Auteur Topic: [TAB] Dag 2 - Weer een slachtoffer!?  (gelezen 932 keer)

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [TAB] Dag 2 - Weer een slachtoffer!?
« Reactie #20 Gepost op: 24-08-2022, 23:58:04 »
thanks <3 ja nee eens. niet dat ik een betere strategie heb of een idee heb wat we moeten doen. maar grote kans is dat we iemand verliezen met een burger rol en dan vannacht nog een goeie komen we ook geen steek mee verder.
chipsverslaafde <3

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [TAB] Dag 2 - Weer een slachtoffer!?
« Reactie #21 Gepost op: 25-08-2022, 00:13:09 »
Ik vind zo’n dag 1 altijd moeilijk.

Waarom hebben ze Frenkie gedood? Dat is het enige waar ik mss een aanknopingspunt kan vinden.

Offline belg

  • Forumlid
Re: [TAB] Dag 2 - Weer een slachtoffer!?
« Reactie #22 Gepost op: 25-08-2022, 08:33:16 »
Het is inderdaad moeilijk om al een patroon te herkennen en daar conclusies uit te trekken.
De reden voor het eerste slachtoffer is waarschijnlijk dat ze Frank inschatten als een sterke speler die niet snel verdacht wordt. Maar dat levert ook geen informatie over de wolven op.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TAB] Dag 2 - Weer een slachtoffer!?
« Reactie #23 Gepost op: 25-08-2022, 09:07:38 »
Zijn er mensen die een vete hebben met Frenkie? Van een online spel hier of elders? Hij was Zap winnaar, misschien zit er een verbitterde ex-Zapper tussen de wolven?  ::rofl::

Offline NielsE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TAB] Dag 2 - Weer een slachtoffer!?
« Reactie #24 Gepost op: 25-08-2022, 09:08:31 »
Ben het eens met wat er gezegd wordt over het stemmen op een inactieve speler. Vaak zie je bij weerwolven als mensen een gewone burger zijn of iets dat ze minder gemotiveerd zijn om iets van het spel te maken. Stem op hen levert wel op dat we als actieven er zelf in blijven, maar het geeft geen informatie.

Andere kant, stemmen op een actieve is een wilde gok en kunnen we per ongeluk een goede rol uit het spel werken.. lijkt me een groter verlies dan een inactieve burger.

Offline NielsE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TAB] Dag 2 - Weer een slachtoffer!?
« Reactie #25 Gepost op: 25-08-2022, 09:09:32 »
Zijn er mensen die een vete hebben met Frenkie? Van een online spel hier of elders? Hij was Zap winnaar, misschien zit er een verbitterde ex-Zapper tussen de wolven?  ::rofl::

Ja dat ben ik!
Z4p en WIDMO met Frenkie gespeeld, ook op Discord diverse spellen. Aantal hier kennen de link tussen Frenkie en mij.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TAB] Dag 2 - Weer een slachtoffer!?
« Reactie #26 Gepost op: 25-08-2022, 09:52:18 »
Ja dat ben ik!
Z4p en WIDMO met Frenkie gespeeld, ook op Discord diverse spellen. Aantal hier kennen de link tussen Frenkie en mij.
Ja ik wou je niet specifiek bij naam noemen.  ::hypocriet::

Maar oké, als je het zelf aangeeft: we hebben hem! Allen naar NielsE!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [TAB] Dag 2 - Weer een slachtoffer!?
« Reactie #27 Gepost op: 25-08-2022, 09:52:43 »
Oh kennen jullie elkaar? Ik had geen idee!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [TAB] Dag 2 - Weer een slachtoffer!?
« Reactie #28 Gepost op: 25-08-2022, 10:02:31 »
Ah we hebben wolf Niels!

 ::joehoe::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [TAB] Dag 2 - Weer een slachtoffer!?
« Reactie #29 Gepost op: 25-08-2022, 10:15:38 »
Hoezo is de titel van dit topic eigenlijk "weer een slachtoffer" terwijl dit de eerste persoon is die dood gaat? ??? ::rofl::

Ja ik heb zo weinig input dat ik op elk detail ga letten!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TAB] Dag 2 - Weer een slachtoffer!?
« Reactie #30 Gepost op: 25-08-2022, 10:38:43 »
Burgemeester TimvDons was het eerste slachtoffer ;)

Hij brengt wel allerlei boodschappen naar ons vanuit zijn dood  ;D

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [TAB] Dag 2 - Weer een slachtoffer!?
« Reactie #31 Gepost op: 25-08-2022, 10:41:17 »
Hoezo is de titel van dit topic eigenlijk "weer een slachtoffer" terwijl dit de eerste persoon is die dood gaat? ??? ::rofl::

Ja ik heb zo weinig input dat ik op elk detail ga letten!

Echt... ::rofl::

Maar ja BloodWolf14 heeft nog niet van zich laten horen en verder zijn er nog geen aanknopingspunten.

Hier is ook vaak juist op een speler gestemd, omdat diegene een band heeft met anderen. Niels, D*N, ik en PieterBasje hebben spellen gespeeld met Frank waardoor het snel naar ons zou kunnen wijzen. Echter kan dat ook juist andersom zijn. Convans organiseert momenteel een WvW-editie op Discord met Frank. Dus ongeveer de helft van de spelers heeft wel iets met Frank.

