Auteur Topic: [MY]Dag 4 - Groen bloed  (gelezen 829 keer)

Offline Syd

  • Winnaar Mol Online 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #20 Gepost op: 7-10-2022, 09:49:57 »
Waarom heb je dat drankje afgelopen nacht niet gebruikt?


Omdat ik dan echt een specifieke naam moest doorgeven. Dus hoe kan ik dan weten wie er vermoord wordt?
Ik hoef geen geld, ik wil jokers!

Offline Deerbetah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #21 Gepost op: 7-10-2022, 09:57:08 »
Ik kreeg enkel goed/slecht te horen. Dus ik heb er over nagedacht en zou het in principe kunnen delen. Ook omdat dit een ander licht werpt op bepaalde personen hier.

Is het handig om dit te delen?

Als het een slecht persoon is, is het wel handig om het nu te delen, dan kan die weggestemd worden,
mocht het een goed persoon zijn zou je kunnen afwachten wat de stemming doet, zit ie op de schopstoel dan ingrijpen en deze info geven om deze persoon te redden.

Offline belg

  • Forumlid
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #22 Gepost op: 7-10-2022, 11:12:10 »
Is het handig om dit te delen?
Ik zou het delen om die persoon vrij te pleiten.

Nou ik heb een drankje gevonden, waarmee ik iemand kan redden tijdens de stemming (dit kan ook mezelf zijn, maar dat zal ik niet doen).
Waarom zou je jezelf niet redden?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #23 Gepost op: 7-10-2022, 11:18:52 »
Oke Giorgio kan ik vrijpleiten. Belg ook een soort van en mezelf.

Omdat Giorgio en ik in de top 2 staan van Deerbetah. Kies ik ervoor om nu te stemmen op Deerbetah. Al vind ik Zitnie ook wel apart spelen inderdaad. Bij betere argumenten wil ik uiteraard wisselen

Offline Deerbetah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #24 Gepost op: 7-10-2022, 11:28:41 »
En met welke redenen kan je Giorgio vrijpleiten?

Verder staat inderdaad MitchK en Giorgio hoog op me verdachtenlijstje, maar alleen door het feit dat ik andere mensen kan afstrepen als verdachten, en minder om de reden dat ze verdachte acties / opmerkingen maken.

Offline belg

  • Forumlid
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #25 Gepost op: 7-10-2022, 11:46:10 »
Er zijn eigenlijk twee scenario's.

- Er is een waagzegger:
Het zou de dood van PieterBasje verklaren, maar dat betekent dus dat er nu nog twee slechte rollen inzitten. Namelijk de waarzegger en de neutrale nieuwsgierige die bandiet/magiër is geworden (want ik kan me niet inbeelden dat we gestart zijn met vier rollen die sowieso slecht zijn). De waarzegger en nieuwsgierige zijn interessante rollen, al vind ik dat ze te ontwrichtend kunnen werken in een groep van amper elf spelers. Geen idee hoe Drenziboy dat heeft ingeschat  :-\\

- Er is geen waarzegger:
De dood van PieterBasje is het gevolg van de kamerverdeling, wat zou kunnen verklaren waarom zijn schilderij met rol bevroren is (heeft hij een dilemma gekregen en fout gekozen?). Zonder waarzegger zijn we wellicht gestart met een trio bandiet, magiër en voorbereide bandiet (en is er ook geen nieuwsgierige). Dat lijkt me het best qua evenwicht in het spel. Wie is dan de laatste bandiet?

Offline belg

  • Forumlid
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #26 Gepost op: 7-10-2022, 11:47:54 »
Verder staat inderdaad MitchK en Giorgio hoog op me verdachtenlijstje, maar alleen door het feit dat ik andere mensen kan afstrepen als verdachten, en minder om de reden dat ze verdachte acties / opmerkingen maken.

Wie kan je afstrepen en waarom? Heb je "bewijs" dankzij jouw voorwerp?

Offline Deerbetah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #27 Gepost op: 7-10-2022, 11:56:30 »
Bewijs door me voorwerp niet maar:

Belg door de stem op D'N
Shrekygirl doordat ze bewust niet stemde de eerste ronde, waarmee D'N het slachtoffer werd i.p.v. er gelijkspel van maken.
Zitnie doordat ie als eerste een quote goed had en daarmee een dubbele moord voorkwam

dan blijven MitchK & Giorgio over

Uiteraard is bovenstaande geen waterproof methode, maar ik moet iets.
 


