Auteur Topic: [LEG 4] Dag 4  (gelezen 906 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 4
« Reactie #40 Gepost op: 21-01-2023, 14:25:08 »
Aaaaw Kaaasje is niet de Ziener :(
Volgens mij heeft iedereen inmiddels wel gereageerd na mijn coming out. Dan ben ik bang dat de Ziener niet meer onder ons is. Dan moeten we denk ik vooral de posts van Mitch en Giorgio en evt hillo uitpluizen op eventuele hints.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [LEG 4] Dag 4
« Reactie #41 Gepost op: 21-01-2023, 14:26:51 »
Op een gegeven moment stonden er 3 stemmen op Arno en 2 op Swifty, tot Mitch de eerste was die zijn stem op Arno plaatste waarna Kaaasje volgde. Ik begin steeds meer te denken dat de mogelijkheid bestaat dat er een wolf onder de bus is gegooid, puur omdat we het niet zouden verwachten omdat er bekend is dat er al een wolf minder is. HIDM switchte ineens naar Vermoljoen, eigenlijk zonder verdere argumentatie. Hij is zeker slim genoeg om dit trucje uit te halen en gezien ik toch even verder aan het kijken ben dan de discussie tussen Miek en Swifty is dit 1 van de mogelijkheden
Ik had bij mijn stem op Swifty al kenbaar gemaakt dat ik vooral keek naar de mensen die op Arno stemden. Op dat moment had alleen Swifty een stem, dus ging ik mee op haar. Daarna kreeg Vermoljoen 2 stemmen en zouden dat er met mijn switch dus 3 worden. Met nog maar een half uur de tijd en weinig activiteit (ook van mijzelf) dus een betere optie als ik iemand anders dan Arno eruit wilde. Ik heb inderdaad niet meteen de tijd genomen om er een verhaal bij te typen maar had ook niet verwacht dat mijn reden onduidelijk zou zijn. Toen Kaaasje er later nog naar vroeg heb ik het ook gewoon uitgelegd. Ik was de eerste dagen wat minder actief en de verdere argumentatie leek me al geïmpliceerd maar heb ik later nog expliciet gemaakt. Dus ik snap echt niet waarom dit zo opvallend is ::rofl::

Als er meer mensen zijn die mij het spelplezier negatief vinden beïnvloeden, zeg het vooral. Dan hou ik namelijk de rest van de dag mijn mond want dat is helemaal niet mijn bedoeling.
Nope!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 4] Dag 4
« Reactie #42 Gepost op: 21-01-2023, 14:28:30 »

Notes voor diezelfde stemming:
- Daarna stemde Dennis niet mee op Vermoljoen of Arno maar op Swifty, wat best een poging zou kunnen zijn een wolf te redden

Als ik Vermoljoen had willen redden, dan had ik gewoon op Arno kunnen stemmen toch. Ik had Arno ook al verdacht genoemd daarvoor, dus heel raar was dat niet geweest. Alleen Hillo had mij overtuigd met zijn argument waardoor ik toch naar Swifty ging.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [LEG 4] Dag 4
« Reactie #43 Gepost op: 21-01-2023, 14:28:50 »
Ik speel onder de radar en volg mijn eigen pad. Zijn nou niet direct redenen om me als wolf aan te merken, want zo speel ik eigenlijk altijd. In het begin wil ik me er eigenlijk nooit mee bemoeien en wil ik al zeker nooit burgemeester worden omdat wanneer je op de voorgrond komt je vaak snel uit het spel ligt. Zowel als burger als wolf zou ik ongeveer deze tactiek hanteren. Ik kan zeggen dat ik geen wolf ben, maar ja ik heb ook niet echt iets waarmee ik me kan verdedigen. Mn eerste stem op Giorgio was om een meerderheid in onze groep te bereiken, mn stem op Mitch daarna was omdat ik niet de beslissende stem wilde hebben op dat moment omdat ik van beide opties niet zeker was en mijn laatste stem op Giorgio was wel beslissend en was inderdaad fout. Zelf stem ik later vandaag wel, want heb nu geen tijd om het allemaal door te lezen

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 4
« Reactie #44 Gepost op: 21-01-2023, 14:29:03 »
En het is nog vervelender om niet geloofd te worden als ik mijn rol en alle stappen uiteenzet.

