Poll

Alleen stemmen als je nog leeft en meedoet!

Rhydon
0 (0%)
Dragonite
3 (42.9%)
Gyarados
4 (57.1%)
Machamp
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 7

Auteur Topic: [P] Dag 4 - Het gevecht tegen Giovanni  (gelezen 1223 keer)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
[P] Dag 4 - Het gevecht tegen Giovanni
« Gepost op: 9-10-2020, 20:00:37 »

Al twee wolven dood en de tocht naar Giovanni was begonnen. SpacyColours wilde daar zo snel mogelijk heen om de vloek te doorbreken. De wolven waren eerder nog enthousiast over SpacyColours, maar nu was SpacyColours een gevaar geworden. Er was daarom een plan gemaakt. Vandaag moest SpacyColours dood. Er was daarom een val geplaatst op de route, want SpacyColours zou toch wel voorop lopen zoals altijd.

De groep koos slim voor de kortste route. Van Pewter City naar Viridian City was niet ver, maar ze moesten wel door het Viridian Forest. Eenmaal in het woud aangekomen ging het mis. Een grote boom viel vol op SpacyColours. De groep schrok zich kapot, maar meteen besloten de anderen om de boom op te tillen. Met veel moeite kregen ze het voor elkaar om SpacyColours onder de boom vandaan te halen. Het leek echter te laat… SpacyColours leek aan zijn verwondingen te overlijden. Tot…
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

‘Die wolven bakken er niks van’ lachte SpacyColours nadat hij een beetje was bijgekomen. ‘We moeten echt door. Ik haat insecten en dit woud zit er vol mee’ zei Lucy. ‘Ach joh, als je gestoken wordt dan weet je ook dat je het tegengif juist hier kan vinden!’ wist Chardo uiteraard. Convans, LuchtManiak en MollenvangR-Art waren het betweterige gedoe van Chardo beu en besloten alvast door te lopen richting de Viridian Gym. De rest volgde uiteraard.

Nadat ze het woud doorgelopen waren kwamen ze uit bij de Viridian Gym. De deur zat op slot. ‘We moeten eerst de zeven badges halen’ zei Chardo. Een harde klap volgde. Convans had geen geduld en beukte de deur open. ‘Waarom kon dat op de GameBoy niet?’ vroeg Chardo zichzelf af. De trainers in de gym schrokken zo erg van de brute kracht van Convans dat ze besloten weg te rennen. De groep was nu alleen met Giovanni. Giovanni daagde de groep uit voor een battle. Het zou zomaar eens de laatste battle kunnen zijn. Zeker nadat MollenvangR-Art aangaf nog één iemand wilde opofferen voor het gevecht!

Het stemtopic is open tot 10 oktober 20:00 uur om een wolf te vinden. Ook kun je tot dan stemmen op de poll en besluiten jullie welke Pokémon gaat vechten tegen de Pokémon van Giovanni.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De vraag voor de poll: Welke Pokémon kiezen jullie voor de battle tegen Giovanni?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [P] Dag 4 - Het gevecht tegen Giovanni
« Reactie #1 Gepost op: 9-10-2020, 20:09:23 »


Thanks, Chansey! ::bravo::

Convans, heb jij toevallig nog luchtmaniakken gecheckt afgelopen tijd?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [P] Dag 4 - Het gevecht tegen Giovanni
« Reactie #2 Gepost op: 9-10-2020, 21:08:49 »
HELLOOOOO VIRIDIAN CITEEE


‘Ach joh, als je gestoken wordt dan weet je ook dat je het tegengif juist hier kan vinden!’ wist Chardo uiteraard.

Zeker. Dan moet je namelijk een Pecha Berry gebruiken.

Goed, over de Pokémon die we gaan kiezen. Giovanni is een Ground-type Gym Leader, wat betekent dat Water, Grass en Ice een aanvallend voordeel hebben en dat Grass, Bug en vooral Flying een defensief voordeel hebben.

Nu hebben we een Rhydon, wat een hele leuke Pokémon is, maar die heeft Giovanni ook in zijn team, dus daar gaan we het niet mee redden. Dragonite, hoewel ook erg fijn, is ook geen goede optie. Hij is dan wel deels Flying-type, maar de Rhydon van Giovanni is tevens een Rock-type en die raakt Dragonite dus super effectief. Zelfs door de Multiscale heen, mochten we de Hidden Ability versie krijgen.

Machamp is wel super effectief tegen Rock Pokémon als Rhydon en neutraal tegen Ground Pokémon, maar de Nidoking en Nidoqueen van Giovanni hebben een voordeel omdat ze deels Poison-type zijn, waar Fighting aanvallen niet super effectief op zijn. Ja, Machamp kan Earthquake leren, maar zonder de Same Type Attack Bonus denk ik niet dat hij beide Nido's kan 1HKO'en.

De laatste optie is dus de beste, namelijk Gyarados. Hij is wel deels Flying-type, dus zwak tegen Rock aanvallen. Desalniettemin is Water zowel super effectief tegen Ground als Rock, dus dat is een voordeel x4. Helemaal als onze Gyarados de Moxie Ability heeft, die zijn Attack met een niveau boosten elke keer dat hij een Pokémon verslaat. Zo kunnen we dus een sneeuwbaleffect creëren.

Voor de moves kunnen we wat mij betreft het beste gaan voor:
-Waterfall, als fysieke STAB move, omdat de Attack van Gyarados veel hoger is dan de Special Attack.
-Dragon Dance, om zijn Attack en Speed te verhogen indien gewenst.
-Ice Fang, mocht Gio opeens een gen 4 Gliscor pf Honchkrow hebben.
-Earthquake, omdat dat een van de beste aanvallen is de game is.

Daarnaast stel ik dus de Moxie Ability voor, hoewel Intimidate ook handig is, dan kunnen we namelijk de eerste beurt Dragon Dance gebruiken, omdat de aanvalskracht van de tegenstander dan is verlaagd en Giovanni eigenlijk alleen maar Pokémon bezit die gefocust zijn op fysieke aanvallen. Een Nidoking met Thunderbolt is wel erg lastig. Daarom moeten we sowieso zorgen dat we een Dragon Dance gebruiken, zodat we sneller zijn dan die Nidoking. Immers is de Base Speed van Gyarados 81 en die van Nidoking 85. Ik stel daarom ook voor om voor een Jolly Nature Gyarados te gaan en alle Effort Value punten in Attack en Speed te stoppen, dus 252 in Attack en 252 in Speed en dan nog 4 in HP. Die laatste doet er niet zoveel toe natuurlijk.

Ik hoop dat jullie het hier mee eens zijn en zo niet dan wil ik graag jullie argumenten aanhoren voor een variant.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [P] Dag 4 - Het gevecht tegen Giovanni
« Reactie #3 Gepost op: 9-10-2020, 21:16:53 »
Oke ik leef nog.

Ik kan jullie zeggen dat de goodies winnen!

LuchtManiak is de laatste wolf  ::bravo::

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [P] Dag 4 - Het gevecht tegen Giovanni
« Reactie #4 Gepost op: 9-10-2020, 21:37:56 »
Niet als er op Dragonite wordt gestemd!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [P] Dag 4 - Het gevecht tegen Giovanni
« Reactie #5 Gepost op: 9-10-2020, 21:59:56 »
Niet als er op Dragonite wordt gestemd!

....
« Laatst bewerkt op: 9-10-2020, 22:56:00 door D*N, Reden: Even lief doen Convans »

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [P] Dag 4 - Het gevecht tegen Giovanni
« Reactie #6 Gepost op: 9-10-2020, 22:25:36 »
Zonder mij zaten jullie nu op de deuren van Silph Co. te bonzen en was Giovanni ontsnapt!

Wat heb jij nou helemaal gedaan?!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [P] Dag 4 - Het gevecht tegen Giovanni
« Reactie #7 Gepost op: 9-10-2020, 22:30:20 »
Volgens de Pokémon Trading Card-game regels, waar in expert in ben, is het beter om Dragonite te gebruiken.



Hij heeft namelijk resistance voor Ground/Rock/Fighting.

Ik ben echter nooit zo'n fan van aanvallen die afhangen van kop of munt. Dus dan stel ik voor om een Devolution Spray te gebruiken;



want dan krijgen we namelijk mijn favoriete Pokémon van de eerste generatie TCG in handen;



Dan gebruiken we Hyper Beam, de beste move ooit. Nog een energy removal erbij:



en binnen no time zit die Giovanni met een energietekort. ::ok::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [P] Dag 4 - Het gevecht tegen Giovanni
« Reactie #8 Gepost op: 9-10-2020, 22:56:49 »
Jongens even lief blijven doen ::joehoe::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [P] Dag 4 - Het gevecht tegen Giovanni
« Reactie #9 Gepost op: 10-10-2020, 06:40:24 »
Sorry, maar Chardo mag dan ook een klein beetje zijn best doen in het spel

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [P] Dag 4 - Het gevecht tegen Giovanni
« Reactie #10 Gepost op: 10-10-2020, 10:01:15 »
Het is maar een spelletje Convans.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [P] Dag 4 - Het gevecht tegen Giovanni
« Reactie #11 Gepost op: 10-10-2020, 10:29:44 »
Ja maar ik heb het gevoel dat we  zo met een goodie minder spelen


Edit: Komt er nog een verweer van LuchtManiak ;)
« Laatst bewerkt op: 10-10-2020, 10:53:36 door Convans »

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [P] Dag 4 - Het gevecht tegen Giovanni
« Reactie #12 Gepost op: 10-10-2020, 20:00:12 »


Na de moordpoging op SpacyColours, die gelukkig mislukte, besloot de groep opnieuw naar de moordenaar op zoek te gaan. Al snel was de groep het eens wie dit moest zijn. Zij kozen voor
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Als ze Giovanni versloegen, dan zou de vloek verbroken kunnen worden en zou iedereen in zijn oude gedaante terug veranderen. Ook in de Pokémon-wereld was het een lastige tijd en een aantal Pokémon van Giovanni zaten in quarantaine. Giovanni had deze keer maar één Pokémon en dit bleek Rhydon te zijn. De groep koos voor Dragonite, helaas zonder de Hidden Ability. Chardo had de groep nog gewaarschuwd dat dit niet de beste keuze was. Een paar Rock-aanvallen later was het gedaan. Dragonite verloor en het leek erop alsof Giovanni had gewonnen. Echter was Chardo niet Chardo als hij geen rebelse actie had gepland. Hij pakte een Pokéball en riep: ‘Ik kies jou Gyarados!’. Rhydon was al verzwakt en de Waterfall-move van Gyarados maakte het af. ‘Heb je toch nog een keer de groep geholpen’ zei Convans. ‘Jongens, geen ruzie maken. Het is maar een spelletje’ gaf Lucy wijs advies. MollenvangR-Art als de goede vriend die hij is omhelsde, ook hij vergeet wel eens de anderhalve meter regel, SpacyColours vanwege de overwinning.

De vloek was eindelijk verbroken en iedereen keerde terug naar zijn oude Pokémon-gedaante. Zo bleek Convans uiteraard de ziener Alakazam te zijn. En was het SpacyColours die zichzelf als Chansey redde, nadat hij op dag 2 als Snorlax ontwaakte. Lucy was Delibird en koos haar kracht niet in te zetten (sorry, deze rol was niet zoals ik had gehoopt). MollenvangR-Art was zoals bekend de Eevee van de groep en sliep bij michael 90, Lucy, LuchtManiak en Lucy. Maar dan bleef Chardo over. Wie was hij nou als dé Pokémon-kenner van deze groep. Hij was
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En ze leefde nog lang en gelukkig!

Stemmen in volgorde:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [P] Dag 4 - Het gevecht tegen Giovanni
« Reactie #13 Gepost op: 10-10-2020, 20:06:23 »
 ::bravo:: ::bravo::

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [P] Dag 4 - Het gevecht tegen Giovanni
« Reactie #14 Gepost op: 10-10-2020, 20:07:52 »
Keuzes rollen


Dagelijkse stemmen
« Laatst bewerkt op: 10-10-2020, 20:10:06 door Mitchkox »

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [P] Dag 4 - Het gevecht tegen Giovanni
« Reactie #15 Gepost op: 10-10-2020, 20:37:30 »
Dank je wel Mitchkox voor de mooie verhalen  ::bravo::
My fall will be for you

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [P] Dag 4 - Het gevecht tegen Giovanni
« Reactie #16 Gepost op: 10-10-2020, 21:27:51 »
Thanks Mitch! Chardo zijn favoriete pokémon was Arcanine dacht ik  ::hypocriet::.
Sĺ hva gjřr vi nĺ?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [P] Dag 4 - Het gevecht tegen Giovanni
« Reactie #17 Gepost op: 10-10-2020, 22:24:18 »
Haha ja maar hij heet op Discord weleens Gengar ::rofl::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [P] Dag 4 - Het gevecht tegen Giovanni
« Reactie #18 Gepost op: 10-10-2020, 22:40:24 »
Bedankt voor het organiseren Mitch  ::bravo:: 

Ik had mezelf dit potje voorgenomen een beetje het voortouw te nemen in de discussie in het begin en vooral niet te liegen :P

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [P] Dag 4 - Het gevecht tegen Giovanni
« Reactie #19 Gepost op: 10-10-2020, 22:45:05 »
Jaa gewonnen!! ::bravo::
Mitchkox bedankt voor de organisatie ::hug::