Auteur Topic: [LEG 4] Nacht 5  (gelezen 332 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[LEG 4] Nacht 5
« Gepost op: 21-01-2023, 21:00:41 »
Ik ben een hele dag weg geweest en heb nu nog bezoek dus even helaas geen plaatje en verhaaltje, maar de droge feiten:
Michael90 kreeg 5 stemmen en ligt er dus uit.

Michael90 was een

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 4] Nacht 5
« Reactie #1 Gepost op: 21-01-2023, 21:47:06 »
En iedereen met nachtacties heeft dus weer tijd tot morgen 21u. Wolven tot 20u.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Nacht 5
« Reactie #2 Gepost op: 21-01-2023, 21:52:47 »
Overzicht van stemmen geupdate.
Controleer vooral of ik foutjes heb gemaakt, want ik kan zomaar wat gemist hebben :)
Weerwolf
Burger
Leprechaun (claim, niet bevestigd)
Dood maar we weten de rol niet

DeelnemerDag 1Dag 2Dag 3 Dag 4
SwiftyXArnoKaaasjeMiek --> Michael
MiekDeerbetahArnoSwiftySwifty--> Michael
MitchHIDMVermoljoenGiorgio
DeerbetahX
HilloXSwifty
GiorgioKaaasje Michael90 Drenziboy
D*NDeerbetahSwifty Drenziboy Swifty--> Michael
KaaasjeGiorgioVermoljoenGiorgioD*N
Sydx
VermoljoenDeerbetahArno
ArnoXXGiorgioD*N
DrenziboyXMiekD*NMichael
Michaelhillo --> GiorgioMitchGiorgioD*N
WhatthefrankDeerbetahX --> Vermoljoen (als Burgemeester)XMichael
HIDMKaaasjeSwifty --> VermoljoenSwiftyD*N
« Laatst bewerkt op: 21-01-2023, 22:12:58 door Kaaasje »

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Nacht 5
« Reactie #3 Gepost op: 21-01-2023, 22:04:46 »
Misschien komt het doordat ik met hem samenwoon, maar ik heb helemaal niet het idee dat Dennis er tussendoor glipt of stil is ;D Dus dat argument vind ik niet het sterkste, ik vind dat voor iemand als Michael veel meer gelden. Maar hij is zeker nog een optie, dus om vast een meerderheid te hebben stem ik ook op D*N.
Ik vind dit trouwens wel een bijzondere redenatie/stem die ik niet helemaal begrijp. Op dat moment waren er nog best wat mensen die moesten stemmen, en ook nog best wat tijd. Waarom dan al stemmen op iemand waar al stemmen op zijn en niet zelf op iemand nieuws die je daadwerkelijk verdenkt? (Tenminste het bericht komt op mij over dat je Dennis niet echt verdenkt...)
Hij noemt hier wel Michael, die later ook de meeste stemmen krijgt.

Overigens bedoelde ik het nooit dat D*N niks zegt, maar gevoelsmatig glipt hij er bij mij tussendoor. En misschien is dat niet echt een hele goede reden, ik was ook wel benieuwd of andere daarin mee zouden gaan en hoe.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Nacht 5
« Reactie #4 Gepost op: 21-01-2023, 22:05:13 »
Helaas  ::ohno::

@Kaaasje, kun je Swifty in een iets opvallender kleurtje zetten? Er is amper verschil te zien met de bevestigde burgers nu :P
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Nacht 5
« Reactie #5 Gepost op: 21-01-2023, 22:07:33 »
Het was eigenlijk bewust, dat het enigzins op elkaar leek, maar ik zie dat het idd wel heel weinig scheelt.

Ik ga het aanpassen. :)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG 4] Nacht 5
« Reactie #6 Gepost op: 21-01-2023, 22:12:30 »
Ik was niet overtuigd door je uiteenzetting over Swifty. Ondanks een paar rare kronkels in Swifty's posts.
Ik had al wel mijn vermoedens dat Swifty de Leprechaun was door de 'hints' die ze daarnaar had geplaatst. Daarom verdachte ik haar ook minder.
Mag ik vragen welke "Hints" dit dan waren, als dit dan klopt dan is het wel vreemd dat Swifty dit zelf niet aanhaalt.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Nacht 5
« Reactie #7 Gepost op: 21-01-2023, 22:20:37 »
Mag ik vragen welke "Hints" dit dan waren, als dit dan klopt dan is het wel vreemd dat Swifty dit zelf niet aanhaalt.
Ze heeft gehint naar dat ze een bijzondere rol had en niet een gewone burger toen ze zichzelf verdedigde.

