Auteur Topic: [TAB] Dag 4 - Wraak!  (gelezen 753 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #20 Gepost op: 29-08-2022, 15:20:18 »
Ja, misschien ben ik er gewoon te zwart/wit in hoor. Ik wil er gewoon mee zeggen dat de mogelijke zienerhint voor jou zwaarder telt dan stemgedrag, voor mij is dat precies andersom.
Voor mij zijn de personen die D*N er uit hebben gestemd op dit moment het meest te vertrouwen.
Die mogelijke zienerhint is inderdaad super zwak, maar het ding is dat ik voor de rest helemaal niks heb. Dus de 0.5% betrouwbaarheid die ik dan uit zo'n zienerhint heb weegt dan voor mij persoonlijk toch net iets meer door dan de 0% betrouwbaarheid die ik bij anderen kan verzinnen.

Stemgedrag van D*N zegt inderdaad zeker ook iets. Hij stemde MitchK voor burgemeester. En Giorgio en PB om te elimineren.

Offline NielsE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #21 Gepost op: 29-08-2022, 16:00:46 »
Jeetje, ik vind het lastig zeg. Merk dat er vooral heen en weer wordt beschuldigd op het moment dat iemand een naam noemt. Kan me in beide verhalen dan wel enigszins vinden maar ja.. wat te kiezen..

Vorige stemming heb ik, op basis van stemgedrag, gestemd op Miek. Neig daar vandaag ook wel weer naar denk ik. Hoop dat we hoe dan ook vanavond uit de stemming en iemands rol wat meer info kunnen halen want het blijft, zoals door anderen ook al benoemd, vooral gissen op basis van berichten.

Voor nu vul ik alvast Miek1999 in voor het geval ik vanavond het vergeet. Blijf wel meelezen of er andere theorieën komen nog.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #22 Gepost op: 29-08-2022, 16:20:17 »
Kunnen D*N en PB beiden wolven zijn? Ja, ik denk het wel.

Dat werpt ook meteen een ander licht op de stemming van gisteren. Aangezien de wolven dan waarschijnlijk zowiezo iemand moesten opofferen, maakte het voor hen minder uit wie nu gelyncht zou worden. Dan is de actie van Robbie iets minder verdacht.

Lastig. Door nu op PB te stemmen, kunnen we wel veel informatie halen, maar is het het waard?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #23 Gepost op: 29-08-2022, 16:21:48 »
Ik heb de vorige keer op Miek1999 gestemd, maar ik vind op dit moment Robbie veel meer verdachter door de al vele gegeven argumenten op basis van stemgedrag met o.a. het willen redden van D*N. Ik stem op Robbieazerty.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #24 Gepost op: 29-08-2022, 16:40:23 »
Ok het gaat de verkeerde kant op. Ik wou het nu nog niet bekend maken en zeker vandaag niet, want ik heb de vorige nacht mezelf gekozen dus kan de volgende nacht niet weer mezelf kiezen, maar ik ben de genezer.

Ik heb in de nacht toen niemand stierf Giorgio beschermd. Expres iemand gekozen die niet echt verdacht of veel aanwezig was, want wolven willen verdachte spelers er natuurlijk in houden.
Ik weet niet of ik toen Giorgio beschermd heb of dat de heks hun drankje op iemand gebruikt heeft. Maar als het door mij kwam, dan is Giorgio dus vrijgesproken.

Ik heb me opzettelijk ietwat verdacht opgesteld, zodat de wolven me niet zouden lunchen en ik nog lekker mensen kon proberen te beschermen. Maar twee dingen zijn echt per ongeluk gegaan namelijk het switchen op kaasje (waarna iedereen volgde) en het stemmen op PB om een gelijkspel te forceren en Mitch te laten kiezen. Toen bleek D*N wolf te zijn en leek het inderdaad of ik hem nog wanhopig wilde redden.

Dus ik begrijp dat de verdenking groot werd.

Anyway, verander dus aub je stem en heks, als je je drankje nog niet gebruikt heb, gebruik het dan aub op mij als ik vannacht gekozen word. Als de rest daarmee akkoord is? Volgens mij is genezer nog de enige andere “belangrijkere” rol voor de burgers die er in zit. Je hoeft daarvoor jezelf nu echter nog niet per se bekend te maken denk ik omdat ik vermoed dat je de volgende dag wel haalt (want of ze gaan op mij en je rest me, of je redt me niet; of worst case gaan ze op jou en red je jezelf. Enkel als je je drankje niet meer hebt is er een kleine kans dat je dood gaat)

Offline BloodWolf14

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "I can smell your fear from miles away..."
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #25 Gepost op: 29-08-2022, 17:15:02 »
Mocht er geen tegenclaim komen wil ik nog wel switchen naar Miek vandaag, maar dat zien we dan even.

Als Robbie hier liegt moet de daadwerkelijke Genezer zich bekend maken.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #26 Gepost op: 29-08-2022, 17:19:59 »
In dat geval wissel ik naar PieterBasje. Al twijfel ik ook erg over MitchK.

Ik verwacht dat er nu stemmen mijn kant op komen vanwege mijn opmerking over de stem van D*N op Giorgio. Ik ben een burger, dus als ik eruit lig is dat minder erg dan bijv. de heks, maar het zou beter zijn als we weer een wolf wegstemmen natuurlijk. Maar doe ermee wat je wilt, ik heb helaas waarschijnlijk geen tijd meer om vanalles terug te lezen en mezelf beter te onderbouwen. Als ik eruit lig hebben jullie hopelijk weer genoeg info om mee verder te speuren :)

Robbie, ik vraag me wel af waarom je jezelf hebt gekozen vorige nacht? Want als ik het me goed herinner twijfelden veel mensen toen ook over je en ik heb toen zelfs op je gestemd. Dus dan was de kans toch niet zo groot dat de wolven jou zouden lunchen?  :)

Iemand die vanavond nog kan kijken naar eventuele redenen waarom belg geluncht zou kunnen zijn vorige nacht? Ik moet zo gaan treinen, dus dat lukt mij helaas niet.
« Laatst bewerkt op: 29-08-2022, 17:25:15 door Miek1999 »
I will follow my inner gold

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #27 Gepost op: 29-08-2022, 17:27:15 »
Ik zie ook weer wat stemmen op mij. Maar ik heb een ding om mezelf te beschermen.

Waarom zou ik de aanval op D*N inzetten? Ik was daadwerkelijk de eerste die stemde op D*N en daarna de rest meekreeg. Aangezien Ik al flink in de spotlight stond en D*N niet en de wolven zouden iemand onder de bus gooien, dan zouden ze dit toch andersom doen? Met een wolf die vol op mij gaat. Pleit je die wolf even vrij, en heb je meer kans op uiteindelijke overwinning. Maar om dan ineens iemand die al verdacht was een wolf die compleet under the radar was onder de bus te laten gooien, zou toch dom zijn als wolf?

En voor Robbie: Gezien nacht 2 denk ik dat het drankje al is gebruikt aangezien er dan geen andere manier is om levend te blijven behalve de wolven die het vergeten.

Oeps het kan ook Giorgio zijn die vermoord is ik was even niet helder  ::rofl::


1. MitchK ---> X
2. NielsE ---> Miek1999
3. Convans ---> X
6. Sanmol ---> Miek1999
7. Miek1999 ---> PieterBasje
8. Mrchipie ---> X
9. PieterBasje ---> Miek1999
11. Robbie ---> Miek1999
13. giorgio ---> X
14. BloodWolf14 ---> Robbie


Iedereen is er vandaag al geweest!

Miek1999: 4
Robbie: 1
PieterBasje: 1

Niet gestemd: Mitch, Convans, Mrchipie, Giorgio


Laten we niet vergeten dat hier ook info uit te halen valt. Iedereen die op Robbie zat, zat dus op een onschuldige en kan dus goed wolf zijn. Dit is dus het geval voor Sanmol, Miek1999 en Bloodwolf14. Vanwege de bepalende switch naar Kaaasje, en dat ze ook niet mee is gegaan op D*N, zet ik mijn stem nu op Miek1999. Hoeft niet te kloppen, maar er is wel aanzienlijk bewijs naar haar als wolf en lijkt me op dit moment het meest logisch.
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #28 Gepost op: 29-08-2022, 17:28:00 »
Goede informatie Robbie! Voor nu moet ik je geloven en switch ik weer naar Miek1999. Het is wel een beetje vervelend, want als Robbie wel een wolf is dan moet de genezer zich nu per direct bekend maken zoals Bloodwolf hierboven al zegt.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #29 Gepost op: 29-08-2022, 17:40:59 »
Als er indd geen tegenclaim komt spreekt robbie de waarheid! Ik snap bloodwolf waarom ik verdacht kan zijn, maar omdat ik weinig zeg, lees ik wel gewoon en zag ik gewoon dat dennis 1. anders speelde 2.under the radar bleef. maar het is niet dat ik last minute effe mn stem parkeerde.

Ik twijfel nog steeds bij mitch op de manier waarop hij burgemeester perse wilde worden voor mn gevoel met die analyse die nergens op slaat en Dennis ging er makkelijk op mee, maar ja wat iedereen al zegt. het meest logische is dat Miek1999 een wolf is.
chipsverslaafde <3

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #30 Gepost op: 29-08-2022, 17:44:21 »
Mijn voorlopige stem gaat ook naar Miek1999 . Maar niets voelt nog helemaal lekker...
Eindelijk...

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #31 Gepost op: 29-08-2022, 17:46:11 »
Voor de mensen die twijfelen over mrchipie zijn verhaal waarom hij afwezig was. Ik kan bevestigen dat hij daar niet over geloven heeft. Ik volg hem op Instagram én ken mrchipie ook persoonlijk. Mrchipie sprak 100 procent de waarheid.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #32 Gepost op: 29-08-2022, 17:58:44 »
Ik geloof niet dat Miek een wolf is tbh. Dan ga ik liever op PB.


Ik stem op Pieterbasje

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #33 Gepost op: 29-08-2022, 18:17:29 »
1. MitchK ---> X
2. NielsE ---> Miek1999
3. Convans ---> PieterBasje
6. Sanmol ---> Miek1999
7. Miek1999 ---> PieterBasje
8. Mrchipie ---> Miek1999
9. PieterBasje ---> Miek1999
11. Robbie ---> Miek1999
13. giorgio ---> Mrchipie
14. BloodWolf14 ---> Robbie


Iedereen is er vandaag al geweest!

Miek1999: 5
PieterBasje: 2
Robbie: 1


Niet gestemd: Mitch
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #34 Gepost op: 29-08-2022, 18:43:23 »
@Sanmol niemand zegt dat mrchipie liegt, en over dat soort dingen ga je ook niet liegen.

Jullie zien ook dat iedereen nu heel makkelijk naar mij switcht?

Nog iets: belg zei als een van de weinigen dat hij mijn switch naar Kaaasje niet verdacht vond. Dan is het toch niet slim als ik wolf ben om hem te lunchen 's nachts ???

Zijn er mensen die eventueel mee willen op Mitch?
Edit: Mitch als alternatief voor mij/PB bedoel ik. Als iedereen het hierbij wil laten of liever op PB gaat laat ik mijn stem op PB namelijk ook staan. Maar ik vertrouw Mitch niet.
« Laatst bewerkt op: 29-08-2022, 18:48:56 door Miek1999 »
I will follow my inner gold

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #35 Gepost op: 29-08-2022, 18:54:53 »

Zijn er mensen die eventueel mee willen op Mitch?
Edit: Mitch als alternatief voor mij/PB bedoel ik. Als iedereen het hierbij wil laten of liever op PB gaat laat ik mijn stem op PB namelijk ook staan. Maar ik vertrouw Mitch niet.

Puur gevoel of waar is je wantrouwen op gebaseerd?
Eindelijk...

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #36 Gepost op: 29-08-2022, 19:02:00 »
Robbie, ik vraag me wel af waarom je jezelf hebt gekozen vorige nacht? Want als ik het me goed herinner twijfelden veel mensen toen ook over je en ik heb toen zelfs op je gestemd. Dus dan was de kans toch niet zo groot dat de wolven jou zouden lunchen?  :)
True maar ik ben altijd te bang om het risico te nemen dat ik zelf toch sterf wanneer ik de kans had mezelf te beschermen.

Dus ik wissel steeds af. Ben begonnen met mezelf, dan Giorgio en dan weer mezelf.


Qua stemmen…. Is het een idee om toch op Mitch te gaan? Als Mitch wolf is, is er grote kans dat zowel PB als D*N wolf waren en hij geen andere keuze had dan een wolf om te brengen. Het is in ieder geval een lynch waar we info uit kunnen halen.

Maar miek blijf ik ook twijfels over hebben.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #37 Gepost op: 29-08-2022, 19:03:30 »
Puur gevoel of waar is je wantrouwen op gebaseerd?

Nou, wat anderen bijvoorbeeld al zeiden:
- D*N was wolf en stemde op Mitch als burgemeester
- Mitch was de beslissende stem naar D*N, is burgemeester en leeft toch nog steeds
- Zoals ik al zei denk ik dat er nog minimaal 1 wolf tussen de D*N-stemmers zit. Waarschijnlijk is het dus niet Giorgio en ik kan me opzich ook wel vinden in het verhaal van PB. Blijven mitch en mrchipie over, en ik vind mitch dan verdachter.

I will follow my inner gold

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #38 Gepost op: 29-08-2022, 19:11:33 »
Maar dan zou hij toch nooit D*N elimineren als burgemeester? Tenzij PB dus ook wolf is…

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #39 Gepost op: 29-08-2022, 19:13:46 »
Ik verdenk PieterBasje meer dan Miek. Het geeft ook meer informatie over de stemmeb op Kaaasje bijvoorbeeld of op D*N. Daar hebben we meer aan.