Auteur Topic: [HP] Dag 2  (gelezen 2552 keer)

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[HP] Dag 2
« Gepost op: 4-07-2021, 20:58:52 »
Dag 2

Die nacht was het erg onrustig in de Kamer, blijkbaar kon niet iedereen goed slapen. Er was wat geritsel en gerommel, en zelfs nog wat leerlingen die midden in de nacht met veel kabaal naar de wc gingen. Misschien werden ze zo misselijk van Sneeps haargeur dat de wc het enige redmiddel was om de slaapzakken schoon te houden?

In elk geval, die ochtend stond iedereen rustig op. Alles leek op een normale ochtend, totdat er opeens een schreeuw door de Kamer ging.
“AAARGH! Nee! Niet nu!” riep een van de Sneeps. Een groene gloed omhulde de Sneep. De Sneep werd langzaam van de grond opgetild, en zweefde richting de uitgang.
“Help me, alsjeblieft!” riep Sneep. Sommige leerlingen rende moedig op de Sneep af om zijn benen te grijpen, maar botste tegen de gloed rond de zwevende Sneep aan. Dat was een onzichtbare barrière, die ervoor zorgde dat iedereen die te dichtbij kwam meters naar achter werd geworpen.
“Dit is vast werk van de Zwadderaars,” zei een van de leerlingen pienter, “Zij willen de Kamer van Hoge Nood vast weer voor zichzelf hebben, zodat ze de vloek in hun eentje kunnen beheersen.”
“Je bedoelt dat ze de rest er één voor éen uit proberen te werken?” vroeg iemand anders.
“HEE ZODRA JULLIE DAAR UIT ZIJN, WILLEN JULLIE ME DAN HELPEN?” riep de zwevende Sneep nog. Het was echter al te laat. De deuren van de Kamer opende zich, en de Sneep werd door de vloek tot aan de deur gebracht. Daar hing hij even stil.
“Heee, hij mag toch blijven!” riep iemand enthousiast. Op dat moment werd de Sneep aan zijn enkels naar buiten geslingerd. En op het moment dat hij de deurgrens van de Kamer over ging, begon de Sneep te transformeren. De man kromp, kreeg minder vettig haar, en een vrouwelijk gezichtje. Zij was...


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Na de onthulling van de eerste Kamerverlater keek iedereen met een combinatie van verbazing en schok naar elkaar. Iedereen leek elkaars gezicht te willen lezen, om te kijken of iemand blij of teleurgesteld was met dit vertrek. Echter voordat iemand kon reageren, gebeurde er iets opvallends. Vanuit het centrum van het plafond begon er langzaam een stuk perkament naar beneden te dwarrelen. Het landde op het schoot van één van de Sneeps.

“Kom op, maak open!” riep iemand direct.
“Ja, lees voor!”
De Sneep begon het touwtje rondom de perkamentrol los te knopen, en begon daarna voor te lezen.


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Iedereen leek te huiveren door deze informatie die de Kamer hen gegeven had. Blijkbaar waren de Zwadderaars niet het enige gevaar in deze Kamer. Hoewel sommige leerlingen lieten weten wel liever verslaafd te raken aan de Kibbelaar dan dat ze geassocieerd zouden worden met Zwadderich.
“Hoe dan ook, het is tijd om nu in actie te komen!” riep een van de Sneeps. “Gister hebben we zo’n burgemeester gekozen, laten we nu dan eindelijk maar overgaan tot stemming! Wie gaan we de Kamer uitsturen?"


Spoiler: Polluitslag nacht 1 (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler: Deelnemerslijst 26/27 (klik om te tonen/verbergen)

Dagstemming

Jullie mogen nu in dit topic stemmen over de vraag wie de Kamer (dus het spel) moeten verlaten. Stemmen uitbrengen of wijzigen kan tot 5 juli om 20:30. In dit topic mogen jullie overleggen.

Let op: overleg over het spel buiten dit topic is niet toegestaan.