Het andere was dat ze zei dat het slimme wolven waren na haar eigen opmerking dat ze eerst dacht dat Vermoljoen, Syd en ik geen wolven waren omdat er zoveel veilige opties waren (ik had het idee dat ze dit zei omdat ze bepaalde extra informatie had; niet meteen toen ik het las, maar wel later toen ze dit nogmaals benadrukte en/of toen ik het terug las en ze al gehint had dat ze niet een gewone burger was.)

Ze benoemt dit overigens ook zelf in de post waarin ze zegt dat ze Leprechaun is
De daarop volgende dag haal ik nogmaals mijn post van de vorige dag aan en benadruk ik dat het slimme wolven zijn: daarmee hintend naar het feit dat Syd ook het oorspronkelijke doelwit was.

Als je wil, wil ik ook nog best even de quotes erbij halen waar ze hint naar een andere goede rol dan burger hebben in haar verdediging.
Edit: blijkbaar kan ik het nu niet meer terugvinden. Naja dan zal ik wel iets gelezen hebben dat er niet is  ??? Of ja misschien is het wat implicieter (bijvoorbeeld zeggen "Op mij stemmen is een grote fout, gewoon niet doen. Mij niet lynchen, ik ben absoluut geen weerwolf.") Maar ik had toch het vermoeden dat Swifty Leprechaun was, mede doordat ze dus gehint had naar de slimme wolven. (Wat ik vervolgens dan weer niet kon rijmen in mijn hoofd was dat ze alsnog mij verdacht vond..).
Ik schreef hierom bijvoorbeeld wel bewust "Als ik dit zo zie denk ik eerder dat Swifty en Miek beiden goed zijn." ipv dat ze allebei burger zijn.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2023, 22:29:49 door Kaaasje »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Nacht 5
« Reactie #8 Gepost op: 22-01-2023, 12:11:59 »
Je hebt mijn opmerkingen inderdaad helemaal goed opgevat Kaaasje. Juist omdat je het zo door had allemaal had ik hoop dat jij de ziener was. Ik schreef heel bewust nergens dat ik een burger ben.

Michael toch een burger dus, jammer. Ik heb lang getwijfeld tussen hem en Dennis, maar bij Dennis heb ik ook niet echt een wolvengevoel. Misschien dat de Dennis-stemmers dat, evt vanavond (na de wolvendeadline), nog eens goed kunnen uitleggen?
Keep calm and eat chocolates!

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [LEG 4] Nacht 5
« Reactie #9 Gepost op: 22-01-2023, 16:56:04 »
Ik vind dit trouwens wel een bijzondere redenatie/stem die ik niet helemaal begrijp. Op dat moment waren er nog best wat mensen die moesten stemmen, en ook nog best wat tijd. Waarom dan al stemmen op iemand waar al stemmen op zijn en niet zelf op iemand nieuws die je daadwerkelijk verdenkt? (Tenminste het bericht komt op mij over dat je Dennis niet echt verdenkt...)
Hij noemt hier wel Michael, die later ook de meeste stemmen krijgt.

Overigens bedoelde ik het nooit dat D*N niks zegt, maar gevoelsmatig glipt hij er bij mij tussendoor. En misschien is dat niet echt een hele goede reden, ik was ook wel benieuwd of andere daarin mee zouden gaan en hoe.
Ik mis jouw vragen steeds bijna omdat je ze altijd achteraf stelt ;D

Zoals aangegeven was Dennis voor mij 1 van de 4 die op basis van 'eliminatie' van de anderen nog de beste opties waren. Het argument om specifiek voor hem te gaan vond en vind ik niet sterk en eerder van toepassing op Michael, die ook 1 van mijn 4 was. Maar ik verdacht Michael niet zodanig meer dat ik reden zag om de stemmen te splitten en ik ging in eerste instantie liever gewoon mee voor een meerderheid op 1 van mijn 4. Anders krijg je weer zo'n situatie dat Michael en Dennis allebei 2 of 3 stemmen krijgen en iemand anders er alsnog met 4 stemmen uit gaat.

Ik wil tussen 8 en 9 nog wel even wat kwijt inderdaad ::jaja::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Nacht 5
« Reactie #10 Gepost op: 22-01-2023, 19:24:15 »
Ik mis jouw vragen steeds bijna omdat je ze altijd achteraf stelt ;D
Ja sorry, had gisteren na de deadline, in de nacht, nog echt goed naar de posts gekeken en vroeg me dat toen ineens af ;)