Auteur Topic: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe  (gelezen 1926 keer)

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
[RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Gepost op: 20-04-2021, 20:01:11 »
Geachte kamerleden,

Door de nieuwe voorzittersverkiezingen even wat minder tijd gehad jullie toe te spreken. Maar ook vannacht zijn er weer opmerkelijke zaken gebeurd.

In het holst van de nacht, het leek zo rustig zonder Jesse Klaver die op social media om aandacht aan het vragen was, waren de populisten bezig zieltjes voor zich te winnen. Door een geslaagde smaadcampagne moet ik u dan ook helaas mededelen dat het kamerlid
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
uit de kamer is gezet. Dit kamerlid was onder u allen misschien beter bekend als
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
.

Dit kan natuurlijk niet ongeroerd blijven. Graag geef ik de heer V. R. Moljoen het woord voor het debat van vandaag, waar iedereen mag stemmen door zijn stem hier dik te drukken, behalve Vermoljoen zelf.
Daarnaast heb ik vernomen dat het kamerlid M.F. Arno op dag 4 een debat zal indienen. Ik verheug mij hierop. Graag verneem ik van hem via de bode voor 20:00 op 21 april welke drie besluitvoeringen hij wilt bekijken.

De uitslag morgen komt wat later aangezien ik bij de Koning op de koffie mag komen! Ik verwacht u weer toe te spreken aan het eind van de avond. Deadline voor het stemmen blijft echter 20:00.
Hoogachtend.

Kamerleden
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #1 Gepost op: 20-04-2021, 20:13:42 »
Beste voorzitter,

Spijtig te horen dat Sylvana Simons uit functie is gezet die de smaad campagne.

Ik zal in ieder geval mijn stem verklaren van de vorige dag. Mijn stem op dag 2 ging naar MitchK vanwege zijn verdachte post over dat Brtdm bezig was verwarring te scheppen, terwijl hij juist open het debat wil voeren. En het debat is de kracht van de traditionele politici. Dus iedereen die dat probeert te minderen, als het wel mag, vind ik verdacht. Ik kan me eigenlijk niet zo goed voorstellen dat je als populist deze fout zou maken... Want te veel in your face. Maar ik moest ergens op af gaan ;)

Naast de gewone stemmen ben ik verder heel benieuwd hoe Brtdm de keuze voor LuchtManiak heeft gemaakt (vs monkeysuncle).

Verder viel mij gisteren op dat Fabiann vroeg waarom Brtdm op hem had gestemd en toen zei ben je soms vergeten dat ik op je heb gestemd als debatindiener. Ik snap de vraag en opmerking wel, want ik ben ook benieuwd naar alle stemmen. Maar ook populisten moeten stemmen en kunnen gerust op een traditionele politici stemmen als debatindiener lijkt me.
Ik denk overigens niet per se dat Fabiann daarom populist is maar het viel me wel op.

Bedankt.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #2 Gepost op: 20-04-2021, 20:21:51 »
Meneer de voorzitter,

zou u alstublieft Mevrouw Simons succes willen wensen bij haar nieuwe functie. Ik ga haar missen.

Ik zal nog kort mijn keuze voor Luchtmaniak ten opzichte van Monkeysuncle proberen uit te leggen, al moet ik eerlijk bekennen dat ik geen enkele goede reden kon bedenken.
Beide leden speelden voor mijn gevoel het spel erg gelijkwaardig en leverden beide goede argumenten. Ik had eerlijk gezegd bij beide niet echt het gevoel dat ze populisten waren, of dat kon ik in ieder geval niet afleiden aan de hand van hun gedrag. Het was dus eigenlijk een iene-miene-mutten kwestie, dat ten koste is gegaan van de heer Luchtmaniak.