Offline belg

  • Forumlid
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #28 Gepost op: 7-10-2022, 12:00:33 »
Ik zou echt graag meer weten over je voorwerp. Die rol ducktape die je gevonden hebt (en al ingezet),  waarmee in de nacht één slechte rol buitenspel gezet wordt.

Kan je dit toelichten?
Kon je kiezen welke rol je kon blokkeren? Of moest je een persoon doorgeven die dan  's nachts niets kon doen (in de hoop dat het een slechte rol was)? Gaat het over komende nacht of een voorbije nacht?

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #29 Gepost op: 7-10-2022, 12:48:53 »
Ik ben net als Belg inderdaad wel nieuwsgierig naar het hoe en wat van de ducttape inderdaad, Deerbetah.

Zal er een stelletje inzitten dit potje?

Eindelijk...

Offline Deerbetah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #30 Gepost op: 7-10-2022, 13:03:01 »
Met Het Ducktape kun je ’s nachts tijdens het vergaren van de hint, een van de slechte rollen buitenspel zetten. Deze wordt een nacht ingezet, en de volgende nacht pas toegepast.

Meer kreeg ik niet, dus ik neem aan dat er random gekozen wordt tussen de slechte rollen.


Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #31 Gepost op: 7-10-2022, 13:20:44 »
En met welke redenen kan je Giorgio vrijpleiten?


Door mijn voorwerp he

Offline belg

  • Forumlid
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #32 Gepost op: 7-10-2022, 14:03:03 »
Al vind ik Zitnie ook wel apart spelen inderdaad. Bij betere argumenten wil ik uiteraard wisselen

Kaaasje was de magiër en moest alleen overblijven. Tijdens de nacht had je aangegeven dat je haar verdacht vond (omwille van de opmerking over Gerrit en mij), dus vroeg of laat zou ze in de problemen komen. Het slimste wat je dan als magiër kan doen, is je medebandiet onder de bus gooien om goodwill te creëren. Ze stemde op Zitnie.

Zitnie stemde zelf de eerste dag op Gerrit en sloot zich daarmee aan bij PieterBasje. Ze had eerder al aangegeven dat ze Gerrit verdacht vond; een reddingsactie voor D*N zou misschien te opvallend geweest zijn.
Bij de tweede stemming stemde ze op Kaaasje, maar toen was het al een uitgemaakte zaak (en mogelijk had Zitnie door dat Kaaasje toch de magiër was).

Daarnaast doet Zitnie ontzettend vreemd over haar voorwerp, er klopt iets niet in haar verhaal. Ze wou het de vorige dag niet delen uit angst om een target te worden, maar ze kon zichzelf toch beschermen?

De filmquote heeft zij trouwens niet geraden, dat deed jij. Ze gaf wel de tip dat het uit de film Jaws twee kwam. Dus opletten om hier credits voor te geven.

Genoeg argumenten?  ;D   
« Laatst bewerkt op: 7-10-2022, 14:08:32 door belg »

Offline Deerbetah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #33 Gepost op: 7-10-2022, 14:53:06 »
Door mijn voorwerp he

Met jouw voorwerp kan je ook een mede-bandiet beschermen, of je lover (stelletje).
Het blijft jouw woord wat we moeten geloven, en dat is het lastige met de voorwerpen.


Offline Shrekygirl

  • Forumlid
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #34 Gepost op: 7-10-2022, 14:58:54 »
Okay, ik ga mezelf voor de leeuwen gooien om mezelf goed te praten voor iedereen.

Ik was de nieuwsgierige, ik mocht iemand bekijken en als die er nog 3 dagen in het spel zat kreeg ik dezelfde rol. Ik heb een goede rol gekregen aangezien de persoon er nog is. Als jullie willen weten wie zal ik toestemming moeten gaan vragen prive aan diegene om het te kunnen delen. Ook als jullie willen weten welke rol wil ik dat ook gerust zeggen.

Maar omdat ik ook al geen fijn gevoel heb bij deze persoon, en omdat er al eerdere goede argumenten ertegen zijn gegeven stem ik opDeerbetah

Offline belg

  • Forumlid
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #35 Gepost op: 7-10-2022, 15:06:39 »
Ik was de nieuwsgierige, ik mocht iemand bekijken en als die er nog 3 dagen in het spel zat kreeg ik dezelfde rol. Ik heb een goede rol gekregen aangezien de persoon er nog is. Als jullie willen weten wie zal ik toestemming moeten gaan vragen prive aan diegene om het te kunnen delen. Ook als jullie willen weten welke rol wil ik dat ook gerust zeggen.

