit is weer zo'n belachelijke domme opmerking van jou. Ik heb letterlijk op KD. gestemd diezelfde dag nog, maar daarna was ik geswitcht naar jou omdat je toen zo raar reageerde. Doe je nu weer trouwens. De dagen daarna heb ik op Molcrazy (er waren al veel stemmen gevallen op Molcrazy/Vermoljoen/Kaaasje en vond jou toen minder verdacht. Heb toen heel netjes uitgelegd, waarom ik op Molcrazy heb gestemd), D*N (was toen bekend als wolf), DRenziboy (notabene als 3e toen het nog tussen DRenziboy en Vermoljoen ging) en Molduck (wou eerst wederom jou en daarna KD. stemmen - helaas ging het toch tussen Daisy en Molduck. Dus weinig te kiezen.) gestemd. Dus dit argument wat je nu geeft slaat nergens op. Ik ga trouwens stemmen op Robbie, want die verdenk ik het meest op het moment.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #16 Gepost op: 16-08-2020, 09:46:00 »
Lies and fairytales! Dit is weer zo'n belachelijke domme opmerking van jou. Ik heb letterlijk op KD. gestemd diezelfde dag nog, maar daarna was ik geswitcht naar jou omdat je toen zo raar reageerde. Doe je nu weer trouwens. De dagen daarna heb ik op Molcrazy (er waren al veel stemmen gevallen op Molcrazy/Vermoljoen/Kaaasje en vond jou toen minder verdacht. Heb toen heel netjes uitgelegd, waarom ik op Molcrazy heb gestemd), D*N (was toen bekend als wolf), DRenziboy (notabene als 3e toen het nog tussen DRenziboy en Vermoljoen ging) en Molduck (wou eerst wederom jou en daarna KD. stemmen - helaas ging het toch tussen Daisy en Molduck. Dus weinig te kiezen.) gestemd. Dus dit argument wat je nu geeft slaat nergens op. Ik ga trouwens stemmen op Robbie, want die verdenk ik het meest op het moment.
Dat is dus precies wat ik er Wolfs aan vind. Je gaat op die dag zelf er wel in mee voor je verdenking maar de volgende dag noem je het niet eens meer. Burgers met zo'n plan herinneren het nog wel. Zeker als ze er van te voren over na hebben gedacht, dan laten ze dat toch niet zo snel weer los?

Zelfs in de hele discussie over KD benoem je het niet als argument.

Maar als je zo reageert heb ik niet eens meer zin in dit spel. Alle beschuldigingen van Ricardo en anderen kan ik gerust hebben, maar van dit soort opmerkingen wordt ik gewoon echt chagrijnig.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #17 Gepost op: 16-08-2020, 10:01:35 »
Dat is dus precies wat ik er Wolfs aan vind. Je gaat op die dag zelf er wel in mee voor je verdenking maar de volgende dag noem je het niet eens meer. Burgers met zo'n plan herinneren het nog wel. Zeker als ze er van te voren over na hebben gedacht, dan laten ze dat toch niet zo snel weer los?

Zelfs in de hele discussie over KD benoem je het niet als argument.

Maar als je zo reageert heb ik niet eens meer zin in dit spel. Alle beschuldigingen van Ricardo en anderen kan ik gerust hebben, maar van dit soort opmerkingen wordt ik gewoon echt chagrijnig.

Well cry me a river boo. Goed om te weten dat de enige waar wij naar willen luisteren ben jij én alleen jij. Ik respecteer alle gedachtegangen, waaronder de jouwe - maar jij respecteert die van mij niet. Jij bent degene die mij vals beschuldigd hier. Weet je wie er chagrijnig en tired of de bullshit is? Me. You want trouble? You got it. Ik sta volledig achter Ricardo zijn gedachtegang, want die is wel woke genoeg.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #18 Gepost op: 16-08-2020, 10:01:57 »
Mensen, ik snap waarom ik nog in het rijtje van verdachten sta, aangezien ik nog niet vrijgesproken ben.

Maar iedereen zegt ook dat ik met goede ideeën aan kom zetten om de burgers te helpen. Mijn switch naar molduck heb ik ook uitgelegd. Ze stond bij iedereen op het lijstje, maar ze had ook al drie keer niet gestemd. Als ze niet meer zou stemmen zou ze sowieso afvallen en zou het een weggegooide stem van ons zijn om op haar te gaan. Dat leek mij vrij logisch. Dan zou molduck eruit liggen en nog iemand anders die we verdacht vonden. Ze postte nog wel en ze stond op ieder's lijstje (het lijstje molduck, sanmol, daisy, robbie) dus is ze er uitgestemd. Ik weet niet of dat nou echt allemaal door mij komt.


Anyway, al mijn acties zijn dus geweest om de burgers te helpen. Mijn stemmen waren niet allemaal even handig, maar wiens stemmen waren dat wel?

Als je echt vindt dat mijn voorstellen inderdaad wel de burgers geholpen hebben, mag ik dan voorstellen om eerst sanmol en daisy om te leggen en dan pas op mij te gaan? Daarna vind ik het fine dat jullie me killen, want dan zou ik de enige zijn die geen bevestigde rol heeft (als gewone burger kan niemand het bevestigen aangezien het geen unieke rol is). Ik ben het dan nog steeds niet, maar zou ook niet weten wie dan wel. Nadat ik dan dood ben is de laatste onzekerheid eruit en moeten jullie uitzoeken wie van de mensen die een rol geclaimed hebben, gelogen heeft.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #19 Gepost op: 16-08-2020, 10:05:13 »
Well cry me a river boo. Goed om te weten dat de enige waar wij naar willen luisteren ben jij én alleen jij. Ik respecteer alle gedachtegangen, waaronder de jouwe - maar jij respecteert die van mij niet. Jij bent degene die mij vals beschuldigd hier. Weet je wie er chagrijnig en tired of de bullshit is? Me. You want trouble? You got it. Ik sta volledig achter Ricardo zijn gedachtegang, want die is wel woke genoeg.
Oh toen sanmol vorige keer wolf was, was zijn tactiek op een gegeven moment ook om een tantrum te throwen bij wijze van last ditch effort.  ::vergroot::

Dus kaaasje als je sanmol wil stemmen, ik ga gerust mee. Al was het maar om weer wat rust in het dorp te krijgen.

Sowieso gaat het vanuit mijn perspectief tussen sanmol en daisy.