Auteur Topic: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe  (gelezen 1925 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #60 Gepost op: 21-04-2021, 18:18:34 »
Voorzitter,

De verdachten stapelen zich op. Ik sta perplex hoe sommige Kamerleden reageren op mijn motie. De heer Fabiann komt weer met het makkelijkste argument ter wereld. Laat ik hem eraan herinneren dat Luchtmaniak wellicht goed was, maar ook een draaikont. De kans dat hij populist zou zijn was redelijk aanwezig. Daarnaast ben ik erg benieuwd hoe meneer Fabiann morgen reageert wanneer mevrouw Y. Caris de kamer heeft verlaten en blijkt geen populist te zijn. Ik neem aan dat hij dan mogelijk zijn eigen conclusies trekt en aftreed na deze wanvertoning. Waarom al deze Kamerleden hun macht, hun stem en hun principes opzij willen zetten om mevrouw Y. Caris uit de kamer te krijgen gaat mij boven de pet.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #61 Gepost op: 21-04-2021, 18:45:40 »
Ik stem op Vermoljoen

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #62 Gepost op: 21-04-2021, 18:55:01 »
Geachte voorzitter,

Na alles overwogen te hebben gaat mijn stem naar de heer Putyourhansup!. We hebben nieuw leiderschap nodig, geen nieuwe meelopers.

Bedankt.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #63 Gepost op: 21-04-2021, 18:59:04 »
Voorzitter,

Putyourhansup! krijgt ook mijn stem. Was m’n eerste gevoel en ik zie door zijn stem op Ycaris (die me sowieso goed lijkt) geen reden om daar vanaf te stappen. Daarnaast heb ik ook Fabiann in m’n vizier.
Nieky grab a life vest!

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #64 Gepost op: 21-04-2021, 19:26:48 »
Voorzitter,

Ik geloof wel in een sterk tegengeluid en daarom stem ik met de twee heren voor mij mee op Putyourhansup!. Zeer benieuwd ben ik wat dit nog teweeg kan brengen. Daarmee laat ik mijn voorgaande stem vervallen. Ik weet dat dat slecht kan zijn voor mijn geloofwaardigheid in geval met mijn belofte waar ik vanmiddag over sprak, maar ik heb in het laatste uur geleerd dat je als politicus ook om je heen moet kijken en niet vanuit een cocon moet werken.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2021, 19:29:04 door Chardo »

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #65 Gepost op: 21-04-2021, 19:31:26 »
Beste voorzitter,

Net als vorige sprekers zie ik dat er snel wordt ingegaan op de beschuldigingen van Ycaris. Gecombineerd met het feit dat Wouterv de vorige keer random stemde, en dus niet probeerde op een populist te stemmen, stem ik op hem.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #66 Gepost op: 21-04-2021, 19:34:37 »
Beste voorzitter,

Na rijp beraad herzie ik mijn stem en stem ik op

putyourhansup

De argumenten zijn te sterk om te negeren
klaar voor de strijd

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #67 Gepost op: 21-04-2021, 19:35:45 »
 beste voorzitter, ::schaam:: Zie dit nu al weer foutgaan  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 21-04-2021, 19:37:38 door mrchipie »
chipsverslaafde <3

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #68 Gepost op: 21-04-2021, 19:36:31 »
Voorzitter

Het wegstemmen van iemand die mogelijk al wegvalt wegens te vaak niet gestemd vind ik een te groot risico. Wat als zij vanwege niet stemmen vertrekt, en de stemmen op haar komen te vervallen, dan moet degene die het op 1 na hoogste aantal stemmen kreeg ook nog vertrekken en verliezen we er alsnog twee? Ik ga dat risico niet nemen. En ik ga mensen die daar makkelijk in meegaan scherp observeren. In die zin kan ik me wel vinden in de stemmen op PYH Up. Ik loop nog even het hele debat door voor ik mijn stem definitief maak.

En het spijt me dat ik geen actieve herinnering meer had aan de eerste stemming, die op de eerste indiener :-[
Keep calm and eat chocolates!

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #69 Gepost op: 21-04-2021, 19:42:40 »
Voorzitter,

Ik begrijp de stemming op PutyourHansup niet volledig, ik vind dat er minstens net zo makkelijk wordt meegelopen als op mevrouw Caris. Wanneer deheer Up geen populist blijkt te zijn is mijn vizier vooral op de heren Illo en Ardo en V gericht.

Ik verander mijn stem naar WouterV.
My fall will be for you

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #70 Gepost op: 21-04-2021, 19:52:25 »
Voorzitter

Als ik het goed lees gaat het nu ongeveer tussen de heer R. Icardo, als initiatiefnemer van het stemmen op Ycaris, de heer W V als eerste sneller volger van dat initiatief, en de heer PYH Up, als volhoudende volger van dit initiatief nadat er goeie tegenargumenten waren gekomen. Van deze 3 wijzigt de heer W V zijn stem tactisch, waarschijnlijk uit lijfsbehoud. Wat er op wijst dat hij ook deze ronde zijn eerste stem niet heel doordacht heeft geplaatst, na bij de vorige stemming random.org gebruikt te hebben.

Alles overwegende gaat mijn stem daarom naar deze heer, WouterV
Keep calm and eat chocolates!

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #71 Gepost op: 21-04-2021, 19:59:22 »
Voorzitter, het verbaast me dat ik er word uitgepikt van iedereen die op Ycaris stemt en dat iedereen daar dan hup zomaar in meegaat. Terwijl hun eigen argument is: "ja, iedereen gaat zo snel mee op Ycaris, verdacht."

Voorzitter, een reactie
Komt op hetzelfde neer. Punt is dat deze kaart al ernstig vaak is gespeeld door voormalige populisten en vind ik daarnaast ook redelijk ongeloofwaardig gezien de heer P.Y.H Up in zijn vrije tijd ook wel eens een debat heeft gevoerd.
Komt niet op hetzelfde neer, ik heb nooit gezegd: "ik snap het niet goed", maar jij legt mij die woorden wel in de mond. Ik benadruk juist het verschil met dat dit mijn eerste grote online variant is. Dáárom houd ik mij wat meer op de achtergrond, behalve als mensen mij plots gaan aanvallen.

Uiteraard blijft mijn stem op Ycaris nu staan, om mezelf veilig te stellen.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #72 Gepost op: 21-04-2021, 20:47:32 »
Voorzitter,

Ik begrijp de stemming op PutyourHansup niet volledig, ik vind dat er minstens net zo makkelijk wordt meegelopen als op mevrouw Caris. Wanneer deheer Up geen populist blijkt te zijn is mijn vizier vooral op de heren Illo en Ardo en V gericht.


Voorzitter, ik wil hier graag op reageren.

De heer Uncle grijpt iets te makkelijk naar conclusies. Dat wil zeggen, als mevrouw Aris geen populist is, dan heb ik niks te vrezen gehad, in geen enkele rol. Dus ik denk niet dat een verdenking jegens mij geoorloofd is aan de hand van wat de heer Up is. Mocht mevrouw Aris wel een populist zijn, dan neem ik de verantwoordelijkheid geheel op me en mag eenieder die dat wil mij aan de schandpaal nagelen.