Privé communiceren mag niet. Dus zeg gewoon wiens rol je nu hebt (over de rol zelf mag je nog even vaag blijven).

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #36 Gepost op: 7-10-2022, 15:25:01 »
Okay, ik ga mezelf voor de leeuwen gooien om mezelf goed te praten voor iedereen.

Ik was de nieuwsgierige, ik mocht iemand bekijken en als die er nog 3 dagen in het spel zat kreeg ik dezelfde rol. Ik heb een goede rol gekregen aangezien de persoon er nog is. Als jullie willen weten wie zal ik toestemming moeten gaan vragen prive aan diegene om het te kunnen delen. Ook als jullie willen weten welke rol wil ik dat ook gerust zeggen.

Maar omdat ik ook al geen fijn gevoel heb bij deze persoon, en omdat er al eerdere goede argumenten ertegen zijn gegeven stem ik opDeerbetah

Iedereen is alles open aan het gooien. Dus waarschijnlijk kan je het nu beter gewoon open gooien...
Eindelijk...

Offline Deerbetah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #37 Gepost op: 7-10-2022, 15:37:09 »
Oke Giorgio kan ik vrijpleiten. Belg ook een soort van en mezelf.

Omdat Giorgio en ik in de top 2 staan van Deerbetah. Kies ik ervoor om nu te stemmen op Deerbetah. Al vind ik Zitnie ook wel apart spelen inderdaad. Bij betere argumenten wil ik uiteraard wisselen

Maar omdat ik ook al geen fijn gevoel heb bij deze persoon, en omdat er al eerdere goede argumenten ertegen zijn gegeven stem ik opDeerbetah

Ik heb nog geen goede argumenten gehoord waarom ik een slechte rol zou hebben. alleen maar omdat je op mijn verdachtenlijstje staat lijkt me nog geen reden om op me te stemmen.

Ik probeer weg te blijven van onderbuikgevoel en blijf bij de feiten.

Offline Syd

  • Winnaar Mol Online 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #38 Gepost op: 7-10-2022, 15:40:16 »
Kaaasje was de magiër en moest alleen overblijven. Tijdens de nacht had je aangegeven dat je haar verdacht vond (omwille van de opmerking over Gerrit en mij), dus vroeg of laat zou ze in de problemen komen. Het slimste wat je dan als magiër kan doen, is je medebandiet onder de bus gooien om goodwill te creëren. Ze stemde op Zitnie.

Zitnie stemde zelf de eerste dag op Gerrit en sloot zich daarmee aan bij PieterBasje. Ze had eerder al aangegeven dat ze Gerrit verdacht vond; een reddingsactie voor D*N zou misschien te opvallend geweest zijn.
Bij de tweede stemming stemde ze op Kaaasje, maar toen was het al een uitgemaakte zaak (en mogelijk had Zitnie door dat Kaaasje toch de magiër was).

Daarnaast doet Zitnie ontzettend vreemd over haar voorwerp, er klopt iets niet in haar verhaal. Ze wou het de vorige dag niet delen uit angst om een target te worden, maar ze kon zichzelf toch beschermen?

De filmquote heeft zij trouwens niet geraden, dat deed jij. Ze gaf wel de tip dat het uit de film Jaws twee kwam. Dus opletten om hier credits voor te geven.

Genoeg argumenten?  ;D

Ik was wel degene die die film benoemde ja (maar wilde op dat moment eerst even wachten of de rest dat ook dacht). En ik dacht eigenlijk dat ik vrij vroeg bij Kaaasje was met stemmen. Volgens mij kwamen er naar mij nog 2 stemmen op haar.

En dan nog wat waarom zou ik dat drankje zo vroeg al willen gebruiken? Ik red dan liever tijdens de stemming iemand, waarvan ik denk dat diegene goed is.







« Laatst bewerkt op: 7-10-2022, 15:42:11 door Zitnie »
Ik hoef geen geld, ik wil jokers!

Offline belg

  • Forumlid
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #39 Gepost op: 7-10-2022, 15:49:41 »
Zitnie, als jij eruit gestemd zou worden, gebruik je het drankje dan voor jezelf? Want eerder zei je dat niet te gaan doen.