Nou hier kunnen we dus helemaal niks mee eigenlijk nu ik mezelf teruglees.  ::ohno:: ::rofl:: ::rofl::

Offline NielsE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TAB] Dag 2 - Weer een slachtoffer!?
« Reactie #32 Gepost op: 25-08-2022, 11:15:14 »
Ja ik wou je niet specifiek bij naam noemen.  ::hypocriet::

Maar oké, als je het zelf aangeeft: we hebben hem! Allen naar NielsE!


Wie was toen ook alweer host?
Wel heel opvallend om zo direct de aandacht op een onschuldig persoon als ikzelf te leggen  :)

Zoals Mitch aangeeft, de helft hier heeft connectie met Frank dus daar gaan we weinig info uit halen. Ik stem liever een inactief persoon eruit met vermoedelijk geen rol, dan per ongeluk een actieveling die wél van nut kan zijn in het spel.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [TAB] Dag 2 - Weer een slachtoffer!?
« Reactie #33 Gepost op: 25-08-2022, 11:24:03 »
Wie vinden jullie dan inactief?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [TAB] Dag 2 - Weer een slachtoffer!?
« Reactie #34 Gepost op: 25-08-2022, 11:30:30 »
Wie vinden jullie dan inactief?

Afgaande op toegevoegde waarde en activiteit de afgelopen dagen. Ook al is daar nu heel weinig uit te halen en kan dit gedurende de dag heel snel veranderen:
- BloodWolf14, vandaag nog niks gezegd
- Giorgio, baalde dat Frenkie eruit lag en gaf verder aan dat er geen aanknopingspunten waren
- PieterBasje, heeft wel veel gerefreshed maar voegt niet heel veel toe. Behalve dat hij de vraag stelde of er geen speciale wolven waren.

Maar dat is gewoon lastig, want Robbie, Kaaasje, Miek1999, Chipie, Convans, Belg, D*N hebben ook weinig berichten maar die vroegen wel naar iets of dachten net iets meer mee.

NielsE en Sanmol vind ik dan net weer wat meer meedenken bijvoorbeeld en zou ik als actiever willen bestempelen.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TAB] Dag 2 - Weer een slachtoffer!?
« Reactie #35 Gepost op: 25-08-2022, 11:58:34 »
Wie was toen ook alweer host?
Wel heel opvallend om zo direct de aandacht op een onschuldig persoon als ikzelf te leggen  :)

Zoals Mitch aangeeft, de helft hier heeft connectie met Frank dus daar gaan we weinig info uit halen. Ik stem liever een inactief persoon eruit met vermoedelijk geen rol, dan per ongeluk een actieveling die wél van nut kan zijn in het spel.

Het was ook niet serieus bedoeld. Maar je moet iets op gang trekken en reacties uitlokken als je niks weet. :)

En inactiviteit is moeilijk. We zijn iets meer dan een halve dag verder. En iemand kan wel hoi en smilies posten bvb, dan ben je wel "actief" maar of je veel bijdraagt? Terwijl anderen die wel aanwezig zijn, misschien niets posten omdat ze neits te melden hebben of niks gemerkt hebben.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TAB] Dag 2 - Weer een slachtoffer!?
« Reactie #36 Gepost op: 25-08-2022, 12:10:13 »
Maar een link met iemand is niet per se reden om hem eruit te willen hebben. Een vete met iemand hebben al net iets meer. ::hypocriet::

Maar goed, dat wil niet zeggen dat ik dan op jou stem Niels. Zo goed is die reden nou ook weer niet...

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TAB] Dag 2 - Weer een slachtoffer!?
« Reactie #37 Gepost op: 25-08-2022, 12:26:54 »
Vete's uit andere spellen of persoonlijke connecties zeggen toch ook niks over hoe mensen dan in weerwolven gaan stemmen?
Als in, als ik iemand hier persoonlijk ken/veel spellen mee heb gespeeld en ik denk dat diegene een wolf is ga ik ook gewoon op diegene stemmen.

Ik heb verder ook geen aanknopingspunten hoor, daar niet van. Maar het gaat misschien een beetje ver om helemaal te gaan over-analyseren wie wanneer spellen heeft gespeeld met Frank en wat dat dan kan betekenen.
I will follow my inner gold

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [TAB] Dag 2 - Weer een slachtoffer!?
« Reactie #38 Gepost op: 25-08-2022, 12:27:10 »
En inactiviteit is moeilijk. We zijn iets meer dan een halve dag verder. En iemand kan wel hoi en smilies posten bvb, dan ben je wel "actief" maar of je veel bijdraagt? Terwijl anderen die wel aanwezig zijn, misschien niets posten omdat ze niets te melden hebben of niks gemerkt hebben.

Ja, dat is waarom ik het vroeg, want voor mij is inactief (of passief spelen is eerder het woord) als iemand echt helemaal niks nuttigs bijdraagt. Aan de ene kant sommige mensen zijn gewoon meer introvert en zullen minder snel een dominante rol aannemen in gesprekken, maar aan de andere kant dat kan ook als tactiek gebruikt worden als wolf om niet op te vallen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [TAB] Dag 2 - Weer een slachtoffer!?
« Reactie #39 Gepost op: 25-08-2022, 12:57:22 »
Ik ben akkoord om op Bloodwolf te stemmen als hij stil blijft tot vanavond.

Ik wacht dus nog even af.