Auteur Topic: [LEG1] Weerwolven onderonsje  (gelezen 624 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG1] Weerwolven onderonsje
« Reactie #20 Gepost op: 14-09-2022, 19:14:26 »
Maar als ik het goed begrijp, weet de schildwacht straks dat er geen ziener meer in zit. Dus dat is de enige extra informatie die bij de burgers ligt dit potje?

Betekend alleen voor ons dat we geen rollen hoeven te claimen. Alleen lullig voor Cerberus, die heeft niets meer te doen. ::rofl::

Als ik naar jouw bijdragen kijk zie ik niks van dit board dus dat gaat goed volgens mij :)

Ik zag bij de rest wel bijdragen uit deze chat...  :-X
(Hier zal waarschijnlijk niet zo snel naar gekeken worden, maar is wel een klein lek, want als het bij mij is kan het bij anderen ook zo zijn.)

Also we hebben nog een klein uurtje, gaan we nog iets op de strategie doen?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG1] Weerwolven onderonsje
« Reactie #21 Gepost op: 14-09-2022, 20:10:42 »
Ik zag bij de rest wel bijdragen uit deze chat...  :-X
(Hier zal waarschijnlijk niet zo snel naar gekeken worden, maar is wel een klein lek, want als het bij mij is kan het bij anderen ook zo zijn.)

Also we hebben nog een klein uurtje, gaan we nog iets op de strategie doen?

Dat komt doordat je dan vanuit dit subforum op het profiel hebt geklikt, dan zie je het inderdaad wel. Maar aangezien dit forum verborgen is voor de anderen kunnen zij het niet zien :).

Qua strategie: ik persoonlijk ga iig niet haantje de voorste zijn maar wel actief proberen mee te posten. Er zijn idd niet echt rollen om te claimen, dus gewoon burger claimen. En hopen dat er gewoon verkeerde namen worden geroepen :P
I will follow my inner gold

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG1] Weerwolven onderonsje
« Reactie #22 Gepost op: 14-09-2022, 20:28:12 »
Oh wat goed!!

@Robbie kan jij bevestigen dat de schildwacht nu te horen krijgt dat de ziener wolf is geworden? Zou voor ins ideaal zijn als deze persoon nu hoort dat Giorgio ziener is namelijk.
De schildwacht krijgt de waarheid te horen, nl dat er geen ziener is.

En vanaf nu is het trouwens dag, dus:  :-X

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG1] Weerwolven onderonsje
« Reactie #23 Gepost op: 15-09-2022, 19:23:44 »
Jullie mogen weer!  ::zwaai::

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG1] Weerwolven onderonsje
« Reactie #24 Gepost op: 15-09-2022, 19:43:06 »
Oh interessant... Stank voor dank noemen ze dat.  ::rofl::
Trouwens wel echt geniaal om meteen te opperen dat de sterkere spelers misschien wel eens wolf konden zijn, hierdoor zijn we praktisch uit schot gebleven.

Iemand ideeën voor wie we kunnen opsmikkelen?
Ik zelf zat te denken aan een hillo stemmer, omdat je daar vrij weinig uit kunt halen.

Vraagje voor Robbie: Is het nu zo dat Bloodwolf al 2 streepjes heeft, omdat ie bij de ja/nee stem ook niet gestemd heeft?
 
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG1] Weerwolven onderonsje
« Reactie #25 Gepost op: 15-09-2022, 19:50:34 »
Vraagje voor Robbie: Is het nu zo dat Bloodwolf al 2 streepjes heeft, omdat ie bij de ja/nee stem ook niet gestemd heeft?
Die zal ik ook openbaar (en anoniem ;) ) beantwoorden, zodat iedereen inclusief BloodWolf zelf dat ook weet.
Ik heb besloten om de ja/nee stemming nog niet mee te laten tellen daarvoor omdat het meteen de eerste dag al stemmen was en misschien nog niet helemaal duidelijk dat het begonnen was etc etc, hoewel al de rest het wel door had. Kortom: Ik ben te lief. :)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG1] Weerwolven onderonsje
« Reactie #26 Gepost op: 15-09-2022, 19:59:11 »
Nee prima, is ook voor mijn eigen administratie wel fijn om te weten.
Over administratie gesproken, nu de ziener en Cerberus er uitzijn, is het enkel de schildwacht die nog over is, maar aangezien dit een goede rol is die geen functie meer dient (Behalve dan als we ziener zouden claimen...) Heb ik hem maar als burger gerekend:



Edit: Ja ik heb twee tabellen gemaakt (een voor ons en een voor het spel)
« Laatst bewerkt op: 15-09-2022, 20:02:36 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG1] Weerwolven onderonsje
« Reactie #27 Gepost op: 15-09-2022, 21:06:43 »
Rip  ::rofl::

Ja een hillo stemmer lijkt me wel prima. Of een Daisy stemmer omdat dat misschien Daisy verdachter maakt.

Edit (om dubbelpost te voorkomen): Ik denk dat MitchK opeten de minste info geeft. Die ging vooral tegen hillo in en zei dat ie denkt dat sterke, bekende spelers grotere kans hebben om wolf te zijn. Maar we hebben morgen ook nog de hele dag dus laten we vooral ook andere opties overwegen :)
« Laatst bewerkt op: 18-09-2022, 11:59:11 door Miek1999 »
I will follow my inner gold

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [LEG1] Weerwolven onderonsje
« Reactie #28 Gepost op: 15-09-2022, 22:28:19 »
DRenzi, pas vooral op dat je die tabelletjes niet door elkaar gaat halen :p

Hillo-stemmer lijkt me opzich prima. Geeft over het algemeen niet heel veel info.
We kunnen Pieterbasje eruit stemmen omdat die niet heeft gestemd, maar is verder ook niet heel spannend.

Hoe verdacht is Daisy nog na een stem van Hillo? Waarom zou hillo er meteen een van zijn wolven uit willen hebben?

Maar ik kijk er morgen nog eens fris naar allemaal :)
Eindelijk...

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG1] Weerwolven onderonsje
« Reactie #29 Gepost op: 16-09-2022, 08:51:59 »
Citaat
Hillo-stemmer lijkt me opzich prima. Geeft over het algemeen niet heel veel info.
We kunnen Pieterbasje eruit stemmen omdat die niet heeft gestemd, maar is verder ook niet heel spannend.

Ik denk dat we PB overdag misschien nog wel verdacht kunnen maken door te zeggen dat je als wolf makkelijk onder de radar kunt blijven door een keer "te vergeten" om te stemmen. Maar inderdaad, we kunnen hem er ook uitstemmen omdat dat ook geen info geeft aan de burgers.

Citaat
Hoe verdacht is Daisy nog na een stem van Hillo? Waarom zou hillo er meteen een van zijn wolven uit willen hebben?

Ja goed punt. Daar kun je natuurlijk weer omgekeerde psychologie op toepassen, dus "hillo stemt op wolf Daisy zodat we denken dat Daisy geen wolf is want waarom zou hij dat doen". Maar dat kan met alles  ::rofl::.

Het zou chill zijn als morgen overdag de schildwacht zichzelf nog niet bekend maakt en dat we diegene er dan per ongeluk uitstemmen, want dan kan één van ons ziener claimen. Maar dan moeten we geluk hebben :P
I will follow my inner gold

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG1] Weerwolven onderonsje
« Reactie #30 Gepost op: 16-09-2022, 11:32:12 »
Het lijkt me vooral handig om de daisy strategie toe te passen als mensen al die richting gaan denken.

Het is voornamelijk voor informatie vorming handig om er of een hillo stemmer of een eenling eruit te halen. Aan een eenling heb je in dit geval niks omdat dit niks zegt.

Voorkeuren op dit moment:
Frank, Mitch of PB

Wel is het zo dat je misschien aangesproken wordt op je theorie Gerrit. Maar aangezien het werkte voor hillo kunnen we hem proberen door te trekken(?)

Ps. Ik moet vandaag om 5 uur werken dus mocht het zo zijn dat de keuze voor die tijd niet gevallen is dan is het aan jullie.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG1] Weerwolven onderonsje
« Reactie #31 Gepost op: 16-09-2022, 12:48:07 »
Citaat
Het lijkt me vooral handig om de daisy strategie toe te passen als mensen al die richting gaan denken.

Ja precies, vooral niet teveel zelf gaan pushen inderdaad :)

Ik vind het wel sneu om Frank er als eerste uit te stemmen omdat ie er vorige keer ook als eerst uit lag :P. Als we voor een eenling gaan is het dan ook beter om voor PB te gaan (ipv Frank die op Tim stemde), want als we Frank elimineren zeggen ze misschien 'de wolven willen hierdoor dat we denken dat Tim een wolf is dus dat is ie vast niet'. Dus daar haal je hoe dan ook meer info/theorieën uit dan wanneer je PB eruit stemt.

Maak ik sense?  ::rofl::
I will follow my inner gold

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG1] Weerwolven onderonsje
« Reactie #32 Gepost op: 16-09-2022, 14:00:34 »
Ja maar wat ga je nu al kunnen weten op basis van een simpele eenling actie? Kan ook een dubbelspel van ons zijn, als je die theorie hanteert kun je Belg eruit gooien om Giorgio veilig te stellen. ;)

Ook zat ik te denken dat de theorie van sterke spelers nog enigszins stand kan houden aangezien Hillo een slechte rol had, hierdoor kun je beweren dat hij sterkere spelers aan kan wijzen om wolf te zijn.
« Laatst bewerkt op: 16-09-2022, 14:02:43 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG1] Weerwolven onderonsje
« Reactie #33 Gepost op: 16-09-2022, 14:09:03 »
Ik vind het idee om Belg te killen wel een goede eigenlijk. Dan kunnen we perfect sturen op het feit dat het veel te duidelijk zou zijn als Giorgio wolf is. Ik zou daar als burger wel intrappen in ieder geval.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG1] Weerwolven onderonsje
« Reactie #34 Gepost op: 16-09-2022, 14:11:46 »
Ja maar wat ga je nu al kunnen weten op basis van een simpele eenling actie? Kan ook een dubbelspel van ons zijn, als je die theorie hanteert kun je Belg eruit gooien om Giorgio veilig te stellen. ;)

Ja is ook zo, ik weet het ook allemaal niet :P

Citaat
Ook zat ik te denken dat de theorie van sterke spelers nog enigszins stand kan houden aangezien Hillo een slechte rol had, hierdoor kun je beweren dat hij sterkere spelers aan kan wijzen om wolf te zijn

Jup, dat is gunstig voor ons inderdaad :)

Citaat
Ik vind het idee om Belg te killen wel een goede eigenlijk. Dan kunnen we perfect sturen op het feit dat het veel te duidelijk zou zijn als Giorgio wolf is. Ik zou daar als burger wel intrappen in ieder geval.

Ik vind het wel risicovol, dus dan zou ik liever voor PB willen gaan, maar ik ben verder niet moeilijk als iedereen dat wil hoor :)
Risicovol als in dat Giorgio dan hoe dan ook onder de loep genomen zal worden (ofwel als in: misschien is het een wolf, ofwel als in: dan zal hij vast juist geen wolf zijn), terwijl we nu misschien juist nog een rondje onder de radar mee kunnen als we een hillo stemmer of PB wegstemmen. En dan bijvoorbeeld belg de volgende nacht opeten ofzo, dan kunnen we nog steeds wel op diezelfde theorie aansturen.

Mijn plan voor morgen is trouwens om een beetje op de achtergrond te blijven, ik was nu één van de eersten die stemde dus ik denk dat het beter is als ik dat deze keer niet doe. Maar hangt er een beetje vanaf hoe het loopt natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: 16-09-2022, 14:22:32 door Miek1999 »
I will follow my inner gold

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG1] Weerwolven onderonsje
« Reactie #35 Gepost op: 16-09-2022, 14:47:26 »
Ik had de perfecte escape om niet op hillo te hoeven stemmen, Als we de schildwacht eruit krijgen kunnen we belg er wel opeten. Dan kan Giorgio Ziener claimen (Wat hij sowieso al was.)
Ik wil wel wat actiever gaan worden, dan blijf ik bij mijn observatieve maar nietszeggende reacties, ik kan heel makkelijk die optie dat de sterke spelers nog wolven kunnen zijn erin schieten bij al mijn observaties.

Dan blijft Pieter Mitch of Bloodwolf over.

Pieter omdat het niets zegt, Mitch omdat het een hillo stemmer is en Bloodwolf, omdat je dan de theorie kunt laten ontwikkelen die wij ook hadden, dat er waarschijnlijk een wolf in elke familie zit behalve die van Cerberus en kun je mij ook veilig stellen. Is ook een risico.

Voorkeur gaat naar Pieter
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG1] Weerwolven onderonsje
« Reactie #36 Gepost op: 16-09-2022, 14:59:59 »
Citaat
Als we de schildwacht eruit krijgen kunnen we belg er wel opeten. Dan kan Giorgio Ziener claimen (Wat hij sowieso al was.)

Jaa precies, dat zou het perfecte scenario zijn.

Citaat
Bloodwolf, omdat je dan de theorie kunt laten ontwikkelen die wij ook hadden, dat er waarschijnlijk een wolf in elke familie zit behalve die van Cerberus en kun je mij ook veilig stellen. Is ook een risico.

Zat ik ook aan te denken inderdaad. Maar ik hoop eigenlijk dat Bloodwolf is vergeten dat ie meedoet zodat ie er binnenkort uitgekickt wordt, scheelt ons weer werk ;D

Zullen we dan voor nu even op PieterBasje stemmen? We kunnen altijd nog wisselen voor de deadline maar dan weten we in ieder geval zeker dat we op tijd stemmen :)
I will follow my inner gold

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [LEG1] Weerwolven onderonsje
« Reactie #37 Gepost op: 16-09-2022, 15:39:40 »
Klinkt prima, Pieterbasje voor nu.
Ik heb beetje een drukke dag vandaag, excuses.
Eindelijk...

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG1] Weerwolven onderonsje
« Reactie #38 Gepost op: 16-09-2022, 15:59:52 »
@Robbie wij moeten trouwens als wolven gewoon 1x een naam dikdrukken toch, of allemaal?
I will follow my inner gold

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG1] Weerwolven onderonsje
« Reactie #39 Gepost op: 16-09-2022, 16:16:19 »
PieterBasje