Sorry, mijn geheugen liet me kort nog in de steek..
Ik bedenk me nu net dat Monkeysuncle een tikkeltje aanvallend was tegen de 21 stemmers. Ik houd altijd van andere meningen, dus die geef ik dan vaak het voordeel van de twijfel.
Dat gezegd hebbende, zal ik deze tactiek waarschijnlijk moeten aanpassen...
« Laatst bewerkt op: 20-04-2021, 20:28:30 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #3 Gepost op: 20-04-2021, 20:28:41 »
Geachte meneer de voorzitter,

Ik ben echt gechoqueerd dat Daisy geen populist was. Ik was namelijk echt onder de veronderstelling dat ze er één was én dacht "ha die heb ik weer een keer door". Helemaal ernaast natuurlijk. Ik heb de vorige keer voor Brtdm gestemd, omdat ik zijn manier van transparantie verdacht vond. Misschien wou hij als wolf een wit voetje halen bij de rest? Dat was mijn redenatie.

Dankuwel meneer de voorzitter.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #4 Gepost op: 20-04-2021, 20:31:53 »
Geachte Voorzitter

Wat spijtig dat mevrouw Daisy Simons ons heeft moeten verlaten. Als liefdesbrenger was ze een warme collega.

Graag wil ik mijn overgebleven collega's vragen om toe te lichten waarom ze de eerste dag kozen voor een stem op een bepaalde collega. Fijn dat enkelen hier al aan begonnen zijn.

Zelf was ik helaas vertraagd vanwege een werkbezoek, en heb ik niet tijdig een stem kunnen uitbrengen.

Daarnaast zou ik collega Vermoljoen graag vragen waarom hij voor MF Arno als zijn opvolger koos.

Dankuwel Voorzitter
Keep calm and eat chocolates!

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #5 Gepost op: 20-04-2021, 20:45:30 »
Voor de duidelijkheid: stemmen is dus nu gewoon in het topic, vetgedrukt en maximaal 1x wijzigen door een nieuw bericht met daarbij je wijziging.
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #6 Gepost op: 20-04-2021, 20:48:31 »
Geachte voorzitter
Ik wil mijn collega’s vragen:
Welke 3 nummers zou ik opvragen?

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #7 Gepost op: 20-04-2021, 20:49:49 »
Geachte voorzitter,

Allereerst mijn welgemeende excuses als ik vannacht de regels heb overtreden door lid Brtdm al op de man af te vragen naar zijn motivering om op mij te stemmen. Ik hoop dat mijn collega’s begrijpen dat dit te wijten valt aan mijn onervarenheid als Kamerlid.

Welnu, ik heb natuurlijk zelf ook een stem uitgebracht en wel op lid Convans. Dit omdat hij zelf in meerdere van zijn bijdragen aan het debat liet blijken hier niet op zijn plek te zijn. Ik hoop dan ook van harte dat hij zich herpakt heeft.

Dank u wel.
🜃

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #8 Gepost op: 20-04-2021, 20:51:09 »
Oh no sylvana :\'( Net nieuw in de kamer en dan al zo vroeg weg, het ga je goed ::hug::

meneer de voorzitter, Ik wil ook mijn stem effe verduidelijken! Ik vind meerdere mensen verdacht, maar ik ging voor Monkey, omdat ik hem heel erg raar vond reageren bij veel dingen. En had het gevoel dat hij een populist was. en voor de rest was het wel een beetje random.


Waar gaan we naar kijken, wie er op luchtmaniak heeft gestemd, wie zou daisy hebben gekoppeld. Ik ben benieuwd wat Vermoljoen te zeggen heeft.
chipsverslaafde <3

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #9 Gepost op: 20-04-2021, 20:53:39 »
Beste voorzitter,

Heel jammer dat Daisy uit haar functie is gezet. Ik was er al een beetje bang voor. Ze had vlijmscherpe opmerkingen en slimme redeneringen. Een te groot gevaar voor de populisten, helaas. Ik ga haar missen.

Mijn stem op Ycaris: zij had hier nog niet deelgenomen aan het debat. Op basis van alles wat er was gezegd, had/heb ik nog geen sterke verdenkingen. Daarom ging ik maar voor Ycaris (hoe geweldig ik haar ook vind): liever iemand weg die amper actief is dan iemand die het enorm naar z'n zin heeft in de Kamer. Bovendien: voorafgaand aan haar loopbaan als politica was Ycaris ooit een divawolf in schaapskleren. In die rol liet ze evenmin elke ronde van zich horen, dus het kan nog steeds dat zij momenteel een populist is.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #10 Gepost op: 20-04-2021, 20:54:46 »
Voorzitter,

In onderstaand schema heb ik even de stemming overzichtelijk gemaakt. Daarin heb ik de dubbele stemmen een kleurtje gegeven.



