Auteur Topic: [TAB] Dag 4 - Wraak!  (gelezen 754 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
[TAB] Dag 4 - Wraak!
« Gepost op: 28-08-2022, 20:12:19 »
Dag 4 - Wraak! 

Nadat er feest werd gevierd vanwege het feit dat een wolf was gelyncht, vertrokken de bewoners terug naar hun huisje voor een welverdiende nachtrust. De nachtrust werd echter midden in de nacht verstoord door een hart gegil in de nacht. De bewoners durfde er echter niet op af te gaan. De volgende ochtend gingen er toch enkele bewoners op onderzoek uit en vonden Belg dood in zijn woonkamer. De wolven hadden wraak genomen.

Belg was een
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dag 4 is begonnen. Jullie hebben tot maandag 29 augustus 22.00 uur de tijd om te stemmen.

Spelerslijst
1. MitchK
2. NielsE
3. Convans
4. Frenkie
5. D*N
6. Sanmol
7. Miek1999
8.Mrchipe
9. PieterBasje
10. Kaaasje
11. Robbie
12. belg
13. giorgio
14. BloodWolf14
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #1 Gepost op: 28-08-2022, 20:30:48 »
Top gespeeld team ::bravo::

Ondanks dat ik twijfelde vond ik deze link net iets sterker. Al staat ook PB nog op mijn lijst!

Verdacht:
- PieterBasje: Stemde op D*N maar vooral om zichzelf te redden. Is iemand die op Kaaasje stemde. Als PB, dus wolf blijkt zijn de Kaaasje stemmers verdacht. Anders niet.
- Miek1999: Eerdere redenen al genoemd eerder door onder andere Sanmol. Maar ik vind Miek wat chaotisch. Veel switchen met stemmen en ben dus benieuwd wat hier de reden voor is.

Neutraal:
- Convans: lastige speler. Kreeg ook wat stemmen tijdens de vorige stemming die niets waard bleken te zijn. Wolven die dat doen? Want 2 stemmen tegenover 4 uiteindelijk (en die stemmen waren relatief vroeg), zijn wel een risico.
- BloodWolf: Denkt goed mee, maar stuurt wel erg op het Kaaasje verhaal. Straks blijken zowel PB als Kaaasje geen wolf en dan zegt dit niks. Omdat ik Sanmol en Convans neutraal verdenk, vind ik het gek dat hij hier op stuurt en niet op de Kaaasje stemmers.
- Robbie: Kan ik gewoon noooooit lezen  ::rofl:: Ik neig naar goed maar ik durf het bij hem nooit. Imo een sterke speler die ik er, als hij burger is, graag in wil houden.
- Mrchipie: Hierbij neig ik ook iets eerder naar goed, maar is te afwezig. Hij gaf zijn redenen maar ik ben dat niet gewend van hem. Nu hij onverdacht is bij de meesten, misschien juist daarom onder de radar dit potje? Wel stemde hij D*N.

Onverdacht:
- Sanmol: Denkt goed mee. Geeft goede argumenten. Als we zouden volgen en het klopt niet dan is het gelijk verdacht. Neemt onnodige risico's.
- NielsE: Als Kaaasje inderdaad een hint wilde achterlaten zou Niels dus goed moeten zijn.
- Giorgio: Maakte het 3-3 tussen D*N en PieterBasje. Kon makkelijk op PieterBasje mee.


Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #2 Gepost op: 28-08-2022, 21:01:09 »
Ik switch helemaal niet abnormaal veel, Mitch. Ja, in twee van de drie stemmingen tot nu toe, maar het is niet zo dat ik de hele dag loop te flipfloppen ofzo. Ik heb al uitgelegd waarom ik switchte en dat ga ik niet nog een keer doen, lees maar terug :).

