Auteur Topic: [HP] Nacht 2  (gelezen 4458 keer)

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [HP] Nacht 2
« Reactie #20 Gepost op: 5-07-2021, 21:31:18 »
 ::bravo:: voor mrchipie &  :\'( voor Ricardo

En op wie gaan we stemmen? Ik zeg niks ::rits::

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [HP] Nacht 2
« Reactie #21 Gepost op: 5-07-2021, 21:36:38 »
De ziener eruit is al serieus balen :-\\

Iedereen doet zo paniekerig er is vast nog een leerlingziener met zoveel mensen.. toch??? Toch :(

Laat ons inderdaad hopen dat er een leerlingziener in zit ::jaja::

Welke rol willen we zien guys?
Verder niet te veel zeggen over op wie we stemmen voor het bekend maken van de rolbeschrijving?

Mjah, ofwel gaan we overleggen over de rol ofwel gaan we hier niets over zeggen. Het probleem - wat het spel tegelijkertijd ook leuk maakt natuurlijk - is dat we even goed een rol kunnen onthullen die dus niet helpt. Aan de andere kant komen we zo ook geen stap verder.

Misschien ook eens eerst de kans geven aan de 'inactievelingen' of de mensen die door drukte nog niet veel hebben kunnen zeggen wat hun kijk is op de zaken.
2024: wie is de Mol?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [HP] Nacht 2
« Reactie #22 Gepost op: 5-07-2021, 21:41:15 »
Ja nu moet jij wel een wolfje zijn als Ricardo niet de flopwolf is  ::rofl::

De heer Convans flopt weer…

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [HP] Nacht 2
« Reactie #23 Gepost op: 5-07-2021, 22:00:11 »
De heer Convans flopt weer…

Mijn hele leven is een grote flop!

Ik stel voor dat we inderdaad voor een Zwadderaar als rol gaan!
Misschien moeten we voor Draco gaan? Dit lijkt me de belangrijkste wel voor de Zwadderaars

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [HP] Nacht 2
« Reactie #24 Gepost op: 5-07-2021, 22:02:20 »
Mijn hele leven is een grote flop!

Ik stel voor dat we inderdaad voor een Zwadderaar als rol gaan!
Misschien moeten we voor Draco gaan? Dit lijkt me de belangrijkste wel voor de Zwadderaars
Ik ben voorstander van het plan om niets te delen over waar we op gaan stemmen, dus ik hoop dat niemand op je post reageert ::hypocriet::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [HP] Nacht 2
« Reactie #25 Gepost op: 5-07-2021, 22:03:55 »
Ik ben voorstander van het plan om niets te delen over waar we op gaan stemmen, dus ik hoop dat niemand op je post reageert ::hypocriet::

Maar stel dat de wolven al wat verenigd zijn? Dan kunnen zij nu gaan afspreken om een rol bekend te gaan maken?
Ik zeg ook niet dat we allemaal samen moeten stemmen, maar we gaan toch best voor een meerderheid op een slechte rol niet?

Edit: of iedereen stemt gewoon hetzelfde, dan zitten we ook safe toch?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [HP] Nacht 2
« Reactie #26 Gepost op: 5-07-2021, 22:05:54 »
Maar stel dat de wolven al wat verenigd zijn? Dan kunnen zij nu gaan afspreken om een rol bekend te gaan maken?
Ik zeg ook niet dat we allemaal samen moeten stemmen, maar we gaan toch best voor een meerderheid op een slechte rol niet?

Edit: of iedereen stemt gewoon hetzelfde, dan zitten we ook safe toch?
True, maar ik denk niet dat de wolven al verenigd zijn eigenlijk

En iedereen op hetzelfde gaat niet zoveel zin hebben denk ik, ik denk niet dat genoeg mensen gaan luisteren

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [HP] Nacht 2
« Reactie #27 Gepost op: 5-07-2021, 22:17:49 »
Als mensen niet luisteren, speelt het in hun nadeel, dus beter luisteren ze dan wel.

Er werd al gezegd dat iedereen op dezelfde rol een slecht idee was, maar waarom eigenlijk?
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [HP] Nacht 2
« Reactie #28 Gepost op: 5-07-2021, 22:18:59 »
Mijn hele leven is een grote flop!

Ik stel voor dat we inderdaad voor een Zwadderaar als rol gaan!
Misschien moeten we voor Draco gaan? Dit lijkt me de belangrijkste wel voor de Zwadderaars

Me @ Convans nu


Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HP] Nacht 2
« Reactie #29 Gepost op: 5-07-2021, 22:26:02 »
Er werd al gezegd dat iedereen op dezelfde rol een slecht idee was, maar waarom eigenlijk?
Waarom zou een zwadderaar zich daaraan houden? Die kiest nou dan toch een ander uit waardoor er misschien juist precies twee Zwadderaars op dezelfde persoon stemmen en ze elkaar leren kennen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [HP] Nacht 2
« Reactie #30 Gepost op: 5-07-2021, 22:31:31 »
Me @ Convans nu



Ik heb eens jouw ideeën gelezen van de vorige nacht.
Maar ik ben dus niet helemaal akkoord.

Ik begrijp nu wel waarom we niet allemaal op dezelfde persoon moeten stemmen, denk ik. Maar ik vind random stemmen niet per se een betere optie. Zeker omdat bepaalde personages zowiezo al wat meer stemmen gaan krijgen. Tenzij je iedereen echt aanraadt om gewoon een personage aan te duiden via random.org.

Maar we zijn nacht 2 en er is imo wel een kans dat de wolven al verenigd zijn of toch enkele wolven. Dus vanaf nu zou ik vooral beginnen kijken, hoe wij zo weinig mogelijk informatie kunnen weggeven aan de wolven. Zelfs met random stemmen, kunnen we de wolven veel informatie geven.

Echt wat een ingewikkeld spel  ::rofl::

« Laatst bewerkt op: 5-07-2021, 22:34:12 door Convans »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [HP] Nacht 2
« Reactie #31 Gepost op: 5-07-2021, 22:36:53 »
Waarom zou een zwadderaar zich daaraan houden? Die kiest nou dan toch een ander uit waardoor er misschien juist precies twee Zwadderaars op dezelfde persoon stemmen en ze elkaar leren kennen.

Wat ik van Sanmol zijn reacties uit vorige nacht opmaak is dan dat het risico is dat er 18 mensen op persoon X stemmen en dat als een wolf dan te horen krijgt dat er geen wolven tussen deze personen zitten, hij die personen kan afschrijven.

Of krijgen de wolven enkel te horen wie er op gestemd heeft als er daadwerkelijk ook een andere wolf tussen de andere stemmers zit? Want dan maakt het het plan al wat minder riskant toch? Want heeft een wolf zoveel informatie als ie hoort: er zit geen wolf tussen de stemmers of er zit 1 wolf tussen de 18 stemmers en die 18 stemmers zijn .... ?

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HP] Nacht 2
« Reactie #32 Gepost op: 5-07-2021, 22:42:31 »
Of krijgen de wolven enkel te horen wie er op gestemd heeft als er daadwerkelijk ook een andere wolf tussen de andere stemmers zit?

Als er geen wolf tussen zit, krijgt de betreffende wolf ook geen info.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [HP] Nacht 2
« Reactie #33 Gepost op: 5-07-2021, 22:43:55 »
Waarom zou een zwadderaar zich daaraan houden? Die kiest nou dan toch een ander uit waardoor er misschien juist precies twee Zwadderaars op dezelfde persoon stemmen en ze elkaar leren kennen.
Nja, die kans is ook wel klein he. Ik heb liever dat we allemaal op dezelfde rol gaan dan dat we allemaal gaan spreiden en er toevallig 2 wolven samenzitten bij een rol waar er pakweg 4 mensen zijn. Als we een rol afspreken waar alleszins alle burgers op gaan, dan moeten de wolven gokken tussen alle andere rollen. Dit is niet het geval als er meerdere opties op tafel liggen.
« Laatst bewerkt op: 5-07-2021, 22:49:11 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [HP] Nacht 2
« Reactie #34 Gepost op: 5-07-2021, 22:46:52 »
Maar stel dat de wolven al wat verenigd zijn? Dan kunnen zij nu gaan afspreken om een rol bekend te gaan maken?
True, maar ik denk niet dat de wolven al verenigd zijn eigenlijk

Dit kan maar de kans is nog niet heel groot natuurlijk :)

Edit: of iedereen stemt gewoon hetzelfde, dan zitten we ook safe toch?

Volgens mij wel maar:

En iedereen op hetzelfde gaat niet zoveel zin hebben denk ik, ik denk niet dat genoeg mensen gaan luisteren
Waarom zou een zwadderaar zich daaraan houden? Die kiest nou dan toch een ander uit waardoor er misschien juist precies twee Zwadderaars op dezelfde persoon stemmen en ze elkaar leren kennen.

Niet iedereen gaat zich daaraan houden en dan ga je wsl net de wolven informatie geven.

2024: wie is de Mol?

Offline Monkatoky

  • Forumlid
Re: [HP] Nacht 2
« Reactie #35 Gepost op: 5-07-2021, 22:48:43 »
Nja, die kans is ook wel klein he. Ik heb liever dat we allemaal op dezelfde rol gaan dan dat we allemaal gaan spreiden en er toevallig 2 wolven samenzitten bij een rol waar er pakweg 4 mensen zijn. Dan moeten de wolven gokken tussen alle andere rollen.

