Auteur Topic: [GW] Geldwolven - Intro, regels, rollen en inschrijving  (gelezen 2678 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
[GW] Geldwolven - Intro, regels, rollen en inschrijving
« Gepost op: 1-06-2021, 21:47:49 »

Dag 0

18u32
“Pfff, eindelijk, tijd voor een welverdiende vakantie” zegt Compuart wanneer hij de deur van de RN Bank afsluit. Maanden heeft hij aan een stuk doorgezwoegd, nu is het tijd om te ontspannen. Graag laat hij zijn geliefde bank niet achter maar hij moet er echt eens tussenuit. En welk moment is nou beter om te vertrekken dan zijn verjaardag? Een tropisch eiland, een cocktail, een goed boek, zwemmen, … Hij ziet het helemaal zitten. Morgen zal de vice-bankdirecteur bankdirecteur ad interim worden tijdens zijn afwezigheid. Hij werpt nog een blik op de neonletters die de naam van de bank weergeven, stapt in zijn auto en vertrekt naar het vliegveld.

22u45, enkele kilometers van de bank in een afgelegen huis
“Zo, morgen is het zover. De huidige bankdirecteur vertrekt vandaag met vakantie. Tijd om rijk te worden.”
“Stel dat het lukt, dan hebben we gewoon 10 miljoen euro!”
“Stel dat het lukt? Het gaat lukken. Is alles in orde voor morgen?”
“Jawel” antwoordt een derde stem, “al het materiaal is in orde.”
“Mooi” antwoordt de eerste, “laten we het voorbeeld van onze makkers volgen en ook onder de wol kruipen zodat we morgen fris zijn.”

23u29, enkele kilometers van de bank in een appartement
“Check, check en check. Niets staat me nog in de weg om miljonair te worden. Hahaha!”
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [GW] Geldwolven - Intro, regels, rollen en inschrijving
« Reactie #1 Gepost op: 1-06-2021, 21:50:01 »
REGELS

- Stemmen is openbaar. Je mag je stem zo vaak wijzigen als je wilt, maar alleen dikgedrukte stemmen tellen.

- Graag bij stemveranderingen een nieuwe post maken en niet je oorspronkelijk bericht aanpassen. De deadlines liggen op 20.30.                        

- Dag en Nacht zijn gescheiden. Tijdens de nacht wordt er niet overlegd. Soms kan er 's nachts wel wat gebeuren met sommige rollen.                        

- Wanneer je drie keer niet stemt ben je te inactief om nog mee te doen en zal je worden verwijderd uit het spel.                        

- De weerwolven kunnen met elkaar overleggen, maar alleen tijdens de nacht. Dit geldt ook voor de geliefden. Dit gaat via PM, waarbij de spelleider wordt meegekopieerd. De rest van het spel speelt zich af in het topic. Het is ten strengste verboden om daarbuiten het spel te beïnvloeden.                        

- Het aantal rollen wordt bepaald door het aantal inschrijvingen. Dit betekent dat er misschien rollen afvallen of bijkomen. De rollen worden random bepaald. De rollen worden morgen bekendgemaakt.                         

- Het basisconcept blijft hetzelfde: burgers vs weerwolven. Wel zijn er wat extra dimensies.                        
                        
Deadline inschrijving: zaterdag 5 juni 12u                        
Start: zaterdag 5 juni - avond                        
                        
Indien er vragen zijn, kunnen deze gesteld worden. Misschien zijn sommige zaken onduidelijk of denken jullie aan iets waar ik niet aan gedacht heb.         

ROLLEN

Slechte kamp                        
Geldwolven         Dit zijn de weerwolven zoals ze gekend zijn in het basisspel. Zij proberen de
                                        burgers te verslaan.   
            
Overloper                 Dit is de welp. Na de derde nacht zal de overloper van kamp wisselen: een bank
                                        overvallen is nog zo'n slecht idee niet. Hij weet wie de geldwolven zijn maar de
                                        geldwolven weten niet wie de overloper is.               
                        
De weerwolven winnen als de burgers, de psychopaat en de sleutelbewaarder geëlimineerd zijn.


