Auteur Topic: [MY]Dag 3 - IJskoud  (gelezen 518 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
[MY]Dag 3 - IJskoud
« Gepost op: 4-10-2022, 20:04:21 »
De volgende ochtend ontwaakt iedereen weer en worden de verhalen over de ruimtes verteld, maar nadat iedereen zo goed als bij elkaar was gekomen ontbrak PieterBasje. Hij heeft zich toch niet verslapen?

Met een goede dosis scepticisme, liepen jullie de balzaal binnen, daar zagen jullie hetgeen dat jullie het meest vrezen, een doodgevroren lijk, gewikkeld in rode gordijnen. Het leek op zelfmoord, maar alles in dit vervloekte Kasteel is immers mogelijk. Alsof het nog niet erger kon, was ook zijn schilderij in De Galerij compleet bevroren.

Wat is er gebeurd en hoe is dit mogelijk? 8 blaadjes liggen klaar om ingevuld te worden. Jullie weten wat er te doen staat.
(De zwarte stemmen tellen niet meer mee.)

Deelnemerslijst:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MY]Dag 3 - IJskoud
« Reactie #1 Gepost op: 4-10-2022, 20:13:55 »
Zou dit het werk van de waarzegster zijn of heeft dit misschien te maken met wat PieterBasje (of iemand anders) in zijn kamer vond?


Offline Shrekygirl

  • Forumlid
Re: [MY]Dag 3 - IJskoud
« Reactie #2 Gepost op: 4-10-2022, 20:30:19 »
Zou dit het werk van de waarzegster zijn of heeft dit misschien te maken met wat PieterBasje (of iemand anders) in zijn kamer vond?

jullie hebben wat in jullie kamers gevonden?

Offline belg

  • Forumlid
Re: [MY]Dag 3 - IJskoud
« Reactie #3 Gepost op: 4-10-2022, 20:45:51 »
Uit de stemming van dag 2 kunnen we veel leren denk ik, maar natuurlijk moeten we rekening houden met de magiër die wellicht  ook in het spel zit.

Wat is er in de kamers gebeurd?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MY]Dag 3 - IJskoud
« Reactie #4 Gepost op: 4-10-2022, 20:46:00 »
Ik heb wel iets gevonden ja, maar ik weet nog niet of het zo handig is om te delen wat dat is.

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [MY]Dag 3 - IJskoud
« Reactie #5 Gepost op: 5-10-2022, 00:50:23 »
Iemand die iets wil delen over wat er in die kamers is gebeurd?
Eindelijk...

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MY]Dag 3 - IJskoud
« Reactie #6 Gepost op: 5-10-2022, 09:09:55 »
Uit de stemming van dag 2 kunnen we veel leren denk ik, maar natuurlijk moeten we rekening houden met de magiër die wellicht  ook in het spel zit.
En de nieuwsgierige die nu een rol heeft. Als die een bandiet heeft gevolgd kan die nu ook slecht zijn maar wist dat nog niet op dag 2...


Ik ga even af op wie ik niet ga stemmen:
  • Belg en Gerrit omdat ze op D*N stemde.
  • Deerbetah en shrekygirl stemde niet nadat D*N al op de schopstoel zat. Als ze op Belg of Gerrit hadden gestemd was het gelijkspel geweest tussen Belg/Gerrit en D*N.

Dan zijn nog over:
Mitch, Zitnie, Giorgio (en ikzelf maar ik ga niet op mezelf stemmen).

Giorgio stemde als laatste en koos voor nog iemand anders dan waar toen al stemmen voor waren. Dan kies ik voorlopig voor Zitnie.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MY]Dag 3 - IJskoud
« Reactie #7 Gepost op: 5-10-2022, 09:20:02 »
En de nieuwsgierige die nu een rol heeft. Als die een bandiet heeft gevolgd kan die nu ook slecht zijn maar wist dat nog niet op dag 2...


Ik ga even af op wie ik niet ga stemmen:
  • Belg en Gerrit omdat ze op D*N stemde.
  • Deerbetah en shrekygirl stemde niet nadat D*N al op de schopstoel zat. Als ze op Belg of Gerrit hadden gestemd was het gelijkspel geweest tussen Belg/Gerrit en D*N.

Dan zijn nog over:
Mitch, Zitnie, Giorgio (en ikzelf maar ik ga niet op mezelf stemmen).

Giorgio stemde als laatste en koos voor nog iemand anders dan waar toen al stemmen voor waren. Dan kies ik voorlopig voor Zitnie.

