Auteur Topic: [HP] Dag 8  (gelezen 2339 keer)

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [HP] Dag 8
« Reactie #20 Gepost op: 17-07-2021, 15:16:37 »
Welke rol zou dan de stoorzender moeten zijn jongens. We weten toch van alle zwadderaars al wat hun kracht was...

Overigens, geen rollen claimen vind ik logisch, maar waarom mogen we niet vertellen wat we kunnen? Dat haalt toch alle mogelijkheden om enigszins te redeneren uit het spel? ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 17-07-2021, 15:19:42 door hillo »
Nieky grab a life vest!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [HP] Dag 8
« Reactie #21 Gepost op: 17-07-2021, 15:22:19 »
Een verstoring hoeft niet perse van de slechte kant te komen ::vergroot::. Een goede rol kan ook een verstoring moeten uitvoeren om zijn winconditie te behalen. Daarom focus ik juist ook bij bijvoorbeeld Giorgio erop wat precies zijn winconditie is. Want die kregen we niet bij de rolbeschrijving.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HP] Dag 8
« Reactie #22 Gepost op: 17-07-2021, 15:24:16 »
Kleine ingeving:

Tim zegt dat de eerste stem op hem van een zwadderaar niet telt. Kaaasje stemt op Tim om te bewijzen dat ze goed is. Deze stem telde niet en vervolgens is Kaaasje geëlimineerd, dus dit pleit inderdaad voor Tims claim. Maar: wie weet is Tim in werkelijkheid een zwadderaar op wie de eerste stem van een medezwadderaar niet telt? Rare actie van Kaaasje anders om op hem te stemmen om te bewijzen dat ze goed is, want ik was ook bereid om op Tim te stemmen maar vervolgens deed Kaaasje dus een zelfmoordactie. Manier om Tim mee vrij te pleiten? ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 17-07-2021, 15:26:18 door Miek1999 »
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [HP] Dag 8
« Reactie #23 Gepost op: 17-07-2021, 15:35:30 »
Een verstoring hoeft niet perse van de slechte kant te komen ::vergroot::. Een goede rol kan ook een verstoring moeten uitvoeren om zijn winconditie te behalen. Daarom focus ik juist ook bij bijvoorbeeld Giorgio erop wat precies zijn winconditie is. Want die kregen we niet bij de rolbeschrijving.

Giorgio weten we de rol van. Ik neem aan dat hij gewoon met de goeden wint, anders hadden we dat wel gehoord?

Vind de ingeving van Miek nog wel plausibel. Maar ik ga eerst voor Monkatoky want die is nog geenszins bevestigd, dus onzin om daar opeens vanaf te wijken.
Nieky grab a life vest!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [HP] Dag 8
« Reactie #24 Gepost op: 17-07-2021, 15:36:41 »
Zei Sanmol trouwens niet dat Tim Patty niet kon zijn?
Nieky grab a life vest!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [HP] Dag 8
« Reactie #25 Gepost op: 17-07-2021, 15:45:53 »
Kleine ingeving:

Tim zegt dat de eerste stem op hem van een zwadderaar niet telt. Kaaasje stemt op Tim om te bewijzen dat ze goed is. Deze stem telde niet en vervolgens is Kaaasje geëlimineerd, dus dit pleit inderdaad voor Tims claim. Maar: wie weet is Tim in werkelijkheid een zwadderaar op wie de eerste stem van een medezwadderaar niet telt? Rare actie van Kaaasje anders om op hem te stemmen om te bewijzen dat ze goed is, want ik was ook bereid om op Tim te stemmen maar vervolgens deed Kaaasje dus een zelfmoordactie. Manier om Tim mee vrij te pleiten? ::vergroot::

Ik snap je redenatie en het zou een zeer plausibele redenatie zijn als ik niet de rolbeschrijving van mij weet. Ik mag helaas geen rolclaim en/of rolbeschrijving meer geven anders had ik graag uitgelegd hoe mij rol en ‘krachten’ precies werken! Of wel soms?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [HP] Dag 8
« Reactie #26 Gepost op: 17-07-2021, 15:47:24 »
Giorgio weten we de rol van. Ik neem aan dat hij gewoon met de goeden wint, anders hadden we dat wel gehoord?
Waarom zou hij dan neutraal zijn? Elke neutrale rol heeft een eigen winconditie die anders is dan goed of slecht, dat is waarom ze neutraal zijn ::vergroot::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [HP] Dag 8
« Reactie #27 Gepost op: 17-07-2021, 15:59:30 »
Waarom zou hij dan neutraal zijn? Elke neutrale rol heeft een eigen winconditie die anders is dan goed of slecht, dat is waarom ze neutraal zijn ::vergroot::.