Goede kamp                        
Gegijzelden         Dit zijn de burgers die proberen de weerwolven uit te schakelen.
               
Controleur                 Dit is de ziener. Hij kan beelden opvragen in de controlekamer en zo te weten
                                        komen wie iedereen is.   
            
Dokter                 De halve kracht van een heks. De dokter kan iemand die 's nachts geluncht zou
                                        worden redden met de verbanddoos.   
            
Veiligheidsagent         Dit is de jager. Als de veiligheidsagent geëlimineerd wordt, kan hij nog één
                                        dodelijk schot afvuren.   
            
Koppelaar                 Dit is cupido. Ondanks de gijzeling weet de koppelaar toch twee mensen met
                                        elkaar te verbinden. Krijgen we misschien zelfs een Stockholm- of een
                                        Limasyndroom?   
            
Bankdirecteur         Dit is de burgemeester. Als hoogste in rang moet de bankdirecteur bij moeilijke
                                        (d.i. gelijkspel) beslissingen de knoop doorhakken.               
                        
De burgers winnen als de weerwolven, de psychopaat en de sleutelbewaarder geëlimineerd zijn.               
« Laatst bewerkt op: 2-06-2021, 22:36:34 door Molcrazy »
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [GW] Geldwolven - Intro, regels, rollen en inschrijving
« Reactie #2 Gepost op: 1-06-2021, 21:50:30 »
Neutrale kamp                        
De sleutelbewaarder         De sleutelbewaarder zit in de kelder van het bankgebouw. Het maakt hem
                                                niet zoveel uit wat er boven in de bank gebeurt. Elke nacht mag hij iemand
                                                een sleutel geven waarmee een kluis geopend kan worden.
               
                                 In de meeste kluizen zitten zaken die niet van invloed zijn op het spel maar
                                                er zijn wel twee zaken te vinden die een speler voordeel kunnen geven: de
                                                eerste zaak is een verbanddoos die automatisch ingezet wordt tijdens zowel               
                                 de dag als de nacht. Het verschil is dat het inzetten tijdens de dag duidelijk
                                                is voor iedereen: de persoon overleeft de lynch omdat de verbanddoos
                                                ingezet wordt. Tijdens de nacht wordt het inzetten van de verbanddoos niet
                                                bekendgemaakt maar de speler overleeft wel. Indien een speler de
                                                verbanddoos heeft en deze automatisch ingezet moet worden, wordt de
                                                dokter hiervan op de hoogte gebracht. De tweede zaak is een pistool met
                                                één schot. Dit mag zowel overdag als 's nachts afgevuurd worden. Indien de
                                                speler met het pistool geëlimineerd wordt zonder dat het pistool gebruikt is,
                                                vervalt deze functie. Natuurlijk is er ook een nadeel: in één kluis ligt een
                                                bom. Als die kluis geopend wordt, wordt de speler meteen geëlimineerd.
               
                                 Elke kluis kan maar één keer geopend worden. Wie een sleutel krijgt, moet
                                                een kluis openen. Persoonlijke voordelen kunnen niet doorgegeven worden.               
                        
                                 Nadat iemand in de kluis geweest is, moeten er minstens twee andere
                                                personen tussen zitten voor dezelfde persoon terug naar de kluis mag gaan.               
                        
                                 De sleutelbewaarder mag ook zelf een kluis opendoen door zichzelf een
                                                sleutel te geven. Hij loopt wel het risico dan zichzelf uit te schakelen.               
                        
                                 De kluizen met speciale prijzen worden random bepaald. De prijs van een
                                                kluis wordt alleen meegedeeld aan de persoon die de kluis opendoet. De
                                                persoon mag zelf kiezen of de info over de kluis gedeeld wordt of niet.   
            
                                 Het aantal kluizen hangt af van het aantal inschrijvingen.
               
                                 De sleutelbewaarder wint als hij overblijft met ofwel de weerwolven ofwel de
                                                burgers. Hij kan dus beide kampen helpen met het uitdelen van sleutels.
                                                Hoewel de spelers er individueel voordeel uit kunnen halen, is de
                                                sleutelbewaarder ook een gevaarlijke tegenstander: als hij niet tijdig
                                                uitgeschakeld wordt, kan hij zomaar winnen. Als hij overblijft, wint hij en
                                                niet de wolven of de burgers.               
                        
                                 Opgelet: de sleutelbewaarder kan niet winnen als de psychopaat nog in het
                                                spel zit.                              
« Laatst bewerkt op: 2-06-2021, 22:36:09 door Molcrazy »
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [GW] Geldwolven - Intro, regels, rollen en inschrijving
« Reactie #3 Gepost op: 1-06-2021, 21:51:01 »
Psychopaat                 De psychopaat was van plan de bank te overvallen maar de geldwolven
                                                waren hem te snel af. Dit zorgt bij hem voor nog meer adrenaline.
                                                Nieuwsgierig laat hij eerst de geldwolven hun gang gaan voor hij zelf in actie
                                                komt.               
                        
                                 Wanneer alle weerwolven uitgeschakeld zijn, neemt de psychopaat de
                                                moordende rol op zich om andere spelers tijdens de nacht te elimineren.               
                        
                                 De psychopaat kan het spel alleen individueel winnen maar speelt met de
                                                andere rollen samen om zijn doel te bereiken.
               
                                 Wanneer hij als laatste overblijft, wint hij het spel. Ook de sleutelbewaarder
                                                moet dus uitgeschakeld zijn.               
                        
                                 Enerzijds moet hij er dus voor zorgen dat hij in het begin van het spel
                                                samen met de burgers de weerwolven uit het spel werkt want zolang zij in
                                                het spel zitten, kan hij nooit winnen.   
            
                                 Echter is het voor hem niet best als alle burgers in het spel blijven want dat
                                                betekent een hoop werk wanneer de weerwolven eruit liggen. Als er
                                                regelmatig een burger sneuvelt, is dat mooi meegenomen.
               
                                 Anderzijds kunnen de wolven hem overdag goed gebruiken als extra stem
                                                tegen de burgers. Ze willen weliswaar niet dat hij het spel op zijn eentje
                                                wint maar ze weten dat hij liefst zo weinig mogelijk burgers overhoudt om
                                                zijn werk aan het einde van het spel af te maken.               
                        
                                 Dit karakter zou als neutraal karakter bekeken kunnen worden hoewel hij
                                                vanuit het perspectief van zowel de weerwolven als de burgers op termijn
                                                een vijand kan worden. Desondanks kunnen beide kampen hem tijdens het
                                                spel goed gebruiken om de einduitslag in hun voordeel te beïnvloeden.               
                        
                                                Voor alle duidelijkheid: zowel de sleutelbewaarder als de psychopaat zijn
                                                invididuele rollen. Ze kunnen en mogen elkaar helpen tijdens het spel
                                                (misschien komen ze elkaars rol te weten) maar kunnen nooit samen
                                                winnen (tenzij ze gekoppeld zouden worden).

INSCHRIJVINGEN

Zin om mee te doen?

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
« Laatst bewerkt op: 2-06-2021, 22:37:26 door Molcrazy »
2024: wie is de Mol?

Offline Monkatoky

  • Forumlid
Re: [GW] Geldwolven - Intro, regels, rollen en inschrijving
« Reactie #4 Gepost op: 1-06-2021, 21:58:01 »
INSCHRIJVINGEN

Zin om mee te doen?

1 monkatoky
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [GW] Geldwolven - Intro, regels, rollen en inschrijving
« Reactie #5 Gepost op: 1-06-2021, 22:17:00 »
Zin om mee te doen?

1 monkatoky
2 Convans
3
4
5
6
7
8
9
10

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [GW] Geldwolven - Intro, regels, rollen en inschrijving
« Reactie #6 Gepost op: 1-06-2021, 22:35:13 »
1 monkatoky
2 Convans
3 D*N
4
5
6
7
8
9
10
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [GW] Geldwolven - Intro, regels, rollen en inschrijving
« Reactie #7 Gepost op: 1-06-2021, 22:42:58 »

1 monkatoky
2 Convans
3 D*N
4 Brtdm
5
6
7
8
9
10


Gaan we weer een bank beroven?  :o
Dan ben ik uiteraard weer van de partij. De vorige keer dat ik bankdirecteur was, verliep dat ook vlekkeloos!  :-X
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [GW] Geldwolven - Intro, regels, rollen en inschrijving
« Reactie #8 Gepost op: 1-06-2021, 22:50:39 »
1 monkatoky
2 Convans
3 D*N
4 Brtdm
5 Mitchk
6
7
8
9
10

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [GW] Geldwolven - Intro, regels, rollen en inschrijving
« Reactie #9 Gepost op: 2-06-2021, 01:41:21 »
1 monkatoky
2 Convans
3 D*N
4 Brtdm
5 Mitchk
6 LuchtManiak
7
8
9
10

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [GW] Geldwolven - Intro, regels, rollen en inschrijving
« Reactie #10 Gepost op: 2-06-2021, 09:46:04 »

1 monkatoky
2 Convans
3 D*N
4 Brtdm
5 Mitchk
6 LuchtManiak
7 TimvDons
8
9
10
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [GW] Geldwolven - Intro, regels, rollen en inschrijving
« Reactie #11 Gepost op: 2-06-2021, 11:06:06 »
1 monkatoky
2 Convans
3 D*N
4 Brtdm
5 Mitchk
6 LuchtManiak
7 TimvDons
8 DRenziboy
9
10
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [GW] Geldwolven - Intro, regels, rollen en inschrijving
« Reactie #12 Gepost op: 2-06-2021, 11:54:29 »
1 monkatoky
2 Convans
3 Brtdm
4 Mitchk
5 LuchtManiak
6 TimvDons
7 DRenziboy
8
9
10

 ::sorry:: Schrijf mij voorlopig even uit, geen zin in met Convans
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [GW] Geldwolven - Intro, regels, rollen en inschrijving
« Reactie #13 Gepost op: 2-06-2021, 12:01:55 »
Schrijf mij dan ook maar uit, echt als het zo zit, doe ik niet meer mee aan spellen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [GW] Geldwolven - Intro, regels, rollen en inschrijving
« Reactie #14 Gepost op: 2-06-2021, 12:03:43 »
1 monkatoky
2 D*N
3 Brtdm
4 Mitchk
5 LuchtManiak
6 TimvDons
7 DRenziboy
8
9
10

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [GW] Geldwolven - Intro, regels, rollen en inschrijving
« Reactie #15 Gepost op: 2-06-2021, 12:21:14 »
Ik heb wel weer eens zin in weerwolven. Het is lang geleden dat ik daar aan mee heb kunnen doen :P

1 monkatoky
2 D*N
3 Brtdm
4 Mitchk
5 LuchtManiak
6 TimvDons
7 DRenziboy
8 Swifty
9
10
Keep calm and eat chocolates!

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [GW] Geldwolven - Intro, regels, rollen en inschrijving
« Reactie #16 Gepost op: 2-06-2021, 12:24:30 »
1 monkatoky
2 Brtdm
3 Mitchk
4 LuchtManiak
5 TimvDons
6 DRenziboy
7 Swifty
8 monkeysuncle
9
10

Ik haak ook aan, heb wel D*N verwijderd, lijkt me logisch dat hij zichzelf toevoegt indien hij nu wel weer mee wil doen.
My fall will be for you

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [GW] Geldwolven - Intro, regels, rollen en inschrijving
« Reactie #17 Gepost op: 2-06-2021, 12:43:07 »
Het lijkt mij beter als ik sowieso even niet meedoe ::ohno::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [GW] Geldwolven - Intro, regels, rollen en inschrijving
« Reactie #18 Gepost op: 2-06-2021, 12:56:53 »
1 monkatoky
2 Brtdm
3 Mitchk
4 LuchtManiak
5 TimvDons
6 DRenziboy
7 Swifty
8 monkeysuncle
9 Ricardo
10
Så hva gjør vi nå?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [GW] Geldwolven - Intro, regels, rollen en inschrijving
« Reactie #19 Gepost op: 2-06-2021, 13:48:30 »
Het is echt niet mijn bedoeling geweest om Convans uit dit spel te jagen, sorry Molcrazy ::sorry::. Ik heb gewoon even geen mentale kracht voor gedoe. Doe vooral lekker mee allemaal ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human