Auteur Topic: [MCU] Dag 3 - I know what it's like to lose.  (gelezen 3139 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [MCU] Dag 3 - I know what it's like to lose.
« Reactie #60 Gepost op: 17-05-2021, 14:35:59 »
Ik deel dan maar even mijn lijstje van verdachte mensen:

1. Hautoa
2. JaccoS
3. WouterV
4. Hillo

Niet verdacht:

D*N, Mrchipie, DRenziboy, Molfreak Arno, Kaaasje en Chardo.


Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 3 - I know what it's like to lose.
« Reactie #61 Gepost op: 17-05-2021, 14:42:56 »
Brent heeft me net de nacht van mijn leven bezorgd.

Ik wijzig mijn stem dus naar Hautoa!

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MCU] Dag 3 - I know what it's like to lose.
« Reactie #62 Gepost op: 17-05-2021, 14:53:22 »
Ik was net te laat met het wisselen van mijn stem, maar mrchipie is toch ook gewoon een hele goeie stem?!

Je had uren om te switchen, hoezo te laat?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MCU] Dag 3 - I know what it's like to lose.
« Reactie #63 Gepost op: 17-05-2021, 14:59:34 »
Je had uren om te switchen, hoezo te laat?
Ik was afgeleid door andere dingen. Als ik echt een villain was dan was ik wel wat alerter geweest
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 3 - I know what it's like to lose.
« Reactie #64 Gepost op: 17-05-2021, 15:00:13 »
Brent heeft me net de nacht van mijn leven bezorgd.

Ik wijzig mijn stem dus naar Hautoa!
Volgende keer huil je maar bij iemand anders ‘s nachts uit betreffende je complexen. Ik kan dat mentaal niet meer aan!
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MCU] Dag 3 - I know what it's like to lose.
« Reactie #65 Gepost op: 17-05-2021, 15:03:31 »
Ik was nog even aan het wachten met het posten van dit bericht omdat ik eerst wilde observeren wie wat ging zeggen.

Eerst nog even over Hautoa. Ik vind het ook vreemd at Hautoa nog steeds op Chardo gaat (terwijl Chardo niet is tegengesproken). Verder viel mij deze opmerking nog op.
Blijkbaar was Chardo aan het hinten naar zijn rol, maar dat had ik niet door. Achteraf zag ik inderdaad dat hij (neem ik aan) Peter Parker claimt, maar dan vraag ik me oprecht af waarom je dat in hints moet doen, en niet gewoon zegt. Het is geen speciale rol, en dus ook geen reden om die voor de wolven verborgen te houden.
Chardo's rol is toch wel in een zekere zin speciaal omdat hij een aartsvijand heeft. De villains willen juist graag aartsvijanden dood maken, lijkt me. Dan mogen ze namelijk de nacht erna twee mensen vermoorden. Dat Hautoa dat niet realiseert kan ik me als villain eigenlijk niet voorstellen. Dat pleit dus voor haar als superhero of is gewoon een trucje als villain om nog enigszins te proberen dat mensen niet op haar gaan stemmen :P

Ik erken zeker dat Hautoa een minder handige actie kan hebben gedaan zonder dat ze een villain of looier is en daadwerkelijk Captain Marvel is. Hoewel ik wel twijfel over de supervillain-status van Hautoa heb ik toch minder bezwaar dan anders dat er veel mensen op haar gaan. Ik vind het juist ook verdacht dat er verschillende mensen een andere koers op willen varen vandaag. Waarom? Omdat hoe meer de stemmen van heroes verdeeld zijn, hoe makkelijker het wordt voor de villains om Captain America te spotten. Immers Captain America heeft een dubbele stem en aangezien monkeysuncle het aantal stemmen deelt, valt er na te gaan in welke groep stemmers Captain America zat. Als we die groep redelijk groot houden (nagenoeg alle superheroes), dan hebben de villains minder aan deze informatie.

Natuurlijk is het belangrijker om een villain te pakken, dan Captain America onontdekt te laten blijven, maar ik vind het dus in dit geval niet erg dat we vrij eensgezind zijn. Hautoa heeft een verdachte actie gemaakt en mocht ze toch onschuldig zijn, dan heeft het in ieder geval een gunstig bijeffect hebben voor Captain America. (Er vanuit gaande dat Captain America dus ook wel op Hautoa stemt.)



Ik vind overigens de late stemmen op iemand anders dan Fabiann (TimvDons & HIDM) niet per se verdachter dan de late switchers van Chardo naar Fabiann (Miek & Mitch). Als villain kan je makkelijk op Fabiann stemmen, omdat hij er toch wel aan gaat, en als hero tast je meer in het duister en weet je niet of Fabiann wel een villain is. Maar goed, als je denkt dat Fabiann eraan gaat vinden we late stemmers op Fabiann dan toch wel verdacht, dus je kunt ook denken laat ik maar niet laat op Fabiann stemmen want dan word ik door mijn late switch/stem op Fabiann verdacht (en is er misschien nog een kleine kans dat er iemand anders dood gaat) (volg je het nog?).

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 3 - I know what it's like to lose.
« Reactie #66 Gepost op: 17-05-2021, 15:09:54 »
Ik stem wederom op Jacco

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MCU] Dag 3 - I know what it's like to lose.
« Reactie #67 Gepost op: 17-05-2021, 15:23:12 »
TimvDons vind ik ook niet per se verdacht. HANS... mah, maar als het voorgaand een motivatie was om mij weg te stemmen, dan vind ik dat we nu ook wel kunnen concluderen dat HIDM niks toevoegt aan onze zoektocht. De twee switchers zijn daarentegen juist niet verdacht, omdat het zo close met de deadline was en ze het bovendien bijna samen deden. Als ze dat niet hadden gedaan was het 6-7 geworden tegen mij.

Ik denk dat Hautoa omwille van deze ondoordachte acties niet een villain is. Captain Marvel is een zeer plausibele rol. Maar dan zouden we met z'n allen nu nog een ander slachtoffer moeten aanwijzen en ik ben bang dat ons dat niet meer gaat lukken.

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MCU] Dag 3 - I know what it's like to lose.
« Reactie #68 Gepost op: 17-05-2021, 16:11:04 »
Ik kan meestemmen op Hautoa of op iemand anders, maar ik stem op mezelf! Ricardo
Så hva gjør vi nå?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MCU] Dag 3 - I know what it's like to lose.
« Reactie #69 Gepost op: 17-05-2021, 17:01:42 »
Uh ik switchte inderdaad laat, omdat ik toen pas de PP claim van Chardo zag  ::rofl::

Dan laat ik mijn stem ook niet staan als dat eventueel het verschil had kunnen maken, ondanks dat het mij verdacht kon maken

Offline Monkatoky

  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 3 - I know what it's like to lose.
« Reactie #70 Gepost op: 17-05-2021, 17:03:42 »
Tot nu toe is het redelijk zeker dat hautoa er uit gaat. Mocht zij het niet zijn, zoals ze beweerd. Dan vermoed ik dat tussen de vroege mee-stemmers wolven zitten.


Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MCU] Dag 3 - I know what it's like to lose.
« Reactie #71 Gepost op: 17-05-2021, 17:05:18 »
Ik kan meestemmen op Hautoa of op iemand anders, maar ik stem op mezelf! Ricardo

Ja ein-de-lijk kan ik het zeggen dit potje:

RICARDO IS EEN WOLF!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 3 - I know what it's like to lose.
« Reactie #72 Gepost op: 17-05-2021, 17:09:01 »
Of Ricardo flopt andermaal

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [MCU] Dag 3 - I know what it's like to lose.
« Reactie #73 Gepost op: 17-05-2021, 17:10:39 »
Allemaal op Ricardo! ::hyper::
Nieky grab a life vest!

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: [MCU] Dag 3 - I know what it's like to lose.
« Reactie #74 Gepost op: 17-05-2021, 17:34:06 »
Nouja, omdat het ergens in de verte nog een redding kan zijn: ik wijzig mijn stem naar Jacco's.

Ik ga er nu inderdaad vanuit dat Chardo de waarheid sprak, nu hij niet wordt tegengesproken. Wel jammer dat ik dat bewijs met mijn eigen rol niet kan aantonen.

