Auteur Topic: [LEG 4] Dag 1  (gelezen 730 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #20 Gepost op: 15-01-2023, 17:23:42 »
Hoi allemaal! Leuk om ook een keertje mee te doen :D Minder leuk dat zo'n vervelend figuur als een MitchK dan meteen het gore lef heeft om mijn naam in zijn mond te nemen! Mijn wraak zal zoet zijn >:D Als jullie mij houden beloof ik actief mee te doen en het spel niet te bederven door zomaar te gaan loten op wie ik stem <3


Ik zou ook zeggen dat lynchen slimmer is, geeft in ieder geval informatie. Maar met de nieuwe rollen in het spel, begin ik wel te twijfelen of het in dit geval ook zo is.. Wat denken mijn familieleden, Swifty en HIDM?
Omdat we dan het risico lopen een nuttige rol meteen kwijt te raken door willekeurig te stemmen bedoel je? Zit wat in, om dat te voorkomen zou je dus of niet moeten stemmen of iemand zich nu al bekend laten maken. Dat laatste is sowieso onzinnig, dan raak je ze alsnog kwijt aan de wolven. Kans is natuurlijk het grootst dat je at random een burger pakt.

Wat is er volgende ronde precies anders dan deze? Als het dan ook gewoon een grote gok is kunnen we het inderdaad net zo goed meteen doen. We stemmen volgende ronde dus niet meer in familieverband? Betekenen de families verder nog iets?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #21 Gepost op: 15-01-2023, 17:39:26 »
Wat is er volgende ronde precies anders dan deze? Als het dan ook gewoon een grote gok is kunnen we het inderdaad net zo goed meteen doen. We stemmen volgende ronde dus niet meer in familieverband? Betekenen de families verder nog iets?

Volgende ronde stemmen we inderdaad niet meer in familieverband, dus bij deze ronde zijn er in totaal 5 stemmen (want 5 families) en volgende keer gewoon 13 stemmen (of 14 als wij nu niemand wegstemmen, dan heb je alleen de lunch van de wolven).

Als we nu niemand wegstemmen hebben we dus alleen 'info' over het slachtoffer van de wolven (die dan natuurlijk iemand gaan opeten die bijvoorbeeld niks heeft gedaan, om ons zo min mogelijk info te geven), en als we nu wel iemand wegstemmen kunnen we volgende keer al wat meer zeggen over bijvoorbeeld stemgedrag. Wel hopen dat we inderdaad geen speciale rol wegstemmen, maar die kans is relatief klein.

Dus wat ik daarmee bedoel is dat als we nu niemand wegstemmen de volgende ronde precies hetzelfde gaat verlopen als vandaag, namelijk dat iedereen roept 'eh ja geen idee, we hebben geen/nauwelijks info'  :P
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #22 Gepost op: 15-01-2023, 17:43:07 »
Dus verder spelen die families helemaal geen rol meer? Of kunnen er twists gebeuren?
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #23 Gepost op: 15-01-2023, 17:50:05 »
Oh dat weet ik verder niet, dat staat in Robbies verhaal ;D maar voor ons qua hoe we het spel spelen is het alleen nu van belang ;)
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #24 Gepost op: 15-01-2023, 17:52:17 »
Ik zou natuurlijk alle eerdere potjes kunnen teruglezen, maar hoe zijn die families precies ontstaan en hebben ze in het verleden al een rol gespeeld?
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #25 Gepost op: 15-01-2023, 17:52:54 »
@ Miek / Arno

Ik heb Deerbetah nog niet zoveel gehoord. Akkoord om daarop te stemmen?
Er is geen Mol meer...

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #26 Gepost op: 15-01-2023, 18:16:55 »
Ik zou natuurlijk alle eerdere potjes kunnen teruglezen, maar hoe zijn die families precies ontstaan en hebben ze in het verleden al een rol gespeeld?
Gewoon random loting de eerste keer volgens mij of aan de hand van de inschrijflijst en daarna kreeg iedereen steeds dezelfde rol weer terug ;).

Heb jij al een idee op wie je wil stemmen?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #27 Gepost op: 15-01-2023, 18:19:46 »
Ik zou natuurlijk alle eerdere potjes kunnen teruglezen, maar hoe zijn die families precies ontstaan en hebben ze in het verleden al een rol gespeeld?

Ze zijn in eerste instantie random bepaald als ik het me goed herinner. En je kunt voordelen verdienen, zie de speluitleg:

Citaat
Sommige familieleden hebben reeds een voordeel uit vorige potjes. Dat zijn:
- Syd: zij heeft de Ivoren Toren, waarmee ze beschermd is van de eerst lynch. Er mag in de eerste stemming niet op Syd gestemd worden! De eerste afvaller krijgt de Ivoren Toren voor een volgend potje.
- Whatthefrank: hij is burgemeester die bij een gelijkspel bepaalt welke van de personen die de meeste stemmen kreeg, er uit moet. Als de burgemeester sterft, komt er géén nieuwe. Als er dan een gelijkspel is, valt er niemand af.
- De Poorman familie (Molfreak Arno, Whatthefrank en Miek1999): zij zijn Graaf. Er is altijd één kaart meer dan dat er spelers zijn. In vorige potjes bleef die overblijvende kaart een mysterie, maar nu zullen drie spelers die overblijvende kaart kunnen zien.

Ik weet niet meer precies hoe dat allemaal tot stand is gekomen en ik heb zelf ook 1 potje overgeslagen, dus dat moet je dan even zelf terugzoeken of iemand anders die het nog wel weet moet het even uitleggen ;). Maar bovenstaande punten zijn dus in dit potje geldig.

@ Miek / Arno

Ik heb Deerbetah nog niet zoveel gehoord. Akkoord om daarop te stemmen?

Zat ik ook al aan te denken, dus ik ben akkoord ::jaja::. We kunnen altijd nog wisselen eventueel. Dus Deerbetah voor nu
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #28 Gepost op: 15-01-2023, 18:32:10 »
De families zijn destijds inderdaad geloot en nieuwe spelers loot ik ook in de bestaande families. In de basis komen de families enkel van pas in de eerste stemming. Daarnaast wordt door het spel na elke ronde de Most Valuable Player bepaald. Na drie ronden wordt gekeken in welke familie het vaakst de Most Valuablr Player zat en die familie krijgt een voordeel. Zoals nu de Poormans die allemaal Graaf zijn geworden.

De spelers die door de sekteleider gekozen worden, weten dat zelf niet.

Er is nog tijd tot 21u om te stemmen. Let op: niet stemmen betekent dat je een streepje achter je naam krijgt. Drie streepjes and you’re out! Dan word je geëlimineerd vanwege inactiviteit.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #29 Gepost op: 15-01-2023, 19:44:33 »
Ohja die info hebben we wel.. de graven moeten maar even nadenken of het zinnig is om te delen welke rol er niet in zit. Als dat een wolf is, lijkt het me sowieso handig om te delen, want dan weten de wolven het toch al.
Als een van die drie wolf is, kunnen we er denk ik wel sowieso vanuit gaan dat de wolven het weten.. maar goed ze kunnen ook alledrie onschuldig zijn en bedenken wat handig is of ze het willen delen..
Het kan namelijk ook handig zijn als wolven nog twijfels hebben over welke rol er ontbreekt.. dus ook als een burger mist, wist ik niet of dat zo handig is om dat meteen al te delen.


Ik heb geen idee. Ik zeg Giorgio . Maar  als Syd of Michael iets anders wil, wissel ik graag. Dit is vrijwel nergens op gebasseerd namelijk...

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #30 Gepost op: 15-01-2023, 20:01:26 »
Deerbetah
Er is geen Mol meer...