Maar inmiddels heb ik toch mijn stem aangepast, dus dat geeft toch wel aan dat ik je nu wel geloof? Maar ik wilde gewoon eerst eventjes wachten wat anderen te zeggen hadden hierover :), en het is ook gewoon niet heel makkelijk om uit een tunnelvisie te komen binnen 1 minuut.

Citaat
Wat ik vooral niet snap is waarom jij niet wilt geloven dat Syd echt het target van de wolven was in de eerste nacht.

Nee dat geloof ik dan inmiddels ook wel, het slaat inderdaad nergens op als jij daarover zou liegen. Maar ik was uitgegaan van risico-averse wolven (zeker omdat er 1 wolvenkaart minder inzit + omdat er nog zoveel veilige opties waren de eerste nacht) en dan is het gewoon niet zo logisch om een target te kiezen waar een wolf onder staat.
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 4] Dag 4
« Reactie #45 Gepost op: 21-01-2023, 14:29:29 »
Aaaaw Kaaasje is niet de Ziener :(
Volgens mij heeft iedereen inmiddels wel gereageerd na mijn coming out. Dan ben ik bang dat de Ziener niet meer onder ons is. Dan moeten we denk ik vooral de posts van Mitch en Giorgio en evt hillo uitpluizen op eventuele hints.
Waarom zou de ziener perse nu iets moeten zeggen omdat jij het zegt? ???
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 4
« Reactie #46 Gepost op: 21-01-2023, 14:31:38 »
Waarom zou de ziener perse nu iets moeten zeggen omdat jij het zegt? ???

Het zou wel wat orde in de chaos scheppen ::rofl::
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 4
« Reactie #47 Gepost op: 21-01-2023, 14:34:20 »
Waarom zou de ziener perse nu iets moeten zeggen omdat jij het zegt? ???

Omdat de ziener al 4 mensen heeft kunnen bekijken. Ook al leven ze niet allemaal meer, het is best fijn als bijv 2 bekeken spelers + ziener + leprechaun bewezen geen weerwolf zijn, nu we met nog maar 9 spelers over zijn. En omdat ik niet het risico wil lopen het target te verleggen naar de ziener. Stel de wolven targetten mij vannacht en ik verleg het dan naar HIDM terwijl hij de ziener is, dan is dat erg vervelend.

Met een verkeerde lunch nu en een lynch vannacht zijn er op dag 5 nog maar 7 spelers over. De ziener kan hopelijk nu zorgen voor een meerderheid aan bewezen goeie spelers.
Overigens ben ik me er wel van bewust dat een wolf nu heel makkelijk de zienerrol kan claimen, nu het erop lijkt dat de ziener dood is.



Edit: in het kort dus gewoon dat wat Miek zegt  ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [LEG 4] Dag 4
« Reactie #48 Gepost op: 21-01-2023, 14:35:57 »
Oh jee, met de theorie dat Mitch de ziener was ben ik de lul met zijn allereerste random stem ;D

Lynchen moeten we sowieso. Het enige probleem is dat we onze stem nog niet ergens op kunnen baseren. Om het spel toch los te maken heb ik random.org gebruikt en gaat mijn stem naar HIDM.

In my defense zegt hij zelf dat zijn stem op mij random was en zou het gewaagd zijn van een ziener om meteen een wolf te outen ::hypocriet::

Zijn andere stemmen gingen naar Vermoljoen (een wolf, en hij noemt hem als eerste!) en Giorgio (burger).

Giorgio ging voor Kaaasje, Michael en DRenziboy. Die op Kaaasje was alleen omdat zij op hem stemde, die op Michael 'puur onderbuikgevoel' en toen hij voor DRenziboy ging quootte hij D*N's motivatie dat DRenzi aan het strepen was. Hij zei tussen DRenzi en Swifty te twijfelen.

