Auteur Topic: [LEG-1] Dag 2 - De eerste lunch  (gelezen 1125 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG1] Dag 2 - De eerste lunch
« Reactie #20 Gepost op: 16-09-2022, 21:34:09 »
Citaat
Hillo is iemand die al jaren op het forum zit en dus sneller geneigd is wolven te kiezen die hij kent. Mensen waarvan hij weet dat die het goed gaan doen, maar ook minder snel verdacht worden.

Dan maakt het ook geen sense dat je mij verdacht vind, want het vorige potje was ik de hele tijd verdacht en heb ik ook heel expliciet aangegeven dat ik het lastig vind om wolf te zijn, dus dan ben ik geen logische keuze toch ???
 
I will follow my inner gold

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [LEG1] Dag 2 - De eerste lunch
« Reactie #21 Gepost op: 16-09-2022, 21:52:16 »
Dan maakt het ook geen sense dat je mij verdacht vind, want het vorige potje was ik de hele tijd verdacht en heb ik ook heel expliciet aangegeven dat ik het lastig vind om wolf te zijn, dus dan ben ik geen logische keuze toch ???

Ik vind je verdacht om een andere reden die ik al gedeeld heb. Ik deel alleen mijn gedachte en dat blijft puur speculatie. Het is beter dan helemaal niks zeggen.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG1] Dag 2 - De eerste lunch
« Reactie #22 Gepost op: 16-09-2022, 21:55:38 »
Ik vind - iemand kiest mij niet vanwege een beef in een ander spel - wel een hele zwakke motivatie Sanmol.
Je kan ook zeggen, misschien dat iemand je dan juist wel kiest - omdat mensen dat juist niet verwachten.

Ik gaf je het voordeel van de twijfel de vorige ronde - omdat je leek mensen te willen testen die op mij wilde stemmen. Maar ik weet niet of ik er morgen ook nog zo over denk.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG1] Dag 2 - De eerste lunch
« Reactie #23 Gepost op: 16-09-2022, 22:12:21 »
Denk je nou serieus dat Hillo mij gaat kiezen als wolf na onze survivor beef ::rofl::. Hillo is iemand die al jaren op het forum zit en dus sneller geneigd is wolven te kiezen die hij kent. Mensen waarvan hij weet dat die het goed gaan doen, maar ook minder snel verdacht worden. Frank zou bijvoorbeeld ook een hele goede keuze zijn. Hij kan de vorige stemming er niet uitgestemd worden en is dus is de kans dat er een wolf die ronde eruit gaat lager. Ik ben de enige persoon hier die namen durft te noemen en grappig genoeg sprong iedereen op mijn genoemde namen de vorige ronde. Wolven in schaapskleren.

Enige die namen durft te noemen? Ik noem Drenziboy en Daisy hoor. Lees jij wel?

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [LEG1] Dag 2 - De eerste lunch
« Reactie #24 Gepost op: 16-09-2022, 22:29:58 »
Als MitchK Schildwacht is en de ziener is wolf, dan zitten er verder geen rollen met informatie meer in het spel dus.
Ik vind Daisy's verhaal ook vrij plausibel klinken. Voor mij voelen MitchK en Daisy op dit moment dan goed.

Momenteel heb ik niemand die ik heel erg verdacht vind, maar ik heb nog eventjes.
Eindelijk...

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [LEG1] Dag 2 - De eerste lunch
« Reactie #25 Gepost op: 16-09-2022, 22:51:47 »
Ik vind - iemand kiest mij niet vanwege een beef in een ander spel - wel een hele zwakke argumentatie Sanmol.
Je kan ook zeggen, misschien dat iemand je dan juist wel kiest - omdat mensen dat juist niet verwachten.

Tja, zo kunnen we door blijven speculeren over mijn rol. Ik weet van mijzelf dat ik een burger ben. De san-o-visie is zoals altijd weer sterk. Ik kan er ook niks aan doen dat ik in elk spel weer de aandacht krijgt daar ben je nou eenmaal een te sterke persoonlijkheid voor. Als wolf zou ik nooit zo'n leidende rol nemen dat is echt vragen om verdacht te worden wat nu ook gebeurt. Het is heel makkelijk om het vingertje naar iemand te wijzen die veel zegt. Als je goede argumentatie wilt Hillo zei dat hij op mij zou gaan letten als jij geen wolf was én dat betekent dus dat ik geen wolf ben als jij ook geen wolf bent. Je claimt dat je goed bent dus in theorie zou ik dan ook geen wolf moeten zijn. Om die reden ben ik jou ook minder gaan verdenken.

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [LEG1] Dag 2 - De eerste lunch
« Reactie #26 Gepost op: 17-09-2022, 00:02:55 »
Ik wil wel even uitleg van Frank over deze post (en ja ik weet dat eventuele wolven niet wisten wie Cerberus was) - want ik vind m vreemd. Was ik zo verdacht ofzo?? ???

Kan ik wel toelichten!
Ik vind het altijd interessant om naar een stemming te kijken. Wie is al vrij snel gesettled, wie is standvastig of wisselt juist veel, wie praat veel en stemt niet, wie zegt niks maar stemt opeens op het laatst. Gisteren viel het me op dat de naam van Hillo ineens heel vaak achter elkaar viel, en dat ook nog eens vlak voor de deadline. Meestal is dat een slecht teken vanuit burgerperspectief, daarom benoemde ik het even!

Verder kan ik me best vinden in Mitch en ben ik geneigd om te geloven wat hij zegt!
Er is geen Mol meer...

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG1] Dag 2 - De eerste lunch
« Reactie #27 Gepost op: 17-09-2022, 00:08:16 »
Ik vond daarom de blije reactie van DRenziboy wel opvallend vannacht en hij is daarom mijn hoofdverdachte!

Mwah, ik heb gewoon de spelregels gelezen, en vond het wel leuk om een ander soort reactie te plaatsen dan de standaard reactie van "wat goed team!"

Daarnaast kun je zelf ook geturned zijn naar wolf en oorspronkelijk schildwacht zijn. Het claimen van rollen is in dit potje dus volstrekt onlogisch cq. onhandig, omdat je daarmee jezelf in de kijker zet bij beide groepen.

De theorie dat sterke spelers wel eens wolven kunnen zijn vind ik ook ergens ietsjes plausibeler geworden gezien het feit dat Hillo de keuze had en dus weet wie er sterke spelers zijn.

Als laatste moet zoals gewoonlijk de dagelijkse administratie bijgehouden worden:


---------------------------------

::megafoon:: Dit is een boodschap voor alle wolven ik ga bijhouden wie wanneer online komt, dus als ik jullie was zou ik gewoon niet meer online komen tenzij je natuurlijk ontmaskert wilt worden. Veel plezier nog met het communiceren in de wolvenchat >:D.

Dit is puur een persoonlijke mening, maar dit is meta-gaming en gaat dus tegen het spel in. Je zou in principe deze informatie niet eens horen te hebben. Ik heb zelf ook dit trucje getracht toe te passen in een eerder potje (nota bene degene die jullie hebben georganiseerd). Het mondde uiteindelijk uit tot niks (Gelukkig), maar ik heb er wel achteraf spijt van gehad.

Ik weet niet of er meerdere mensen zijn die hetzelfde voelen of denken, of dat ik nu compleet overspoeld ga worden met stemmen, omdat ik hier zo fel tegenin ga. Maar dan maakt het spel voor mij ook even niks meer uit en wil ik gewoon mijn mening delen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG1] Dag 2 - De eerste lunch
« Reactie #28 Gepost op: 17-09-2022, 00:26:30 »
Hoezo is rol claimen onhandig? Stel ik zou worden geluncht en de wolven claimen ziener en werken zo het spel weg. Dat gaat nu niet meer, dus onhandig is het zeker niet. Ik heb geen kracht meer en dan offer ik liever mezelf op

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG1] Dag 2 - De eerste lunch
« Reactie #29 Gepost op: 17-09-2022, 00:49:22 »
Het is meer een ding dat er voor zorgt dat je jezelf in de kijker speelt, maar dat doe je natuurlijk altijd zodra je rol claimt.  ::rofl::

Nee heel mijn eerste argument is een beetje een nutteloze cirkelredenering.
En de spelregels kennen is ineens verdacht...?

Point still stands dat je ook geturned kan zijn. Niet dat ik dat direct geloof.

Ik blijf wel, om toch ook even een lichte richting uit te lopen, in de hoek van de sterkere en vakere spelers. Dus: Daisy, Tim en D*N

met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Syd

  • Winnaar Mol Online 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG1] Dag 2 - De eerste lunch
« Reactie #30 Gepost op: 17-09-2022, 10:21:41 »
Ik geloof Mitch eigenlijk ook wel. Het lijkt me als wolf ook niet slim om zo’n claim te doen, omdat je dan dus zoals je nu ziet alle aandacht naar je toe trekt. Dus ik geef hem voor nu de voordeel van de twijfel.
Ik hoef geen geld, ik wil jokers!

Offline belg

  • Forumlid
Re: [LEG1] Dag 2 - De eerste lunch
« Reactie #31 Gepost op: 17-09-2022, 10:52:37 »
Zou hillo niet gekozen hebben voor Giorgio?
Giorgio is een sterke speler die niet snel verdacht wordt (zie vorig spel) en bovendien al lang bevriend is met hillo (Café de Moltalk - Afvaller 3: Giorgio, minuut 20).

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG1] Dag 2 - De eerste lunch
« Reactie #32 Gepost op: 17-09-2022, 12:01:38 »
Nieuwe dag, goed geslapen, nieuwe inspiratie.
Gisteren was ik idd niet helemaal scherp. Het is idd niet logisch om als wolf nu de schildwacht rol te claimen, dus Mitch, jou verdenk ik op dit moment niet meer.

Wellicht iets waar nog wel wat uit kunnen halen.
Ik geloof niet dat Hillo mensen niet zou kiezen omdat ze in een vorig spel aangaven dat ze er niet zo goed in zouden zijn (dus sorry Miek, geen argument voor mij om jou niet te verdenken). Wat ik denk dat ie wellicht wel gedaan heeft (en dat zou iedereen doen lijkt me), is kijken naar de verdeling van de huizen.
Je gaat de wolven wel een beetje verspreiden lijkt me, zodat ze in zoveel mogelijk huizen invloed hebben. Helemaal eerlijk verdelen (dus in zijn eigen huis niks en de rest over de andere 4) is misschien weer te obvious - maar de wolven moeten logischerwijs sws over 3 verschillende huizen (wellicht zelfs 4) verdeeld zijn.

Het meest risicovolle is niet stemmers, want die kunnen een stemming de verkeerde kant op laten slaan. Dus ik snap dat de wolven er dan nu één daar van geëlimineerd hebben, als er in dat huis sws één wolf zit. Dus ik acht de kans vrij groot dat er tussen Frank en Miek sws 1 wolf zit. Niet allebei, anders hadden ze PB makkelijk kunnen laten zitten - want die vormt dan geen gevaar bij een stemming (als ie weer niet zou stemmen).

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG1] Dag 2 - De eerste lunch
« Reactie #33 Gepost op: 17-09-2022, 12:22:45 »
Citaat
k geloof niet dat Hillo mensen niet zou kiezen omdat ze in een vorig spel aangaven dat ze er niet zo goed in zouden zijn (dus sorry Miek, geen argument voor mij om jou niet te verdenken).

Nee begrijp ik ook hoor. Maar je wilt toch het liefst winnen met je team dus dan zou ik niet zo snel kiezen voor iemand die niet per se lang onverdacht is en daarnaast expliciet zegt niet goed te zijn in wolf zijn  :P

Citaat
Wat ik denk dat ie wellicht wel gedaan heeft (en dat zou iedereen doen lijkt me), is kijken naar de verdeling van de huizen.
Je gaat de wolven wel een beetje verspreiden lijkt me, zodat ze in zoveel mogelijk huizen invloed hebben. Helemaal eerlijk verdelen (dus in zijn eigen huis niks en de rest over de andere 4) is misschien weer te obvious - maar de wolven moeten logischerwijs sws over 3 verschillende huizen (wellicht zelfs 4) verdeeld zijn.

Het meest risicovolle is niet stemmers, want die kunnen een stemming de verkeerde kant op laten slaan. Dus ik snap dat de wolven er dan nu één daar van geëlimineerd hebben, als er in dat huis sws één wolf zit. Dus ik acht de kans vrij groot dat er tussen Frank en Miek sws 1 wolf zit. Niet allebei, anders hadden ze PB makkelijk kunnen laten zitten - want die vormt dan geen gevaar bij een stemming (als ie weer niet zou stemmen).

Het lijkt mij inderdaad ook logisch dat de wolven over meerdere huizen zijn verdeeld  ::jaja::. Alleen is het stemmen in familieband alleen relevant bij de eerste stemming, dus dat maakt voor het verdere verloop van het spel niet uit.
I will follow my inner gold

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG1] Dag 2 - De eerste lunch
« Reactie #34 Gepost op: 17-09-2022, 12:24:35 »
Ik zou ook even wat van mezelf laten horen!

Ik denk ook inderdaad niet dat Mitch liegt. Het zou in theorie kunnen, maar dat zou alleen kunnen als de ziener ook daadwerkelijk geturnd is naar wolf. Anders kan de ziener zichzelf nu bekend maken dat Mitch liegt. Als de wolven dit zouden weten zou het vgm veel tactischer zijn dat 1 van hun wat later in het spel ziener claimt. Daar kan je net wat meer mee sturen.

Ik vind de theorie van Sanmol wel erg verdacht. Als je ziet dat Miek veel online is ben je dat zelf toch ook? Ik vind het ook best een plausibele theorie dat Sanmol zelf wolf is, en dacht shit ik ben veel online dit gaan mensen doorhebben. Dan maar iemand anders pakken die ook veel online is. En dan het argument dat iemand je niet zou kiezen om een beef in een ander spel? Dat zit mij ook niet lekker, dat is misschien JUIST wel een reden om iemand te kiezen. Dit lijkt me gewoon echt geen argument die je als burger erin gooit.

Ik vind wat Daisy zegt ook wel interessant, er is inderdaad een hele grote kans dat of Frank of Miek nu een wolf is. Ik vraag me wel af, hoe zou Cerberus deze verdeling maken? In elke familie 1 wolf lijkt me inderdaad het slimst toch? Dan spreidt je je kansen. In dat geval zou je Drenziboy en BloodWolf al wel een beetje uit kunnen sluiten. Daar zat hillo tenslotte zelf in. Maarja dat is puur en alleen speculatie waar we nog weinig mee kunnen nu.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG1] Dag 2 - De eerste lunch
« Reactie #35 Gepost op: 17-09-2022, 12:32:05 »
Nou ik heb wel een nieuwe hoofdverdachte. En fijn D*N dat je naar me luisterde  ::bravo::
Ik luister toch altijd goed naar jou!  ::love::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [LEG1] Dag 2 - De eerste lunch
« Reactie #36 Gepost op: 17-09-2022, 12:39:14 »
Ik vind de theorie van Sanmol wel erg verdacht. Als je ziet dat Miek veel online is ben je dat zelf toch ook? Ik vind het ook best een plausibele theorie dat Sanmol zelf wolf is, en dacht shit ik ben veel online dit gaan mensen doorhebben. Dan maar iemand anders pakken die ook veel online is. En dan het argument dat iemand je niet zou kiezen om een beef in een ander spel? Dat zit mij ook niet lekker, dat is misschien JUIST wel een reden om iemand te kiezen. Dit lijkt me gewoon echt geen argument die je als burger erin gooit.

Ik heb ook al een ander argumentatie benoemt, maar fijn dat je die nu even vergeet. Om eerlijk te zijn was dat van Miek1999 pure bluf. Ik wou Miek1999 even testen hoe ze zou reageren. Als we allemaal ons mond dicht houden komen we niet verder. Ik ga eerlijk zijn je bent mijn nummer 1 verdachte meneer de bloempot! Als Pieterbasje de ziener was geweest had hij jou zeker als één van de eersten bekeken.. daarom stem ik op jou GerritDeBloempot.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG1] Dag 2 - De eerste lunch
« Reactie #37 Gepost op: 17-09-2022, 12:42:44 »

Het lijkt mij inderdaad ook logisch dat de wolven over meerdere huizen zijn verdeeld  ::jaja::. Alleen is het stemmen in familieband alleen relevant bij de eerste stemming, dus dat maakt voor het verdere verloop van het spel niet uit.

Maar er zit imo 0 logica in als de wolven iemand in jouw huis elimineren - als ze daar geen invloed hebben, of al de meerderheid hebben. Anders hebben de wolven echt een hele rare keus gemaakt.

Dus of jij of Frank moet een wolf zijn. Nu nog even uitvogelen wie van de twee het is.

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG1] Dag 2 - De eerste lunch
« Reactie #38 Gepost op: 17-09-2022, 12:50:24 »
Ik heb ook al een ander argumentatie benoemt, maar fijn dat je die nu even vergeet. Om eerlijk te zijn was dat van Miek1999 pure bluf. Ik wou Miek1999 even testen hoe ze zou reageren. Als we allemaal ons mond dicht houden komen we niet verder. Ik ga eerlijk zijn je bent mijn nummer 1 verdachte meneer de bloempot! Als Pieterbasje de ziener was geweest had hij jou zeker als één van de eersten bekeken.. daarom stem ik op jou GerritDeBloempot.

Echt wat is dit voor een logica? Er is hoogstwaarschijnlijk geen ziener meer en dat wisten de wolven dan meteen al...overigens zou dit een hele rare reden zijn om iemand te killen. Er is een kleine kans dat deze persoon ziener is en als hij dit zou zijn is er een kans dat hij mij gaat bekijken dus hij moet dood? Zo'n verhaal kan je voor iedereen verzinnen.

Dit is gewoon zoeken naar argumenten voor iemand die jou verdacht noemt. Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat Sanmol wolf is.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [LEG1] Dag 2 - De eerste lunch
« Reactie #39 Gepost op: 17-09-2022, 12:50:52 »
Ik heb even een tarotkaart getrokken doe er mee wat je wilt..