Auteur Topic: [LEG 4] Nacht 2  (gelezen 583 keer)

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [LEG 4] Nacht 2
« Reactie #20 Gepost op: 16-01-2023, 14:56:40 »
Nee hoor, ik zei ook nergens dat je dat zou moeten doen.

En inderdaad Arno en Frank, waarom hebben jullie het niet zelf gedeeld?

Omdat alleen wij die info krijgen met een reden. Als iedereen het gelijk had moeten weten dan had robbie dat net zo goed aan iedereen kunnen vertellen. Met die info hadden wij kunnen kijken hoe anderen zich gedroegen en hadden we ze kunnen testen. Nu hebben we ons voordeel volledig uit handen gegeven

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 4] Nacht 2
« Reactie #21 Gepost op: 16-01-2023, 15:03:49 »
Qua stemgedrag vallen me 2 dingen op, het eerste is dat Dennis niet meegaat op de random stem van Mitch op HIDM. Kan toeval zijn, kan ook zijn dat het een kwestie is van elkaar verdedigen. Ook Vermoljoen valt hiermee op omdat hij de keuze maakt om ook niet op HIDM te gaan. Hoeveel waarde we hieraan kunnen hechten weten we nog niet gezien de rollen niet bekend zijn, maar zeker iets voor de lange termijn om mee te nemen!

Voor mij persoonlijk zag ik geen reden om mee te gaan omdat Mitch ook aangaf dat het random was en dus niet gebaseerd op een argument. Daarbij vond ik het jammer om HIDM gelijk weg te stemmen gezien hij nu voor het eerst meedoet hier ::rofl::. Vandaar mijn voorkeur dan voor iemand die afwezig was en geen inbreng had, wat ik een logischer argument vond op dit moment. Uiteraard met het risico dat het geen wolf zou zijn.

Inderdaad wel onhandig, wat we het vorige potje ook zagen, dat veel mensen niet hebben gestemd. Je krijgt toch voornamelijk veel informatie uit stemgedrag. Maar als mensen niet stemmen, dan krijg je dus ook geen informatie over hun eigen motivaties.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Nacht 2
« Reactie #22 Gepost op: 16-01-2023, 15:09:40 »
Omdat alleen wij die info krijgen met een reden. Als iedereen het gelijk had moeten weten dan had robbie dat net zo goed aan iedereen kunnen vertellen. Met die info hadden wij kunnen kijken hoe anderen zich gedroegen en hadden we ze kunnen testen. Nu hebben we ons voordeel volledig uit handen gegeven

Huh?  ::rofl:: Hoe had je dat willen testen dan? Want in vorige potjes probeerden we de wolven ook gewoon één voor één te pakken en was het niet zo dat we elkaar liepen te ondervragen over welke rol we denken dat er wellicht niet inzat :P. Dus ik zie niet echt in waarom het spel nu heel anders zou gaan verlopen doordat wij iets meer info hebben. If anything is het eerder logisch dat de wolven ons zo snel mogelijk willen uitmoorden zodat we de info niet meer kunnen delen. En als het zo belangrijk was om het niet te delen had je dat wel even kunnen zeggen.

Door het niet te zeggen hebben de wolven in feite meer informatie dan de burgers: de wolven weten namelijk dat ze met 3 in plaats van 4 zijn, en de burgers weten dat niet. Een informatievoorsprong voor de wolven lijkt me niet wenselijk. En het is gewoon wel nuttige info die iedereen gelijk moet weten vond ik.

Ik ben nu ook wel benieuwd wat mensen van het punt van Arno vinden, misschien snap ik het gewoon oprecht niet hoor maar ik zie niet in wat voor voordeel we uit handen hebben gegeven of hoe we dit dan hadden moeten uitspelen.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2023, 15:11:20 door Miek1999 »
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [LEG 4] Nacht 2
« Reactie #23 Gepost op: 16-01-2023, 15:18:55 »
Huh?  ::rofl:: Hoe had je dat willen testen dan? Want in vorige potjes probeerden we de wolven ook gewoon één voor één te pakken en was het niet zo dat we elkaar liepen te ondervragen over welke rol we denken dat er wellicht niet inzat :P. Dus ik zie niet echt in waarom het spel nu heel anders zou gaan verlopen doordat wij iets meer info hebben. If anything is het eerder logisch dat de wolven ons zo snel mogelijk willen uitmoorden zodat we de info niet meer kunnen delen. En als het zo belangrijk was om het niet te delen had je dat wel even kunnen zeggen.

