Auteur Topic: [TAB] Dag 6 - Is er een dokter in het dorp?  (gelezen 726 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
[TAB] Dag 6 - Is er een dokter in het dorp?
« Gepost op: 1-09-2022, 22:08:05 »
Dag 6 - Is er een dokter in de zaal

De zon kwam op en wederom voelde de bewoners dat er weer iemand minder was. De dorpbewoners gingen het dorp weer af om te kijken wie er vermoord was. Na een paar minuten vonden zij Robbieazerty voor zijn huis. Hoewel hij nog in leven was, was hij er zeer slecht aan toe. Er werd geroepen om een dokter, maar er kwam geen respons. Toen overleed Robbieazerty. Hij was
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De dag is wederom begonnen. Er kan tot vrijdag 22.00 uur gestemd worden. Ik ben morgen laat thuis, dus het kan zijn dat de nacht later begint.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [TAB] Dag 6 - Is er een dokter in het dorp?
« Reactie #1 Gepost op: 1-09-2022, 22:19:07 »
Robbie! :( We moeten nu echt een wolf eruit gaan stemmen. Kan cupido aub eindelijk iets van zich laten horen..

Offline BloodWolf14

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "I can smell your fear from miles away..."
Re: [TAB] Dag 6 - Is er een dokter in het dorp?
« Reactie #2 Gepost op: 1-09-2022, 22:58:11 »
Spoiler: tabel (klik om te tonen/verbergen)

Okay ik ga het makkelijk maken: Niels en Convans zijn de wolven. Dus op wie stemmen we vandaag? Ik ga mee in een van deze twee maar zet m'n stem vast op Niels. Zeg maar op wie we gaan @Sanmol @Mitch

Voorspelling voor de nacht: Gio als lunch.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [TAB] Dag 6 - Is er een dokter in het dorp?
« Reactie #3 Gepost op: 1-09-2022, 23:04:11 »
Leg dat eens uit @Bloodwolf?

Volgens mij zit je er volledig naast.
Ik ben geen wolf en Niels geloof ik ook niet in.

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [TAB] Dag 6 - Is er een dokter in het dorp?
« Reactie #4 Gepost op: 1-09-2022, 23:15:53 »
Robbie :(

Zou inderdaad niet onaardig zijn als Cupido iets van zich laat horen.

Voor Miek1999 en Robbie zet ik mijn stem in ieder geval voorlopig op MitchK

Spoiler: tabel (klik om te tonen/verbergen)

Okay ik ga het makkelijk maken: Niels en Convans zijn de wolven. Dus op wie stemmen we vandaag? Ik ga mee in een van deze twee maar zet m'n stem vast op Niels. Zeg maar op wie we gaan @Sanmol @Mitch

Voorspelling voor de nacht: Gio als lunch.

Waarom zijn het Niels en Convans?
Eindelijk...

Offline NielsE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TAB] Dag 6 - Is er een dokter in het dorp?
« Reactie #5 Gepost op: 1-09-2022, 23:17:03 »
Leg dat eens uit @Bloodwolf?

Volgens mij zit je er volledig naast.
Ik ben geen wolf en Niels geloof ik ook niet in.

LoooooL

In zijn schema is hij al groen gemaakt zodat wij met onze stem op hem fout lijken?

Wat een stemmingmakerij zeg.
Mijn stem gaat wederom naar **Bloodwolf**
Zal morgen op laptop eens terugzoeken wie hem de eerste stemming gered hebben want hij is de dans al eens ontsprongen.

Offline NielsE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TAB] Dag 6 - Is er een dokter in het dorp?
« Reactie #6 Gepost op: 1-09-2022, 23:18:26 »
Spoiler: tabel (klik om te tonen/verbergen)

Okay ik ga het makkelijk maken: Niels en Convans zijn de wolven. Dus op wie stemmen we vandaag? Ik ga mee in een van deze twee maar zet m'n stem vast op Niels. Zeg maar op wie we gaan @Sanmol @Mitch

Voorspelling voor de nacht: Gio als lunch.

Volgens je eigen schema ben je zelf dus wolf gezien de conclusie die je trekt bij anderen?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [TAB] Dag 6 - Is er een dokter in het dorp?
« Reactie #7 Gepost op: 1-09-2022, 23:24:57 »
Robbie :(

Zou inderdaad niet onaardig zijn als Cupido iets van zich laat horen.


Hoewel ik oprecht denk dat je goed bent, Cupido die zich nu zou bekendmaken zou toch absoluut niet slim zijn?

Cupido gaat zichzelf waarschijnlijk gekoppeld hebben. Dus dan hebben de wolven vrij spel als het om een G/G koppel gaat. Enkel als Cupido zichzelf niet gekoppeld heeft, moet hij zich bekendmaken ja. Maar dan had Cupido dat een paar dagen geleden al gedaan, denk ik.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [TAB] Dag 6 - Is er een dokter in het dorp?
« Reactie #8 Gepost op: 1-09-2022, 23:25:30 »
Waarom zijn het Niels en Convans?

Ik ben hier ook wel heel benieuwd naar ::jaja::. Ik neem aan dat cupido niks van zichzelf meer wilt laten horen?

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [TAB] Dag 6 - Is er een dokter in het dorp?
« Reactie #9 Gepost op: 1-09-2022, 23:43:17 »
Hoewel ik oprecht denk dat je goed bent, Cupido die zich nu zou bekendmaken zou toch absoluut niet slim zijn?

Cupido gaat zichzelf waarschijnlijk gekoppeld hebben. Dus dan hebben de wolven vrij spel als het om een G/G koppel gaat. Enkel als Cupido zichzelf niet gekoppeld heeft, moet hij zich bekendmaken ja. Maar dan had Cupido dat een paar dagen geleden al gedaan, denk ik.

In principe ben ik het met je eens hoor maar nog een keertje vragen/opmerken kan geen kwaad toch? Voor het geval dat Cupido zich vergeten is bekend te maken :P
Eindelijk...

Offline BloodWolf14

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "I can smell your fear from miles away..."
Re: [TAB] Dag 6 - Is er een dokter in het dorp?
« Reactie #10 Gepost op: 2-09-2022, 01:22:40 »
Leg dat eens uit @Bloodwolf?

Volgens mij zit je er volledig naast.
Ik ben geen wolf en Niels geloof ik ook niet in.
Waarom geen Niels? Dan zijn Sanmol en wie volgens jou wolf?

TLDR onderaan
En even mijn gedachtespinsels:
Belg verdacht de dag voor zijn dood zowel Sanmol een beetje als DN hard. Chipie heeft de dag voor zijn dood gezegd nog wel te willen switchen naar Mitch.

Je zou kunnen zeggen dat zowel Mitch als Sanmol hierdoor slecht kunnen zijn en samen hebben besloten om degenen te lunchen die hun verdachten.

Maar dan: Zowel Mitch als Sanmol gingen voor het BM-schap en beiden stemden op zichzelf. Ik verwacht niet dat twee wolven samen zo hard voor het BM-schap gaan. Dan zou het dus hoogstens Mitch of San zijn.

Hieruit neem ik aan dat Mitch de grootste kanshebber is op goed zijn. Waarom? Omdat hij de meerderheid van stemmen geeft gepakt voor BM en je over het algemeen zal zien dat in spellen waar je je als wolf op geen enkele manier kan verdedigen tegen controlerende rollen (zoals dit spel) goedjes vaak in de BM-rol worden geschoven.

Zowel Niels als Convans (en DN) + ik hebben verder op Mitch gestemd voor BM. Ik verwacht dat er tussen de Mitch stemmers sowieso 1 wolfje zit, ongeacht Mitch z'n rol.

Dan lynch 1: Ik verwacht dat daar sowieso een wolfje zit tussen de Kaasje stemmers. Toevallig zijn PB, Miek en Robbie allemaal al dood waardoor Niels over blijft.

Lynch 2:
Alle DN-stemmers vallen hier af qua verdachten. Gio en Mitch al helemaal. Er was voor beide als slechtje geen enkele rede om op het punt van hun stemmen DN op voorsprong te brengen. Ik verwacht hier naast DN sowieso nog een wolfje op PB. Dus Blood, Convans of Mitch. Niels en Sanmol stemden hier op Miek maar niet beide wolfjes gaan hier samen op 1 persoon stemmen. Dus Niels en Sanmol zijn wss niet samen wolf.

Lynch 3:
Flutlynch. Halen we uiteindelijk geen info uit. Alleen het feit dat Niels zei dat het te makkelijk ging op Miek is iets wat ik verdacht zou noemen. Je kunt evt de laatste 2 stemmen op Miek/PB verdacht noemen op basis van meelopen. Dat zijn dan Gio, Niels en Blood nu nog.

Lynch 4:
Is de enige lynch die ik apart vind. Ik zou zeggen een wolfje bij de Miek-stemmers en dan 1 wolfje apart.

Met al het bovenstaande volgen deze combi's van spelers die wss niet samen wolf zijn:
BM = Mitch + Sanmol
Lynch 1 = x
Lynch 2 = Niels + Sanmol
Lynch 3 = x
Lynch 4 = Mitch + Sanmol

Hier zijn al drie gevallen waarbij ik Sanmol geen wolf zie zijn met iemand anders. Zij valt voor mij qua verdachte af dus.

Wel mogelijke combi's zijn dus:
Mitch + Niels
Mitch + Convans
Niels + Convans
Sanmol + Convans

Maar als je mijn gedachten leest zie je dat Niels uit bijna elke lynch als verdachte naar voren komt. Zijn stemmen op mij helpen ook niet mee. Convans dan is in 3 van mijn 4 mogelijke wolvenduo's een optie. Daarmee is de combi Niels + Convans in mijn ogen dus de meest logische en safe optie nu om te stemmen.

TLDR
Op basis van onderstaande reducties:
- 1e BM zal geen wolf zijn: Mitch
- Stemmers van DN zijn geen wolf: Mitch + Gio

hou ik 3 verdachten over: Sanmol, Niels en Convans. Sanmol heeft uit deze 3 in mijn ogen veruit de meeste betere keuzes gemaakt.

Daarmee is mijn wolvenduo duidelijk.

Ik zie graag van @Mitch en @Sanmol welke van deze twee jullie eerst zouden lynchen als dat moest en waarom.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [TAB] Dag 6 - Is er een dokter in het dorp?
« Reactie #11 Gepost op: 2-09-2022, 08:21:41 »
Oke Bloodwolf, uit jouw overzicht zou ik dan zeggen: Niels, Convans en Sanmol kunnen wolven zijn. Daar sla je de bal nog altijd compleet mis volgens mij, want wolven doen niet altijd logische dingen.

En eigenlijk ben je zelf ook erg verdacht in je stemmen. Die stem op dag 1 op mij is nog altijd erg vreemd en zeker dat daar reactie op kwam van anderen die ook nu nog steeds in het spel zitten

De wolven bevinden zich tussen Sanmol, Mitch en jou voor mij.

« Laatst bewerkt op: 2-09-2022, 10:06:54 door Convans »

Offline NielsE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TAB] Dag 6 - Is er een dokter in het dorp?
« Reactie #12 Gepost op: 2-09-2022, 09:32:35 »
Ik vind vooral dat sturende van BloodWolf14 bijzonder irritant omdat het uitsluitend gebaseerd is op aannames. Wel gek dat nadat ik op hem stemde hij ineens mij als hoofdverdachte oppert. Had van zo'n ervaren speler wel meer verwacht dan dit.

Ook die vraag bij Mitch en Sanmol neerleggen welke van de drie verdachten als eerste weggestemd moet worden. Volgens mij beslist een ieder wat hij of zij of hun zelf doen en hoeven ze niet zo'n gericht stemadvies te krijgen. Hiermee sla je echt compleet de plank mis aangezien ik weet dat ik een goedje ben.

"Een weerwolvenspeler met oogkleppen op is niet in staat om een groep te sturen." Niels E, 2 september 2022

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [TAB] Dag 6 - Is er een dokter in het dorp?
« Reactie #13 Gepost op: 2-09-2022, 10:10:30 »
Ik zou het liefst voor Sanmol gaan omdat ik in al zijn posts maar weinig kandidatenacties kan terugvinden.

Vreemd gedrag bij de BM verkiezing. Stem op mij op dag 1. Daarna Niels vrijpleiten om goodwill te creëren en daarna Miek er proberen uitwerken (wat uiteindelijk ook gelukt is).

Ik overweeg zeker om mee te gaan op Bloodwolf of Mitch, maar zij hebben beiden wel wat kandidatenacties gedaan ook. Hoewel Bloodwolf nu wel heel erg wil sturen door gevaarlijke aannames te maken en zeker omdat Bloodwolf zelf slecht uit zijn analyse moet komen, maar dat vergeet hij natuurlijk te vermelden.

Offline NielsE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TAB] Dag 6 - Is er een dokter in het dorp?
« Reactie #14 Gepost op: 2-09-2022, 10:35:30 »
Ik overweeg zeker om mee te gaan op Bloodwolf of Mitch, maar zij hebben beiden wel wat kandidatenacties gedaan ook. Hoewel Bloodwolf nu wel heel erg wil sturen door gevaarlijke aannames te maken en zeker omdat Bloodwolf zelf slecht uit zijn analyse moet komen, maar dat vergeet hij natuurlijk te vermelden.

Dat zien we verkeerd. Hij heeft zichzelf netjes groen gemarkeerd ;)

Zag dat ik gisteravond niet goed heb dikgedrukt dus hierbij voor de zekerheid; mijn stem staat op Bloodwolf14

Offline BloodWolf14

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "I can smell your fear from miles away..."
Re: [TAB] Dag 6 - Is er een dokter in het dorp?
« Reactie #15 Gepost op: 2-09-2022, 10:46:10 »
Oke Bloodwolf, uit jouw overzicht zou ik dan zeggen: Niels, Convans en Sanmol kunnen wolven zijn. Daar sla je de bal nog altijd compleet mis volgens mij, want wolven doen niet altijd logische dingen.

En eigenlijk ben je zelf ook erg verdacht in je stemmen. Die stem op dag 1 op mij is nog altijd erg vreemd en zeker dat daar reactie op kwam van anderen die ook nu nog steeds in het spel zitten

De wolven bevinden zich tussen Sanmol, Mitch en jou voor mij.
De vraag uit mijn post blijft staan: Om welke reden streep jij Niels als wolf af? Zijn jullie koppeltje toevallig?

Offline BloodWolf14

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "I can smell your fear from miles away..."
Re: [TAB] Dag 6 - Is er een dokter in het dorp?
« Reactie #16 Gepost op: 2-09-2022, 10:48:55 »
Dat zien we verkeerd. Hij heeft zichzelf netjes groen gemarkeerd ;)

Zag dat ik gisteravond niet goed heb dikgedrukt dus hierbij voor de zekerheid; mijn stem staat op Bloodwolf14
Oei deze stem is maar een aanname, pas op met wat je doet hoor :o

En het is ook best wel sturend dat je je stem nu op mij zo zet!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [TAB] Dag 6 - Is er een dokter in het dorp?
« Reactie #17 Gepost op: 2-09-2022, 10:51:15 »
De vraag uit mijn post blijft staan: Om welke reden streep jij Niels als wolf af? Zijn jullie koppeltje toevallig?

Omdat Niels zich niet echt bezig houdt met het spel. Toont weinig interesse + mijn hoofdverdachte Sanmol heeft hem vrijgepleit door die zienerhint. Sanmol gaat een medewolf niet vrijpleiten. Zo slim is Sanmol wel.

Offline BloodWolf14

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "I can smell your fear from miles away..."
Re: [TAB] Dag 6 - Is er een dokter in het dorp?
« Reactie #18 Gepost op: 2-09-2022, 10:54:12 »
Omdat Niels zich niet echt bezig houdt met het spel. Toont weinig interesse + mijn hoofdverdachte Sanmol heeft hem vrijgepleit door die zienerhint. Sanmol gaat een medewolf niet vrijpleiten. Zo slim is Sanmol wel.
Jij gelooft in die vage zienerhint?😂😂 Volgens mij is die zienerhint ook al ergens ontkracht omdat het woordje 'niet' ook in dezelfde zin stond. Sorry, maar ik geloof oprecht niet dat dat een hint is van Kaasje. Wel mooi hoe je alle lynchstemmen verder volledig achterwege laat terwijl dat gewoon puur feiten zijn.

Offline NielsE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TAB] Dag 6 - Is er een dokter in het dorp?
« Reactie #19 Gepost op: 2-09-2022, 10:58:21 »
Oei deze stem is maar een aanname, pas op met wat je doet hoor :o

En het is ook best wel sturend dat je je stem nu op mij zo zet!

Jeetje wat een kinderachtige reactie. Ben je op je teentjes getrapt wolf?

Als die lynchstemmen feiten zijn zoals je tegen Convans zegt heb jij telkens verkeerd gestemd. Mijn stem op jou is dan geen aanname volgens je eigen woorden.

Ik ben benieuwd naar MitchK en Sanmol. Vinden jullie BloodWolf ook zo verdacht?!