Hillo heeft alleen een keer op Swifty gestemd. Hij gaf er een argument bij maar zei ook dat hij zijn gevoel volgde.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [LEG 4] Dag 4
« Reactie #49 Gepost op: 21-01-2023, 17:57:11 »
Ik moet wel op Dennis stemmen zeker? Maar zo lang er niemand wil switchen vlieg ik er alsnog uit volgens mij. Dus is er nog iemand die aan zou willen passen? want anders zien jullie morgen vanzelf wel dat ik geen wolf ben. Ik heb mijn redenen voor mijn gedrag en mijn stemmen gegeven, veel meer kan ik niet doen.

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [LEG 4] Dag 4
« Reactie #50 Gepost op: 21-01-2023, 18:04:53 »
Ik zit even te denken, volgens de redenatie dat Arno ook nog wolf zou kunnen zijn zou het toch best kunnen dat we te maken hebben met het trio Arno, Vermoljoen en Dennis? Of denk ik dan te ver door?
Er is geen Mol meer...

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 4
« Reactie #51 Gepost op: 21-01-2023, 18:44:08 »
Ik merk dat ik het me heel erg aantrek dat ik Swifty's spelplezier heb verpest, dus ik heb even geen zin en energie meer om nu nog in nieuwe theorieën te duiken. Ik sta achter mijn stem op michael dus ik ga in principe niet meer wisselen. Ik probeer vlak voor widm nog wel even te kijken of iemand nog met een goede theorie is gekomen maar ik ga even niet meer meedenken vanavond, sorry ::sorry::
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 4
« Reactie #52 Gepost op: 21-01-2023, 19:03:11 »
Ooh Miek sorry ik dacht dat we het inmiddels al aardig hebben uitgepraat. Dat had ik wel even explicieter mogen zeggen. Ik heb verteld wat ik er niet zo leuk aan vond, en jij hebt uitgelegd waar het vandaan kwam, en dat begrijp ik ook. Je bent gewoon heel fanatiek, en dat is ook te waarderen. Het werd mij alleen een beetje veel, na mijn ellenlange post vanmorgen.
Het is voor mij wel klaar nu hoor ::hug::


Ik tel op dit moment de volgende stemmen:

D*N 4 (Kaaasje, Arno, HIDM, Michael90)
Michael90 4 (D*N, Frank, Drenziboy, Miek)

Ik kan me wel vinden in wat iemand schreef over Arno, dat hij toch nog wel een wolf kan zijn, die door Vermoljoen onder de bus werd gegooid als afleidingsmanoeuvre of zo. Maar dat heeft voor vandaag niet zoveel zin meer, dus ik neem het graag mee naar morgen.
Vandaag gaat het duidelijk tussen D*N en Michael. Als er niemand switcht is mijn stem nu doorslaggevend :o

Dan ga ik toch voor Michael90. Vanwege zijn random stemmen en het onder de radar blijven.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 4
« Reactie #53 Gepost op: 21-01-2023, 22:02:58 »
Ooh Miek sorry ik dacht dat we het inmiddels al aardig hebben uitgepraat. Dat had ik wel even explicieter mogen zeggen. Ik heb verteld wat ik er niet zo leuk aan vond, en jij hebt uitgelegd waar het vandaan kwam, en dat begrijp ik ook. Je bent gewoon heel fanatiek, en dat is ook te waarderen. Het werd mij alleen een beetje veel, na mijn ellenlange post vanmorgen.
Het is voor mij wel klaar nu hoor ::hug::

Ja voor mij is het ook weer okee hoor, maar ik vind het gewoon echt heel vervelend als ik onbedoeld iemands spelplezier verpest dus ik zat daar gewoon nog mee. En verder heb ik ook gewoon een kutweek en last van slaaptekort dus dat hielp ook niet mee :P

Maar goed, het is inderdaad allemaal uitgepraat, maandag weer met een frisse blik verder als we dan nog in het spel zitten ::jaja:: ::hug::
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves