Auteur Topic: [RNA] Dag 5 - The elections are coming...  (gelezen 2574 keer)

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
[RNA] Dag 5 - The elections are coming...
« Gepost op: 24-04-2021, 20:28:00 »
Geachte kamerleden,

De verkiezingen komen eraan en het populisme is populairder dan ooit. Ook vannacht bleek weer dat sommige kamerleden een niet te rijmen verleden hebben met het werk in de Tweede Kamer. Zo bleek het dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
vroeger mee heeft gelopen bij wappieprotesten. Helaas is de schade onder het volk zo groot, dat hij besloot af te treden. Dit betekent dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
.

Vandaag besluiten we volgens het participatieleiderschap. Graag zie ik aan het eind van de dag tegemoet van de indiener van het debat wie er uit functie gezet moet worden. Let op: Jullie mogen hem helpen.

Daarnaast ontvang ik graag als indiener van het debat op dag 6 van het kamerlid C. Vans alvast (het mag privé, het mag hier) welke drie besluitvormen hij graag zou willen ontvangen in zijn postvakje, zodat dit morgen spoedig loopt.

Veel sterkte en wijsheid weer.

Kamerleden
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RNA] Dag 5 - The elections are coming...
« Reactie #1 Gepost op: 24-04-2021, 20:46:42 »
Voorzitter,

Wat ben ik blij dat Omtzigt nog in de kamer zit. Ik kreeg vandaag een vermoeden wat de 'hint' was, maar gelukkig hebben de populisten het niet doorgehad.
Daarnaast heb ik weer een schemaatje voor u.


Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RNA] Dag 5 - The elections are coming...
« Reactie #2 Gepost op: 24-04-2021, 20:50:05 »
Voorzitter

Mag ik de heer B Rtdm danken voor wederom een prachtig overzicht?

En daarbij ook direct mijn excuses aanbieden aan de heer Fabiann? Mijn wantrouwen was onterecht, en ik ben blij dat hij en de andere wijze ouderen een populist hebben weten te ontmaskeren.

Dank u wel
Keep calm and eat chocolates!

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 5 - The elections are coming...
« Reactie #3 Gepost op: 24-04-2021, 20:56:51 »
Voorzitter,

Graag ontvang ik van alle Kamerleden een stemadvies voor deze dag. Ik zal mij voegen naar de meerderheid.

M.N.K.S. Uncle
My fall will be for you

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RNA] Dag 5 - The elections are coming...
« Reactie #4 Gepost op: 24-04-2021, 21:04:39 »
Voorzitter,

Zoals u inmiddels weet, beschuldig ik graag mensen en wil dat nu graag weer doen.

Van degenen die gisteren stemrecht hadden vindt ik degenen die pas de laatste 10 minuten op chipie hebben gestemd verdacht. Op dat moment kon de stemming niet meer omgedraaid worden, dus het was een mooi moment om goodwill te kweken.

Hiermee doel ik vooral op Hillo en Nieky en in iets mindere mate ook Kaaasje. Uiteraard zijn Brent en Swifty ook opvallend, maar kan ik nog lastig plaatsen. Van Mitch hoor ik ook graag waarom hij niet heeft gestemd, maar dit vindt ik minder verdacht, omdat ik als populist dus binnen de deadline zou stemmen als het toch niet meer uitmaakt.

Maar we moeten ook in ons achterhoofd houden dat er mogelijk ook veel populisten in de jongere groep zaten die zich wijzelijk stil konden houden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RNA] Dag 5 - The elections are coming...
« Reactie #5 Gepost op: 24-04-2021, 21:08:22 »
Vermoljoen!  ::jaja::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [RNA] Dag 5 - The elections are coming...
« Reactie #6 Gepost op: 24-04-2021, 21:10:53 »
Voorzitter,

Ik wil graag antwoord geven op dhr Brtdm.
Mijm stem op Chip was inderdaad later dan de stemmen van sommige anderen. Maar er waren net daarvoor ook al 2 stemmen uitgebracht op dhr Fabian. Een 3e stem op Fabiann kon op dat moment wellicht de stemming ook nog die kant op laten swingen.

Bovendien vergat ik bijna te stemmen dus was ik allang blij dat ik eraan dacht  ::rofl::
You'll never walk alone

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RNA] Dag 5 - The elections are coming...
« Reactie #7 Gepost op: 24-04-2021, 21:14:38 »
Voorzitter

Graag wil ik Brtdm mijn stem toelichten. Of eigenlijk hem verwijzen naar mijn berichten van de vorige dag, waarin ik mijn stem al toelichtte. Ik vond het voor mijn gevoel eerlijker om te stemmen op iemand die zelf ook stemrecht had. En ik was duidelijk minder scherp dan mijn collegae. Inmiddels heb ik al toegegeven Fabiann nu te vertrouwen, en blij te zijn met de stemmen van mijn collegea.

