Auteur Topic: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way  (gelezen 2812 keer)

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #20 Gepost op: 27-05-2021, 08:22:14 »
Noooo Chardo ::ohno::

Nou jongens ik vind het allemaal maar tricky, we zijn nu nog met 13 in totaal waaronder zich één wolf situeert. Hieronder is een lijstje met dingen die we wel zéker weten. Vul gerust aan waar mogelijk:

LuchtManiak (Iron Man) - ??
mrchipie - ??
D*N - ??
Convans - ??
michael90 - ??
Aurynn - Geen wolf, confirmed door Ziener
DRenziboy - ??
wouterv - Baby Groot
Hadewychisdemol - ??
putyourHANSup! - Geen wolf, confirmed door Ziener
Monkatoky - ??
Kaaasje - Black Panther (Vijand Killmonger)

Ik heb mezelf er niet bij gezet omdat ik oprecht een goodie ben, als je dat niet gelooft dan moet je deze post maar niet lezen. Ik weet dat HIDM een random superheld zonder aartsvijand heeft geclaimd. Als er echter neprollen werden verdeeld door de host (wat inderdaad niet helemaal eerlijk zou zijn zoals Chardo al zei, maar oké), dan kan iedereen een rol claimen zonder dat iemand anders die rol zou claimen. Dus dat laat ik voorlopig wel even buiten beschouwing, hoewel ik geloof dat HIDM geen wolf is.

Er zijn vier mensen (Aurynn, Wouterv, Hans en Kaaasje) confirmed geen wolf te zijn. Ik zou eerlijk gezegd willen vragen dat deze mensen samen tot een conclusie komen en dat dit gevolgd wordt door de rest. Dan zijn we zeker dat er geen beďnvloeding van een wolf bij te pas kwam. Daarnaast wilt dit zeggen dat er zeker nog vijf lynches en vier lunches moeten volgen vooraleer de wolf alle confirmed mensen uit het spel kan krijgen. Voor één wolf is dat een aartsmoeilijke opdracht, dus ik heb het gevoel dat we die persoon vroeg of laat toch gaan vinden.

Eigenlijk maak ik me op dit moment meer zorgen meer zorgen om Nicky Fury en Agent Coulson. Deze rollen komen in een stroomversnelling volgende nacht en ik ben een beetje bang dat ze meer Avengers hebben gevonden dan we denken. Er is nog maar één wolf, maar niemand heeft inderdaad een duidelijk spoor en de wolf is zich wellicht aan het verstoppen of aan het indekken. Zou het een optie zijn dat iedereen vertelt wat ze naar de host hebben gestuurd, meer bepaald of ze denken een Avenger te zijn of niet? Dan weten we misschien hoe we er voor staan? Voor hetzelfde geld hebben ze nog maar een paar nachten nodig om iedereen te recruiten, en dan is het evengoed game over voor we het zelf beseffen.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #21 Gepost op: 27-05-2021, 10:23:39 »
Of kan de wolf zich niet even openbaren? De kans dat de wolf wint, is onbestaande toch?

Dan kan hij de goodies laten winnen ipv de neutrale rol!

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #22 Gepost op: 27-05-2021, 11:01:44 »
Of kan de wolf zich niet even openbaren? De kans dat de wolf wint, is onbestaande toch?

Dan kan hij de goodies laten winnen ipv de neutrale rol!
Dat zou wel handig zijn, ja :’)

Maar vermoedelijk heeft de wolf liever dat een neutrale wint dan dat de goodies winnen, daarom dacht ik dat de wolf zich eerder een afwachtende houding zou aannemen.

Ik heb trouwens gegokt dat ik niet gerekruteerd ben als Avenger.

EDIT: Ik denk dat de wolf een heel kleine kans heeft op dit moment, maar als de leerlingenziener gewoon nog een paar dagen kan overleven, dan is het sowieso game over voor de baddies.
« Laatst bewerkt op: 27-05-2021, 11:03:53 door Brent »
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #23 Gepost op: 27-05-2021, 11:15:10 »
We stemmen er gewoon iemand uit waar we nog niks van weten. De leerlingziener bekijkt ook nog een voor ons onbekende en dat heeft hij/zij vannacht ook gedaan als het goed is. Morgen maakt dan de leerlingziener zich bekend en kunnen we 3 man afschrijven of hij/zij heeft de wolf gezien.