Een theorie van mijn kant:
Het gebeurt vaak dat wolven ook weleens op elkaar stemmen/elkaar verdacht maken. Ze willen niet opvallen, dus de kans is groot dat er ook een wolf op D*N heeft gestemd. We weten nu van Belg dat hij burger was, dus dan denk ik dat er nog (minimaal) 1 wolf zit tussen mrchipie, PB, Giorgio en MitchK. Ook valt mij op dat D*N op dag 2 solo op Giorgio heeft gestemd. Dit kan een voorbeeld zijn van zo'n stemming van een wolf op een wolf (om verwarring te zaaien bij het analyseren van de stemmen/als tactiek van het verdelen van stemmen over verschillende mensen door de wolven). Ook Robbie vind ik verdacht: zijn stem op PB zorgde op dat moment voor een gelijkspel tussen D*N en PB, dus dit kan een poging zijn geweest om D*N te redden.
I will follow my inner gold

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #3 Gepost op: 28-08-2022, 21:12:10 »
Ik switch helemaal niet abnormaal veel, Mitch. Ja, in twee van de drie stemmingen tot nu toe, maar het is niet zo dat ik de hele dag loop te flipfloppen ofzo. Ik heb al uitgelegd waarom ik switchte en dat ga ik niet nog een keer doen, lees maar terug :).

Een theorie van mijn kant:
Het gebeurt vaak dat wolven ook weleens op elkaar stemmen/elkaar verdacht maken. Ze willen niet opvallen, dus de kans is groot dat er ook een wolf op D*N heeft gestemd. We weten nu van Belg dat hij burger was, dus dan denk ik dat er nog (minimaal) 1 wolf zit tussen mrchipie, PB, Giorgio en MitchK. Ook valt mij op dat D*N op dag 2 solo op Giorgio heeft gestemd. Dit kan een voorbeeld zijn van zo'n stemming van een wolf op een wolf (om verwarring te zaaien bij het analyseren van de stemmen/als tactiek van het verdelen van stemmen over verschillende mensen door de wolven). Ook Robbie vind ik verdacht: zijn stem op PB zorgde op dat moment voor een gelijkspel tussen D*N en PB, dus dit kan een poging zijn geweest om D*N te redden.

Ik zeg ook niet dat je abnormaal veel switcht, maar dat het me opviel. Het verdacht maken ben ik het deels mee eens. Daarom wil ik weten wat de rol van PieterBasje is. Dan weten we hoeveel de stemmers op D*N betekende. Als PB een wolf is, dan zegt dat niks. Maar als PB een burger is, dan pleit dat Giorgio en Mrchipie (en mezelf) weer iets meer vrij. Aangezien dat de mensen zijn die ervoor zorgde dat D*N eruit vloog.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #4 Gepost op: 28-08-2022, 21:29:47 »
Een theorie van mijn kant:
Het gebeurt vaak dat wolven ook weleens op elkaar stemmen/elkaar verdacht maken. Ze willen niet opvallen, dus de kans is groot dat er ook een wolf op D*N heeft gestemd. We weten nu van Belg dat hij burger was, dus dan denk ik dat er nog (minimaal) 1 wolf zit tussen mrchipie, PB, Giorgio en MitchK. Ook valt mij op dat D*N op dag 2 solo op Giorgio heeft gestemd. Dit kan een voorbeeld zijn van zo'n stemming van een wolf op een wolf (om verwarring te zaaien bij het analyseren van de stemmen/als tactiek van het verdelen van stemmen over verschillende mensen door de wolven). Ook Robbie vind ik verdacht: zijn stem op PB zorgde op dat moment voor een gelijkspel tussen D*N en PB, dus dit kan een poging zijn geweest om D*N te redden.

Interessante theorie! Ik weet niet alsof ik helemaal geloof in als Giorgio als wolf, want zulke vibes krijg ik totaal niet bij hem. Echter, ga ik het wel in mijn achterhoofd houden. Giorgio was niet echt in gevaar die stemming, dus D*N zou het als een tactiek kunnen hebben gebruikt. Met Robbie ben ik het wel eens. Het begint wel enorm op te vallen als je al zijn acties op een rijtje zet. Dit in combinatie met de Kaaasje coupe maakt hem enorm verdacht.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #5 Gepost op: 28-08-2022, 21:32:40 »
Ook Robbie vind ik verdacht: zijn stem op PB zorgde op dat moment voor een gelijkspel tussen D*N en PB, dus dit kan een poging zijn geweest om D*N te redden.
Ik maakte het gelijkspel omdat ik geen idee had en omdat we uit de beslissing van onze burgemeester dan mogelijk wat konden leren. En jawel, we konden er zeker iets uit leren, want hij heeft er een weerwolf uitgekickt.

Maar de andere kant van de medaille is nu inderdaad wel dat het lijkt alsof ik zo D*N probeerde te redden. Hebben jullie helemaal gelijk in en kan ik niets op zeggen behalve dat dat niet mijn bedoeling was.

Momenteel vertrouw ik dus Niels (met die ziener hint), Sanmol (die daarmee kwam), MitchK (burgemeester die een wolf eruit gooide) en mezelf (maar goed dat weet alleen ik).

Blijven over:

3. Convans
7. Miek1999
8. Mrchipe
9. PieterBasje
13. giorgio
14. BloodWolf14

Is het een idee dat de heks of genezer vertelt wie ze beschermd hebben in nacht 2? Als degene die beschermd werd in bovenstaan lijstje staat, wordt de lijst van verdachten nog kleiner. Als bovendien de heks en genezer ook in dat lijstje zitten, blijven er nog maar 3 topverdachten over. Mogelijk kan een genezer de heks de volgende nacht nog beschermen, of de heks de genezer, zolang ze niet allebei uit de kast komen. En zolang de genezer de vorige nacht niet al onwetend de heks heeft beschermd.

Of is het nog te vroeg daarvoor?




Dit is natuurlijk met de belangrijke kanttekening dat PB én D*N mogelijk allebei wolven waren en godbetert Mitch ook wolf is en geen andere keus had dan een medewolf te kiezen, maar dan moeten er al veel toevalligheden samenvallen.

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #6 Gepost op: 28-08-2022, 21:34:42 »
Ik heb morgenmiddag pas tijd om grondig te reageren, maar yay ik leef nog ::bravo:: ::bravo::


Had verwacht vermoord te worden vannacht.
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #7 Gepost op: 28-08-2022, 22:06:44 »
Ik heb morgenmiddag pas tijd om grondig te reageren, maar yay ik leef nog ::bravo:: ::bravo::


Had verwacht vermoord te worden vannacht.

Die laatste zin vind ik wel verdacht. Je weet dat je zowat hoofdverdachte bent? Waarom zouden de wolven jou lunchen?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #8 Gepost op: 28-08-2022, 23:48:52 »
Ik begrijp niet dat je mensen vrijstelt Robbie. Totaal niet logisch tbh.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #9 Gepost op: 29-08-2022, 04:36:15 »
ik snap wat je zegt over me mitch, maar door de crematie uitvaarten en andere dingen voel ik me al tijdje niet goed dus daarom ook mn grote afwezigheid en vergeet ik het soms. ik heb gister alles gelezen en dennis zn gedrag in het spel werd me erg verdacht dus stemde ik op hem. ik ben gewoon in een rustige vibe in dit potje ook. je weet hoe het met me afloopt als ik me teveel bezig hou met dit spel ::rofl::
chipsverslaafde <3

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #10 Gepost op: 29-08-2022, 06:55:14 »
Ik begrijp niet dat je mensen vrijstelt Robbie. Totaal niet logisch tbh.
Ik stel niemand vrij, het woord vrijgesteld staat nergens in mijn post. Ik typ letterlijk dat ik die mensen “momenteel” vertrouw.

We moeten toch op zoek gaan naar een wolf en door te deduceren en communiceren kunnen we dat achterhalen. Ik weet dat je verdacht wordt als je veel zegt en namen noemt, maar anders komen we nergens.

Zeg jij anders eens wie je verdenkt ipv 1 zinnetje toe te voegen waarbij je iemands hele redenering van tafel veegt en iedereen terug open stelt als verdachte?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #11 Gepost op: 29-08-2022, 09:02:35 »
Ik had een druk weekend en las gisterenavond snel nog even bij, inderdaad zonder inhoudelijk veel toe te voegen.

Voor mij persoonlijk vind ik mensen die op D*N aangestuurd hebben minder verdacht. MAAR wolven offeren de laatste spelletjes sneller iemand op. Stel er zijn 4 wolven dan kan je makkelijk 1 wolf opofferen. Dus Mitch hou ik verder in het oog. Zeker omdat ie BM is , net een wolf heeft gedood met zijn stem en toch nog altijd leeft..

Voor nu vind ik jou dus erg verdacht Robbie.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #12 Gepost op: 29-08-2022, 10:26:15 »
Eens met Convans, zie ook deze comment van Mitch:

Citaat
Robbie: Kan ik gewoon noooooit lezen  ::rofl:: Ik neig naar goed maar ik durf het bij hem nooit. Imo een sterke speler die ik er, als hij burger is, graag in wil houden.

Waarom neig je naar goed? Het is niet zo dat Robbie al goede dingen heeft gedaan ofzo.
Sterke speler inderdaad, dus het zou zonde zijn als hij goed is en we hem eruit stemmen. Maar als Robbie een wolf is wil je hem er dus ook zo snel mogelijk uit hebben en hij is niet bepaald onverdacht imo.
I will follow my inner gold

Offline BloodWolf14

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "I can smell your fear from miles away..."
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #13 Gepost op: 29-08-2022, 11:21:52 »
@Mitch ik heb volgens mij vooral op de Kaasje stemmers gestuurd? Mijn stem stond gewoon op PB. Ik vind jouw analyse van mij dan ook wat vaag op dat punt.

Ik zou van afgelopen stemming Gio en Chipie op goed zetten. Zij waren degenen die DN op een voorsprong zetten qua stemmen. Ik zie geen reden voor een medewolf van DN om op het punt van een 2/2 gelijkspel al te gaan stemmen en te zorgen voor een meerderheid. Eventueel kan Chipie nog wolf zijn met het idee mee te stemmen omdat het toch een verloren zaak is. Mitch zou ik voor nu ook op groen willen zetten, maar het feit dat hij als BM niet direct lunch is na het wegstemmen van een wolfje vind ik ook apart.

Aan de andere kant zijn Convans en Robbie bij deze dus wel verdacht aangezien zij naar een gelijkspel tussen PB en DN hebben gestemd.

Verder verwacht ik tussen de losse stemmers (Sanmol, Miek en Niels) ook nog een wolfje. Ik zou voor nu dan zeggen dat Robbie, Miek en PB grootste kanshebbers voor wolf zijn.

Mijn stem gaat naar PB weer.

Offline BloodWolf14

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "I can smell your fear from miles away..."
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #14 Gepost op: 29-08-2022, 11:22:39 »
Scrap that. PB was alternatieve lynch voor DN. Mijn stem gaat naar PB Robbie

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #15 Gepost op: 29-08-2022, 11:28:03 »
De volgende ochtend gingen er toch enkele bewoners op onderzoek uit en vonden Belg dood in zijn woonkamer.

Belg :(


De laatste wisselstemmen vorige dag roepen bij mij nog veel vragen op of voelen verdacht. Zowel die van Robbie op Pieterbasje, als die van MitchK op D*N (hoewel hulde, want wolf er uit).

Top gespeeld team ::bravo::

Ondanks dat ik twijfelde vond ik deze link net iets sterker. Al staat ook PB nog op mijn lijst!

Verdacht:
- PieterBasje: Stemde op D*N maar vooral om zichzelf te redden. Is iemand die op Kaaasje stemde. Als PB, dus wolf blijkt zijn de Kaaasje stemmers verdacht. Anders niet.
- Miek1999: Eerdere redenen al genoemd eerder door onder andere Sanmol. Maar ik vind Miek wat chaotisch. Veel switchen met stemmen en ben dus benieuwd wat hier de reden voor is.

Neutraal:
- Robbie: Kan ik gewoon noooooit lezen  ::rofl:: Ik neig naar goed maar ik durf het bij hem nooit. Imo een sterke speler die ik er, als hij burger is, graag in wil houden.

Dit roept bij mij zoveel vragen op..
Aan MitchK
Waarom stemde Pieterbasje op D*N om zichzelf te redden? Hij was volgens mij de eerste die op D*N stemde en had ook mee kunnen gaan in een andere verdenking?

Als Miek1999 verdacht is door veel switchen, dan ben je zelf toch ook verdacht?

Waarom staat Robbie niet bij verdacht? Het "mogelijk proberen" D*N te redden, is toch hoe dan ook verdacht?

Momenteel vertrouw ik dus Niels (met die ziener hint), Sanmol (die daarmee kwam), MitchK (burgemeester die een wolf eruit gooide) en mezelf (maar goed dat weet alleen ik).

Blijven over:

3. Convans
7. Miek1999
8. Mrchipe
9. PieterBasje
13. giorgio
14. BloodWolf14

Is het een idee dat de heks of genezer vertelt wie ze beschermd hebben in nacht 2? Als degene die beschermd werd in bovenstaan lijstje staat, wordt de lijst van verdachten nog kleiner. Als bovendien de heks en genezer ook in dat lijstje zitten, blijven er nog maar 3 topverdachten over. Mogelijk kan een genezer de heks de volgende nacht nog beschermen, of de heks de genezer, zolang ze niet allebei uit de kast komen. En zolang de genezer de vorige nacht niet al onwetend de heks heeft beschermd.

Of is het nog te vroeg daarvoor?

Ik blijf het te kort door de bocht vinden om mensen te vertrouwen op basis van de Zienerhint. Zoals Belg al zei, is die hint ook redelijk dubbelzinnig.
Ik zou het prachtig vinden als de hint klopt, maar ik kijk nu nog liever naar (stem)gedrag.

Informatie van de de Heks en Genezer daar zouden we inderdaad echt iets aan hebben. Maar geen idee wanneer het geschikte moment daarvoor is.
-------------------------

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wat vraagtekens bij sommige dingen zet, maar nog niet meteen iemand superverdacht vind. Iedereen heeft zijn voors en tegens. Ik ga me na mijn werk even beraden over op wie ik wil stemmen.








Eindelijk...

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #16 Gepost op: 29-08-2022, 11:34:37 »
Ik ga voor nu weer op Robbie, zie mijn eerdere posts voor de redenen
I will follow my inner gold

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #17 Gepost op: 29-08-2022, 13:24:54 »
Scrap that. PB was alternatieve lynch voor DN. Mijn stem gaat naar PB Robbie
Na overleg met medewolf miek die vervolgens 12 minuten later hetzelfde doet? ::hypocriet::


@giorgio: again: ik zeg dat ik ze "momenteel" vertrouw. Ik kan het ook anders noemen en zeggen dat ik de overblijvers van het lijstje meer verdacht vind dan de anderen.


Ik stem voorlopig op Miek1999.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #18 Gepost op: 29-08-2022, 15:04:06 »
Giorgio, fijn dat je eindelijk inhoudelijk meedenkt:

Dit roept bij mij zoveel vragen op..
Aan MitchK
Waarom stemde Pieterbasje op D*N om zichzelf te redden? Hij was volgens mij de eerste die op D*N stemde en had ook mee kunnen gaan in een andere verdenking?

Inderdaad. Ik was niet helemaal helder. PB had als eventuele wolf kunnen proberen op een wolf te stemmen en kon daarna niet meer switchen. Zo bedoelde ik het. PB werd gered door de Kaaasjestemmers. Dat bedoel ik ermee waardoor ik hem in het oog wil houden.

Als Miek1999 verdacht is door veel switchen, dan ben je zelf toch ook verdacht?

Ik heb 1 keer geswitcht en dat was omdat ik als BM anders de keuze moest maken. Dus eigenlijk was het een verkapte burgemeesterveto. Dus dat is toch logisch?

Waarom staat Robbie niet bij verdacht? Het "mogelijk proberen" D*N te redden, is toch hoe dan ook verdacht?

Zoals ik al zeg: ik kan hem niet lezen. Eventueel D*N redden is pas verdacht als PB geen wolf is. Anders boeit het niets

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [TAB] Dag 4 - Wraak!
« Reactie #19 Gepost op: 29-08-2022, 15:06:06 »
@giorgio: again: ik zeg dat ik ze "momenteel" vertrouw. Ik kan het ook anders noemen en zeggen dat ik de overblijvers van het lijstje meer verdacht vind dan de anderen.

Ja, misschien ben ik er gewoon te zwart/wit in hoor. Ik wil er gewoon mee zeggen dat de mogelijke zienerhint voor jou zwaarder telt dan stemgedrag, voor mij is dat precies andersom.
Voor mij zijn de personen die D*N er uit hebben gestemd op dit moment het meest te vertrouwen.
Eindelijk...