Waarom zou het bij Cho dan wel staan en bij Zacharias niet? Dat is toch het hele idee achter de rol opvragen? Misschien kan LM dit nog even toelichten.
Nieky grab a life vest!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [HP] Dag 8
« Reactie #28 Gepost op: 17-07-2021, 16:05:29 »
Als hij met goed wint dan is ie niet neutraal maar goed. Dus er moet sowieso nog iets missen in zijn beschrijving.

Maarja ik ga voorlopig mee in Miek haar scherpe theorie: Timvdons
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HP] Dag 8
« Reactie #29 Gepost op: 17-07-2021, 16:51:37 »
Timvdons

@Vermoljoen aangezien zowel monkatoky als ik je vragen om verduidelijking rondom je claim dat ik slecht ben en er dus duidelijk ergens iets misgaat aangezien jij confirmed goed bent zou het fijn zijn als je iets meer bijdraagt dan meteen weer zonder motivatie op mij stemmen  ::joehoe::
« Laatst bewerkt op: 17-07-2021, 17:08:22 door Miek1999 »
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [HP] Dag 8
« Reactie #30 Gepost op: 17-07-2021, 19:05:25 »
Maar kunnen we er dus 100% vanuit gaan dat, dat klopt want zowel vermoljoen als miek zijn bevestigd. Maar toch claimd vermoljoen dat miek slecht is. Kan iemand mij uitleggen waarom ?
Niet voor 100% dus. Ik ben samen met Dennis (heb ik eerst nog verzwegen) op de hoogte van sowieso één stoorzender in het spel. Je kan er dus nooit 100% zeker vanuit gaan dat iemand effectief ook goed is, maar wij kunnen dus wel ontdekken of er gestoord is geweest of niet. Wij mogen van LM niet precies zeggen hoe het in zijn werk gaat, want anders had ik dat op dit moment wel gedaan.
Er zit dus in ieder geval een stoorzender in het spel en ik blijf het raar vinden dat nog niemand die bedenking eerder maakte aangezien het toch allemaal veel te makkelijk gaat op deze manier?

Ja ik ook want ik snap er niks van. Zowel Vermoljoen als ikzelf zijn goed, dat is bevestigd door Robbie. Daarnaast heb ik uitgelegd wat mijn rol is en wat mijn nachtacties waren. Maar Vermoljoen zegt dat er een stoorzender is waardoor een slechte rol als goed word gezien en dat hij dus op de een of andere manier heeft gezien dat ik slecht ben, maar we zijn juist allebei goed dus waarom doe je dat Vermoljoen?  ???
Ja, klopt. Er zijn slechte rollen die door een stoorzender als goed kunnen worden gezien en naar mijn interpretatie is dit bij jou gebeurd, maar...

We mogen geen rollen meer claimen maar zo lastig is dit niet. Vermoljoen en ik weten van elkaar wie we zijn en dat we goed zijn. Daarnaast weten we ook dat er een stoorzender in het spel zit.

Vermoljoen heeft misschien te vroeg de conclusie getrokken dat het bij Miek fout is gegaan, maar dat maakt hem nog niet slecht. Maar er is zeker wel gestoord met de rollen.
dit verandert de zaak wel. Ik weet niet of we van LM hier mogen overleggen, maar anders hoor ik wel graag van jou tijdens ons overleg 's nachts welke verkeerde conclusie ik heb getrokken.

Daarom zal ik mijn stem op Miek1999 voorlopig laten vallen totdat ik D*N zijn conclusie heb gehoord. Zelf denk ik net zoals hem dat de laatste wolf een vrijgesproken iemand is. Helaas kunnen wij niet altijd weten waar er gestoord is, dus ik ga mee op de best plausibele theorie die naar TimvDons wijst.

Daarnaast heb ik ook echt geen goed gevoel bij het burgemeesterschap van Giorgio. Wij hebben nu al meerdere keren gevraagd naar zijn winconditie en hij blijft ons negeren. Zou je alsjeblieft deze informatie kunnen geven? Anders ben ik wel voor een nieuwe stemming hoor  ::jaja::

Timvdons

@Vermoljoen aangezien zowel monkatoky als ik je vragen om verduidelijking rondom je claim dat ik slecht ben en er dus duidelijk ergens iets misgaat aangezien jij confirmed goed bent zou het fijn zijn als je iets meer bijdraagt dan meteen weer zonder motivatie op mij stemmen  ::joehoe::
Weer zonder motivatie? Ik heb volgens mij een zeer duidelijke motivatie gegeven tijdens de vorige dag.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [HP] Dag 8
« Reactie #31 Gepost op: 17-07-2021, 19:28:40 »
Sorry maar als de stoorzender goed is, wat is daar ‘t nut van? Die is er toch niet bij gebaat rollen anders te doen overkomen? En waarom zou de stoorzender nu dan niks zeggen? Zo van: ‘goed idee D*N en Vermoljoen’?