Door het niet te zeggen hebben de wolven in feite meer informatie dan de burgers: de wolven weten namelijk dat ze met 3 in plaats van 4 zijn, en de burgers weten dat niet. Een informatievoorsprong voor de wolven lijkt me niet wenselijk. En het is gewoon wel nuttige info die iedereen gelijk moet weten vond ik.

Ik ben nu ook wel benieuwd wat mensen van het punt van Arno vinden, misschien snap ik het gewoon oprecht niet hoor maar ik zie niet in wat voor voordeel we uit handen hebben gegeven of hoe we dit dan hadden moeten uitspelen.

Ik snap jou wel hoor. Maar het voelt ook ergens dat Jij, Frank en ik eigelijk een persoonlijk voordeel hebben wat eigelijk geen voordeel meer is nu iedereen het weet. Het is zeker handig dat iedereen het weet nu want nu hebben de wolven ook geen extra kennis meer als het gaat om aantal wolven. Maar ergens vraag ik me dan af wat het dan uitmaakte dat alleen wij 3 dit te horen kregen.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Nacht 2
« Reactie #24 Gepost op: 16-01-2023, 15:29:09 »
Ik snap jou wel hoor. Maar het voelt ook ergens dat Jij, Frank en ik eigelijk een persoonlijk voordeel hebben wat eigelijk geen voordeel meer is nu iedereen het weet. Het is zeker handig dat iedereen het weet nu want nu hebben de wolven ook geen extra kennis meer als het gaat om aantal wolven. Maar ergens vraag ik me dan af wat het dan uitmaakte dat alleen wij 3 dit te horen kregen.

Ja, maar het is geen spel waarin je een persoonlijk belang hebt (behalve de sekteleider)

Het is zeker handig dat iedereen het weet nu want nu hebben de wolven ook geen extra kennis meer als het gaat om aantal wolven. Maar ergens vraag ik me dan af wat het dan uitmaakte dat alleen wij 3 dit te horen kregen.

Omdat er ook situaties te bedenken zijn waarin het wel handig is om de info nog even voor je te houden: als er namelijk een andere rol dan een weerwolf uitgeloot is, weten de wolven dus ook niet welke rol er niet inzit en dat kun je dan misschien wel tegen ze gebruiken op de een of andere manier. Ik weet ook niet precies hoe hoor, maar ik ben gewoon even hardop aan het denken.
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 4] Nacht 2
« Reactie #25 Gepost op: 16-01-2023, 15:34:04 »
Het is, als de rol die eruit is de wolf is, sowieso handig om het wel te delen zodat iedereen die informatie heeft. Dus ik snap ook niet echt over welk voordeel Arno het heeft. Het is alleen een voordeel voor de wolven als de burgers niet weten hoeveel wolven er daadwerkelijk in het spel zitten.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [LEG 4] Nacht 2
« Reactie #26 Gepost op: 16-01-2023, 16:25:01 »
Het is, als de rol die eruit is de wolf is, sowieso handig om het wel te delen zodat iedereen die informatie heeft. Dus ik snap ook niet echt over welk voordeel Arno het heeft. Het is alleen een voordeel voor de wolven als de burgers niet weten hoeveel wolven er daadwerkelijk in het spel zitten.

Het lijkt mij gewoon dat als maar 3 mensen iets te horen krijgen, dat dat voor hun een voordeel is. Want nogmaals, dan had Robbie net zo goed gewoon aan iedereen kunnen vertellen dat er een wolf minder was. Jullie hebben gelijk dat de hele groep belang heeft bij deze info. Maar waarom wordt het dan enkel aan ons 3 verteld?

