Auteur Topic: [LEG-1] Dag 4 - De tijd dringt...  (gelezen 1038 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[LEG-1] Dag 4 - De tijd dringt...
« Gepost op: 20-09-2022, 19:24:11 »


In de ochtend horen jullie nog een wolf huilen en even later vinden jullie het levenloze lichaam van...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Jullie zijn het er allemaal over eens: er MOET een wolf geëxecuteerd worden vandaag!
Daarvoor hebben jullie tot woensdag 20u om te stemmen.

Zijn nog over:
- WhattheFrank
- Miek1999
- Daisy
- Giorgio
- D*N
- GerritDeBloempot
- DRenziboy
- Belg
- Sanmol

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [LEG-1] Dag 4 - De tijd dringt...
« Reactie #1 Gepost op: 20-09-2022, 19:41:45 »
Belg

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG-1] Dag 4 - De tijd dringt...
« Reactie #2 Gepost op: 20-09-2022, 19:47:54 »
Voordat het weer allemaal losbarst ;)

De dagelijkse update van het overzicht:
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG-1] Dag 4 - De tijd dringt...
« Reactie #3 Gepost op: 20-09-2022, 19:57:10 »
Ik ga ook voor Belg voorlopig, ervaren Ww speler die slim genoeg is om een gewiekst plan tegen Mitch te bedenken.

Nu alleen bedenken waarom nu. Moesten wellicht Sanmol én DRenziboy beschermd worden? En moest er daarom iemand anders weg? 

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG-1] Dag 4 - De tijd dringt...
« Reactie #4 Gepost op: 20-09-2022, 20:01:37 »
Ik zie Belg inderdaad ook een gecompliceerd plan verzinnen om Mitch eruit te bonjouren. Waarbij ik sneller geneigd ben erin mee te gaan, omdat Mitch vrij stellig mijn naam noemde. Vervolgens kan hij de schijn opzetten dat het slechts een theorie was en mij weer zwart maken. 2 vliegen, 1 klap.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [LEG-1] Dag 4 - De tijd dringt...
« Reactie #5 Gepost op: 20-09-2022, 20:41:08 »
Ik vind overigens Miek1999 en Gerrit nog steeds wolven.

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG-1] Dag 4 - De tijd dringt...
« Reactie #6 Gepost op: 20-09-2022, 20:52:43 »
Ik vind overigens Miek1999 en Gerrit nog steeds wolven.

En ik vind jou nog steeds wolf

Er moet vandaag een wolf dood mensen. En zelfs dan gaat het al heel erg lastig worden om nog te winnen. Er gaan nu meteen 3 mensen op Belg. Ja hij kwam met de onjuiste theorie over Mitch, maar is hij hierdoor perse wolf? Zou ik een rare tactiek vinden, er waren nog wel een aantal andere niet-wolven waar de focus op gelegd zou kunnen worden. + dat mensen nu meteen meegaan denk ik dat Belg juist geen wolf is. Er zit bijna zeker een wolf tussen 1 van de Belg stemmers.

Ik stel voor om op Sanmol te gaan. Hun focus op mij sloeg zo nergens op. Dat kan bijna niet anders dat hun een wolf is. Geloof me.


Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [LEG-1] Dag 4 - De tijd dringt...
« Reactie #7 Gepost op: 20-09-2022, 20:58:01 »
En ik vind jou nog steeds wolf

Er moet vandaag een wolf dood mensen. En zelfs dan gaat het al heel erg lastig worden om nog te winnen. Er gaan nu meteen 3 mensen op Belg. Ja hij kwam met de onjuiste theorie over Mitch, maar is hij hierdoor perse wolf? Zou ik een rare tactiek vinden, er waren nog wel een aantal andere niet-wolven waar de focus op gelegd zou kunnen worden. + dat mensen nu meteen meegaan denk ik dat Belg juist geen wolf is. Er zit bijna zeker een wolf tussen 1 van de Belg stemmers.

Ik stel voor om op Sanmol te gaan. Hun focus op mij sloeg zo nergens op. Dat kan bijna niet anders dat hun een wolf is. Geloof me.

Wie zijn volgens jou de andere 3 wolven dan? En ik wilt ze horen binnen 10 minuten. Geen excuses voor jou.

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG-1] Dag 4 - De tijd dringt...
« Reactie #8 Gepost op: 20-09-2022, 21:03:29 »
Wie zijn volgens jou de andere 3 wolven dan? En ik wilt ze horen binnen 10 minuten. Geen excuses voor jou.

Goeie vraag, geen idee om heel eerlijk te zijn. Als je perse 3 namen wil horen zeg ik: Drenzi, Daisy en dan misschien toch Miek?

Wie is volgens jou de laatste naast mij, Miek en Belg?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [LEG-1] Dag 4 - De tijd dringt...
« Reactie #9 Gepost op: 20-09-2022, 21:17:44 »
Goeie vraag, geen idee om heel eerlijk te zijn. Als je perse 3 namen wil horen zeg ik: Drenzi, Daisy en dan misschien toch Miek?

Wie is volgens jou de laatste naast mij, Miek en Belg?