EDIT: ik wil trouwens ook best meegaan op Ricardo hoor, als hij zo graag wil ;D
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 3 - I know what it's like to lose.
« Reactie #75 Gepost op: 17-05-2021, 17:58:26 »
Ondanks dat Hautoa echt rare conclusies trekt, heeft Brent wel gelijk. Laten we ook niet vergeten dat Hautoa degene was die zorgde dat we het allereerste potje van WvW vorig jaar hadden verloren, dus volgens mij trekt ze van zichzelf al meer verkeerde conclusies. (hehe burn bitch)

Dat ze Captain Marvel claimt uit het niets, terwijl ze waarschijnlijk zeer geringe Marvel kennis heeft, spreekt wel voor de waarheid. Om die reden denk ik ook dat dit te duidelijk is. Niet dat ze per se Nebula is, maar dat ze zich wat moeilijk heeft geplaatst in dit spel. Overigens denk ik eerder dat Convans met zijn aanvallende stemmen Nebula is, dus laten we die knul vooral blijven negeren.

Het probleem is dat we nog geen alternatief hebben voor Houtoa. Hoewel we voor nu wat mensen kunnen uitsluiten.
Laten we dus voor nu aannemen dat vroege stemmers op Fabiann geen villains zijn, met andere woorden:
Sanmol, Mrchipie, DRenziboy en ikzelf. En laten we daar voor het gemak ook nog wel Kaaasje , Molfreak Arno en putyourHANSup! bijnemen, hoewel die laatste pas een stem had gegeven op het moment dat het al 8-5 stond. Zelfs de switches van Miek1999 en MitchK. Die laatste twee waren ook zo last minute, ze hadden evengoed als villains kunnen doen alsof ze het niet meer gezien hadden.

Ik geloof dat de villains niet allemaal hetzelfde zullen hebben gestemd en juist verdeling wilden zaaien.
Dan hebben we D*N die op Mrchipie stemt, maar alsnog met al mijn 'hints', niet zijn stem aanpast naar Fabiann. Vreemd.
LuchtManiak stemt met MitchK mee op mij.
JaccoS stemt vervolgens op LuchtManiak, wat een eerste stem op hem was en ook wel beargumenteerd, wat mij doet concluderen dat dit geen schijnwerper is, maar dat die twee echt niet samenwerken. Hetzelfde geldt voor Ricardo, die daarin meegaat.

Aurynn maakt dan nog een extra spoor op JaccoS. Nog meer verdeling. Michael90 stemt daarin mee.
Monkatoky op TimvDons, heel random. Maar weer een extra verdeling.
Wouterv stemt op mij.

Brent die op Sanmol stemt blijft wel binnen zijn speelstijl passen. Een beetje chaos creëren. Je weet echter niet of het echt of nep is bij hem.

TimvDons stemt op Sanmol, maar dusdanig laat dat het duidelijk was dat Fabiann gelyncht zou worden. Als je dan doordenkt en men ziet dat Sanmol de eerste was die hem opperde, dan zou dat Tim dus verdacht maken. Had niet gehoeven (tenzij de wolven echt niet oplettend zijn).

Tot slot Hadewychisdemol die op putyourHANSup! stemt (echt wat hebben jullie voor debiel lange namen?) is raar, want die stem is volledig zinloos.

Dat Hillo en Giorgio niet hebben gestemd spreekt eigenlijk voor een saaie rol, zonder teamwork. Dus ik zou die twee voor nu buiten beschouwing willen laten. Kijk daar later nog maar eens naar.

Nu stemt iedereen op Hautoa en is Brent de enige die nog een andere koers durft voor te stellen. Dat is veelbelovend. Dat had niet gehoeven. In een kring van spelers waarin Brent iedereen kent zou hij wel hebben gedurfd om zo'n schijnbeweging te maken, als hij wolf was geweest, maar in dit spel niet. Dus ik zou Brent ook in dit geval niet willen veroordelen. Convans gewoon negeren verder trouwens. Bovendien zijn beide spelers + Ricardo, Hillo en Giorgio, niet de Vulture. Gezien ik toch volgende ronde dood ben en de Vulture daar het meeste baat bij heeft, is hem vermoorden de hoogste prioriteit. Dat wordt echter gokken tussen ieder die oranje is. Maar goed, (gelukkig) speel ik dit spel niet alleen.
Wie ben jij en hoe ken jij mij zo goed?! Rivaaltje!
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MCU] Dag 3 - I know what it's like to lose.
« Reactie #76 Gepost op: 17-05-2021, 18:52:38 »
Ik heb even een overzicht gemaakt van mijn verdenkingen als burgemeester. Overigens laat ik de burgemeesterstemming nu nog buiten beschouwing. Dit omdat Sanmol en ik (voor mezelf natuurlijk) geen wolven zijn en dit dus minder interessant is.

