Auteur Topic: [MCU] Dag 7 - I've come to bargain  (gelezen 3518 keer)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MCU] Dag 7 - I've come to bargain
« Reactie #40 Gepost op: 25-05-2021, 13:17:35 »
Hoe werkt het precies met die extra stem? Zien we dan bij de uitslag gewoon een extra stem verschijnen bij degene waarop die persoon gestemd heeft?

Ik ben dit even nagegaan. Vorige stemronde had ik een dubbele stem. Er zijn 5 spelers die op MitchK hebben gestemd, maar 6 stemmen op hem, dus mijn stem telde dubbel.

O ja en dus even kijkhard bewijs dat ik echt Spider-Man ben. En dat die LuchtManiak blijkbaar te incompetent is dat te zien.
« Laatst bewerkt op: 25-05-2021, 13:19:54 door Chardo »

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MCU] Dag 7 - I've come to bargain
« Reactie #41 Gepost op: 25-05-2021, 13:19:43 »
Wat een goed argument, omdat ik nieuw ben en bevriend ben met Mitch 😂
Het was geen argument, maar het was een vraag!
Så hva gjør vi nå?

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 7 - I've come to bargain
« Reactie #42 Gepost op: 25-05-2021, 13:39:45 »
Op wie moet ik stemmen want ik werk vandaag tot ‘s avonds?
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MCU] Dag 7 - I've come to bargain
« Reactie #43 Gepost op: 25-05-2021, 13:43:19 »
Op flopmaniak!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Monkatoky

  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 7 - I've come to bargain
« Reactie #44 Gepost op: 25-05-2021, 13:45:08 »
Wat een liefde voor elkaar haha, zijn er in dit spel meer mensen die met elkaar samen wonen? Gewoon benieuwd

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 7 - I've come to bargain
« Reactie #45 Gepost op: 25-05-2021, 13:45:52 »
Wat een liefde voor elkaar haha, zijn er in dit spel meer mensen die met elkaar samen wonen? Gewoon benieuwd
Jij woont toch samen met MitchK?

Ik stem op LuchtManiak omdat jullie me dwingen!
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [MCU] Dag 7 - I've come to bargain
« Reactie #46 Gepost op: 25-05-2021, 13:46:16 »
Ik ben dit even nagegaan. Vorige stemronde had ik een dubbele stem. Er zijn 5 spelers die op MitchK hebben gestemd, maar 6 stemmen op hem, dus mijn stem telde dubbel.
Ik ben ook eens gaan kijken naar het stemresultaat aan het begin van nacht 6 en daar staat mijn stem op Monkatoky niet bij. Vergissing van de organisatie of zie ik een rol over het hoofd die een stem ongedaan kan maken o.i.d.?

Offline Monkatoky

  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 7 - I've come to bargain
« Reactie #47 Gepost op: 25-05-2021, 13:51:46 »
Ik ben ook eens gaan kijken naar het stemresultaat aan het begin van nacht 6 en daar staat mijn stem op Monkatoky niet bij. Vergissing van de organisatie of zie ik een rol over het hoofd die een stem ongedaan kan maken o.i.d.?

Klopt Hans je had op mij gestemd. Als ik naar de uitleg van de rollen kijk, staat daar niks over vermeld. Dus ik neem aan een foutje

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MCU] Dag 7 - I've come to bargain
« Reactie #48 Gepost op: 25-05-2021, 14:06:43 »
Klopt Hans je had op mij gestemd. Als ik naar de uitleg van de rollen kijk, staat daar niks over vermeld. Dus ik neem aan een foutje

Excuses, een mistelling met het aantal stemmen dankzij de "extra stem". Hij stond wel in mijn Excel-sheetje :-[

Aangepast!
My fall will be for you

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MCU] Dag 7 - I've come to bargain
« Reactie #49 Gepost op: 25-05-2021, 14:09:38 »
Wow wat een felheid HIDM.  Ja je hebt jouw rol aangegeven, maar dit is een spel van list en bedrog, dan kan ik dat toch ook gewoon niet geloven? De kans is groot dat een superheld en andere superheld verdenkt want er is nog maar één villain over. Wat Convans zegt, "Het lijkt hier dus gewoon dat iedereen die verdachten aanhaalt, meteen gecounterd worden met een tegenstem." Dat slaat toch nergens op en zo gaan we de villains toch zeker niet vinden?

En over je claim van je rol. Ja misschien is het volgens Chardo informatie die je alleen als marvel-fan kunt weten, maar als je wolf bent kun je dat toch van je mede-wolven gehoord hebben, daar hoef je dan zelf geen fan voor te zijn? Ik vond het ook een beetje gek dat Monkeysuncle dat er dan allemaal in de rol-PM bij had gezet, maar misschien ligt dat dan aan mij. Nog belangrijker, in jouw geval, kan niemand counteren dat je die rol bent als je villain zou zijn en die rol er niet in zou zitten. Dat je zo fel reageert, vind ik misschien nog wel het meest verdacht aan dit geheel.


Het verschil met mijn claim is dat
* Niemand anders Black Panther claimt en we zeker weten dat die rol er in zit.
* Als jullie me niet geloven, ik het kan bewijzen door op iemand te stemmen op wie niemand anders stemt die vervolgens dan twee stemmen heeft (want ja zo werkt het heeft Monkeysuncle ook aangegeven).

Ik ben ook nog gewoon zoekende naar wie het kan zijn, dus ik noem maar wat en ik pretendeer zeker niet dat ik meteen de villain zou kunnen vinden.