Mee eens ! dan neig ik zelf het meeste naar Draco, verwacht namelijk dat hij het krachtigst is

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [HP] Nacht 2
« Reactie #36 Gepost op: 5-07-2021, 23:16:30 »
Wat een geluk en wat een pech! ::hyper::

Is het voor vannacht nou wel of geen wijsheid iets af te spreken qua rol bekijken?
Nieky grab a life vest!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HP] Nacht 2
« Reactie #37 Gepost op: 5-07-2021, 23:22:17 »
Ik vind het best ingewikkeld. Ik begreep gisteren niet waarom mensen het een dom plan vonden om met z'n allen op dezelfde rol te stemmen. Ik begrijp nu dat ze dat vinden omdat er een kans is dat wolven afwijken en zo elkaar vinden.
Ik vind dat geen sterk argument. Stel 4 mensen besluiten om niet mee te gaan. Dan hebben ze 23 andere rollen om te kiezen. De kans dat ze per ongeluk dezelfde kiezen is niet zo groot.

Aan de andere kant, stel dat ik hier zeg voor welke rol ik ga, en een wolf wil testen of ik ook een wolf ben, dan gaat die persoon op dezelfde rol stemmen als ik, en nog mogelijk enkele anderen. Krijgt de wolf de info dat geen van de anderen een wolf is, dan weet deze wolf dat we allemaal goeie targets zijn. En dat wil ik niet.

Maar als ik niet vertel voor welke rol ik ga, is de kans dat de rol die ik gekozen heb onthuld wordt niet zo groot. Ik ben er dus bij gebaat dat zoveel mogelijk mensen voor dezelfde rol gaan als ik. Dat maakt het voor twee wolf lastiger om elkaar te vinden, als ze ook allebei mee zouden gaan in mijn keuze.

Al met al geeft dat laatste argument voor mij de doorslag. En het lijkt mij handig om eerst de laatste neutrale rol te weten. Ik hoop dat veel van jullie met mij meegaan op Cho. Hoe meer dezelfde rol kiezen, hoe lastiger voor de wolven om elkaar te vinden.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [HP] Nacht 2
« Reactie #38 Gepost op: 5-07-2021, 23:54:38 »
Ik vind het best ingewikkeld. Ik begreep gisteren niet waarom mensen het een dom plan vonden om met z'n allen op dezelfde rol te stemmen. Ik begrijp nu dat ze dat vinden omdat er een kans is dat wolven afwijken en zo elkaar vinden.
Ik vind dat geen sterk argument. Stel 4 mensen besluiten om niet mee te gaan. Dan hebben ze 23 andere rollen om te kiezen. De kans dat ze per ongeluk dezelfde kiezen is niet zo groot.

Hmm, de kans dat ze dan hetzelfde kiezen, is idd niet groot.

Citaat van: Swifty
Aan de andere kant, stel dat ik hier zeg voor welke rol ik ga, en een wolf wil testen of ik ook een wolf ben, dan gaat die persoon op dezelfde rol stemmen als ik, en nog mogelijk enkele anderen. Krijgt de wolf de info dat geen van de anderen een wolf is, dan weet deze wolf dat we allemaal goeie targets zijn. En dat wil ik niet.

Volgens mij krijgt een wolf pas info als er nog minstens een andere wolf in dezelfde groep zit?

Citaat van: Swifty
Maar als ik niet vertel voor welke rol ik ga, is de kans dat de rol die ik gekozen heb onthuld wordt niet zo groot. Ik ben er dus bij gebaat dat zoveel mogelijk mensen voor dezelfde rol gaan als ik. Dat maakt het voor twee wolf lastiger om elkaar te vinden, als ze ook allebei mee zouden gaan in mijn keuze.

Al met al geeft dat laatste argument voor mij de doorslag. En het lijkt mij handig om eerst de laatste neutrale rol te weten. Ik hoop dat veel van jullie met mij meegaan op Cho. Hoe meer dezelfde rol kiezen, hoe lastiger voor de wolven om elkaar te vinden.

Ik snap dit punt maar natuurlijk geef je zo ook info aan de wolven voor wie ze net wel of misschien net niet moeten gaan wat je hierboven ook al aanhaalt.

Als we voor dit plan kiezen, moeten we natuurlijk nog overeenkomen voor wie we gaan.
2024: wie is de Mol?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [HP] Nacht 2
« Reactie #39 Gepost op: 6-07-2021, 01:12:52 »
Ik kan er niks aan doen dat ik zo slim ben.