Auteur Topic: [LEG 4] Dag 1  (gelezen 727 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[LEG 4] Dag 1
« Gepost op: 14-01-2023, 21:43:37 »
De eerste nacht mochten de wolven nog niet eten en was het gewoon een kwestie van elkaar leren kennen. Enkel de ziener en sekteleider zijn actief geweest.

Er mag vanaf nu gestemd worden wie er de brandstapel op moet, want dit dorp weet intussen wel dat er slechteriken onder hen zijn.

Zoals gezegd, in deze eerste stemming moet er in familieband gestemd worden. Je mag ook wel individueel stemmen, maar enkel de meerderheid aan stemmen van jouw familie telt. Als het gelijkspel is, bepaalt het lot naar wie de stem gaat.

Er kan gestemd worden tot morgen 21u. Stemmen doe je door de naam vet gedrukt neer te zetten. Je mag nog van stem veranderen maar dat moet je doen in een nieuwe post. Liefst niet je vorige post editen, want dan geraakt mijn boekhouding in de war. ;)

Er mag ook op niemand gestemd worden. Als de meerderheid stemt dat er niemand uit moet, dan gaat er niemand uit.

En bovendien mag er niet op Syd gestemd worden, want Syd is in het bezit van de Ivoren Toren. Degene die er als eerste uitlegt krijgt als troost de Ivoren Toren. Die beschermt je van de eerste eliminatie.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #1 Gepost op: 14-01-2023, 22:16:43 »
1. Swifty
2. Miek1999
3. MitchK
4. Deerbetah
5. Hillo
6. Giorgio
7. D*N
8. Kaaasje
9. Syd/Zitnie
10. Vermoljoen
11. Molfreak
12. DRenziboy
13. michael90
14. Whatthefrank
15. Hadewychisdemol

Even een deelnemerslijst want mijn geheugen is niet meer wat het is geweest  ::hypocriet::

Nou burgemeester, vertel ons uw wijze woorden!  ::love::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #2 Gepost op: 14-01-2023, 22:45:36 »
Oh ja, thanks! Dat vergeet ik nou altijd!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #3 Gepost op: 14-01-2023, 23:14:57 »
Eerste hersenspinsel: weten leden van de sekte dat ze lid zijn? En zo ja: heeft het dan nut dat te delen? Ik denk het wel, want dan hiuden we grip op hoe belangrijk het is ons te focussen op de sekteleider?
Nieky grab a life vest!

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #4 Gepost op: 15-01-2023, 09:26:19 »
Eerste hersenspinsel: weten leden van de sekte dat ze lid zijn? En zo ja: heeft het dan nut dat te delen? Ik denk het wel, want dan hiuden we grip op hoe belangrijk het is ons te focussen op de sekteleider?

Ik ben in een vorig potje sekteleider geweest, en toen wisten de sekteleden het niet! En de sekteleider wint alleen als alle overgebleven leden in de sekte zitten (en de leden van de sekte winnen dan niet, die winnen alleen volgens de winconditie van hun eigen rol).

Dus als we de wolven al snel vinden kan de sekteleider ook niet meer winnen, want dan zijn er nog spelers in het spel die niet in de sekte zitten. Dus in eerste instantie is het slimmer om gewoon hoofdzakelijk wolven te zoeken, maar hoe minder mensen er overblijven hoe belangrijker het wordt om op de sekteleider te focussen :).
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #5 Gepost op: 15-01-2023, 11:44:24 »
Dat sluit aan bij wat ik ook dacht: de sekteleider hoeven we ons eerst niet druk over te maken.  Op een gegeven moment wil hij natuurlijk vooral mensen dood hebben die niet in de sekte zitten, maar nu is dat iedereen -1.

In een vorig potje hebben we wel eens de lynch overgeslagen op de eerste dag omdat we nog niks wisten en we niet per ongeluk een nuttige rol willen uitsluiten. Aan de andere kant lynch je op die manier zeker geen wolf. Ik ben benieuwd naar de meningen: wel of niet iemand lynchen vandaag?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #6 Gepost op: 15-01-2023, 11:53:18 »
Lijkt me beter van wel, anders weten we op dag 2 net zoveel als vandaag (namelijk niks).
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #7 Gepost op: 15-01-2023, 12:24:01 »
Deze discussie voeren we altijd op dag 1, haha ;D

Ik ben ook voor lynchen!
Nieky grab a life vest!

