Auteur Topic: [LEG 4] Dag 6  (gelezen 867 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #20 Gepost op: 25-01-2023, 17:39:21 »
Maar wel grappig hoe we weer in zo'n cirkel terecht komen waarbij we alledrie een overeenkomende naam hebben (Dennis), maar we niet daarvoor durven te gaan. Terwijl blijkt dat die persoon toch ook wel eens de wolf zou kunnen zijn.

Ja maar ik zeg juist dat ik Dennis eigenlijk het hele spel niet verdacht heb gevonden, maar op dit punt kan ik niet anders dan hem ook overwegen omdat ik nog meer ben overtuigd dat ikzelf, Kaaasje en Arno het niet zijn :P. Dus meer bij gebrek aan beter/om nog een alternatief voor jou te hebben, niet omdat ik echt kan benoemen wat verdacht is bij Dennis (behalve dat hij een paar keer op een burger heeft gestemd, maar dat doen we allemaal de hele tijd :P)

Eens met Kaaasje dat de andere wolf alleen hillo of HiDM kan zijn geweest ::jaja:: en dan zou ik eerder hillo verwachten, omdat ik HiDM's uitleg zijn stem op Dennis wel een soort van logisch vond. En hij switchte op dag 2 ook wel erg makkelijk naar Vermoljoen.
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #21 Gepost op: 25-01-2023, 17:45:17 »
Ik ben de volgorde qua stemmen nog eens na aan het lopen van dag 4 omdat het toen redelijk close was tussen Michael en Dennis.

Eerst krijgt D*N 4 stemmen. Vervolgens stemt D*N op Michael en volgen allemaal stemmen op hem, waardoor Michael er uiteindelijk uit gaat.

Meest opvallend daarin is dat Drenziboy is geswitcht van Dennis naar Michael. (Ik realiseerde me ook net pas dat in het overzicht dat ik had gemaakt dit niet had opgeschreven...)

Stemmenvolgorde
  • Miek op Swifty
  • Swifty op Miek
  • Kaaasje op D*N
  • D*N op Swifty (2 stemmen)
  • molfreak Arno op D*N (2 stemmen)
  • Drenziboy op D*N (3 stemmen)
  • HIDM op D*N (4 stemmen)
  • D*N switcht naar Michael (1e stem)
  • Miek switcht bijna gelijktijdig naar Michael (2 stemmen)
  • Frank stemt op Michael (3 stemmen)
  • Drenziboy wisselt maar Michael (4 stemmen; daardoor 3 stemmen voor D*N)
  • Michael stemt op D*N (4 stemmen)
  • Swifty wisselt naar Michael (5 stemmen)

Voor Dennis stemt op Michael wordt Michael overigens al wel genoemd (door onder meer HIDM en Drenziboy)

Stemmen:
D*N 4 (Kaaasje, Arno, HIDM, Michael90)
Michael90 5 (D*N, Frank, Drenziboy, Miek, Swifty )

Ik weet nog niet zo goed wat ik hier mee wil of wat ik hier uit kan concluderen.  ???

Het gedrag bij deze stemming zou overigens best logisch zijn als Drenziboy én D*N dan wolven zijn. Maar dan zouden ze vandaag toch ook wel Miek, Arno (of desnoods mij) willen targetten?
« Laatst bewerkt op: 25-01-2023, 17:51:13 door Kaaasje »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #22 Gepost op: 25-01-2023, 18:08:27 »
Ja ik had tijdens die stemming bij Dennis moeten blijven, maar goed groepsdruk maakt meester. ::ohno::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #23 Gepost op: 25-01-2023, 18:15:37 »
Ik weet van de stemming van die dag in ieder geval nog dat ik mijn post verzond en toen de melding kreeg dat er tussendoor was gepost (en dat was dus D*N's stem op michael90). Dus Dennis en ik hebben toen inderdaad praktisch tegelijk gestemd, en onafhankelijk van elkaar besloten om op michael te gaan. Weet niet of dat nog iets toevoegt qua nuttige informatie verder.