Als DRenziboy en Daisy samen wolf zijn denk je niet dat het heel risicovol is dat Drenziboy in week 1 samen met mij op Daisy stemt. En in week 2 stemt Daisy op DRenziboy en dat doet ze weer in week 3. Zij zijn geen logische wolven combinatie samen met mij. Ja, toen MitchK en ik samen wolf waren stemden we ook wel eens op elkaar. Maar dat kan je alleen doen als er al heel wat stemmen op iemand staat. Dan maakt het niet uit wat je stemt, want het heeft weinig invloed.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG-1] Dag 4 - De tijd dringt...
« Reactie #10 Gepost op: 20-09-2022, 21:25:09 »
Je hebt gelijk Sanmol, jullie 2 zijn icm met mij geen logisch wolven paar, maar jullie samen wel.
Hillo en ik waren een makkelijk target in ronde 1, bekende naam die geen wolf waren. Als je dan op basis van niks toch namen moet noemen ....
Wellicht idee om Mitch, de minst verdachte speler toch weg te krijgen door een gewiekste theorie, vervolgens die wolf opofferen (Belg in dit geval) door er gelijk op te stemmen om daarna eventueel te kunnen claimen, zie wij hebben Belg weggestemd dus we zijn geen wolf.

Niet dat al mijn ideeën tot nu toe geweldig waren, maar ik zie het niet als onmogelijk.  ::rofl::

Offline belg

  • Forumlid
Re: [LEG-1] Dag 4 - De tijd dringt...
« Reactie #11 Gepost op: 20-09-2022, 21:37:34 »
Die theorie was dus fout, maar het was ten minste beredeneerd mis  ::rofl::

Begrijpelijk dat ik nu verdacht word. Ik stem op sanmol voorlopig.

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [LEG-1] Dag 4 - De tijd dringt...
« Reactie #12 Gepost op: 20-09-2022, 22:26:25 »
Ik ga ook voor Belg voorlopig, ervaren Ww speler die slim genoeg is om een gewiekst plan tegen Mitch te bedenken.

Nu alleen bedenken waarom nu. Moesten wellicht Sanmol én DRenziboy beschermd worden? En moest er daarom iemand anders weg?

Het waarom is mij ook niet helemaal duidelijk. Waarom zou Belg zich zo duidelijk in de picture spelen als wolf?

Ik zie Belg inderdaad ook een gecompliceerd plan verzinnen om Mitch eruit te bonjouren. Waarbij ik sneller geneigd ben erin mee te gaan, omdat Mitch vrij stellig mijn naam noemde. Vervolgens kan hij de schijn opzetten dat het slechts een theorie was en mij weer zwart maken. 2 vliegen, 1 klap.

Hij heeft nu toch vooral zichzelf verdacht gemaakt? Terwijl daarvoor juist anderen verdacht waren en die heeft hij willen redden met dit Mitch-plan? Voelt totaal niet logisch, maar misschien juist daarom goed...

Die theorie was dus fout, maar het was ten minste beredeneerd mis  ::rofl::

Begrijpelijk dat ik nu verdacht word. Ik stem op sanmol voorlopig.

Waarom Sanmol?
Eindelijk...

Offline belg

  • Forumlid
Re: [LEG-1] Dag 4 - De tijd dringt...
« Reactie #13 Gepost op: 20-09-2022, 22:31:36 »
Om te kijken hoe daarop gereageerd wordt. Met die extra info ga ik morgen aan de slag  ;)

Offline belg

  • Forumlid
Re: [LEG-1] Dag 4 - De tijd dringt...
« Reactie #14 Gepost op: 21-09-2022, 09:05:46 »
Een nieuwe dag, dus een nieuw bericht.

Als Sanmol een wolf is, is de enige logische combinatie Giorgio, Daisy en D*N (stemming van dag 2). Maar dan heeft Sanmol een groot risico genomen op dag 1 door als eerste te stemmen op Daisy. Onwaarschijnlijk scenario.

Als Drenziboy een wolf is, is de enige logische combinatie Miek, Frank en Gerrit (stemming van dag 2). Maar ik vind het niet logisch dat hij op dag 2 ingaat op het "kijken-wie-tijdens-de-nacht-online-is"-verhaal van Sanmol. Als wolf zou ik dat gewoon laten passeren.

Dan hou ik over als mogelijke wolven: Miek, Frank, Giorgio, Daisy, Gerrit en D*N.
Daisy vind ik het minst verdacht omdat ze actief meedenkt en met eigen argumenten/bedenkingen komt.
Gerrit geef ik voorlopig het voordeel van de twijfel, al is het prima mogelijk dat hij een verdeel-en-heers-tactiek toepast tussen Sanmol en mij.

