Auteur Topic: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener  (gelezen 2976 keer)

Online Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #40 Gepost op: 16-08-2020, 14:22:42 »
Ik verdacht Robbie heel erg ervan nu om de laatste Vrijmetselaar/volgeling te zijn als vrijmetselaar pleeg je denk ik niet zelfmoord door VRIJMETSELAAR te zeggen. Ik weet het nog niet of ik op Robbie ga schieten. Van Daisy weet ik het 100% zeker, die wil ik dus via de brandstapel lynchen. Wie ik ga schieten ga ik bepalen door alle tekst terug te lezen.
Så hva gjør vi nå?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #41 Gepost op: 16-08-2020, 14:23:03 »
Ik wil enkel voorkomen dat Ricardo zijn kracht goed gebruikt.

Ohja?  :o

(Foutje neem ik aan?)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #42 Gepost op: 16-08-2020, 14:27:06 »
Ohja?  :o

(Typefoutje neem ik aan?)
Haha ja ik had eerst getypt zou upfucken en dacht toen ik zal maar netjes blijven en heb dan mijn eigen zin upgef*ckt.  ::)

Nouja op zich als Ricardo mij toch schiet, is mijn onschuld ook bewezen en kunnen jullie alsnog op Sanmol stemmen.

Oh en volgens mij zit er geen babywolf in? Staat niet in Lucy’s post van dag 1 in ieder geval.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #43 Gepost op: 16-08-2020, 14:30:15 »
Hebben we 5 gewone wolven dan. Geen weerwolvenjong (ik zei net baby) en eenzame wolf?

Het staat inderdaad niet bij dag 1, maar 5 wolven lijkt me toch genoeg om deze er wel bij te zetten. Ze werden wel genoemd in de intro.


Ik vind het alleen bij Robbie heel lastig. Als hij echt samen met Sanmol en Daisy de laatste wolven zijn hebben ze geen enkele kans. Kamikaze voorstellen zou een laatste ontsnappingspoging kunnen zijn. Zolang hij niet echt zichzelf opoffert weten we het niet.

Maar voor hetzelfde geld zijn KD en/of Vermoljoen wolven en snap ik Robbies keuze ook.
« Laatst bewerkt op: 16-08-2020, 14:35:25 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #44 Gepost op: 16-08-2020, 14:38:08 »
Als ik me niet opoffer en Daisy en Sanmol waren geen wolven, dan stemmen jullie mij er de volgende dag gewoon uit. Of ik beloof plechtig dat ik mezelf dan opoffer zodat jullie dan al op een Vermoljoen of KD kunnen gaan ipv je stem aan mij te verspillen.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #45 Gepost op: 16-08-2020, 14:49:14 »
Ik moet even alle scenario's uitschrijven en dan kijken wat het beste is qua opties.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #46 Gepost op: 16-08-2020, 14:51:02 »
Toch best bijzonder dat je jezelf kunt opofferen in dit spel op zo'n manier. :D

Ik was uitgegaan van 5 gewone wolven omdat er niks over gezegd wordt in de openingspost van Lucy dat het anders zou zijn.

Ik neig er naar Robbie te geloven en niet op hem te stemmen, in ieder geval vandaag niet. Of het later dan nog nodig is, zien we dan wel.

Of dan Sanmol of Daisy dood gaat met de lynch is me om het even, als het maar een wolf blijkt te zijn :)

Online Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #47 Gepost op: 16-08-2020, 15:30:57 »
Ik zou op zich ook nog kunnen dreigen dat iedereen die niet op Daisy stemt lans heeft om geschoten te worden maar dat zou machtsmisbruik zijn ::rofl::. Ik hoop dat iedereen in ieder geval op Daisy stemt!
Så hva gjør vi nå?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #48 Gepost op: 16-08-2020, 15:36:50 »
Hier even een ingewikkeld schema:




Ik heb iedereen even een letter gegeven op basis van betrouwbaarheid. En daarna onze opties qua stemgedrag. Ik neem aan dat de wolven alleen A's eruit stemmen, anders maken ze het ons makkelijker.
Als we dit volgen, dan hebben we grote kans om te winnen. Er moeten geen gekke dingen gebeuren.
We hebben alleen een probleem als geen enkele van de letters D een wolf blijkt te zijn. (en misschien als er een weerwolfjong is)

Verwar niet de B van burger en geclaimde groep met elkaar.

En Ricardo, je moet in ieder geval een D eruit schieten vandaag.
« Laatst bewerkt op: 16-08-2020, 15:44:57 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #49 Gepost op: 16-08-2020, 15:50:02 »
Ik denk dat je schema grotendeels klopt als ik het allemaal goed begrijp, Brtdm, behalve dat wolfven met fv wel heel apart staat.  ::) ;)

En er zijn nog 2 onzekerheden die ik niet in je schema terug zie:
- Hoeveel wolven zitten er nog in het spel? Jij gaat nu uit van 3, maar het kunnen er ook 2 zijn of heel eventueel (maar onwaarschijnlijk) zelfs slechts 1. Dat hangt af van wat Chardo en Brent waren. Volgens het tekstje was Chardo er vandoor gegaan en werd Brent getroffen door een zilveren kogel. Dat lijkt te suggereren dat Brent een wolf was en Chardo een burger: dat laatste werd ook al gesuggereerd op basis van dat Chardo zelf blijkbaar aangaf dat het een rol met weinig invloed was.
- Zit er nog een volgeling aka sneue meeloper in het spel en zo ja, wat doet die? In principe kan nu volgens mij iedereen nog een volgeling zijn. Dit is relevant omdat het een extra stem is voor de wolven.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #50 Gepost op: 16-08-2020, 15:57:04 »
Ik denk dat je schema grotendeels klopt als ik het allemaal goed begrijp, Brtdm, behalve dat wolfven met fv wel heel apart staat.  ::) ;)

Oud Nederlands.  ::schaam::

En wat je verder zegt klopt inderdaad. Ik heb aangenomen dat we het te horen zouden krijgen als er een Wolf uit het spel zou liggen.
Daarnaast is de volgeling niet een heel groot probleem, als alle D's wolven zijn, dan is het spel snel voorbij met een meerderheid goede burgers.
Als er een B tussen de wolven zit, dan kan de volgeling een probleem worden, maar de kans is er wel dat deze eruit wordt gevist door de wolven zelf (als deze al niet uit het spel is).
Volgeling kan wel een probleem worden als deze in leven blijft en het krap wordt met de stemmen.

Het blijft spannend, er staat veel op het spel met de uitslag van vandaag.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #51 Gepost op: 16-08-2020, 17:49:05 »
Robbie, ik twijfel toch om op jou te schieten...
Så hva gjør vi nå?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #52 Gepost op: 16-08-2020, 18:02:40 »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #53 Gepost op: 16-08-2020, 19:38:27 »
Robbie, ik twijfel toch om op jou te schieten...
Ik zou het niet doen, dan maak ik mezelf wel van kant de volgende dag. Als we dan nog niet gewonnen hebben.
En zonder stemt iedereen mij gewoon weg. Sanmol gaat zichzelf niet opofferen. Die houdt zich ook al heel lang stil vandaag.

Maar goed, je mag mij ook killen als de rest dan Sanmol de volgende dag afmaakt, zou het alsnog in orde moeten komen.

Het had gewoon leuker geweest als je nog eens de held kon uithangen als jager en dat gaat niet gebeuren als je mij schiet. Maar feel free  ;)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #54 Gepost op: 16-08-2020, 19:44:12 »
Ik volg het allemaal niet meer. ::rofl::

Prima, I'm out. Bye. ::zwaai::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #55 Gepost op: 16-08-2020, 19:57:07 »
Ik zou het niet doen, dan maak ik mezelf wel van kant de volgende dag.
En zonder stemt iedereen mij gewoon weg. Sanmol gaat zichzelf niet opofferen. Die houdt zich ook al heel lang stil vandaag.

Maar goed, je mag mij ook killen als de rest dan Sanmol de volgende dag afmaakt, zou het alsnog in orde moeten komen.

Het had gewoon leuker geweest als je nog eens de held kon uithangen als jager en dat gaat niet gebeuren als je mij schiet. Maar feel free  ;)

Excuse me, ik heb alles al gezegd wat ik wou zeggen, dus ik heb niet veel meer toe te voegen  ::rofl::. Dit hele ''kies mij niet'', want dan ga ik later-wat-doen dreigement vind ik zo'n cliché. Je probeert zo Ricardo wel heel erg een kant op te sturen. We weten niet eens alsof je het echt gaat doen. Straks als het puntje bij paaltje is blijkt het een empty promise. Ricardo mag volgens mij zelf bepalen wat hij gaat doen, en daar houden we het bij vind ik.

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #56 Gepost op: 16-08-2020, 19:57:40 »
Ik volg het allemaal niet meer. ::rofl::

Prima, I'm out. Bye. ::zwaai::
Wel een dag te laat ::joehoe::

Online Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #57 Gepost op: 16-08-2020, 20:41:58 »
Ik ben er nog wel jammer dat Robbie niet zichzelf ook bevestigde door VRIJMETSELAAR te zeggen. Ik heb besloten wie ik ga schieten en het wordt een onverwachte! Succes allemaal en let goed op de wolfjes en let's go burgers!
Så hva gjør vi nå?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #58 Gepost op: 16-08-2020, 20:45:58 »
@Ricardo zul je zo zien dat je niemand mag schieten ::rofl::.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 8 - Moord op de Ziener
« Reactie #59 Gepost op: 16-08-2020, 20:47:52 »
Zou me niets verbazen. Zou voor mijn ego wel beter zijn.  Ben ik niet meer die domme kneus. :P
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?