Auteur Topic: [RNA] Nacht 1 - Gekonkel op het Binnenhof  (gelezen 1859 keer)

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [RNA] Nacht 1 - Gekonkel op het Binnenhof
« Reactie #40 Gepost op: 18-04-2021, 13:36:46 »
Citaat
Ten slotte heb ik nog een vraagje aan de voorzitter:
Stel  dat ik kies voor optie 21, worden de stemmen dan nog wel openbaar gegeven?

In dat geval zie ik het voordeel van 21 ook niet echt  meer en vrees ik dat mensen domweg meestemmen op wat er al staat om hun eigen hachje te redden.


terugkomende op mijn 3 belangen, lijkt het erop dat optie 20 aan al deze belangen voldoet. Alleen als de stemmen bij optie 21 privé naar de voorzitter moeten gaan, zal ik deze nog overwegen.
De stemmen worden tegelijk gegeven (oftewel: pm naar mij), maar worden wel achteraf bekend gemaakt. Stemmen in het topic is namelijk wel een vorm van 'overleg' (als in: je ziet wat anderen doet) en dat is natuurlijk niet het idee hierbij.
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Nacht 1 - Gekonkel op het Binnenhof
« Reactie #41 Gepost op: 18-04-2021, 13:37:49 »
21 later is prima voor de good guys. In de nacht kiest een burgemeester dan 21 en dan is het toch vrij simpel om met alle goeien op die burgemeester te stemmen?

(dit gaat er natuurlijk vanuit dat de burgemeester geen 21 zou kiezen als-ie goed is)
My fall will be for you

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RNA] Nacht 1 - Gekonkel op het Binnenhof
« Reactie #42 Gepost op: 18-04-2021, 13:43:39 »
De stemmen worden tegelijk gegeven (oftewel: pm naar mij), maar worden wel achteraf bekend gemaakt. Stemmen in het topic is namelijk wel een vorm van 'overleg' (als in: je ziet wat anderen doet) en dat is natuurlijk niet het idee hierbij.

Oké, dat leek me eigenlijk ook al logisch. in dat geval voldoet 21 ook wel aan de 3 belangen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Nacht 1 - Gekonkel op het Binnenhof
« Reactie #43 Gepost op: 18-04-2021, 13:49:42 »
Hallooooooooo...eenentwintig is nu door de wolven allang uitgedacht, wat ze gaan doen, op wie ze gaan, etcetera. En natuurlijk ook niet elke wolf ivm opvallen, juist die extra info opvragen maakt 21 NOG minder handig. Dat is nu, tijdens het begin van het spel, echt een slechte keuze.
My fall will be for you

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RNA] Nacht 1 - Gekonkel op het Binnenhof
« Reactie #44 Gepost op: 18-04-2021, 13:56:14 »
Maar als ik kies voor optie 20 kunnen ze toch ook overleggen? Ik denk dat ze in beide gevallen hetzelfde zullen doen. Op dat punt zie ik niet echt een goed onderscheid tussen 20 en 21.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [RNA] Nacht 1 - Gekonkel op het Binnenhof
« Reactie #45 Gepost op: 18-04-2021, 14:13:08 »
Je hebt een keuze tussen 21: een random iemand eruit waarbij de populisten waarschijnlijk gewoon gaan spreiden (met max. 2 op 1 persoon stemmen) en maar zien wie er uit het spel gaat of we hebben bij 20 in elk geval nog de mogelijkheid tot overleg en zal iedereen ook een reden voor zijn/haar stem moeten geven in het topic. Ik denk dat je hier echt veel meer uit kan halen voor latere rondes dan met 21.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [RNA] Nacht 1 - Gekonkel op het Binnenhof
« Reactie #46 Gepost op: 18-04-2021, 14:54:42 »
Ik heb veel goeie argumenten gehoord, van o.a. Daisy, hillo en Brtdm. 19 lijkt me uitgesloten voor heel het spel. 20 en 21 zouden allebei nog kunnen.

Ik ben geen tactisch meesterbrein, maar deze post van monkeysuncle klinkt op zich ook valide.
21 later is prima voor de good guys. In de nacht kiest een burgemeester dan 21 en dan is het toch vrij simpel om met alle goeien op die burgemeester te stemmen?

(dit gaat er natuurlijk vanuit dat de burgemeester geen 21 zou kiezen als-ie goed is)

Enige kanttekening die ik hier voorlopig zou kunnen maken: we weten niet wat er achter de nummers 1-18 schuilgaat qua manier van besluitvorming. Over 19 en 21 is tot nu toe niemand echt enthousiast, 20 ça va nog. Straks vinden we allemaal slechte scenario's en voelt een good guy zich haast verplicht om 21 te kiezen. Maar ja, we weten gewoon niet wat de opties 1-18 inhouden, dus dit moet ook niet te zwaar meewegen.

Ik denk dat de mogelijke nadelen van 21 nu niet kiezen (machtig wapen voor de wolven later), niet opwegen tegen de nadelen van 21 nu wel kiezen (wolven kunnen wel overleggen en een burger wegstemmen). En 20 kan later ook nog van pas komen.

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [RNA] Nacht 1 - Gekonkel op het Binnenhof
« Reactie #47 Gepost op: 18-04-2021, 15:57:46 »
Ik vraag me een beetje af waarom we niet voor 21 zouden gaan? Met alle respect, maar waar gaan jullie anders je keuze nu op baseren? Als er een ronde is waarbij nooit een deftige discussie kan worden gehouden, dan is het deze ronde wel. Je hebt letterlijk nog geen informatie, behalve dat je weet wie de burgemeester is.

In ieder geval zou ik niet voor 19 gaan, lijkt me gewoon niet nuttig en niet leuk. 20 zou ik wel aanvaardbaar vinden, maar heeft later inderdaad wellicht meer kracht.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [RNA] Nacht 1 - Gekonkel op het Binnenhof
« Reactie #48 Gepost op: 18-04-2021, 16:04:59 »
eens met brent, we weten zelf al niks, dus waarom eerst overleggen. dan heeft dat ook geen zin.

19 Zou ik sowieso niet doen. daar hebben we letterlijk niks aan. 20 kan, maar later is misschien beter mocht het misgaan. en denk dat we 20 nu weggooien
chipsverslaafde <3

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Nacht 1 - Gekonkel op het Binnenhof
« Reactie #49 Gepost op: 18-04-2021, 16:10:35 »
Ik heb de stukken nader bestudeerd en het lijkt mij inderdaad toch geen goed idee om voor 21 te kiezen. Juist nu willen we een beeld krijgen van hoe iedereen in het spel zit zodat we populisten kunnen vinden. Dan toch maar 20 doen? Die optie wil je liever niet in het eindstadium krijgen als we nog met een paar populisten over zijn. Als één van hen dan debatindiener is kan dat gevaarlijk zijn.

#voortschrijdendinzicht

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RNA] Nacht 1 - Gekonkel op het Binnenhof
« Reactie #50 Gepost op: 18-04-2021, 17:01:29 »
Ik heb verder geen uitgesproken voorkeur voor 20 of 21 maar kiezen voor 21 betekent toch dat we na morgen, na het stemmen, nog uitleg kunnen/moeten geven over onze stem. En dan moet iedereen zelf een geldige reden bedenken, zo zou je ook best populisten kunnen vangen.

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Nacht 1 - Gekonkel op het Binnenhof
« Reactie #51 Gepost op: 18-04-2021, 17:14:33 »
Bij 21 gaat er zeker een burger uit, bij 20 hebben we nog een kans, want open stemming
My fall will be for you

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [RNA] Nacht 1 - Gekonkel op het Binnenhof
« Reactie #52 Gepost op: 18-04-2021, 17:27:56 »
huh met beide is er evenveel kans. 21 hebben we eerder ook gedaan dus dat vind ik een beetje raar van je hoor monkey
chipsverslaafde <3

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [RNA] Nacht 1 - Gekonkel op het Binnenhof
« Reactie #53 Gepost op: 18-04-2021, 17:38:30 »
Bij 21 gaat er zeker een burger uit, bij 20 hebben we nog een kans, want open stemming
Ik heb gehoord dat de wolven bij 21 allemaal op dezelfde persoon zullen gaan stemmen om er zo een burger de eerste ronde uit te krijgen, wat een goed idee!

Ik heb de stukken nader bestudeerd en het lijkt mij inderdaad toch geen goed idee om voor 21 te kiezen. Juist nu willen we een beeld krijgen van hoe iedereen in het spel zit zodat we populisten kunnen vinden. Dan toch maar 20 doen? Die optie wil je liever niet in het eindstadium krijgen als we nog met een paar populisten over zijn. Als één van hen dan debatindiener is kan dat gevaarlijk zijn.

#voortschrijdendinzicht
De eerste ronde is altijd een loterij, je kan nu nog niet weergeven hoe je in het spel zit want je hebt letterlijk niks om je op te baseren.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RNA] Nacht 1 - Gekonkel op het Binnenhof
« Reactie #54 Gepost op: 18-04-2021, 17:50:57 »
Beste Collega's,

Na lang wikken en wegen ben ik tot een besluit gekomen. Op het moment staan we allemaal nog volledig blanco in de situatie. We zijn nog niet beïnvloed door al het gelobby van die vuile populisten.
Om die reden zou ik graag willen weten hoe iedereen er op dit moment persoonlijk in staat. Daarom heb ik dan ook gekozen voor het Census besluit. Bij u beter bekend als optie 21.

Tevens maak ik met vreugd bekend dat Vermoljoen het volgende debat zal mogen aanvragen.

Bij deze kan de discussie dan ook beëindigd worden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Nacht 1 - Gekonkel op het Binnenhof
« Reactie #55 Gepost op: 18-04-2021, 18:55:20 »
Sorry dat ik vandaag redelijk afwezig was, maar gelukkig is er in mijn ogen een goede keuze gemaakt  ::ok::  Bedankt voor het vertrouwen om het volgende debat te mogen aanvragen. Ik beloof dat ik vanaf morgen actiever zal zijn.  ::jaja::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [RNA] Nacht 1 - Gekonkel op het Binnenhof
« Reactie #56 Gepost op: 18-04-2021, 19:10:34 »
De dag begint binnen een uur toch? Dan kunnen we nu nog overleggen. Ik vind 21 een heel rare keuze want de wolven kunnen hier nu gemakkelijk een burger extra vermoorden. Ik vind de mensen die dit voorstelden zeer verdacht. En brtdm die dit uiteindelijk ook koos. Nog mensen die verdenkingen willen uiten?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [RNA] Nacht 1 - Gekonkel op het Binnenhof
« Reactie #57 Gepost op: 18-04-2021, 19:16:22 »
ik snap nog steeds niet hoe het verdacht is, like we weten niks, en zo kan je zien hoe en wat. en als spelers weten we wie op wie stemt dus met zn alle op 1 gaat niet gebeuren want wij zien da
chipsverslaafde <3

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [RNA] Nacht 1 - Gekonkel op het Binnenhof
« Reactie #58 Gepost op: 18-04-2021, 19:56:23 »
Jaaaaajaaaaaa Mrchipie  ::vergroot::

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [RNA] Nacht 1 - Gekonkel op het Binnenhof
« Reactie #59 Gepost op: 18-04-2021, 19:57:41 »
Ik vind het gewoon een non argument ::zwaai::
chipsverslaafde <3