Ik denk dat het goed is om te overleggen wat we hieraan verdacht kunnen vinden.

Een paar (of eigenlijk alle) opties:
- De solostemmen. Hebben de populisten hun stemmen maximaal verdeelt?
- De dubbele of drievoudige stemmen. Waarom zijn sommigen zo 'verdacht'? Je zou toch bijna denken dat één van de drie wel een populist zou zijn. Zouden er wellicht zelfs populisten het risico hebben aangedurfd om op dezelfde persoon te stemmen?
- Niet gestemd. Is 'oeps vergeten' of 'geen tijd' een makkelijke optie om te voorkomen dat je verdacht wordt doordat je anders per ongeluk wellicht verdacht stemt?

Maar ook: zouden degenen die nu veel verdacht worden wel populist zijn? Zou er een populist zijn die het risico aandurfde om op een mede-populist te stemmen?

Ik denk dat we veel vragen hebben, waar we vandaag een antwoord op willen zoeken.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2021, 20:57:50 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #11 Gepost op: 20-04-2021, 20:59:43 »
Geachte voorzitter

Bij deze graag mijn dank aan dhr B Rtdm voor het fraaie overzicht.

Om zijn laatste vraag voor mij te beantwoorden: ik had een onverwacht drukke dag, en ik kwam simpelweg pas net na 20u online. Heb niet meer stilgestaan bij de deadline van 20 uur. Mijn eerste actie bij het online komen was het topic openen. Ik wilde gaan kijken naar de posts van iedereen om mijn stem te bepalen, en toen zag ik dat ik helaas te laat was.

Graag wil ik nog een vraag toevoegen. Het is duidelijk de de populisten niet blij waren met collega Daisy Simons. Hebben zij gekeken naar de uitgebrachte stemmen, en geprobeerd om de heer M Uncle nog verdachter te maken door iemand die op hem stemde uit de kamer te zetten? Of hebben de populisten juist M Uncle willen beschermen? Graag hoor ik hier meer zienswijzen over.

Dank u voorzitter.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #12 Gepost op: 20-04-2021, 21:03:38 »
Ik stem alvast op Kaaasje, want ik vind haar soms te lief overkomen alsof ze een moederrol op haar neemt. Moederrollen worden wel eens vaker als tactiek gebruikt om minder verdacht te lijken (Daisy gebruikte deze tactiek eerder en ook Ycaris had deze tactiek in de Diva-Weerwolven versie). Ik kan mijn vinger er niet helemaal op leggen, maar er voelt iets niet pluis met haar. Bovendien is ze opeens heel actief en ik kan mij niet herinneren dat ze zoveel interesse in dit spel had. Dat kaasje smaakt naar meer.

Ik vind ook de heer putyourHANSup! verdacht, maar dat is meer omdat ik hem nog nooit een spel heb zien spelen en hij dus niet echt peilbaar is. Bovendien doe je vaak jouw handen omhoog als iemand een bandiet is. En wie waren er bandtieten in de eerste versie van dit spel? Juist.

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #13 Gepost op: 20-04-2021, 21:06:10 »
Geachte meneer voorzitter,

Hierbij wil ik in het kader van de Wet Openbaar Bestuur mijn memo aan u publiceren.

Mijn aanname is dat ik deze reactie wel mag publiceren mocht ik dag 3 nog in functie zijn.

Ik wil natuurlijk stemmen op mensen die het onzalige plan hebben gehad om 21 voor 20 te prioriteren.

Het is heel simpel lijkt me => het kan dat het burgemeesterschap bij een (al dan niet bekende) wolf komt. Dan wil je 20 niet meer doen, want dan kan die wolf de stemming blokkeren als het om een medewolf (of haar-/zichzelf) gaat. En anders door laten gaan. Dit kan kostbare tempo-winst zijn voor de wolven.