Edit: Chipie en DRenzi reken ik even als goed door hun stemmen op Fabiannn en Mitch. Dus ik zou voor iemand anders gaan.
« Laatst bewerkt op: 27-05-2021, 11:16:55 door michael90 »

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #24 Gepost op: 27-05-2021, 11:20:37 »
Ik wissel bij deze naar Monkatoky

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #25 Gepost op: 27-05-2021, 11:54:30 »
Ik wissel bij deze naar Monkatoky

Ik twijfel over hem om de volgende reden:

Hij noemde mij en JaccoS verdacht, de avond erna valt JaccoS af.

Vervolgens lijkt de stemming op Giorgio te gaan, maar stemt hij op mij waardoor anderen mee op mij gaan. Wij waren beide onschuldig. Welk nut heeft het als wolf om iemand verdacht te maken en dan direct eruit te stemmen, zeker als je vorige verdachte de avond ervoor ook al afviel?
klaar voor de strijd

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #26 Gepost op: 27-05-2021, 12:41:40 »
Ik twijfel over hem om de volgende reden:

Hij noemde mij en JaccoS verdacht, de avond erna valt JaccoS af.

Vervolgens lijkt de stemming op Giorgio te gaan, maar stemt hij op mij waardoor anderen mee op mij gaan. Wij waren beide onschuldig. Welk nut heeft het als wolf om iemand verdacht te maken en dan direct eruit te stemmen, zeker als je vorige verdachte de avond ervoor ook al afviel?
JaccoS was toch neergeschoten door SanMol en Giorgo door de heks? Dus op die twee doden hebben de wolven geen invloed gehad.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #27 Gepost op: 27-05-2021, 12:45:58 »
Kan de leerlingziener zich niet gewoon bekendmaken?

We hebben nog Captain America die hem kan beschermen toch?

Hoe langer we wachten, hoe meer kans dat 1 van beiden sterft

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #28 Gepost op: 27-05-2021, 12:50:30 »
Ik twijfel over hem om de volgende reden:

Hij noemde mij en JaccoS verdacht, de avond erna valt JaccoS af.

Vervolgens lijkt de stemming op Giorgio te gaan, maar stemt hij op mij waardoor anderen mee op mij gaan. Wij waren beide onschuldig. Welk nut heeft het als wolf om iemand verdacht te maken en dan direct eruit te stemmen, zeker als je vorige verdachte de avond ervoor ook al afviel?
Ja mij maakt het in principe niet veel uit wie van de onbekende personen het wordt. LuchtManiak of D*N is ook prima voor mij

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #29 Gepost op: 27-05-2021, 13:29:44 »
JaccoS was toch neergeschoten door SanMol en Giorgo door de heks? Dus op die twee doden hebben de wolven geen invloed gehad.
Ik vraag me eerlijk gezegd af waarom de heks Giorgio heeft gedood. Was hij zó verdacht dan?
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #30 Gepost op: 27-05-2021, 13:32:33 »
Brent wie heb je vannacht gezien?

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #31 Gepost op: 27-05-2021, 13:34:20 »
Ik heb echt een sterk vermoeden dat D*N niet de wolf is.

Jammer van Chardo, goed gespeeld ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #32 Gepost op: 27-05-2021, 13:36:35 »
Er zijn vier mensen (Aurynn, Wouterv, Hans en Kaaasje) confirmed geen wolf te zijn. Ik zou eerlijk gezegd willen vragen dat deze mensen samen tot een conclusie komen en dat dit gevolgd wordt door de rest. Dan zijn we zeker dat er geen beďnvloeding van een wolf bij te pas kwam.
Dit vind ik prima ::ok::

Ik heb gezegd dat ik geen Avenger ben, in de hoop dat een groot deel van de spelers mrchipie zou negeren en het plan van Chardo volgde.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #33 Gepost op: 27-05-2021, 13:44:09 »
Ik heb echt een sterk vermoeden dat D*N niet de wolf is.

Jammer van Chardo, goed gespeeld ::bravo::
Ik denk het ook niet hoor. Anders waren Convans en ik vast al uitgeschakeld ::rofl::

EDIT: Chip is denk ik één van de twee neutrals, maar die zijn nog niet zo van belang als we de wolf maar snel vinden

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #34 Gepost op: 27-05-2021, 13:46:27 »
Ik vind het een goed plan om te gaan voor iemand van wie we nog weten dat die goed of neutraal is én die niet op Mitch en Fabiann heeft gestemd te gaan, ofwel een van deze:

LuchtManiak
D*N
Convans
michael90
Hadewychisdemol
Monkatoky
Brent

Ik zat even te kijken en qua rollen hebben we nog:
- Captain America
- Wong (leerlingziener)
- Scarlet witch
- baby groot = wouterv
- Black Panter (ik)
- klaw (villain)
- nick fury
- agent coulson
- nebula (was looier, nu bij de goede)
- 4 gewone superhelden (als ik goed tel? Waarvan HIDM er in ieder geval een van claimt te zijn)

Waarbij verschillende van deze rollen geen extra kracht of functie meer hebben tov reguliere superhelden, namelijk black panther (aartsrivaal is al dood), Scarlet witch (kracht al gebruikt), nebula (geen doodswens meer), baby groot.
« Laatst bewerkt op: 27-05-2021, 19:57:07 door Kaaasje »

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #35 Gepost op: 27-05-2021, 13:48:07 »
Waarom kan een Nebula zich bijvoorbeeld niet gewoon openbaren?

Ik wilde nog zeggen dat mijn last minute stem op Hans ipv Fabiann die al een meerderheid had echt niet slim zou zijn, maar dat is geen argument in mijn verdediging aangezien we de laatste wolf voorlopig ook niet heel hoog hebben zitten ;D
« Laatst bewerkt op: 27-05-2021, 13:53:40 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #36 Gepost op: 27-05-2021, 13:55:03 »
JaccoS was toch neergeschoten door SanMol en Giorgo door de heks? Dus op die twee doden hebben de wolven geen invloed gehad.

Klopt, maar ik bedoel hij maakte mij en JaccoS verdacht, vervolgens valt JaccoS af en blijkt die onschuldig én probeert hij actief mij (als onschuldige) weg te werken waardoor zou blijken dat zijn 2 verdachten onschuldig zijn én weg zijn de 2 rondes na zijn beschuldiging.

Dit brengt hem net meer in de spotlights als die wolf zou zijn.
klaar voor de strijd

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #37 Gepost op: 27-05-2021, 13:55:20 »
Nogmaals een oproep: Wong, openbaar jezelf!

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #38 Gepost op: 27-05-2021, 13:56:32 »
Waarom kan een Nebula zich bijvoorbeeld niet gewoon openbaren?
Ja dat zat ik me dus ook af te vragen. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Scarlet Witch. Dan hebben we ook twee mensen minder die het kunnen zijn en die ook niet bekeken hoeven worden door de leerlingziener.

Nadeel is misschien dat de kans groter wordt dat Captain America of wong door de villain vermoord worden...

En als Aurynn of Hans een van deze rollen (Nebula/Witch) is, heeft het weinig meerwaarde om je te openbaren aangezien we toch al weten dat die geen wolf zijn.
« Laatst bewerkt op: 27-05-2021, 13:58:07 door Kaaasje »

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #39 Gepost op: 27-05-2021, 13:57:38 »
Waarom kan een Nebula zich bijvoorbeeld niet gewoon openbaren?

Ik wilde nog zeggen dat mijn last minute stem op Hans ipv Fabiann die al een meerderheid had echt niet slim zou zijn, maar dat is geen argument in mijn verdediging aangezien we de laatste wolf voorlopig ook niet heel hoog hebben zitten ;D
Als iedereen maar gewoon zijn/haar rol zou melden zou er weinig meer te spelen overblijven? Alleen als je echt op het punt staat om af te vallen vind ik het wel geoorloofd om je te verdedigen door je rol te noemen.