Auteur Topic: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose  (gelezen 1601 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
« Reactie #20 Gepost op: 29-05-2021, 22:07:17 »
En dan zeg jij! Echt... je bent nog erger dan ik dacht. DOEI CONVANS ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai::

Ik mocht niet zeggen dat je het zielig speelde, mijn excuses daarvoor.

Voor de rest vond ik je speelstijl erg aanvallend tegenover mij.. ik weet niet waarom dat zo nodig was

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
« Reactie #21 Gepost op: 29-05-2021, 22:07:23 »
4. Chardo, want ik had hem niet verwacht. Hij is slim, weet veel van Marvel dus waarom zouden ze hem niet als eerste op eten. Ik kan twee redenen verzinnen. Reden 1: onder de weerwolven zit een vriend van Chardo (Brent en/of Aurrynn). Reden 2: Chardo is zelf een wolf.



Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
« Reactie #22 Gepost op: 29-05-2021, 22:14:46 »
Sanmol je was fantastisch dit potje  ::cheerleader::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
« Reactie #23 Gepost op: 29-05-2021, 22:25:15 »
Bedankt voor het organiseren Monkeysuncle ::bravo::

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
« Reactie #24 Gepost op: 29-05-2021, 22:48:33 »
Kan iemand mij vertellen wat "een frankje doen" is?  ???
Frankje Lapi

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
« Reactie #25 Gepost op: 29-05-2021, 22:53:16 »
Top georganiseeerd Monkey ::bravo::. Jammer dat de wolven zo flopten dat we niet even nog een cultleader winst eruit konden halen ;D.

Oh en Dennis, wist je dat ik het was en vanaf wanneer? bij die stennen was monkey echt net optijd of ik had mn stenen al gepost en nu deed ik het precies na jou
Best laat eigenlijk ::rofl::. Ik kon lastig dingen bijlezen door m'n nieuwe baan. En er waren echt teveel mensen die minstens 1 kleur hetzelfde hadden als ik met die stenen dus de opties waren nog te groot. Pas in de nacht dat ik te horen kreeg wie er tot de cult behoorden kon ik tot jou en monkatoky beperken. En toen ging monkatoky gelijk dood dus toen wist ik het pas zeker ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
« Reactie #26 Gepost op: 30-05-2021, 00:39:50 »
Heb ik nu eigenlijk zoveel fout gedaan in dit spelletje?

Ik schrik er een beetje van dat Chip het zo ongezellig vond. Ik hoop dat iedereen dit nog altijd als een spelletje ziet en het zeker niet persoonlijk mag opnemen.

Ik dacht dat we elkaar mogen verdenken en hier dan ook spelgerelateerde discussies mogen over voeren zonder dat iemand zich slecht gaat voelen en geen zin meer zou hebben.

Ik vind het dan erg jammer dat als je Chip gaat verdenken, hij dit weer meteen persoonlijk vindt. Hoe kan je dan iemand verdenken zonder dat hij boos wordt? Dat je dan heftig reageert in het spel kan ik zeker ook nog plaatsen, maar nu blijkt achteraf dat zijn heftige (en soms wel erg onrespectvolle) reacties dus niet echt spelgerelateerd bedoeld zijn.

Daar heb ik het dan wel wat lastig mee en dat laat mij ook met een wrang gevoel achter. Als ik dingen fout heb gedaan, laat het mij aub weten, want dit voelt niet echt lekker aan  ::ohno::

Nogmaals bedankt voor de organisatie MU! Ik vond het een erg leuk spel en je speelde erge kort op de bal! Echt top gedaan!  ::bravo::

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
« Reactie #27 Gepost op: 30-05-2021, 01:02:08 »
Het was weer top MU! ::bravo::

Sorry dat ik je nog aanviel mijn laatste dag LuchtManiak ::rofl:: heel stom van me ook want ik wist eigenlijk al dat je Wong was gezien wat je zei over hint naar de ziener. Ik had na Tim’s dood alle spelers nog gerankt en positieve punten gegeven bij goede acties. Toen hield ik Aurynn, D*N, MitchK en Brent over. Aurynn en D*N vond ik meer cult types, maar Aurynn wou ik vanwege hoog under the radar gehalte nog even uitsluiten. De dag daarna was ik weer compleet vergeten dat ik LM had afgestreept en zo nog bijna m’n leerling gekilld op m’n laatste dag :-X  ::schaam:: Brent bleef toen over (en D*N) maar toen ging ik deaud en kreeg ik van die flauwe MU mn info niet meer ::)

Tot slot: hoewel ik er buiten sta en dat graag zo hou wil ik wel even reageren op de post van Convans. Heel eerlijk: ik vond het echt ongemakkelijk om jullie gesprek te volgen. Van beide kanten. Ik snap het heetst van de strijd en dat je dan elkaar wat uitdaagt of zelfs aanvalt, maar de speltechnische knipoog vond ik echt ver te zoeken. Het kan natuurlijk dat ik een ander gevoel voor humor heb, en dat is prima, maar hier werd het persoonlijk gezien en vervolgens ook persoonlijk gemaakt. Of opmerkingen als ‘zielig’ die ik niet kan rijmen met een spel spelen. Maar goed, dat kan ook aan mij liggen. Misschien ben ik de enige, maar wilde het toch even toelichten. Als kijker van Mol Online was ik bijvoorbeeld ook al gauw klaar met de nasleep van die dikdrukactie en de aanvallen op Jacco en LuchtManiak; daar miste ik die knipoog ook en dan haak ik op een gegeven moment af met met plezier kijken/volgen.
Nieky grab a life vest!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
« Reactie #28 Gepost op: 30-05-2021, 01:19:13 »
Ik heb nog even alles opnieuw gelezen om te kijken of ik ergens te ver ben gegaan. Het woord zielig lijkt mij dan helemaal misplaatst en daar heb ik ook mijn excuses voor aangeboden.

Voor de rest ga ik gewoon Chip testen en zeg ik dat hij een verdachte is en dat zijn aandeel in het vinden van de wolven niet zo groot is.

Vanaf dan ben ik aartsvijand nummer 1 voor Chipie. Ook Ricardo en Kaaasje spraken Chip er al eens over aan dat hij iets rustiger moet zijn. Ik vind zo’n discussies ook helemaal niet leuk. Alleen zie ik geen oplossing. Want dit spel draait toch om elkaar verdenken en discussies met elkaar voeren?

Als we dan bij een verdenking meteen in overdrive gaan.. dan doe ik mss even niet meer mee aan wolvenspelletjes, want voor mij ligt net daar het plezier. Elkaar verdenken en kijken hoe iemand met die verdenkingen omgaat.

@Monkatoky ik vond je trouwens een erg leuke nieuwe speler! Bedankt voor het deelnemen!

Offline Monkatoky

  • Forumlid
Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
« Reactie #29 Gepost op: 30-05-2021, 10:36:19 »


@Monkatoky ik vond je trouwens een erg leuke nieuwe speler! Bedankt voor het deelnemen!
[/quote]

 Ik vond het ook erg leuk om mee te doen, wanneer is het volgende potje

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
« Reactie #30 Gepost op: 30-05-2021, 10:53:08 »
Tot slot: hoewel ik er buiten sta...
...en dan haak ik op een gegeven moment af met met plezier kijken/volgen.
Plus 1.

En bedankt voor het organiseren MU! Hoewel het niet bepaald mijn beste potje was, wel genoten van het spel, ook nadat ik er uit lag. :P
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
« Reactie #31 Gepost op: 30-05-2021, 11:44:13 »
Dank voor het organiseren  ::bravo::
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
« Reactie #32 Gepost op: 30-05-2021, 15:25:42 »
Ik heb dit potje eens lekker rustig vanaf de zijlijn bekeken. Ik word altijd iets te paranoia als ik meedoe, dus na vorig potje had even rust nodig. Hoewel jullie het gisteren alsnog voor elkaar hebben gekregen dat ik behoorlijk in de war raakte.  ::rofl::

Ik heb niet heel erg gespeurd naar wolven, wantja... die lagen er bijna allemaal meteen al uit. Wel heb ik me goed zitten verbazen op sommige momenten:

1- Geen rollen bekend willen maken 'want spelbederf'. Sinds wanneer is dit een probleem geweest? Het spel is toch zo opgebouwd dat het voor burgers op het begin nadelig is om hun rol te openbaren, aangezien de wolven zo sneller de ziener kunnen spotten? Op het einde kan het voordelig zijn, omdat je met zekere en onzekere rollen zit. En wolven kunnen ook prima de onzekere rollen claimen. (zeker als ze die dan ook nog eens hebben gekregen door de host) Het is dus niet zo dat je dan zomaar de wolven eruit kan pikken.
Vooral D*N en Chipie vond ik hier heel raar doen. vermoedde al een cultduo hier.

2- Sinds wanneer zijn screenshots geoorloofd? (nep of echt) En waarom bevestigd de host nog even dat hij een foutje gemaakt had?
Ik was er vrij zeker van dat Chipie cultleider was, aangezien ik totaal geen wolf- noch burgertactieken bij hem kon speuren. En de laatste dag was, ondanks een mooie wanhoopspoging, ook vrij duidelijk. Maar dan komt die Monkeysuncle er even lekker tussendoor fietsen, waardoor hij lijkt te bevestigen dat Brent een burgerrol heeft. Gelukkig was het verhaal van chipie te inconsistent, waardoor de burgers juist stemden. (Bovendien was Brent in zijn stemgedrag ook wel mega-opvallend) Maar ik raakte echt volledig in de war.  ::rofl::


Volgende keer ga ik weer lekker meedoen om weer met de burgers te verliezen.  ;D
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
« Reactie #33 Gepost op: 30-05-2021, 21:33:04 »
Laat ik beginnen met het bedanken van het organiseren van dit potje.

Daarna wil ik mijn excuses aanbieden aan Giorgio, wiens leven ik heb ontnomen, terwijl hij geen wolf was.

Uiteindelijk ben ik blij dat ik me ontpopt had tot LM's linkerhand... Misschien niet helemaal zo bedoeld, aangezien ik dacht dat hij juist Captain America was. :-X

Helaas net niet alles uitgezeten, maar was enigszins wel te verwachten met al die overzichten. ::rofl::

Ik ben het helemaal eens met Monkatoky, wanneer is de volgende?  :P
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
« Reactie #34 Gepost op: 30-05-2021, 21:54:23 »

1- Geen rollen bekend willen maken 'want spelbederf'. Sinds wanneer is dit een probleem geweest? Het spel is toch zo opgebouwd dat het voor burgers op het begin nadelig is om hun rol te openbaren, aangezien de wolven zo sneller de ziener kunnen spotten? Op het einde kan het voordelig zijn, omdat je met zekere en onzekere rollen zit. En wolven kunnen ook prima de onzekere rollen claimen.


Ik was hier ook heel verbaasd over. Kaaasje had gewoon een punt, het is ook uitgekomen wat zij zei: 'het is nog saaier als de (leerling)ziener de wolf ziet en dat dan meldt en dan is het klaar'. Rollen moeten verzinnen en dat verdedigen, dat was veel interessanter. Raar dat de burgers dat niet doordrukten.
Keep calm and eat chocolates!

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
« Reactie #35 Gepost op: 30-05-2021, 22:11:50 »

Ik was hier ook heel verbaasd over. Kaaasje had gewoon een punt, het is ook uitgekomen wat zij zei: 'het is nog saaier als de (leerling)ziener de wolf ziet en dat dan meldt en dan is het klaar'. Rollen moeten verzinnen en dat verdedigen, dat was veel interessanter. Raar dat de burgers dat niet doordrukten.
Er zaten nog veel mensen in het spel op dat moment. Dat je je rol bekend gaat maken om je te verdedigen omdat je anders uit het spel dreigt te gaan of je op het punt staat te gaan verliezen prima, maar niet als het spel daar niet om vraagt. De bedoeling van het spel is volgens mij om de wolven op te sporen en niet om allemaal je rol te zeggen en dat er dan slechts nog enkele personen over zijn die een wolf kunnen zijn. Maar misschien ben ik andere wolvenspellen gewend, dat kan. Als je een screentje van je rol post mag je van mij namelijk ook gelijk uit het spel gegooid worden en dat is hier geloof ik ook niet. Om dan gelijk nog maar een puntje aan te halen: dat dag en nacht gesplitst worden zorgt er bij mij trouwens voor dat ik niet helemaal lekker in het spel kom als ik een rol heb zonder nachtelijke acties. Ik vind dat eigenlijk vrij overbodig, maar oke genoeg kritiek geleverd :P

Iedereen heeft denk ik zo zijn eigen opvattingen over hoe hij/zij het het liefste speelt en daar ga je nooit allemaal aan kunnen voldoen, dus we maken er maar het beste van ::ok::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
« Reactie #36 Gepost op: 31-05-2021, 23:27:25 »
Dag en nacht zijn in het normale spel toch ook gesplitst. Dat hebben we juist ingevoerd omdat het anders verwarrend werd. Bijvoorbeeld een ziener die ‘s nachts nog iets mag zien en dat dan direct kan zeggen terwijl ze eigenlijk in dezelfde nacht ook opgegeten wordt.



Dat over rollen bekend maken komt denk ik uit een WVW Discord server waar een aantal hier aan mee doen of deden. Daar is het al weleens voortgekomen dat burgers gewoon allemaal een rol konden claimen en er niet zoveel meer aan was. Maar dat is volgens mij als je met heel veel spelers speelt sowieso al veel minder een probleem. De stilzwijgende afspraak dat je je rol pas claimt als het nodig is (bv als je al veel gezien hebt of als je dreigt te sterven) is imo de beste manier om te spelen.
« Laatst bewerkt op: 31-05-2021, 23:29:14 door Lucy »
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
« Reactie #37 Gepost op: 1-06-2021, 11:57:34 »
Dank allemaal voor de bedankjes. Nog even reageren op een paar zaken.

Wat betreft het geruzie en de sfeer, dat is iets dat volgens mij een klein beetje hoort bij de manier waarop er op dit forum spellen gespeeld worden. Niet alleen bij weerwolven, maar zoals hillo aanhaalde ook bij WIDMO en ik heb het bij meer spellen gezien. Er wordt soms hard en op de man gespeeld, waardoor het voor buitenstaanders die niet perse van drama houden, maar ook voor de spelers die dat niet leuk vinden, best vervelend kan voelen. Ik weet dat inmiddels en mocht ik weer eens aan een spel meedoen, dan houd ik daar rekening mee. "If you can't stand the heat....". Misschien wel verstandig om dat nieuwe spelers van tevoren te melden  ;D

Vooropgesteld, verreweg de grootste tijd is er geen enkel probleem en is het vooral leuk om spellen te spelen en te volgen. Ik vind wel dat je altijd respectvol moet zijn naar elkaar, daar vond ik zowel Chip als Convans deze laatste nacht de grens voor mij overgaan. Maar ik ben het wel eens met Convans, dat bij weerwolven nou eenmaal ook het onder druk zetten van elkaar hoort. De manier waarop is wel belangrijk, maar iemand uitlokken is wel onderdeel van het spel.

2- Sinds wanneer zijn screenshots geoorloofd? (nep of echt) En waarom bevestigd de host nog even dat hij een foutje gemaakt had?
Ik was er vrij zeker van dat Chipie cultleider was, aangezien ik totaal geen wolf- noch burgertactieken bij hem kon speuren. En de laatste dag was, ondanks een mooie wanhoopspoging, ook vrij duidelijk. Maar dan komt die Monkeysuncle er even lekker tussendoor fietsen, waardoor hij lijkt te bevestigen dat Brent een burgerrol heeft. Gelukkig was het verhaal van chipie te inconsistent, waardoor de burgers juist stemden. (Bovendien was Brent in zijn stemgedrag ook wel mega-opvallend) Maar ik raakte echt volledig in de war.  ::rofl::

Ik had echt een fout gemaakt bij Brent en ik vond dat ik die moest herstellen. De verkeerde naam bij zijn (schuil)rol geplaatst, waardoor zijn claim ineens niet klopte. Dit had ik bij elke speler verbeterd, omdat er anders onterechte conclusies getrokken kunnen worden. Ik heb nergens gezegd dat Brent geen wolf is, ik heb alleen mijn kopieerfout hersteld. De chaos die daarna ontstond vond ik eerlijk gezegd wel vermakelijk, anders was het best een saaie laatste nacht geworden.

Dat over rollen bekend maken komt denk ik uit een WVW Discord server waar een aantal hier aan mee doen of deden. Daar is het al weleens voortgekomen dat burgers gewoon allemaal een rol konden claimen en er niet zoveel meer aan was. Maar dat is volgens mij als je met heel veel spelers speelt sowieso al veel minder een probleem. De stilzwijgende afspraak dat je je rol pas claimt als het nodig is (bv als je al veel gezien hebt of als je dreigt te sterven) is imo de beste manier om te spelen.

Om te voorkomen dat het zinvol zou zijn voor de burgers heb ik ook die schuilrollen voor de wolven en neutrale rollen toegevoegd. Ik heb die stilzwijgende afspraak wat zien vervagen, hoort ook een beetje bij het spel. En ik wilde dat voor zijn, wij hadden het destijds met Diva-weerwolven met nog 3 bij de laatste 10 al moeilijk omdat er zoveel rollen bekend werden. Volgens mij moet je óf met schuilrollen werken, óf met één rol voor de burger zonder extra kracht, zodat claimen als gewone burger niet iets is dat je spontaan onschuldig maakt, óf iets als de stoorwolf  ::). Of je photoshop, screenshots e.d. toestaat, dat is aan de spelleider natuurlijk, tenzij we vinden dat het iets algemeen weerwolvigs zou moeten zijn.

Dag en nacht zijn in het normale spel toch ook gesplitst. Dat hebben we juist ingevoerd omdat het anders verwarrend werd. Bijvoorbeeld een ziener die ‘s nachts nog iets mag zien en dat dan direct kan zeggen terwijl ze eigenlijk in dezelfde nacht ook opgegeten wordt.

Dit inderdaad. Of je daar als spelleider dan nog iets nachtelijks aan toevoegt, dat is aan jezelf. Ik heb ook wel weerwolvenspellen gespeeld met een vaste dag-deadline en een vaste nacht-deadline een paar uur later. Maar dat betekent vaak wel extra tijdsdruk, je moet dan ook maar beschikbaar zijn. En dan krijg je die "zo-en-zo was niet online, dus die kan geen ziener/beschermer/... zijn" argumenten  ::ohno::
My fall will be for you