Als het burgemeesterschap bij een (al dan niet bekende) wolf komt en deze zou voor 21 kiezen, dan kunnen we altijd als burgers deze stemming de goede kant op laten gaan, ongeacht wat de wolf doet.

Ik snap best dat we nu geen collectieve stemming krijgen met alle wolven op 1 burger, dat zou veel te opvallend zijn. Maar niet praten is alleen maar extra verlies, want dan kunnen wolven zich ook niet verspreken of kunnen we ze het vuur na aan de schenen leggen. Al met al een onzalig plan.

Hoofdverdachte is daarom ook Brtdm, de burgemeester die uiteindelijk 21 erdoor drukt.

Even op een rijtje:

Vermoljoen, MitchK, D*N, Ycaris en Convans houden zich op de vlakte.
Ricardo en Molfreak Arno geven de voorkeur aan 19. Lijkt me niet verdacht, alleen hoog spel.
Sanmol, Swifty, Wouterv, Fabiann, Kaaasje, FrankLapidus, Michael90, LuchtManiak (na rijp beraad) en ikzelf geven  de voorkeur aan 20
Mrchipie, Daisy, Chardo, Hillo, Nieky, putyourHansup, Brent en dus Brtdm gaan voor 21. Ik zoek mijn populisten dus onder dat laatste groepje.

Van die spelers lijkt me hillo een van de gevaarlijkere spelers, dus die krijgt mijn stem.

Groet,
M.N.K.S. Uncle


Ik ben over enkele leden van de Staten-Generaal wat milder gestemd, met name dhr Tdm/Dm die mij in functie heeft gehouden.

De driedubbele stem op LuchtManiak en op mij lijkt me een 2-1tje. Ik denk dat er twee populisten op mij hebben gestemd en twee op LuchtManiak. Ik kan dat natuurlijk niet bewijzen maar het is een aanknopingspunt.

Ik ga de beraadslagingen volgen. De exit van Jesse Klaver kan ik alleen maar toejuichen, deze draaikont had zich zomaar bij de populisten kunnen aansluiten.

Hoogachtend,
M.N.K.S. Uncle
My fall will be for you

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #14 Gepost op: 20-04-2021, 21:13:32 »
Voorzitter,

hoewel ik het totaal niet met hem eens ben, zou ik toch willen voorstellen om de heer Monkeysuncle voorlopig te vertrouwen als regulier kamerlid. Ik denk dat de kans aannemelijk is dat er een populist op hem gestemd heeft en ik denk niet dat populisten in deze onzekere ronde snel op elkaar zouden stemmen.

Daarnaast heeft mevrouw Daisymons de kamer verlaten, terwijl ze op Monkeysuncle gestemd heeft. Hierdoor komt er hoe je het went of keert toch extra focus op Monkeysuncle. Ik denk niet dat de populisten zo vroeg in het spel al deze risico's willen nemen en denk dat ze ons op een dwaalspoor proberen te brengen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #15 Gepost op: 20-04-2021, 21:17:30 »
Ja meneer de voorzitter, brtdm ik denk dat het moeilijk te voorspelen is.

al denk ik niet dat het is dat de gene met geen stem dit doen als populist.

Ik persoonlijk denk dat ze gewoon zijn gaan spreiden. denk ook dat het logische is.

Meneer de voorzitter ik zou ook graag willen reageren op de heer monkey die weer door blijft gaan net als eerdere kamerleden over dat grote deels van de wolven zich moeten bevinden onder de mensen van 21.

Ik snap nog steeds niet wat daar wolfs aan is. Nu kunnen we door de stemming kijken hoe en wat. Daar was 21 voor bedoelt. de wolven kunnen niet met zn alle 1 persoon eruit krijgen. Dus wat je zegt is gewoon niet waar. vandaar ook dat ik je nu nog verdachter vind worden.  en mijn stem voorlopig weer op jou parkeer oh en sidenote, 20 vond ik ook prima :) al hadden we daar niks aan want we willen antwoorden.
Dank u meneer de voorzitter.

chipsverslaafde <3

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #16 Gepost op: 20-04-2021, 21:39:48 »
Geachte meneer voorzitter,

Graag wil ik dan van deheer Rdtm horen waar mijn denkfout zit. Is deheer Rdtm er dan zo van overtuigd dat het eerste debaterschap bij de good guys blijft?
My fall will be for you

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #17 Gepost op: 20-04-2021, 21:57:39 »
Voorzitter,

Ik leg het graag uit aan de heer Monkeysuncle en de rest van de kamer.

Mockeysuncle gaat er vooral uit dat de populisten een groot voordeel hebben gehad bij afgelopen stemming, aangezien niemand een plan kon maken, maar zij wel. Echter heeft elk plan van de populisten om er met zekerheid via de stemming een goed kamerlid uit te krijgen gigantisch veel risico's. Aangezien iedereen er nog volledig blanco instaat, kon niemand deze stemming voorspellen. Door met meerdere populisten op eenzelfde kamerlid te stemmen, worden de kansen verhoogd dat een goed kamerlid eruit gaat, maar de kans om de volgende dag door de mand te vallen wordt eveneens groter.

De grote reden dat ik voor optie 21 ben gegaan is ook vanwege het voordeel dat zo'n onbekende stemming aan het begin met zich mee kan brengen. Niemand is nog beïnvloed, dus de stemming kunnen we niet verklaren op basis van voorgaande stemmingen en verdenkingen. Juist nu is de kans om informatie uit de stemming te halen naar mijn inzien het grootst. Het is echter nu aan ons de taak om de juiste betekenis aan deze informatie te koppelen.

Zelf denk ik dat de populisten zo min mogelijk wilden opvallen uit de stemming en dus hun stemmen volledig hebben verspreid. Maar ook dat de populisten niet snel op elkaar durfden te stemmen, omdat de kans significant groter werd om dan eruit te liggen. Het hoogst aantal stemmen lag namelijk slechts op 3.

Er zit nog erg veel speculatie in, maar aangezien ik als burgemeester voor de hand lag om stemmen te krijgen, hoop ik dat u snapt dat de kans dat Zowel ik als Sanmol of Ik én MolfreakArno beide populist zijn nihil is. Dat in combinatie met mijn verwachting dat 2 populisten niet snel op dezelfde persoon zouden stemmen, zou ik zeggen dat er tussen mijzelf, Sanmol en MolfreakArno maximaal 1 populist zit.
En dit soort informatie vind ik vrij waardevol voor na een eerste dag.
Dit is voor mij natuurlijk makkelijker te zeggen, aangezien ik zelf op een belangrijke positie stond, maar ik hoop dat u mijn denkwijze begrijpt.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #18 Gepost op: 20-04-2021, 22:08:20 »
Meneer voorzitter,

Ik wil deheer Rdtm danken voor zijn uitleg. Hij heeft mijn belangrijkste punt niet aangehaald, maar ik snap zijn redenatie wel en kan daar ook wel in meegaan.

Ik zie de keuzes van deheer MF Arno en van de geachte S. Mol niet als vrijpleitend gedrag en ben ook niet helemaal overtuigd van de volledige spreiding bij de populisten, want dat zou het terug brengen naar een random stemming en dan kan een populist zomaar sneuvelen.

Maar ik wil het debat met een open mindset voortzetten dus ik wil de argumenten van deheer Rtdm zeker niet onder de tafel vegen

En nu geef ik gaarne weer de interruptie microfoon aan iemand anders.
My fall will be for you

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #19 Gepost op: 20-04-2021, 22:11:51 »
Voorzittertje,

Ik ben ondertussen weer uitgeziekt, mijn stem op Molfreak is te verklaren. Ik had geen flauw idee. Eerste rondes zijn meestal loterijen toch Molfreak ::hypocriet:: en ik heb dus een random getal gekozen en die kwam eerst op 7 en toen op 11. Ik ga niet op mezelf stemmen en ook niet op een uit functie gezette Michael90, de volgende klik was Molfreak vandaar mijn stem. Van mij mag jezelf nummers kiezen, jij hebt het vertrouwen gekregen!
Så hva gjør vi nå?