Daarom slaat ‘t m.i. dus ook echt nergens op dat we niks meer over onze krachten mogen zeggen, of onze info mogen delen. Dan baseren we nergens dus nog iets op want iedereen kan nu claimen dat iemand slecht is zonder enige motivatie te mogen geven. Dat betekent eigenlijk dat de wolven even geholpen moeten worden omdat wij ‘t te goed deden in het begin? Zou graag iets van LM horen en tot die tijd stem ik Vermoljoen. Dat maakt dan tenminste wat duidelijk.

Ps: D*N is 100% zeker slecht ::pinokkio::
« Laatst bewerkt op: 17-07-2021, 19:32:12 door hillo »
Nieky grab a life vest!

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: [HP] Dag 8
« Reactie #32 Gepost op: 17-07-2021, 19:31:51 »
Ik wijzig ook naar Vermoljoen, omdat alleen hij, Hans en Monkatoky volgens mijn inzichten Patty Park kunnen zijn
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [HP] Dag 8
« Reactie #33 Gepost op: 17-07-2021, 19:34:03 »
Mensen is dit niet een opgezet plan van een koppeltje (D*N +
Miek? ) of denk ik nu te ver door.

De mogelijke zelfmoordactie is ook te wijten aan het gegeven dat Kaaasje wellicht dacht dat ik blufte of omdat ze onder druk werd gezet???

Om mij zelf te beschermen stem ik voor nu op vermoljoen.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [HP] Dag 8
« Reactie #34 Gepost op: 17-07-2021, 19:34:25 »
Dit is echt heel erg verdacht hillo. Je probeert te doen alsof wij alles liegen en niet logisch redeneren maar wat jij nu doet is ook absoluut niet logisch ??? Vermoljoen is door meerdere mensen vrijgepleit dus die kan het echt niet zijn. We hebben allang gehint naar onze rollen, its not rocket science babe.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [HP] Dag 8
« Reactie #35 Gepost op: 17-07-2021, 19:36:16 »

Ps: D*N is 100% zeker slecht ::pinokkio::
Je weet dat dit onmogelijk is dus why???
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: [HP] Dag 8
« Reactie #36 Gepost op: 17-07-2021, 19:36:54 »
Maar jullie stemmen op Tim en hij kan het ook niet zijn
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HP] Dag 8
« Reactie #37 Gepost op: 17-07-2021, 19:37:16 »
Daarom slaat ‘t m.i. dus ook echt nergens op dat we niks meer over onze krachten mogen zeggen, of onze info mogen delen. Dan baseren we nergens dus nog iets op want iedereen kan nu claimen dat iemand slecht is zonder enige motivatie te mogen geven. Dat betekent eigenlijk dat de wolven even geholpen moeten worden omdat wij ‘t te goed deden in het begin? Zou graag iets van LM horen en tot die tijd stem ik Vermoljoen.

Even een opheldering op de regels m.b.t. wat je wel en niet mag vertellen:

- Rol claimen mag niet.
- Verkregen spelinformatie uit de nacht mag je wel delen.
- Rolbeschrijvingen kunnen jullie ‘s nachts via de poll ontdekken.

Daarnaast kan je, zoals elk potje, kijken naar stemgedrag. Genoeg manieren dus om elkaar te ontmaskeren.

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [HP] Dag 8
« Reactie #38 Gepost op: 17-07-2021, 19:39:25 »
Even een opheldering op de regels m.b.t. wat je wel en niet mag vertellen:

- Rol claimen mag niet.
- Verkregen spelinformatie uit de nacht mag je wel delen.
- Rolbeschrijvingen kunnen jullie ‘s nachts via de poll ontdekken.

Daarnaast kan je, zoals elk potje, kijken naar stemgedrag. Genoeg manieren dus om elkaar te ontmaskeren.

Dus een stoorzender mag zeggen: ik heb persoon X verstoord in nacht 4?
Nieky grab a life vest!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [HP] Dag 8
« Reactie #39 Gepost op: 17-07-2021, 19:39:30 »
Maar jullie stemmen op Tim en hij kan het ook niet zijn
Tim kan verstoort zijn toch? Ik zou niet weten welke rol hij zou hebben. Als je een beter alternatief hebt dan stem ik daar op. Maar nu op een dubbel confirmed goodie stemmen is letterlijk het domste wat iedereen kan doen
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human