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #1 Gepost op: 4-07-2021, 21:07:49 »
Interessant, deze lunch is wel heel voordelig voor ons. Jammer DRenziboy met je verraad!
Så hva gjør vi nå?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #2 Gepost op: 4-07-2021, 21:07:57 »
Oh een soort van-wolf eruit ::cheerleader::

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #3 Gepost op: 4-07-2021, 21:10:21 »
Nice! Jammer voor DRenziboy maar voor ons erg gunstig dat er geen goeie is gelyncht.
Ook prettig om te weten dat er een sekte gaat komen vind ik zelf. Dat kan mogelijke samenwerkingsverbanden in de toekomst gaan verklaren!

Heeft er iemand nog wat gehoord/gezien/gemerkt vannacht? Of heeft er iemand een rol waaruit nuttige info blijkt (Voor zover dat nu slim is om te delen).
You'll never walk alone

Offline Monkatoky

  • Forumlid
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #4 Gepost op: 4-07-2021, 21:15:39 »
Netjes nu al een wolf uit het spel, en we moeten dus ook op gaan letten voor loena

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #5 Gepost op: 4-07-2021, 21:16:54 »
Woehooe, dat is wel echt een gunstige nacht ;D Ik ga er ergens van uit dat Percy misschien ook een overlooprol/verraderrol heeft.

Rollen
Harry Potter   
Hermelien Griffel   
Ron Wemel   
Marcel Lubbermans   
Olivier Plank   
Kasper Krauwel   
Belinda Broom   
Parvati partil   
Ginny Wemel   
Leo jordaan   
Fred Wemel   
George Wemel   
Percy Wemel   
Simon filister   
Daan Thomas   
Katja Bell   
Angelique Jansen   
Dennis Krauwel   

   
Draco Malfidus   
Korzel   
Kwast   
Benno Zabini   
Patty Park   

   
Cho Chang   
Marina Elsdonk - Twijfelaar (DRenziboy)
Loena Leeflang - Sekteleider

   
Zacharias Smid - Persoonlijke schoolgek (Giorgio)
« Laatst bewerkt op: 4-07-2021, 21:20:04 door Hautoa »
...if one only remembers to turn on the light.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #6 Gepost op: 4-07-2021, 21:17:39 »
Ah de wolven hebben een slechterik eruit gehaald ::rofl:: Ze zijn al lekker bezig ga vooral zo door!

en we hebben dus een sekteleider. handig om te weten, alsnog hebben heel wat mensen wat anders gekozen. idk wat we daar mee moeten. en Waarom zouden sowieso 2 wolven op drenzie gaan
chipsverslaafde <3

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #7 Gepost op: 4-07-2021, 21:19:22 »
Yes, prima resultaat voor een eerste nacht. Jammer, DRenziboy ::hug::
Interessant dat meerdere wolven op hem gingen.

Ik heb verder niks bijzonders gezien/gehoord/gemerkt vannacht.

Wat stelt onze burgemeester Giorgio voor?

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #8 Gepost op: 4-07-2021, 21:19:33 »
Het is zeker te makkelijk om te denken dat een van de Jagers van Griffoendor nu ook de Jager is?

Dat zouden dan de volgende namen kunnen zijn:
- Angelique
- Katja
- Ginny
- Daan
You'll never walk alone

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #9 Gepost op: 4-07-2021, 21:21:29 »
Het is zeker te makkelijk om te denken dat een van de Jagers van Griffoendor nu ook de Jager is?

Dat zouden dan de volgende namen kunnen zijn:
- Angelique
- Katja
- Ginny
- Daan
Op die manier zouden we natuurlijk inderdaad wel wat gokjes kunnen wagen. Ik denk dat het geen kwaad kan om wat rollen aan characters te proberen te koppelen - of zie ik dan iets over het hoofd?
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #10 Gepost op: 4-07-2021, 21:23:34 »
Ben hier niet heel grillig over. De wolven hebben eigenlijk een wolf weggespeeld nu :P.