Dank u voorzitter.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RNA] Dag 5 - The elections are coming...
« Reactie #8 Gepost op: 24-04-2021, 21:15:24 »
Voorzitter,

Ik zou Vermoljoen prima vinden. Iemand die op dag 1 Luchtmaniak stemde moeten we sowieso nog eens doen. D*N vertrouw ik wel en Frank kan ik totaal niet inschatten.


En de rest wil ik alvast bedanken voor hun toelichtingen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [RNA] Dag 5 - The elections are coming...
« Reactie #9 Gepost op: 24-04-2021, 21:15:29 »
Voorzitter,

Ik ga er zoals ik vannacht al zei dus vanuit dat ik verkeerd zat met Fabiann, die ging direct mee op Chipie en als populist had hij dat denk ik niet gedaan. Mijn verdenking op PutyourhansUp blijft staan, maar dat blijft vooral een gevoel.

Ik vind het bijzonder dat zoveel mensen de ‘hint’ weten te vinden. Heb nu toch zeker drie of vier keer alle berichten op nacht 3 en dag 4 doorgelezen maar ik zie ‘m nog steeds niet ::rofl:: Dus ik laat me graag adviseren door de mensen die het wel zien, in de hoop dat er vandaag weer een hint komt.

Om op de beschuldiging van Brtdm in te gaan: daar kan ik weinig tegenin brengen. Toen ik wilde gaan stemmen was de stand geloof ik 3-2, met 2 op Fabiann. Toen was m’n eerste gevoel meegaan in de stem op Fabiann, maar toen ik refreshte zag ik dat er weer een stem op Chipie bijgekomen was. Toen ging ik zoeken naar die quotes van Convans omdat ik me vorig spel dus een soortgelijke situatie herinnerde en toen bleek sat daar toen niks gebeurd was wat met wolfschap te maken had dacht ik f*ck it, Chipie it is. Maar Brtdm heeft gelijk dat mijn stem er weinig meer toe deed op dat moment. Ik vraag me alleen wel sterk af waarom hij Kaaasje dan afschermt, terwijl die nóg later stemde? Dat roept een kleine red flag bij me op.
Nieky grab a life vest!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RNA] Dag 5 - The elections are coming...
« Reactie #10 Gepost op: 24-04-2021, 21:19:27 »
Voorzitter,
Ingaand op de laatste vraag van Hillo:
Van kaaasje heb ik af en toe zinvolle bijdrages gezien. Dat kan een populist natuurlijk ook doen, maar ik geef haar hierdoor (voorlopig) het voordeel van de twijfel. En anders heb ik nu echt iedereen al beschuldigd.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RNA] Dag 5 - The elections are coming...
« Reactie #11 Gepost op: 24-04-2021, 21:44:21 »
Voorzitter,

Ik ben er mee eens dat het best populistisch is om zo laat op mr chipie te stemmen als het al over lijkt voor chipie.   
En ik was inderdaad een van die late stemmer. Ik stemde vrij laat vanwege persoonlijke redenen thuis die wat langer duurden. Ik had nog niet eerder gestemd omdat ik zelf ook nog wilde kijken of ik de hint zag zodat ik met meer zekerheid op chip zou stemmen dan alleen afgaan op Convans en Fabiann. Gelukkig was ik überhaupt nog op tijd terug in de kamer om te stemmen.

En zoals Brtdm al aangaf, het lastige is als de helft maar mag stemmen dat we niet weten of en hoeveel populisten gisteren hebben gestemd.

Ik vraag me ook nog af, als de stemmen van Convans niet geldig zijn, wordt hij dan mogelijk vandaag uit de kamer gezet hierom? (Want 3 keer niet gestemd)
(De anonieme dag 2 stem lijkt me sowieso wel geldig want die wordt vermeld door Aurynn. Ik was in de pm zelf ook vergeten voorzitter te schrijven tbh)

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 5 - The elections are coming...
« Reactie #12 Gepost op: 24-04-2021, 22:53:55 »
Voorzitter,

Kamerlid Convans is zeer in mijn achting gestegen. Zijn straight-to-the-point verdenking op Kamerlid Vermoljoen kan ik goed volgen. Ik ben diens poging van eergisteren om mij verdacht te maken niet vergeten. Ik denk dat het hem goed uitkwam dat hij de afgelopen dagen niet heeft hoeven stemmen.

Dank u wel.
🜃

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RNA] Dag 5 - The elections are coming...
« Reactie #13 Gepost op: 24-04-2021, 22:57:44 »
Voorzitter

Graag wil ik de beschuldiging van de heer Convans en de heer Fabiann, in de richting van de heer Vermoljoen, tegenspreken. Deze 3 heren vertrouw ik ten zeerste, net zo overigens als de indiener van vandaag, de heer Monkeysuncle. Ik zie graag een andere verdenking naar voren komen.

Persoonlijk vind ik de reden van de heer Brtdm om mevrouw Kaaasje uit zijn rijtje verdacht late stemmers te laten niet zo sterk. Nu heeft mevrouw Kaaasje zichzelf best goed verdedigd, maar toch vind ik het opvallend. Ik ben blij dat de heer Hillo mensen met een minder goed geheugen (zoals ik dus blijkbaar) hier op gewezen heeft.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 5 - The elections are coming...
« Reactie #14 Gepost op: 24-04-2021, 23:24:15 »
Voorzitter,

Kan Kamerlid Swifty toelichten op welke gronden zij Kamerlid Vermoljoen ten zeerste vertrouwt en liever de verdenking van hem af probeert te houden?

Dank u wel.
🜃

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RNA] Dag 5 - The elections are coming...
« Reactie #15 Gepost op: 24-04-2021, 23:39:33 »
Voorzitter

Wilt u de heer Fabiann vragen of hij voorlopig zijn pijlen even op iemand anders wil richten? Het is voor mij nodig om met reces te gaan de komende acht uur

Dank u wel
Keep calm and eat chocolates!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [RNA] Dag 5 - The elections are coming...
« Reactie #16 Gepost op: 25-04-2021, 00:08:12 »
Voorzitter, ik ga ook ff met reces. Morgen is een vrij volle dag, dus voor de zekerheid alvast mijn voorlopige ‘stem’ op PutyourhansUp voor de heer Uncle om mee te tellen. Maar ik zeg er gelijk bij dat de kans groot is dat als ik morgen nog wat tijd vind, ik nog wissel. Wil even e.e.a. teruglezen in mijn notities van de afgelopen vier dagen en nachten.
Nieky grab a life vest!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RNA] Dag 5 - The elections are coming...
« Reactie #17 Gepost op: 25-04-2021, 00:34:35 »
Voorzitter,

Ik kreeg net melding van mijn partijgenoten dat ik binnen de lijntjes moet gaan kleuren aangezien ik het debat mag gaan leiden.

Vermoljoen is toch gewoon erg verdacht? Waarom vertrouw je hem Swifty?

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [RNA] Dag 5 - The elections are coming...
« Reactie #18 Gepost op: 25-04-2021, 10:40:20 »
Voorzitter,

Ik ben het volledig eens met Brtdm en Kaaasje, ik was zelf ook tot die 'conclusie' gekomen: mensen die gisteren op het laatste moment meegingen op mrchipie, zijn verdacht, in dit geval Nieky en hillo. Ik deel Brtdm's observatie dat Kaaasje in deze minder verdacht is voor mij, omdat zij al zeer constructieve bijdragen heeft geleverd in de debatten. Brtdm en Kaaasje bungelen voor mij momenteel onderaan de verdachtenlijst. Als een van hen of beide toch populist blijken: chapeau.

Ik hoor ook graag van Convans en Swifty concrete argumenten om Vermoljoen te verdenken dan wel te vertrouwen: wat heeft Vermoljoen gedaan/gestemd/gezegd dat jullie hem zien als (on)verdacht?

Ik heb net als hillo gezocht naar een 'hint', maar niets kunnen vinden. Ik hoop dat hillo zijn verdenking richting mij wil herzien en niet puur op gevoel wil afgaan, maar vooral op concrete zaken bij het bepalen van zijn stem.

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RNA] Dag 5 - The elections are coming...
« Reactie #19 Gepost op: 25-04-2021, 11:01:45 »
Voorzitter

Graag wil ik de heer Convans vertellen dat ook al loopt Vermoljoen minder lang dan hij op deze wereld in deze kamer rond, hij is toch net zo betrouwbaar.

Ik vind het opvallend hoe de heer PYH Up zich heel gemakkelijk schaart aan de zijde van de heer Rtdm.
Keep calm and eat chocolates!