Het lijkt me inderdaad niet logisch dat D*N en DRenzi allebei wolf zijn, dan zouden ze inderdaad nog wel iets proberen om op één van de anderen te gaan ::jaja::
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #24 Gepost op: 25-01-2023, 18:38:41 »
Ik denk dat als je dan de mogelijkheden afgaat:

-> Hillo was een wolf -> Dan zou bij de Vermoljoen vs Arno stemming, Hillo & ik als wolven beiden op Swifty stemmen en geen stem op medewolf Vermoljoen zetten (wat je als wolf kan vrijpleiten) of de keuze maken om een wolf te redden (Arno stemmen).
-> HIDM was een wolf -> Die heeft dan voor mij gestemd op een moment dat de Michael stemmen er nog niet waren en het prima zo had kunnen zijn dat ik ging. Lijkt mij ook dat ik dan dus geen wolf ben.

Beiden hebben zover ik zie geen verbanden met Drenziboy die het onlogisch zouden maken dat ze samen wolf zijn. Sterker nog, HIDM benoemt Drenziboy wel als verdachte maar stemt nooit op hem, een veelgebruikte tactiek om niet met elkaar geassocieerd te worden als wolf.

Laatste optie is inderdaad dat er nog twee wolven leven, maar ik zou niet weten wie dan en ik denk als ik de rest zo lees dat niemand dit echt denkt.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #25 Gepost op: 25-01-2023, 18:54:37 »
HIDM is het meest logische scenario, maar iedereen benoemt me al sinds het moment dat ik HIDM verdacht, verdacht. Dus of je daar nu zoveel aan hebt.  ::)

Oh ja en stemmen op een medewolf is niet ongehoord, wel makkelijk om dan achteraf te kunnen zeggen "ik had wel op een wolf gestemd. kijk hoe goed ik bezig ben geweest, ik had mijn intuïtie moeten volgen..."
« Laatst bewerkt op: 25-01-2023, 18:56:35 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #26 Gepost op: 25-01-2023, 19:15:39 »
Oh ja en stemmen op een medewolf is niet ongehoord, wel makkelijk om dan achteraf te kunnen zeggen "ik had wel op een wolf gestemd. kijk hoe goed ik bezig ben geweest, ik had mijn intuïtie moeten volgen..."

En dit is dus precies waarom het zo lastig is en tijdens Legacy al helemaal doordat we niks weten over de nacht ::rofl::. Dat je dus eigenlijk bij elk argument waarvan mensen zeggen dat het onverdacht/onlogisch als wolf is kunt zeggen van 'ja, maar misschien doe je dat daarom juist wel'. Wat er dus ook toe heeft geleid dat Frank eruit is gestemd gisteren, want het was zó onlogisch dat hij als wolf Vermoljoen zou wegstemmen dat we er uiteindelijk toch aan zijn gaan twijfelen omdat het een meesterlijke tactiek zou zijn geweest.

Dus wat ik bedoel is: het blijft gokken ::rofl::
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #27 Gepost op: 25-01-2023, 19:28:20 »
Oh ja en stemmen op een medewolf is niet ongehoord, wel makkelijk om dan achteraf te kunnen zeggen "ik had wel op een wolf gestemd. kijk hoe goed ik bezig ben geweest, ik had mijn intuïtie moeten volgen..."
Klopt, maar wanneer je maximaal drie wolven hebt, er al eentje kwijt bent en je kijkt naar het moment. Op het moment dat HIDM stemde maakte hij de stand: D*N 4 stemmen, Swifty & Miek allebei 1 stem. Dat zou wel zeeeeer tricky zijn hoor.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #28 Gepost op: 25-01-2023, 20:09:20 »
Dan is het of Miek of Hillo was een wolf.

Het leven is hard het leven is vervelend, maar soms moet je ermee leren leven, I guess.
Veel succes nog. ::ok::
« Laatst bewerkt op: 25-01-2023, 20:43:56 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #29 Gepost op: 25-01-2023, 20:46:02 »
Ik heb al de hele dag keuzestress ::rofl::

En zit steeds te denken, nog wisselen of toch niet  ???

En in mijn hoofd is het nog wel gewoon mogelijk dat er nog twee wolven onder jullie zitten...  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 25-01-2023, 20:49:22 door Kaaasje »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #30 Gepost op: 25-01-2023, 20:50:33 »
Er is privé toch protest ingediend tegen het te laat stemmen van Molfreak Arno.

Volgens de regels van RN moet er dan een onpartijdig Actief Lid zijn/haar mening geven en daarmee wordt de finale beslissing bepaald.

Het finale besluit is dat sinds jaar en dag de hoofdregel is: Te laat is te laat. In eerdere spellen (weerwolf en andere) werd dit ook zo gehandhaafd. Arno had ook eerder die dag kunnen posten en liet zelf in zijn post weten dit spel even te zijn vergeten. Daarnaast ben ik al coulant geweest met de twee eerder gemiste stemmen.

Het eind verdict is dan ook dat Arno te laat was en daarmee uit het spel ligt. Zijn stem van vandaag telt dus ook niet mee!

Ik besef dat dit bericht vlak voor de deadline komt en wil daarom ook de deadline een half uurtje verlengen als dat om een of andere reden nog iets bepaalt. Want normaal zouden jullie deze info dat Molfreak Arno er uit lag eergisteren dus al te horen hebben gekregen.

Deadline is dus 21:30. Tenzij iedereen bevestigt dat ie z’n stem wil laten zoals het is.

Molfreak Arno was
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #31 Gepost op: 25-01-2023, 20:53:20 »
Over 1 luttele seconde... Come on mensen... ::)
Normaliter zou je niet eens kijken op seconden, puur doordat de site secondes toont wordt deze beslissing gemaakt. dus een beetje mierenneuken vind ik het zeker wel, maar goed.

Gezien deze info het spel niet beëindigt zit er nog maar een wolf in het spel...
Het is nu 3 tegen 1 dus wat heb ik nog te zeggen...
« Laatst bewerkt op: 25-01-2023, 20:56:28 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #32 Gepost op: 25-01-2023, 20:56:59 »
Wacht nu weten we toch eigenlijk zeker dat er nog maar één wolf in zit. Als er nog twee waren, was het spel al voorbij toch?

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #33 Gepost op: 25-01-2023, 20:59:07 »
Oh huh  :o

Nou ja, dan is het in ieder geval fijn dat Arno niet meer kan winnen  :P

Ik ben absoluut niet 100% zeker, maar ik kan wel aan de gang blijven met twijfelen dus ik hou het zo.

Edit na Kaaasjes bericht: nee want dan is het 2-2 nu toch? Dus dan hebben de wolven nog geen meerderheid.
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #34 Gepost op: 25-01-2023, 20:59:30 »
Maar als ze er dan eentje opeten toch wel?

Dus we winnen alleen als burger wanneer we NU de wolf eruit pakken.

En het is trouwens 3-1 op dit moment.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #35 Gepost op: 25-01-2023, 21:00:49 »
Ja dan wel! Maar het is ook weleens voorgekomen dat de wolven zelf te laat waren met stemmen ;)
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #36 Gepost op: 25-01-2023, 21:03:10 »
Oh ik dacht dat de wolven winnen als ze met evenveel zijn als de goeden. Dus dat zou nu dan al zijn als er twee zijn

Citaat van: Robbie inde spelregels
Wolven winnen als het aantal nog in het spel zittende weerwolven gelijk is aan of meer is dan de andere rollen die nog in het spel zitten.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #37 Gepost op: 25-01-2023, 21:04:36 »
En het is trouwens 3-1 op dit moment.
Oh okee! Dan moet er inderdaad nog maar 1 zijn nu  :)

En het is trouwens 3-1 op dit moment.

Ja, ik bedoelde 2 wolven vs. 2 burgers, niet de stemming van vandaag :)
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #38 Gepost op: 25-01-2023, 21:07:22 »
Oh ik dacht dat de wolven winnen als ze met evenveel zijn als de goeden. Dus dat zou nu dan al zijn als er twee zijn

Ja klopt, dus er is er nog maar eentje. maar dan zijn we nu met z'n 4'en

Dus... we pakken de wolf eruit.

Als er nu iemand uitgaat, dan hebben de wolven gewonnen, want dan is het 1 op 1.

Als er nu een gelijkstand plaatsvindt gaat er niemand uit, moet de wolf iemand eten en zijn er nog 3 spelers.
Eerlijk gezegd lijkt dit me de meest riante oplossing atm, gezien de korte tijd die we nog hebben.

En dit klinkt zo erg als een truc om te hachelen, maar ik wil jullie ook gewoon helpen die laatste wolf te vinden. En dit geeft nog een achterdeurtje.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2023, 21:10:23 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #39 Gepost op: 25-01-2023, 21:15:27 »
Ja maar dan ben ik straks dood en als we dan winnen heb ik geen protective charm voor het volgende spel. Dus dan win (of verlies) ik liever nu. Want hoeveel meer weten we morgen dan? (Behalve iets meer tijd om hierover nagedacht hebben...)


Maar mijn hoofd zit een beetje vol met deze nieuwe feiten... En ik weet nog niet zo goed wat dit nu betekent.