Auteur Topic: [MY]Dag 4 - Groen bloed  (gelezen 808 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
[MY]Dag 4 - Groen bloed
« Gepost op: 6-10-2022, 20:09:07 »
De volgende dag worden jullie abrupt wakker middels een hard gerinkel. Zitnie loopt de kamer binnen en ziet:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En zoals jullie gewend zijn gaat het schilderij van het slachtoffer op kleur:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Nog 6 spelers, maar hoeveel zijn er goed en hoeveel zijn er slecht? Wie is nu nog te vertrouwen en in hoeverre zijn de voorwerpen die gevonden zijn nog belangrijk?

In ieder van jullie broekzak zit weer een blaadje, en het spel gaat verder.

Jullie hebben tot vrijdag 7 oktober 20:00 uur de tijd om te stemmen.

Deelnemerslijst:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Shrekygirl

  • Forumlid
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #1 Gepost op: 6-10-2022, 20:15:03 »
Iedereen die de vorige nacht een kamer had, had een voorwerp gevonden. Behalve Gerrit, en die is nu dood. Dus ik denk dat ook iemand met een voorwerp een slechte rol heeft, en daarmee het voorwerp wilt gebruiken/ of het wilt laten lijken dat ze goed zijn. Dus is het dan niet handig om te vertellen wat voor voorwerp jullie allemaal hebben gevonden?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #2 Gepost op: 6-10-2022, 20:45:40 »
Ik wil het best vertellen hoor. Wat wil de rest?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #3 Gepost op: 6-10-2022, 20:47:25 »
Iedereen die de vorige nacht een kamer had, had een voorwerp gevonden. Behalve Gerrit, en die is nu dood. Dus ik denk dat ook iemand met een voorwerp een slechte rol heeft, en daarmee het voorwerp wilt gebruiken/ of het wilt laten lijken dat ze goed zijn. Dus is het dan niet handig om te vertellen wat voor voorwerp jullie allemaal hebben gevonden?

Overigens vind ik wel dat jij (en anderen) ondanks de onbekendheid wat meer mogen meespelen / stemmen / nachtopdrachten mee mogen doen. Want jullie blijven mooi uit de spotlight maar daardoor is er weinig op jullie spel aan te merken.

Belg en ik worden bijvoorbeeld verdacht gevonden omdat we actiever zijn. Al is Belg nu gelukkig zo goed als zeker goed verklaard door zijn stem op D*N. Al zou het als wolf kunnen dat hij dacht dat het de magiër was maar dat geloof ik niet

Offline Syd

  • Winnaar Mol Online 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #4 Gepost op: 6-10-2022, 20:54:26 »
Ik vraag me nog steeds af of het wel slim is om te zeggen wat we hebben. Maar als Mitch het wilt zeggen, doe ik hier wel aan mee.
Ik hoef geen geld, ik wil jokers!

Offline Syd

  • Winnaar Mol Online 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #5 Gepost op: 6-10-2022, 22:04:41 »
Vergeten te vermelden, maar ik denk dat Belg ook wel goed is. Stemde eerst op D*N en vorige dag ook meegestemd op Kaaasje. Dat lijkt me wel genoeg bewijs dat Belg goed is. Ik ga morgen weer even alles teruglezen om een conclusie te kunnen trekken.
Ik hoef geen geld, ik wil jokers!

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #6 Gepost op: 6-10-2022, 22:06:06 »
Vergeten te vermelden, maar ik denk dat Belg ook wel goed is. Stemde eerst op D*N en vorige dag ook meegestemd op Kaaasje. Dat lijkt me wel genoeg bewijs dat Belg goed is. Ik ga morgen weer even alles teruglezen om een conclusie te kunnen trekken.

En vergeet niet dat hij Star Wars goed had waardoor de wolven maar 1 kill hadden. Ik Jaws maar ik was later dus deze is volledig op naam van Belg

Offline Shrekygirl

  • Forumlid
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #7 Gepost op: 6-10-2022, 22:11:44 »
Overigens vind ik wel dat jij (en anderen) ondanks de onbekendheid wat meer mogen meespelen / stemmen / nachtopdrachten mee mogen doen. Want jullie blijven mooi uit de spotlight maar daardoor is er weinig op jullie spel aan te merken.
Zoals ik al eerder had gezegd, ik ben nieuw op deze site, dus denk er tijdens de dag er niet zoveel over na. Ik moet nog in dat ritme komen van iedere keer ff kijken. En ook bij de opdrachten, ik ben niet zo'n ster in dingen raden, vooral niet als het met BNers te maken heeft. en voor mijn stemmen/niet stemmen heb ik genoeg uitleg gegeven waarom wel en niet. Dus als je daar overheen hebt gelezen snap ik wel

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #8 Gepost op: 6-10-2022, 22:14:56 »
Ik snap je reden voor dag 1 niet stemmen hoor, geloof me. Maar je moet ook begrijpen dat wij nu minder hebben om ons op te baseren. Belg streep ik af maar verder vind ik het lastig.

Normaal maak ik overzichten maar ik ben dit weekend dus weg…

Offline belg

  • Forumlid
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #9 Gepost op: 6-10-2022, 22:24:58 »
Oké, we hebben weer tot 8 uur morgenavond om tot een beslissing te komen.
Ik ben voorstander dat er voor die tijd meer duidelijkheid komt over de gevonden voorwerpen. Want er is nog een voorbereide avonturier en aan die puzzel was er ook een voordeel verbonden dacht ik.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #10 Gepost op: 6-10-2022, 22:28:50 »
Ik heb een vergrootglas gevonden. Daarmee kon ik tijdens de nacht iemand bekijken en zien of diegene goed of slecht was. Meer wil ik (nog) niet delen

Offline Deerbetah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #11 Gepost op: 6-10-2022, 23:29:53 »
Ik had een rol ducktape gevonden (en al ingezet). Daarmee wordt in de nacht 1 slechte rol buitenspel gezet.

Mijn verdachtenlijstje tot nu toe:
#1 Giorgio, Stemde als 4e op Zitnie, verder heeft ie nog niks gedaan om mijn twijfels weg te nemen.
#2 MitchtK, stemde als 3e op Kaasje, verder heeft ie ook nog niks gedaan om mijn twijfels weg te nemen.
#3 Shrekygirl, Stemde als 2e op kaasje, daarnaast had ze in de eerste stemronde al een lot kunnen bepalen door op een bepaald iemand de stemmen
#4 Zitnie, heeft als eerste een quote geraden en dus een dubbele moord verkomen, daarnaast heeft ie als 5e op Kaasje gestemd, maar goed, het was hem of Kaasje en nog niet de beslissende stem.
#5 Belg, maar die is naar mijn mening uitgesloten.



Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #12 Gepost op: 6-10-2022, 23:34:12 »
Het is een lastig potje. Relatief kleine groep spelers met enorm veel verschillende rollen en voorwerpen.
Er zit mogelijk een nieuwsgierige in, die ondertussen ook slecht kan zijn geworden.

En er zit mogelijk nog een stelletje in. Aangezien we nog met zijn zessen zijn, is het misschien heel belangrijk om het stelletje er nu uit te krijgen... Als het stelletje goed/slecht of slecht/slecht is en na de volgende nacht zijn er nog 4 over, gaat het een moeilijk verhaal worden.

Maar mogelijk zit deze rol er niet in.. Maar dan kunnen er op dit moment ook nog veel slechte rollen in zitten. Er moet dus sowieso iets slechts uit, maar we hebben vrijwel nul aanknopingspunten als iedereen info voor zichzelf gaat houden...

Daarom is het van groot belang om zoveel mogelijk info open te gooien, want na deze dag kan het te laat zijn. Het zal vandaag moeten gebeuren waarschijnlijk, anders is het te laat.
Eindelijk...

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #13 Gepost op: 6-10-2022, 23:40:08 »
Ik heb een vergrootglas gevonden. Daarmee kon ik tijdens de nacht iemand bekijken en zien of diegene goed of slecht was. Meer wil ik (nog) niet delen

Wel gebruikt dus? Als je mij hebt bekeken, mag je het van mij openbaar maken, ook al maakt me dat vannacht een doelwit voor de wolven. Openbare info is cruciaal.
Eindelijk...

Offline Shrekygirl

  • Forumlid
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #14 Gepost op: 7-10-2022, 06:35:31 »
#3 Shrekygirl, Stemde als 2e op kaasje, daarnaast had ze in de eerste stemronde al een lot kunnen bepalen door op een bepaald iemand de stemmen
Ik snap wat je zegt met dat ik in de eerste ronde had kunnen stemmen. Maar gelukkig waren er nog dingen van de eerste opdracht die mee telde, dus misschien had mijn stem wel niet uitgemaakt. En ik had als 1ste op Kaaasje gestemt. Nu weet ik niet of dit jouw mening verandert over mij maar dat wou ik gewoon duidelijk hebben.

Ikzelf vind dit heel moeilijk, want de actieve mensen kunnen ook express actief zijn zodat ze niet verdacht lijken. Of als ze antwoorden goed hebben enzo zoals Belg.

Nu beschuldig ik ze nergens van, maar het kan een taktiek zijn

Offline belg

  • Forumlid
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #15 Gepost op: 7-10-2022, 07:25:52 »
Ik had een rol ducktape gevonden (en al ingezet). Daarmee wordt in de nacht 1 slechte rol buitenspel gezet.

Kan je dit toelichten?
Kon je kiezen welke rol je kon blokkeren? Of moest je een persoon doorgeven die dan  's nachts niets kon doen (in de hoop dat het een slechte rol was)? Gaat het over komende nacht of een voorbije nacht?

Offline belg

  • Forumlid
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #16 Gepost op: 7-10-2022, 07:32:22 »
Ik heb een vergrootglas gevonden. Daarmee kon ik tijdens de nacht iemand bekijken en zien of diegene goed of slecht was. Meer wil ik (nog) niet delen

Kreeg je specifiek de rol te horen, of enkel goed/slecht/neutraal?
Ik vermoed dat je een goede rol hebt bekeken, want anders had je dat wel gedeeld?

Offline Syd

  • Winnaar Mol Online 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #17 Gepost op: 7-10-2022, 08:13:05 »
Nou ik heb een drankje gevonden, waarmee ik iemand kan redden tijdens de stemming (dit kan ook mezelf zijn, maar dat zal ik niet doen) en ik mag het ook in de nacht gebruiken als ik het goed zeg.
« Laatst bewerkt op: 7-10-2022, 08:18:14 door Zitnie »
Ik hoef geen geld, ik wil jokers!

Offline belg

  • Forumlid
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #18 Gepost op: 7-10-2022, 09:18:02 »
Waarom heb je dat drankje afgelopen nacht niet gebruikt?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MY]Dag 4 - Groen bloed
« Reactie #19 Gepost op: 7-10-2022, 09:35:34 »
Kreeg je specifiek de rol te horen, of enkel goed/slecht/neutraal?
Ik vermoed dat je een goede rol hebt bekeken, want anders had je dat wel gedeeld?

Ik kreeg enkel goed/slecht te horen. Dus ik heb er over nagedacht en zou het in principe kunnen delen. Ook omdat dit een ander licht werpt op bepaalde personen hier.

Is het handig om dit te delen?