Offline Syd

  • Winnaar Mol Online 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Nacht 2
« Reactie #27 Gepost op: 16-01-2023, 17:08:18 »
Als het om een andere rol ging was het misschien inderdaad handiger geweest dit niet te delen. Maar ik denk dat het hele dorp er baat bij heeft te weten dat er een wolf minder in zit. Dat is wederom ook heel goed nieuws
Ik hoef geen geld, ik wil jokers!

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 4] Nacht 2
« Reactie #28 Gepost op: 16-01-2023, 17:47:35 »
Qua stemgedrag vallen me 2 dingen op, het eerste is dat Dennis niet meegaat op de random stem van Mitch op HIDM. Kan toeval zijn, kan ook zijn dat het een kwestie is van elkaar verdedigen. Ook Vermoljoen valt hiermee op omdat hij de keuze maakt om ook niet op HIDM te gaan. Hoeveel waarde we hieraan kunnen hechten weten we nog niet gezien de rollen niet bekend zijn, maar zeker iets voor de lange termijn om mee te nemen!
Ik ben ook de random stem op HIDM niet gevolgd, omdat ik me liever toch nog ergens op baseer dan op helemaal niets, ook al is er weinig informatie. Gezien er best een meerderheid is binnen de familie, heb ik dus op basis van inactiviteit (de enige factor eigenlijk) besloten D*N te volgen.

Ik hoop inderdaad dat we vanaf de volgende stemronde allemaal netjes de deadline kunnen halen. Inderdaad voornamelijk om er meer informatie uit te kunnen halen, maar ook om geen burgers te verliezen.

Arno, ik snap jouw punt ook niet helemaal. Het is inderdaad een voordeel wat jouw familie heeft; je hebt namelijk meer informatie dan de rest, maar daarom is dat niet automatisch een reden om die informatie voor jezelf te houden. Robbie vertelt het alleen aan jullie drie omdat het dus informatie is waarmee je kan beslissen wat je ermee doet. In dit geval was het dus heel goed om deze informatie te delen. Een extraatje aan dit leuke spel ;)
« Laatst bewerkt op: 16-01-2023, 17:50:12 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG 4] Nacht 2
« Reactie #29 Gepost op: 16-01-2023, 20:03:28 »
Hoooooo we mogen praten in de nacht? ::rofl::


Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG 4] Nacht 2
« Reactie #30 Gepost op: 16-01-2023, 20:20:29 »
Iemand heeft de regels niet goed gelezen merk ik. Ik vind het voornamelijk lastig om nu al dingen te beweren of uitspraken te doen. Ik heb daar vaak 2 of 3 dagen voor nodig.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Nacht 2
« Reactie #31 Gepost op: 16-01-2023, 20:45:25 »
Het lijkt mij gewoon dat als maar 3 mensen iets te horen krijgen, dat dat voor hun een voordeel is. Want nogmaals, dan had Robbie net zo goed gewoon aan iedereen kunnen vertellen dat er een wolf minder was. Jullie hebben gelijk dat de hele groep belang heeft bij deze info. Maar waarom wordt het dan enkel aan ons 3 verteld?
Ik vind eigenlijk dat Miek het al heel goed verwoord heeft, maar aangezien je het nog steeds vraagt..

Voorgaande potjes werd het aan niemand verteld welke rol er niet in zat. Nu hebben dus drie mensen extra informatie, omdat jullie familie is het verleden nuttig is gebleken.

Zoals gezegd soms kan het nuttig zijn om dat met iedereen te delen (als er een wolf minder in zit), in andere gevallen is dat mogelijk niet meteen handig maar pas later in het spel.

Zoals gezegd, je speelt dit spel niet individueel, ook al heb je soms als individu extra informatie, en soms is het handig informatie voor je te houden en andere keren moet je het juist delen :)
« Laatst bewerkt op: 16-01-2023, 20:47:02 door Kaaasje »