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #11 Gepost op: 4-07-2021, 21:24:21 »
Goed resultaat om mee te beginnen! Loena wil dus vanaf dag 4 iemand eruit spelen om met die persoon in contact te komen. Even opletten of er dan mensen een keuze doordrammen. Dan kunnen we misschien weten wie Loena is
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #12 Gepost op: 4-07-2021, 21:24:32 »
ja goeie! effe wat weerwolf rollen dumpen

Harry-ziener

Cupido, jager, heks, Dorpsgek

wolvenleider, imitatie weerwolf.
chipsverslaafde <3

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #13 Gepost op: 4-07-2021, 21:28:29 »
Op die manier zouden we natuurlijk inderdaad wel wat gokjes kunnen wagen. Ik denk dat het geen kwaad kan om wat rollen aan characters te proberen te koppelen - of zie ik dan iets over het hoofd?
Yes, dat kan al interessant speculeren zijn. ::ok::
Het is te lang geleden dat ik Harry Potter heb gekeken, dus ik kan waarschijnlijk niet veel helpen hier. ;D

Weten we eigenlijk hoe de wolven iemand opeten 's nachts? Ik zie niet direct iets terug in de speluitleg daarover. Misschien moeten ze allemaal een naam van een speler doorgeven en als er een naam minimaal 2x wordt genoemd, dan is die speler het slachtoffer? Kan interessant zijn om ook hierover te speculeren, ook al hebben we er misschien niet heel veel aan (en brengen we de wolven juist op ideeën?). Geen idee, ik bazel maar wat :)

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #14 Gepost op: 4-07-2021, 21:32:12 »
Goeie vraag! Dit wilde ik eigenlijk alleen met de Zwadderaars delen, maar zo geheim is het niet. Het komt erop neer dat elke Zwadderaar per pb laat weten wie hij wilt vermoorden. Meeste stemmen gelden. Uiteraard is het hierbij mogelijk dat er een gelijkspel komt, aangezien Zwadderaars (zeker aan het begin) niet weten wie wat stemt. Ik deel de regels over “wat gebeurt er in geval van een gelijkspel” aan het begin van het spel met elke Zwadderaar.Nog een aanvulling: Zwadderaars kunnen hun mede-Zwadderaars ‘s nachts niet verbannen. Als ze dit wel proberen mislukt dit.
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #15 Gepost op: 4-07-2021, 21:34:59 »
Goed resultaat om mee te beginnen! Loena wil dus vanaf dag 4 iemand eruit spelen om met die persoon in contact te komen. Even opletten of er dan mensen een keuze doordrammen. Dan kunnen we misschien weten wie Loena is

Goede theorie! Daar moeten we zeker voor oppassen. Ik ben erg choqueerd dat ik nog leef, want ik kwam gisteravond wel met een briljante theorie aanzetten. Misschien niet helemaal het gewenste resultaat voor de zwadderaars.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #16 Gepost op: 4-07-2021, 21:36:12 »
Ik was het hele weekend weg, excuses!  ::schaam::

Echt wat een flopwolven! Je zou bijna denken dat het Ricardo en Mitch zijn  ::rofl::

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #17 Gepost op: 4-07-2021, 21:42:21 »
Het is wel natuurlijk dat de wolven ook niet veel weten en niet konden overleggen. Dus zo flop is het ook weer niet, maar wel lekker voor ons! en indd Sanmol ik had dat ook gedacht ::rofl::

chipsverslaafde <3

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #18 Gepost op: 4-07-2021, 22:05:06 »
Zo, goed resultaat deze eerste nacht! Daarom is het dus belangrijk om de beschrijving van de neutrale rollen te weten te komen.

Ik had Loena eerder ingeschat als de dorpsgek, omdat ze vooral maf is. We moeten misschien wel wat voorzichtig zijn met zomaar invullen wie wat kan zijn. Waarom denken jullie ziener bij Harry? Ik denk eerder de Vos.
Keep calm and eat chocolates!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #19 Gepost op: 4-07-2021, 22:36:44 »
We moeten misschien wel wat voorzichtig zijn met zomaar invullen wie wat kan zijn.
Dat denk ik dus ook.

Naarmate het spel vordert en steeds meer rollen bekend worden gemaakt, zal het makkelijker worden om de overige karakters te raden, maar daarom ook des te gevaarlijker om nu te speculeren over wie wie is.

Overigens stel ik vast voor om de volgende nachten enkel en alleen op Zwadderaars te stemmen, en verder geen informatie te delen over welke Zwadderaar we kiezen? Laten we de rollen van de Griffoendors zo lang mogelijk geheim houden.
Sky might be falling but remember you can fly