Auteur Topic: [LEG 3] Dag 1  (gelezen 1242 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #60 Gepost op: 30-11-2022, 19:56:43 »
Geldt die deadline voor het lynchen dan nog, ook nu er een nieuwe deadline is voor de sleutel?

Zitnie, je moet snel beslissen!
Keep calm and eat chocolates!

Offline melkvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #61 Gepost op: 30-11-2022, 19:58:27 »
"Voor nu"  en "de keuze van Zitnie moet voor 20u"

Ik dacht er nog wel aan dat wanneer de keuze was gevallen, de stemming hervat zou gaan worden. Maar wellicht ben ik hier de enige in. Er is immers nu geen melding meer gedaan dat het hervat zou worden, dus denk inderdaad wel dat het zo blijft voor nu.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #62 Gepost op: 30-11-2022, 20:25:41 »
De bedenktijd is om en de doos is niet geopend. Maar plots begint hij te  rommelen, schudden en knalt ie dan vanzelf open! Het laat daarbij drie angstaanjagende wezens vrij op het dorpsplein. De Sleutel de Bescherming die Zitnie in haar handen heeft, wordt plots vernietigd door een flits van groen licht. Hij had indien gebruikt bescherming kunnen geven aan de dorpelingen maar is nu in het niets verdwenen…

Wat zat er in die doos? Kwaad? Monsters? Zonden? Niemand weet het exact. Waarschijnlijk een soort heilige totems…

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #63 Gepost op: 30-11-2022, 20:27:18 »
Na dit intermezzo keert het dorp terug naar de essentie van vandaag: wie wordt er opgeknoopt?

Het is nog steeds dag 1, jullie moeten nog steeds in familieverband stemmen, D*N heeft nog steeds de Ivoren Toren en er mag dus niet op hem gestemd worden. En jullie hebben tot donderdag 20u tijd!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #64 Gepost op: 30-11-2022, 20:30:37 »
Melkvin, leuk dat je meespeelt! Ik ben wel benieuwd naar jouw manier van spelen. Je schreef in je eerste post iets over mensen aan de tand voelen, en je vond de beschuldiging van Kaaasje wat uit de lucht gegrepen geloof ik. Jij stelt dus voor om iemand te gaan ondervragen? Dan is het misschien wel goed om te kijken naar de meningen mbt de doos.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #65 Gepost op: 30-11-2022, 20:38:08 »
Melkvin, leuk dat je meespeelt! Ik ben wel benieuwd naar jouw manier van spelen. Je schreef in je eerste post iets over mensen aan de tand voelen, en je vond de beschuldiging van Kaaasje wat uit de lucht gegrepen geloof ik. Jij stelt dus voor om iemand te gaan ondervragen? Dan is het misschien wel goed om te kijken naar de meningen mbt de doos.
Dat ging volgens mij over de stem op Zitnie (van hillo). Niet over wat ik zei (al heeft Melkvin dat misschien ook wel een mening over :p ).

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #66 Gepost op: 30-11-2022, 20:40:46 »
Dan is het misschien wel goed om te kijken naar de meningen mbt de doos.

Hoe zou je daar wat uit kunnen halen dan? Lijkt met sterk dat de wolven zouden weten wat er in die doos zat. Of ben jij van, wolven zoeken chaos, dus die stemmen vast wel voor?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #67 Gepost op: 30-11-2022, 20:45:25 »
Dat ging volgens mij over de stem op Zitnie (van hillo). Niet over wat ik zei (al heeft Melkvin dat misschien ook wel een mening over :p ).


ow excuus, de stem van hillo op Zitnie inderdaad, sorry Kaaasje!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #68 Gepost op: 30-11-2022, 20:47:22 »
Hoe zou je daar wat uit kunnen halen dan? Lijkt met sterk dat de wolven zouden weten wat er in die doos zat. Of ben jij van, wolven zoeken chaos, dus die stemmen vast wel voor?


Wellicht weten de wolven wel wat er in de doos zat?
Keep calm and eat chocolates!

Offline melkvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #69 Gepost op: 30-11-2022, 21:13:35 »
Melkvin, leuk dat je meespeelt! Ik ben wel benieuwd naar jouw manier van spelen. Je schreef in je eerste post iets over mensen aan de tand voelen, en je vond de beschuldiging van Kaaasje wat uit de lucht gegrepen geloof ik. Jij stelt dus voor om iemand te gaan ondervragen? Dan is het misschien wel goed om te kijken naar de meningen mbt de doos.
ow excuus, de stem van hillo op Zitnie inderdaad, sorry Kaaasje!

'iemand te ondervragen', hoe bedoel je dit? Ik kan wel Hillo nu aanpakken door hem de ene naar de andere vraag te stellen waarom de stem specifiek op Zitnie is gevallen, maar die vraag heb ik al gesteld en wacht op een antwoord. Ik ben niet van het herhalen want daar zie ik geen waarde toe, tenzij het antwoord me niet aanstaat. Maar gezien er nog geen antwoord is, wacht ik daar geduldig op. Er zijn mij al wel wat dingen opgevallen en hoef niet op alles direct te reageren, want dan krijg je een losse flodders die ongericht verschillende mensen afgaat. Ook niet doeltreffend lijkt me. Dus wat ik graag van jou wil weten, hoe bedoel je het 'iemand ondervragen' gedeelte?

Hoe zou je daar wat uit kunnen halen dan? Lijkt met sterk dat de wolven zouden weten wat er in die doos zat. Of ben jij van, wolven zoeken chaos, dus die stemmen vast wel voor?

Waarom is chaos creëren enkel de mensen die voor stemmen in jouw boekje? Als ik het goed lees, dan zorgde het openen ervoor dat de burgers beschermd bleven. Dus waarom juist niet de mensen die TEGEN riepen? Daarnaast lijkt me het inderdaad sterk dat de wolven wisten wat er in het kistje zat. Dus lijkt me juist interessanter om te kijken naar de mensen die het bewust vaag hielden of juist de meningen 50/50 hielden.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #70 Gepost op: 30-11-2022, 21:23:02 »
Waarom is chaos creëren enkel de mensen die voor stemmen in jouw boekje? Als ik het goed lees, dan zorgde het openen ervoor dat de burgers beschermd bleven. Dus waarom juist niet de mensen die TEGEN riepen? Daarnaast lijkt me het inderdaad sterk dat de wolven wisten wat er in het kistje zat. Dus lijkt me juist interessanter om te kijken naar de mensen die het bewust vaag hielden of juist de meningen 50/50 hielden.


Wat ik bedoelde is, dat dat je verwacht dat als de doos open gaat er iets gebeurt, en dat wel eens voordelig voor de wolven kan zijn. Dat bedoelde ik er mee. Ik ben blijkbaar slecht in het uitleggen van mijn denksels merk ik al weer  ::rofl::
Verder ben ik met jou eens, ik denk niet dat ze het wisten, omdat dit volgens mij in het echt ook niet kan, de spelleider kan moeilijk de wolven apart nemen en hen vertellen wat er zou gebeuren.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #71 Gepost op: 30-11-2022, 21:35:00 »
'iemand te ondervragen', hoe bedoel je dit? Ik kan wel Hillo nu aanpakken door hem de ene naar de andere vraag te stellen waarom de stem specifiek op Zitnie is gevallen, maar die vraag heb ik al gesteld en wacht op een antwoord. Ik ben niet van het herhalen want daar zie ik geen waarde toe, tenzij het antwoord me niet aanstaat. Maar gezien er nog geen antwoord is, wacht ik daar geduldig op. Er zijn mij al wel wat dingen opgevallen en hoef niet op alles direct te reageren, want dan krijg je een losse flodders die ongericht verschillende mensen afgaat. Ook niet doeltreffend lijkt me. Dus wat ik graag van jou wil weten, hoe bedoel je het 'iemand ondervragen' gedeelte?


Je schreef 'aan de tand voelen'. Dat is voor mij 'ondervragen'. Maar jij bedoelt dat er niet mee? Wat dan wel?
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #72 Gepost op: 30-11-2022, 21:56:36 »
ECHT IK ZEI HET TOCH  ::ohno::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline melkvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #73 Gepost op: 30-11-2022, 21:58:53 »
Je schreef 'aan de tand voelen'. Dat is voor mij 'ondervragen'. Maar jij bedoelt dat er niet mee? Wat dan wel?

Aan de tand voelen is ook gewoon kritische vragen durven stellen. Ondervragen vind ik wel een stapje verder gaan, daar dient wel een goede aanleiding voor te zijn wil ik mensen echt ondervragen. Tot op heden heb ik nog niet iets dusdanig opvallend gezien dat ik daar meer en meer over móet weten. Vandaar, maar wellicht is het gewoon twee verschillende opvattingen van ' aan de tand voelen'. Blij dat je scherp bent en verheldering vraagt.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #74 Gepost op: 30-11-2022, 22:00:36 »
Nou ik hou mijn tanden graag in mijn mond, dus die van mij mag je niet aankomen!  ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Syd

  • Winnaar Mol Online 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #75 Gepost op: 30-11-2022, 22:01:33 »
Oke ik wilde de doos wel openen, maar was de tijd helemaal uit het oog verloren… Sorryy
Ik hoef geen geld, ik wil jokers!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #76 Gepost op: 30-11-2022, 22:02:46 »
Nou ik hou mijn tanden graag in mijn mond, dus die van mij mag je niet aankomen!  ;D



Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #77 Gepost op: 30-11-2022, 22:04:11 »
Oke ik wilde de doos wel openen, maar was de tijd helemaal uit het oog verloren… Sorryy
::rofl::

Als straf gaan we je alsnog lynchen!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #78 Gepost op: 30-11-2022, 22:45:04 »
@Melkvin, als je mijn eerdere berichten deze dag terugleest zie je waarom ik een stem uitbreng. Ik wil mensen dwingen te stemmen en kleur te tonen. Als we een spannende stemming kunnen forceren is dat altijd informatief. En met de familiestem erbij kan een verdeling binnen een familie ook informatie geven. Stel Drenzi en Deerbetah gaan ook beide op Zitnie nu, dan is dat al 1/5 stemmen. Als Zitnie wolf blijkt maakt dat die twee minder verdacht. Als bv Deerbetah opeens op Niemand stemt en Zitnie blijkt later wolf, dan maakt dat Deerbetah verdacht.

En datzelfde trucje kunnen we ook binnen andere families doen. Dus het is niet per se mijn doel om Zitnie te targetten ofzo, het is gewoon een aanzet tot stemmen. Waarom dan Zitnie? Grotendeels random, maar ik vind haar ook niet onverdacht, dus een prima optie.
Nieky grab a life vest!

Offline Syd

  • Winnaar Mol Online 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #79 Gepost op: 1-12-2022, 00:51:36 »
::rofl::

Als straf gaan we je alsnog lynchen!

Haha nou zeg :(
Ik hoef geen geld, ik wil jokers!