Auteur Topic: [JUB] Dag 2 - (Ver)leider  (gelezen 921 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[JUB] Dag 2 - (Ver)leider
« Gepost op: 20-02-2023, 20:27:31 »


Iedereen wordt wakker deze ochtend, behalve...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Maar wie was hij? ...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Deelnemerslijst:
1. Miek1999
3. Kaaasje
4. Giorgio
5. Robbie
6. Syd
7. Vermoljoen
8. Daisy
9. SpacyColours
10. hillo
11. DRenziboy
12. Whatthefrank
13. Sem boszhard
14. Ricardo
15. JaccoS
16. PieterBasje

Jullie hebben weer een dag om te stemmen. Iemand zal boeten hiervoor! Dat hebben jullie tot dinsdag 21 februari 21:00
Dat geldt ook voor de andere mogelijke acties zoals het inzetten van de dubbele stem & de theewolf actie
« Laatst bewerkt op: 21-02-2023, 18:52:21 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [JUB] Dag 2 - (Ver)leider
« Reactie #1 Gepost op: 20-02-2023, 20:31:53 »
Mitch! :( ::hug::
Sky might be falling but remember you can fly

Online Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [JUB] Dag 2 - (Ver)leider
« Reactie #2 Gepost op: 20-02-2023, 20:40:14 »
Kon enigszins verwacht worden dat 1 van de Sanmol stemmers eruit zou vliegen want met de lunch van Mitch hebben we niet zoveel bruikbare info, want op de stem op Sanmol na had Mitch eigenlijk nog niks gezegd  ::ohno::

Vermoljoen en Spacy zijn nu ook automatisch minder verdacht, Vermoljoen ook omdat hij opmerkt wat de mogelijke rollen van Sem zijn. Convans, Whatthefrank of een stoker. Betekent dit dat we op Sem moeten focussen? Ik zie Sem er namelijk niet echt voor aan om als goede rol dingen te roepen over hoe hij het spelletje zou moeten spelen  ::)

Ik wil niet alleen Sem in de gaten houden maar ook nog andere mensen, het probleem is gewoon dat we tot nu toe nog niet zoveel dingen hebben om op af te gaan. Hoe denkt de rest?
Er is geen Mol meer...

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 2 - (Ver)leider
« Reactie #3 Gepost op: 20-02-2023, 20:43:12 »
Kleine kanttekening: ik had zelf ook al een screenshot naar D*N gestuurd met een score terwijl dat helemaal niet aan mijn rol gekoppeld is  ;D  Ik denk dat het vooral een vergissing is, maar het blijft natuurlijk wel opvallend.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Syd

  • Winnaar Mol Online 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [JUB] Dag 2 - (Ver)leider
« Reactie #4 Gepost op: 20-02-2023, 20:48:15 »
Oke ik heb mezelf met mijn stem op Vermoljoen waarschijnlijk behoorlijk verdacht gemaakt… Dus ik snap als jullie dat vinden, maar goed ik was gister dus best afwezig en we hadden gewoon weinig info… Dus sorry daarvoor. Gelukkig is er alsnog een wolf uitgestemd, dus dat is goed. Ik zal vanaf nu wel actiever zijn
Ik hoef geen geld, ik wil jokers!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 2 - (Ver)leider
« Reactie #5 Gepost op: 20-02-2023, 20:51:31 »
Oh, ja goedemorgen, ik kwam er na Vermoljoen’s antwoord op mij (en het daarna nog eens lezen wat die rollen die hij noemde ook weer deden) pas echt achter.  ::schaam::

Ik ben het overigens met whatthefrank vooral eens dat Vermoljoen minder verdacht is. Sowieso vanwege z’n Sanmolstem. Maar ook het feit dat Sanmol op Vermoljoen stemde. Als wolven stem je zeker wel op elkaar, maar dan vooral als het je al duidelijk is dat je er toch uit gaat liggen als wolf, dan kan je nog op je medewolf stemmen in de hoop dat men dan denkt dat die persoon geen wolf is. Maar het was nog zeker niet duidelijk dat Sanmol eruit zou liggen. Dus Vermoljoen is voor mij momenteel safe.

Sowieso zou het niet slim zijn om elkaar op dag 1 al onder de bus te gooien als ze beiden wolf zijn. Daar zijn beide spelers wel slim genoeg voor.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [JUB] Dag 2 - (Ver)leider
« Reactie #6 Gepost op: 20-02-2023, 20:58:32 »
Zolang Sem nog niet heeft uitgevogeld hoe hij PMs moet sturen of een naam moet dikdrukken zou ik me om hem niet al te druk maken. ::hypocriet::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [JUB] Dag 2 - (Ver)leider
« Reactie #7 Gepost op: 20-02-2023, 20:59:32 »
Citaat
Vermoljoen en Spacy zijn nu ook automatisch minder verdacht, Vermoljoen ook omdat hij opmerkt wat de mogelijke rollen van Sem zijn. Convans, Whatthefrank of een stoker. Betekent dit dat we op Sem moeten focussen? Ik zie Sem er namelijk niet echt voor aan om als goede rol dingen te roepen over hoe hij het spelletje zou moeten spelen

Mee eens ::jaja:: maar het kan ook zijn dat Sem gewoon de regels niet helemaal goed had gelezen (zoals PB al zei)
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [JUB] Dag 2 - (Ver)leider
« Reactie #8 Gepost op: 20-02-2023, 21:08:01 »
Eens over Vermoljoen.

Spacy vind ik ook minder verdacht, vanwege zijn stem op Sanmol. En dat hij vroeg naar de vorige rollen. We hebben op dag 1 zo weinig om ons op te baseren en dit is in ieder geval iets om er een beetje meer gevoel bij te krijgen in wat mensen antwoorden. Dat vond ik een onverdachte move om meer info te verkrijgen.

Sem zie ik nog niet per se als stoker, Convans of whatthefrank. Zeker als je nieuw bent, kan ik me die verwarring wel voorstellen.
Stoker lijkt me zelfs iets minder waarschijnlijk omdat die overleggen over wie de game moet spelen en je er dan dus al bewuster mee bezig bent geweest.

Online Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [JUB] Dag 2 - (Ver)leider
« Reactie #9 Gepost op: 20-02-2023, 21:11:24 »
Zolang Sem nog niet heeft uitgevogeld hoe hij PMs moet sturen of een naam moet dikdrukken zou ik me om hem niet al te druk maken. ::hypocriet::

Dikdrukken weet ik nu! Maar PM sturen niet

« Laatst bewerkt op: 9-04-2023, 21:51:30 door Sem boszhard »
Sem

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [JUB] Dag 2 - (Ver)leider
« Reactie #10 Gepost op: 20-02-2023, 21:45:51 »
Kon enigszins verwacht worden dat 1 van de Sanmol stemmers eruit zou vliegen want met de lunch van Mitch hebben we niet zoveel bruikbare info, want op de stem op Sanmol na had Mitch eigenlijk nog niks gezegd  ::ohno::

Vermoljoen en Spacy zijn nu ook automatisch minder verdacht, Vermoljoen ook omdat hij opmerkt wat de mogelijke rollen van Sem zijn.

Vermoljoen is waarschijnlijk geen wolf, gezien te close stemming met Sanmol.
Maar we hebben 3 kampen, en we moeten zowel de wolven als de stokers zien weg te spelen, dus Vermoljoen staat nog steeds niet op mijn 'safe' lijstje. Een stoker wil zichzelf ook redden tegen een wolf, want die moeten de burgers en wolven eruit spelen.
Die opmerking over sem boszhard zegt mij dus niks over welk kamp Vermoljoen zit, kan zowel nog goed als neutraal zijn voor mij.


Dikdrukken weet ik nu! Maar PM sturen niet

Het makkelijkst is op de forumnaam te klikken van degene die je een bericht wilt sturen, en dan zie je in het profiel onder de naam "stuur een PM" staan. Zie screenshot hieronder als voorbeeld.

Online Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [JUB] Dag 2 - (Ver)leider
« Reactie #11 Gepost op: 20-02-2023, 21:54:26 »
Vermoljoen is waarschijnlijk geen wolf, gezien te close stemming met Sanmol.
Maar we hebben 3 kampen, en we moeten zowel de wolven als de stokers zien weg te spelen, dus Vermoljoen staat nog steeds niet op mijn 'safe' lijstje. Een stoker wil zichzelf ook redden tegen een wolf, want die moeten de burgers en wolven eruit spelen.
Die opmerking over sem boszhard zegt mij dus niks over welk kamp Vermoljoen zit, kan zowel nog goed als neutraal zijn voor mij.


Het makkelijkst is op de forumnaam te klikken van degene die je een bericht wilt sturen, en dan zie je in het profiel onder de naam "stuur een PM" staan. Zie screenshot hieronder als voorbeeld.
Noem mij maar gewoon Sem. Is veel handiger
« Laatst bewerkt op: 21-02-2023, 01:09:38 door Vermoljoen, Reden: Quote-tekens goed gezet »
Sem

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 2 - (Ver)leider
« Reactie #12 Gepost op: 20-02-2023, 21:56:32 »
Goed gedaan hoor mensen! Ik kan in herhaling vallen en zeggen dat Vermoljoen waarschijnlijk goed is, maar dat is ook zo saai.
Så hva gjør vi nå?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 2 - (Ver)leider
« Reactie #13 Gepost op: 21-02-2023, 11:11:42 »
De enige aanknoping die ik zelf momenteel kan zien is spelers die mee stemden met Sanmol op Vermoljoen. Dat waren Whatthefrank en Syd.

Whatthefrank stemde vóór Sanmol op Vermoljoen. Dus daarin zou Sanmol nog gedacht kunnen hebben van "Ik stem maar mee op Vermoljoen, in de hoop dat die de meerderheid nog krijgt."
Maar Syd stemde ná Sanmol op Vermoljoen en wat mij betreft is dat dan verdachter, want dan heeft ze als medewolf gezorgd voor een gelijkspel in de hoop dat Vermoljoen door de burgemeester gekozen zou worden. Een poging dus om een medewolf te redden.

Daarom gaat mijn stem voorlopig naar Syd.

Online Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [JUB] Dag 2 - (Ver)leider
« Reactie #14 Gepost op: 21-02-2023, 11:35:55 »
Maar denk je dat de wolven met elkaar mee stemmen? Ik denk het niet, dus voor mij zijn Syd en Whatthefrank juist minder verdacht
Sem

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 2 - (Ver)leider
« Reactie #15 Gepost op: 21-02-2023, 13:27:23 »
Wel als het is in een poging de huid van een andere wolf te redden die op dat moment de meeste stemmen heeft.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [JUB] Dag 2 - (Ver)leider
« Reactie #16 Gepost op: 21-02-2023, 15:26:52 »
Het was wel heel close idd. Ik kan wel meegaan in de beredenering van Robbie

Ik ga voor nu mee op Syd

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 2 - (Ver)leider
« Reactie #17 Gepost op: 21-02-2023, 15:40:08 »
Sem, was het eigenlijk nog gelukt met het spelletje?
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [JUB] Dag 2 - (Ver)leider
« Reactie #18 Gepost op: 21-02-2023, 16:38:55 »
Robbie's beredenering was precies mijn rede om op Syd te stemmen gisteren.

Dus...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Online Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [JUB] Dag 2 - (Ver)leider
« Reactie #19 Gepost op: 21-02-2023, 17:05:50 »
Ik stem ook mee op Syd door de beredenering van Robbie, maar als Syd geen wolf blijkt te zijn, vind ik Robbie wel verdachten.

Dus Syd
« Laatst bewerkt op: 21-02-2023, 17:44:33 door Sem boszhard »
Sem