Daarom verander ik mijn stem naar Miek.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG-1] Dag 4 - De tijd dringt...
« Reactie #15 Gepost op: 21-09-2022, 10:56:38 »
Ik ben inmiddels wel klaar met Sanmol die net als in de vorige potjes eerst allerlei namen gaat roepen zonder een goede argumentatie (behalve "san-o-visie"), vervolgens boos wordt als er op hen wordt gestemd, dan Gerrit beveelt om binnen een bepaalde tijd antwoord te geven en vervolgens zelf geen antwoord geeft als Gerrit hen vraagt wie dan volgens hun de laatste wolf is. Ik kan me wel vinden in de theorie dat er nu een wolf opgeofferd wordt en dat hierbij ook meteen de enige speler van wie we iets wisten over zijn rol uit het spel wordt gewerkt.

De combinaties die belg noemt zijn helemaal niet de enige mogelijke/logische, want we weten allemaal dat wolven helemaal niet per se ‘logisch’ stemmen. En al helemaal niet in een ronde waarbij alle speciale rollen er al uit zijn.
I will follow my inner gold

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [LEG-1] Dag 4 - De tijd dringt...
« Reactie #16 Gepost op: 21-09-2022, 11:51:34 »
Ik ben inmiddels wel klaar met Sanmol die net als in de vorige potjes eerst allerlei namen gaat roepen zonder een goede argumentatie (behalve "san-o-visie"), vervolgens boos wordt als er op hen wordt gestemd, dan Gerrit beveelt om binnen een bepaalde tijd antwoord te geven en vervolgens zelf geen antwoord geeft als Gerrit hen vraagt wie dan volgens hun de laatste wolf is. Ik kan me wel vinden in de theorie dat er nu een wolf opgeofferd wordt en dat hierbij ook meteen de enige speler van wie we iets wisten over zijn rol uit het spel wordt gewerkt.

De combinaties die belg noemt zijn helemaal niet de enige mogelijke/logische, want we weten allemaal dat wolven helemaal niet per se ‘logisch’ stemmen. En al helemaal niet in een ronde waarbij alle speciale rollen er al uit zijn.

Je maakt hier een cruciale denkfout Miek. Nu laat je al je kaarten zien aan de rest van de spelers en komt je motief naar boven drijven. Je zegt dat ik een wolf opoffer om mijzelf in een goed daglicht te zetten (namelijk Belg), maar toch stem je op mij en niet Belg. Er staan al heel wat stemmen op Belg waarom ga je dan niet mee op hem als hij toch al een wolf is volgens jouw theorie :P. Of is het dat je een wolf bent en niet informatie aan ons wilt geven indien je eruit word gestemd. Je hebt namelijk alleen nog maar op mij gestemd én mocht je een wolf zijn dan hebben de burgers geen enkele extra informatie naast dat ik geen wolf ben. Dat pleit overigens voor mij als burger dat ik zoveel namen heb genoemd. In deze versie is informatie cruciaal dus waarom zou ik als wolf zoveel namen noemen. Dan help je de burgers enorm. Je bent geïntimideerd door mij, want ik ben iemand die mijn eigen weg volgt en mijn chakra's zitten er bijna nooit naast. Ik wilt ook wel op Miek stemmen. Zij is een meer zekere wolf voor mij. Belg zijn motief om Mitch onder de bus te gooien snap ik nog niet helemaal namelijk. Een wolf kan ook gewoon mee gaan met hem om zo minder vals te lijken. Als je echt vier namen wilt horen: Miek, Gerrit, Frank en D*N kunnen ook heel leuk wolven zijn. Deze versie is enorm lastig door gebrek aan informatie, maar jij speelt het spel op een manier waarvan ik enorme wolven vibes krijg en dat vrijwel snel eigenlijk.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG-1] Dag 4 - De tijd dringt...
« Reactie #17 Gepost op: 21-09-2022, 12:17:58 »
Ik maak helemaal geen ‘denkfout’, volgens mijn theorie zijn jij en belg inderdaad wolf en ik ben heus niet blind maar ik zeg dat ik klaar ben met jou. Als wolf noem je namen om zoveel mogelijk mensen verdacht te maken en zelf buiten schot te blijven. Je doet precies hetzelfde wat je altijd doet. Ik zie nog steeds geen goede argumentatie behalve “chakra’s” en “wolvenvibes”. En hou eens op met jezelf op een podium zetten alsof je nooit fouten maakt.
I will follow my inner gold

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [LEG-1] Dag 4 - De tijd dringt...
« Reactie #18 Gepost op: 21-09-2022, 12:43:44 »
Ik maak helemaal geen ‘denkfout’, volgens mijn theorie zijn jij en belg inderdaad wolf en ik ben heus niet blind maar ik zeg dat ik klaar ben met jou. Als wolf noem je namen om zoveel mogelijk mensen verdacht te maken en zelf buiten schot te blijven. Je doet precies hetzelfde wat je altijd doet. Ik zie nog steeds geen goede argumentatie behalve “chakra’s” en “wolvenvibes”. En hou eens op met jezelf op een podium zetten alsof je nooit fouten maakt.

@ Robbie weet je zeker dat de rol van de heks er niet tussen zat, want ik begin mijn vermoedens te krijgen.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG-1] Dag 4 - De tijd dringt...
« Reactie #19 Gepost op: 21-09-2022, 12:55:55 »
Volgens mij gaan we nu qua argumentatie aan het spel voorbij. ::) ::niet-ok::