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #31 Gepost op: 15-01-2023, 20:03:47 »
Omdat we dan het risico lopen een nuttige rol meteen kwijt te raken door willekeurig te stemmen bedoel je? Zit wat in, om dat te voorkomen zou je dus of niet moeten stemmen of iemand zich nu al bekend laten maken. Dat laatste is sowieso onzinnig, dan raak je ze alsnog kwijt aan de wolven. Kans is natuurlijk het grootst dat je at random een burger pakt.

Inderdaad het nadeel van lynchen is dat de kans het grootst is dat er een goede rol gelyncht gaat worden. En dan is er ook nog een kans dat we meteen een nuttige rol kwijtraken.

Het voordeel van lynchen is dat iedereen stemt en we de komende dagen aanknopingspunten hebben. Zodat we enige informatie hebben om onze stemmen te onderbouwen op volgende stemmingen. In principe heeft dit ook mijn voorkeur.

Al is in dit potje de de Leprechaun natuurlijk interessant. Die kan rommelen met de nachtelijke lunches, wat dus nu mogelijk ook meer informatie gaat opleveren. Vandaar mijn twijfel nu.
Eindelijk...

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #32 Gepost op: 15-01-2023, 20:04:57 »
Gezien ik Deerbetah nog niet heb gezien en ik zelf bang ben om mijn stem te vergeten zet ik hem ook op haar neer Deerbetah
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #33 Gepost op: 15-01-2023, 20:16:16 »
Spannend, met nog maar 45 minuten te gaan moeten er nog tien mensen stemmen!

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #34 Gepost op: 15-01-2023, 20:17:45 »
Mijn stem gaat naar Hillo Geen specifieke reden, maar aan het stemmen op inactieven schiet ook niet op want die gaan er vanzelf wel uit

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #35 Gepost op: 15-01-2023, 20:26:21 »
Deerbetah, heb haar niet gezien en helaas is dat het enige waar ik me voorlopig op kan baseren
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #36 Gepost op: 15-01-2023, 20:31:59 »
Mijn stem gaat naar Kaaasje.
Eindelijk...

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #37 Gepost op: 15-01-2023, 20:42:31 »
Mijn stem gaat naar Hillo Geen specifieke reden, maar aan het stemmen op inactieven schiet ook niet op want die gaan er vanzelf wel uit
@Syd, stem jij nog?

Anders wordt de stem van onze familie random en dat lijkt me dan ook niet zo handig..

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #38 Gepost op: 15-01-2023, 20:46:43 »
Citaat
Ohja die info hebben we wel.. de graven moeten maar even nadenken of het zinnig is om te delen welke rol er niet in zit. Als dat een wolf is, lijkt het me sowieso handig om te delen, want dan weten de wolven het toch al.
Als een van die drie wolf is, kunnen we er denk ik wel sowieso vanuit gaan dat de wolven het weten.. maar goed ze kunnen ook alledrie onschuldig zijn en bedenken wat handig is of ze het willen delen..
Het kan namelijk ook handig zijn als wolven nog twijfels hebben over welke rol er ontbreekt.. dus ook als een burger mist, wist ik niet of dat zo handig is om dat meteen al te delen.

Ik heb trouwens vandaag na zitten denken of ik wel of niet zou delen welke rol er niet inzit/van welke rol er 1 minder inzit, maar ik zie eigenlijk geen reden om ermee te wachten en ik volg ook de logica van Kaaasje: de kaart die ontbreekt is een weerwolfkaart. Dus er zijn er 3 ipv 4 :). Had ik ook eerder vandaag kunnen delen maar ik weet nooit precies wat nou precies handig is + Frank en Arno zeiden ook niks dus ik twijfelde daardoor. Maar ik zou eigenlijk niet weten waarom het niet handig is om het nu te delen.
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 4] Dag 1
« Reactie #39 Gepost op: 15-01-2023, 20:55:08 »
Wow, dat is wel positief nieuws eigenlijk!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::