Ik vind het raar dat je gisteren nog zei dat Gerrit en Belg geluk hadden. En Deerbetah en Shrekygirl zijn nieuw. Misschien zijn ze vaker offline of hebben ze het stemmen gemist. Ik zou ze daarom zeker niet afschrijven. Kijk naar D*N die als wolf zijnde ook zelf had kunnen switchen maar de deadline was vergeten.

Ik heb overigens ook een voorwerp gevonden, dus ik ben benieuwd of de andere ook een voorwerp hebben gevonden?

Offline Syd

  • Winnaar Mol Online 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MY]Dag 3 - IJskoud
« Reactie #8 Gepost op: 5-10-2022, 09:25:23 »
Ik heb inderdaad ook een voorwerp gekozen. Overigens denk ik wel dat het lastig is om uit de eerste stemming veel info te halen. Diegene die niet hebben gestemd kunnen net zo goed wolf zijn inderdaad. Ik ga vandaag nog even alles op mijn gemakje teruglezen. Misschien dat ik iets compleet heb gemist.
Ik hoef geen geld, ik wil jokers!

Offline Shrekygirl

  • Forumlid
Re: [MY]Dag 3 - IJskoud
« Reactie #9 Gepost op: 5-10-2022, 09:33:47 »
Ik ben inderdaad nieuw op deze site, dus ook voor deze vorm van Wolfen spelen. Omdat het dus allemaal via tekst is vind ik het lastig om te kunnen zeggen dat ik iemand wel of niet vertrouw. Daarom had ik dus ook niet gestemd, aangezien het ook de eerste dag was.

Maar nu weet ik meer, en heb ik al bepaalde mensen waarvan ik zeg ja die zouden het misschien kunnen zijn. Ook vind ik dat dit een team spel is en het handig is om te delen wat er in de kamers is gebeurd/gevonden waardoor we zo meer dingen weten en misschien gewoon mensen kunnen weg strepen.

Door deze logica, en dat ik al een niet fijn gevoel heb bij deze persoon stem ik op Kaaasje

Offline Deerbetah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY]Dag 3 - IJskoud
« Reactie #10 Gepost op: 5-10-2022, 09:46:49 »
Ook ik ben inderdaad nieuw op de site en heb nog nooit via een forum Weerwolven gespeeld, maar heb bewust de eerste dag niet gestemd, gewoonweg door te weinig informatie.

Ook ik heb een voorwerp gevonden in me kamer, maar ga (nog) niet delen wat het is.

op wie ik ga stemmen weet ik nog niet, daar kom ik op terug

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MY]Dag 3 - IJskoud
« Reactie #11 Gepost op: 5-10-2022, 09:58:29 »
Ik ben inderdaad nieuw op deze site, dus ook voor deze vorm van Wolfen spelen. Omdat het dus allemaal via tekst is vind ik het lastig om te kunnen zeggen dat ik iemand wel of niet vertrouw. Daarom had ik dus ook niet gestemd, aangezien het ook de eerste dag was.

Maar nu weet ik meer, en heb ik al bepaalde mensen waarvan ik zeg ja die zouden het misschien kunnen zijn. Ook vind ik dat dit een team spel is en het handig is om te delen wat er in de kamers is gebeurd/gevonden waardoor we zo meer dingen weten en misschien gewoon mensen kunnen weg strepen.

Door deze logica, en dat ik al een niet fijn gevoel heb bij deze persoon stem ik op Kaaasje

Kaaasje is een heel leuk persoon hoor. Jammer dat je dat gevoel (nog) niet hebt. Overigens sluit ik me hier wel bij aan en denk ik ook dat Kaaasje een wolf is. Ik vind de eerdere reactie op Gerrit en Belg nogal raar terwijl ze nu ineens 4 mensen vrijpleit (waaronder die 2 waar ik het mee eens ben). Maar Deerbetah en Schrekygirl wil ik nog niet vrijpleiten ondanks dat ik ze niet meteen verdacht vind

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY]Dag 3 - IJskoud
« Reactie #12 Gepost op: 5-10-2022, 10:26:05 »
Iemand die iets wil delen over wat er in die kamers is gebeurd?

Ik heb helemaal niks gevonden.

Er waren rotte bloemen en vliegjes in de serre waarna ik kurken in mijn neus en oren hebt gestopt en ben gaan slapen.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MY]Dag 3 - IJskoud
« Reactie #13 Gepost op: 5-10-2022, 11:02:54 »
Ik vind het raar dat je gisteren nog zei dat Gerrit en Belg geluk hadden. En Deerbetah en Shrekygirl zijn nieuw. Misschien zijn ze vaker offline of hebben ze het stemmen gemist. Ik zou ze daarom zeker niet afschrijven. Kijk naar D*N die als wolf zijnde ook zelf had kunnen switchen maar de deadline was vergeten.
Ik zei dat het inderdaad meer geluk dan wijsheid is. Daar sta ik nog steeds achter. Volgens mij bevestigde Deerbetah ook.

Dat betekent niet dat ik ineens Belg en Gerrit verdacht vind. Als burger is het meer geluk dan wijsheid dat ze op D*N stemde. Als bandiet zou je dat niet zo snel doen. Maar dat ze een bandiet eruit stemmen is mijn inziens meer geluk dan wijsheid (waar ik dus er bij vanuit ga dat ze burger zijn want anders heeft geluk er minder mee te maken en zit er misschien wel iets van een strategie achter.)

Ik pleit de andere twee die ik noem (Deerbetah en shrekyygirl) nog niet vrij (Belg en Gerrit overigens ook niet. Zij kunnen nieuwsgierig of waarzegster zijn en dus ook slecht zijn.) Ik probeer een weloverwogen keuze te maken om op te stemmen. Het makkelijkste voor mij was dat door verschillende mensen eerst te elimineren. Dat betekent niet dat ik er in de toekomst niet op ga stemmen of dat ik ze meteen bestempel als burger.

Ik vind ook dat er een verschil is met in andere potjes niet stemmen. Deze keer hebben Deerbetah en Shrekyygirl weloverwogen niet gestemd en dit laten weten. Dat maakt dat ik ze nu iets minder verdacht vindt.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MY]Dag 3 - IJskoud
« Reactie #14 Gepost op: 5-10-2022, 11:04:49 »
Achteraf toch? Want dan kunnen ze dat als wolf als argument prima gebruiken. Of hebben ze dat eerder laten weten, want dan vind ik het inderdaad een sterkere argumentatie vanuit jou.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MY]Dag 3 - IJskoud
« Reactie #15 Gepost op: 5-10-2022, 11:15:00 »
Nee ze hebben het in het topic gezegd voor de deadline, zie hier. Ik zie nu dat het ca. half uur voor de deadline was. Dus dat was wel nog echt een moment om het verschil te kunnen maken.

(Er kan natuurlijk nog wel een magiër tussen zitten die D*N er ook gewoon uit wilde hebben... Dus ze zijn zeker niet vrijgepleit, maar we moeten ergens beginnen..)

Offline belg

  • Forumlid
Re: [MY]Dag 3 - IJskoud
« Reactie #16 Gepost op: 5-10-2022, 14:37:16 »
Jammer dat iedereen zo vaag doet over zijn voorwerp.
Voor mij begint het altijd met cijfers/feiten, want met die informatie kan je veel te weten komen over iemands rol.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MY]Dag 3 - IJskoud
« Reactie #17 Gepost op: 5-10-2022, 14:53:22 »
Jammer dat iedereen zo vaag doet over zijn voorwerp.
Voor mij begint het altijd met cijfers/feiten, want met die informatie kan je veel te weten komen over iemands rol.

Ik vind het raar dat Kaaasje en ik iets hebben gevonden en de rest zover het lijkt niet?

Overigens wil ik mijn voorwerp voor de bestwil van de burgers niet delen. Ik snap dat anderen dat ook niet doen, want het kan ook in het nadeel werken als de wolven weet wie wat heeft.

Offline Syd

  • Winnaar Mol Online 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MY]Dag 3 - IJskoud
« Reactie #18 Gepost op: 5-10-2022, 14:56:27 »
Ik heb wel gedeeld dat ik iets heb gevonden… wat het is ga ik inderdaad als Mitch niet delen, wegens dezelfde reden. Ik denk als ik het zeg dat ik dan ook een groter target ga zijn.
Ik hoef geen geld, ik wil jokers!

Offline belg

  • Forumlid
Re: [MY]Dag 3 - IJskoud
« Reactie #19 Gepost op: 5-10-2022, 15:00:46 »
Ik kan natuurlijk niet inschatten hoe machtig/belangrijk hetgeen is dat jullie hebben gevonden. Dat maakt de stemming en de eventuele gevolgen wel onvoorspelbaarder, spannender. In wiens voordeel dat is... geen idee.