Online Syd

  • Winnaar Mol Online 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #8 Gepost op: 15-01-2023, 12:57:52 »
Lijkt me beter van wel, anders weten we op dag 2 net zoveel als vandaag (namelijk niks).

Hier ben ik het wel mee eens. Als we voor niemand gaan hebben we nog steeds 0 info. En uit de eerste stemming kunnen we misschien ook wel wat meer info krijgen
Ik hoef geen geld, ik wil jokers!

Online Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #9 Gepost op: 15-01-2023, 13:34:26 »
Ik ben ook voor lynchen! De kans dat we verkeerd zitten zonder info is natuurlijk wel een pak groter maar misschien zitten we wel ineens goed plus het levert info voor een volgende stemming op, daar waar we bij het staken van de lynch minder ver in onze zoektocht komen
Er is geen Mol meer...

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #10 Gepost op: 15-01-2023, 13:36:06 »
Deze discussie voeren we altijd op dag 1, haha ;D

Ik ben ook voor lynchen!
Ik wilde gisteren nog posten.. (maar niet gedaan)

Nu is het wachten tot iemand zegt zullen we niemand gaan lynchen, en dat dan iemand anders zegt dat dat verdacht is ::rofl::

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #11 Gepost op: 15-01-2023, 14:17:33 »
De strategie om niet te lynchen is zeker valide, maar dat is alleen handig in hele grote groepen dan maakt het eigenlijk niet zoveel uit.

In dit geval lijkt het me beter om met de groep mee te gaan en idd te lynchen, puur voor de mogelijke informatie die we ermee lospeuteren.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #12 Gepost op: 15-01-2023, 15:28:02 »
Nee we gaan gewoon lynchen. Dus Kaaasje en Syd wie hebben jullie in gedachten?

Online Syd

  • Winnaar Mol Online 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #13 Gepost op: 15-01-2023, 15:47:58 »
Ja ik vind het dus echt lastig zo de eerste dag haha. Je kan er echt totaal niets uithalen gewoon
Ik hoef geen geld, ik wil jokers!

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #14 Gepost op: 15-01-2023, 16:24:46 »
Lynchen moeten we sowieso. Het enige probleem is dat we onze stem nog niet ergens op kunnen baseren. Om het spel toch los te maken heb ik random.org gebruikt en gaat mijn stem naar HIDM.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #15 Gepost op: 15-01-2023, 16:46:56 »
Ik denk ook dat het slimmer is om wel iemand te lynchen, volgens mij is dat strategisch gezien sowieso beter. Wie dat dan moet zijn? Pfoe... Misschien dan toch iemand die niet zoveel bijdraagt. Dat kan dan of iemand zijn die zich als wolf nog wat op de achtergrond houdt of een burger die toch niet zoveel inbreng gaat hebben en dus minder waardevol is verderop in het spel als het belangrijker gaat worden.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #16 Gepost op: 15-01-2023, 16:57:59 »
Frank/Arno, op wie willen jullie stemmen? Wat mij betreft inderdaad iemand die niet veel bijdraagt, maar dat is op dit moment zo'n beetje de halve deelnemerslijst :P
« Laatst bewerkt op: 15-01-2023, 17:56:08 door Miek1999 »
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #17 Gepost op: 15-01-2023, 16:59:04 »
Ik zou ook zeggen dat lynchen slimmer is, geeft in ieder geval informatie. Maar met de nieuwe rollen in het spel, begin ik wel te twijfelen of het in dit geval ook zo is.. Wat denken mijn familieleden, Swifty en HIDM?
Eindelijk...

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #18 Gepost op: 15-01-2023, 17:09:35 »
Ik zou ook zeggen dat lynchen slimmer is, geeft in ieder geval informatie. Maar met de nieuwe rollen in het spel, begin ik wel te twijfelen of het in dit geval ook zo is.

Waarom zou dat niet zo zijn dan?
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #19 Gepost op: 15-01-2023, 17:16:14 »
Ik ben ook 100% voor lynchen. Zeker in een potje met 15 deelnemers. We moeten het de wolven niet te gemakkelijk maken he ;)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::