Verdacht:
- Hautoa: Wilde Fabiann nog beschermen en stemde na de hint van Chardo alsnog op Fabiann.
- Miek1999: Verdedigde Hautoa gisteren, maar stemt nu vrij snel mee op haar. Als Hautoa een wolf blijkt, dan durf ik haar wel te verdenken. Ook ging ze mee op Chardo om Fabiann te redden?
- Hillo: Niet gestemd, maar riep wel te twijfelen om te stemmen op Sanmol. Dit omdat een looier wel te missen was.
- DRenziboy: Wil random stemmen, onhandige tactiek. Maar zoals Kaaasje zegt is gebleken dat vaak superhelden dit zeggen. Toch vind ik dit altijd verdacht om te roepen.
- Wouterv: Gaat makkelijk mee op Chardo om Fabiann te redden?
- Hans: Ik zie hem wel als wolf samen met HIDM. HIDM die last minute op hem stemt en Hans die op Fabiann stemt toen het al uitgemaakte zaak was. Wel nog twijfel twijfel zei tussen Chardo en Fabiann. Wel een van de minste verdachte uit het verdachtenlijstje.
- LuchtManiak: Gaat makkelijk mee met mij op Chardo. Makkelijk meegaan op, wat nu lijkt, een foute keuze.
Spoiler: Wolf (klik om te tonen/verbergen)

Neutraal:
- Giorgio: Niet gestemd.
- Kaaasje: Eerder onverdacht dan verdacht. Stelt wat vragen aan Sanmol maar gaat als een van de eerste mee op Fabiann.
- HIDM: Roept heel hard een superheld te zijn zonder vijand. Niet interessant voor de wolven, maar ook niet voor de superhelden. En waarom de stem op Hans?
- D*N: Wil Chipie eruit werken, grappig moet ik zeggen. Maar niet echt een idee of dat zo slim is.
- Michael90: Ging op JaccoS, die al wat stemmen had. Om Fabiann te redden kon hij wel beter Chardo kiezen.
- Molfreak Arno: Kan hem nog niet echt op onverdacht zetten, maar ging ook vrij snel na de hint van Chardo op Fabiann stemmen.
- Monkatoky: Ken ik, maar zegt weinig waardoor ik niet echt weet of hij een wolf zou kunnen zijn. Voorlopig zeg ik nee.
- Brent: Zou het kunnen zijn, maar voegt vrij weinig toe. Net als vorig potje waar hij een wolf was.
- Aurynn en Convans: Gaan uiteindelijk makkelijk mee op Hautoa. Convans vroeg nog wel de reden waarom op Hautoa te stemmen.

Onverdacht:
- Sanmol: Viel Fabiann terecht aan. Als Hautoa ook een wolf blijkt, kunnen we hem compleet afschrijven.
- Chardo: Niemand lijkt Peter Parker/Spider-man te claimen. Een rol die je makkelijk kan claimen om Chardo als wolf te bestempelen.
- TimvDons: Komt met de reden dat Sanmol looier kan zijn, waardoor er minder stemmen op Sanmol komen. Die ondertussen redelijk te vertrouwen is.
- Mrchipie: Volgt zoals eerder aangegeven Sanmol. Als Hautoa een wolf blijkt dan volgt Chip goed en is hij onverdacht.
- JaccoS: Zegt niet heel veel, maar ging op LuchtManiak stemmen toen er stemmen kwamen op Chardo. Kon als wolf makkelijk meegaan.

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 3 - I know what it's like to lose.
« Reactie #77 Gepost op: 17-05-2021, 19:00:31 »
Me: *durft als enige kritisch te zijn*
MitchK: “Voegt weinig toe!”

Ik zal volgende keer ook gewoon zeggen op wie ik stem en verder niks meer zeggen, okay!
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MCU] Dag 3 - I know what it's like to lose.
« Reactie #78 Gepost op: 17-05-2021, 19:05:40 »
Me: *durft als enige kritisch te zijn*
MitchK: “Voegt weinig toe!”

Ik zal volgende keer ook gewoon zeggen op wie ik stem en verder niks meer zeggen, okay!

Ik mag je gewoon niet, dus hoop dat mensen je eruit stemmen. Bye ::zwaai::

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MCU] Dag 3 - I know what it's like to lose.
« Reactie #79 Gepost op: 17-05-2021, 19:06:59 »
Wie ben jij en hoe ken jij mij zo goed?! Rivaaltje!

Ben jij Eugene Thompson?