Offline Monkatoky

  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 7 - I've come to bargain
« Reactie #50 Gepost op: 25-05-2021, 14:14:06 »
Ik zelf blijf nog steeds erg twijfelen tussen Ricardo en convans, Maar blijf toch bij mijn gevoel en stem op convans
« Laatst bewerkt op: 25-05-2021, 14:28:16 door Monkatoky »

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MCU] Dag 7 - I've come to bargain
« Reactie #51 Gepost op: 25-05-2021, 14:27:32 »
Volgens een oud Chinees gezegde kan, indien men verdwaald is, een bidsprinkhaan observeren waarna deze na een tijdje met de voorpoten de juiste weg zou aanwijzen.

En ik wijs in de richting van Monkatoky
Så hva gjør vi nå?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 7 - I've come to bargain
« Reactie #52 Gepost op: 25-05-2021, 14:30:01 »
Waarom krijg ik nu eigenlijk stemmen?

Omdat ik niet op Mitch heb gestemd?  :P

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MCU] Dag 7 - I've come to bargain
« Reactie #53 Gepost op: 25-05-2021, 14:32:32 »
Ik stem voor nu mee op LuchtManiak om de druk bij hem op te voeren, zodat hij eindelijk eens gaat vertellen wat zijn stenenhint was.

Ik heb al heel duidelijk verteld wat die hint inhield. De hint was: 1 van de stenen die jij gekozen hebt heeft de ziener ook, de ander juist niet. Daaruit kon ik concluderen dat degene die noch een gele noch een blauwe steen hadden de ziener niet konden zijn.

Uiteindelijk kon ik weinig met die informatie bijdragen aan het spel, aangezien de ziener zich al snel daarna openbaarde. Daarom vind ik Ricardo verdacht. Hij heeft twee keer opgeroepen (als enige) om de ziener zich bekend te laten maken. Terwijl dat helemaal nog niet noodzakelijk was, er waren genoeg goeie targets.

Voor degene die op mij stemmen: je verdoet je tijd. Ik heb al hints achtergelaten naar mijn rol. Als ik de meeste stemmen blijk te hebben kan ik mijn identiteit onthullen zodat jullie nog kunnen wijzigen. Maar daarmee helpen we de baddies.

Kortom: stem liever op een verdacht iemand dan op mij. En als je zo nodig op mij wilt stemmen: kom dan ook eens met goede argumentatie. Want die heb ik nog niet gezien.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [MCU] Dag 7 - I've come to bargain
« Reactie #54 Gepost op: 25-05-2021, 14:39:12 »
Je hebt je rol heel goed gedaan in ieder geval. Jammer dat je nu in een spagaat terecht bent gekomen.  :-X
FlopManiak is verre van de waarheid.

Edit: De vraag wordt echter of jij of ik de hints dropt?  :P
« Laatst bewerkt op: 25-05-2021, 14:44:08 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MCU] Dag 7 - I've come to bargain
« Reactie #55 Gepost op: 25-05-2021, 14:55:52 »
Beetje vage hints droppen. Er is nog maar 1 baddie dus zoveel kan er niet misgaan, ill take that chance!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MCU] Dag 7 - I've come to bargain
« Reactie #56 Gepost op: 25-05-2021, 15:14:53 »
Beetje vage hints droppen. Er is nog maar 1 baddie dus zoveel kan er niet misgaan, ill take that chance!

Dus omdat het spel tot nu toe goed gaat moeten we nu beslissingen gaan maken die nergens op gebaseerd zijn?

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MCU] Dag 7 - I've come to bargain
« Reactie #57 Gepost op: 25-05-2021, 15:29:27 »
Wow wat een felheid HIDM.  Ja je hebt jouw rol aangegeven, maar dit is een spel van list en bedrog, dan kan ik dat toch ook gewoon niet geloven? De kans is groot dat een superheld en andere superheld verdenkt want er is nog maar één villain over. Wat Convans zegt, "Het lijkt hier dus gewoon dat iedereen die verdachten aanhaalt, meteen gecounterd worden met een tegenstem." Dat slaat toch nergens op en zo gaan we de villains toch zeker niet vinden?
Natuurlijk kan en mag dat. Net zo goed is het imo dan ook niet onredelijk dat ik, tot ik weet wie de wolf is, vind dat ik niks aan jou heb zolang je op mij stemt. Zoals je zelf al aangeeft zullen er niet veel wolven meer zijn en betekent mijn stem op iemand die ongeacht haar eigen rol fout zit echt niet dat de wolven winnen. Ik snap dat het maar vermoedens zijn van jouw kant, maar vanuit mijn perspectief ben jij op dit moment de enige die 100% zeker niet op een wolf stemt.

Echter, nu duidelijk is dat we jouw claim inderdaad kunnen controleren is het ook voor mij logischer om iemand anders te proberen die nog een wolf zou kunnen zijn. Wie dat is wacht ik nog even af, maar ik zal mijn stem nog aanpassen ::ok::

Wat betreft mijn eigen rol: in theorie kan alles inderdaad list en bedrog zijn, maar ik heb (in een vroeg stadium) al een stuk meer gegeven dan anderen die nog een optie zijn. Juist omdat ik, behalve laten zien dat ik geen wolf heb, zelf buiten de stemmingen weinig kan bijdragen zonder speciale rol.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Monkatoky

  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 7 - I've come to bargain
« Reactie #58 Gepost op: 25-05-2021, 15:40:03 »
Je hebt je rol heel goed gedaan in ieder geval. Jammer dat je nu in een spagaat terecht bent gekomen.  :-X
FlopManiak is verre van de waarheid.

Edit: De vraag wordt echter of jij of ik de hints dropt?  :P


Heb jij ook hints ontvangen ?

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 7 - I've come to bargain
« Reactie #59 Gepost op: 25-05-2021, 15:48:28 »
Waarom krijg ik nu eigenlijk stemmen?

Omdat ik niet op Mitch heb gestemd?  :P
Racisme tegen Belgen!
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE