Auteur Topic: Vuelta 2025 - Pool  (gelezen 734 keer)

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Vuelta 2025 - Pool
« Reactie #20 Gepost op: 21-08-2025, 13:33:52 »
Volgens mij is de prijs van Vingegaard fout, die mag bij mij wel voor 1 miljoen Nieky!

Ja ik vind hem achteraf na alle afzeggingen ook iets te laag  ;)
You'll never walk alone

Online KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #21 Gepost op: 21-08-2025, 13:49:54 »
Complete ploegen

Wel compleet, maar je mist de naamswijziging van van Soudal QuickStep naar T-Rex QuickStep.

En verder Diplodocus AG2R La Mondiale en Triceratops-BORA-hansgrohe. ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #22 Gepost op: 21-08-2025, 20:15:52 »
Dank voor het toevoegen van de laatste teams Niek  ::bravo::  ::ok::
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #23 Gepost op: 21-08-2025, 20:16:12 »
Toch mijn halve team weer omgegooid  ::rofl::

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #24 Gepost op: 22-08-2025, 10:07:59 »
Bijna vergeten in te vullen... Door de drukte die een laatste (werk)week voor je vakantie altijd met zich meedraagt...
Ich bin ein Bärliner!

Offline VK

• Forumlid
  • Mollenvanger, Wielerliefhebber.
« Reactie #25 Gepost op: 22-08-2025, 13:49:49 »
Waar prijs je de laatste aanmelder op @Nieky?
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Nieky

• Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #26 Gepost op: 22-08-2025, 14:57:05 »
Ben Turner is toegevoegd voor 5 miljoen.

Iemand heeft Hamilton nog in zijn team, want ik kan hem niet verwijderen, maar die doet dus niet mee.
« Laatst bewerkt op: 22-08-2025, 14:59:42 door Nieky »
You'll never walk alone

Online KD.

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 22-08-2025, 15:36:53 »
Damiano Caruso heeft zijn pols gebroken en gaat dus toch niet mee. Is een vervanger voor opgeroepen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Nieky

• Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #28 Gepost op: 22-08-2025, 18:50:48 »
Klopt! Finlay Pickering kun je nu in je team klikken voor slechts 2 miljoen.

Ik ben echt helemaal klaar met deze chaotische aanloop  ::rofl::
You'll never walk alone

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #29 Gepost op: 22-08-2025, 20:55:31 »
Caruso ga ik nu verwijderen, wat een shakeout zeg...
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #30 Gepost op: Gisteren om 14:06:02 »
Ja, hoop interessante renners die vooraf al afvallen.

Heb het ditmaal wat anders aangepakt qua helpers, deels ingegeven door fors minder tijd. Vond ik een prima trade-off, want donderdagavond dacht ik nog dat ik wellicht geen team ging invoeren. Dus heb wat meer afkortingen genomen & keuzes sneller definitief gemaakt ipv alles eindeloos uitzoeken en heroverwegen.

Bernal heb ik (ook) lang gehad, maar was de laatste keuze om te sneuvelen om nog 2m te bezuinigen.
Pidcock heb ik niet echt overwogen, maar weet niet exact waarom. Wat was z'n prijs?
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #31 Gepost op: Gisteren om 14:08:48 »
Pidcock heb ik niet echt overwogen, maar weet niet exact waarom. Wat was z'n prijs?
19, ik heb ze (Bernal en Pidcock) allebei genomen, de keuze was beschermd sowieso karig. Helpers veel leuke renners, ben vooral voor jonge talenten gegaan waarvan ik hoop dat er eentje een revelatie gaat zijn.
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #32 Gepost op: Gisteren om 14:25:17 »
Hier team ingevuld zonder verwachting. Gewoon renners die ik wel oke vind.
Dat ik geen seconde aan vingegaard heb gedacht zegt genoeg denk ik dat ik niet voor de wnst ga dit jaar.

Offline Nieky

• Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #33 Gepost op: Gisteren om 15:15:19 »
Ik had nog enkele overwegingen die ik zelf vergeten ben te beredeneren voor de deadline   ::schaam::  ::rofl::

Kopmannen
- Vingegaard & Pedersen. Geen enkele twijfel voor mij.

Beschermers
- Tja. Hier viel interessante naam na interessante naam weg. Had eerst Carapaz en Gee. Toen Pellizari (en die gaf ineens donderdag aan voor ritten te gaan). Toen werd het toch Pidcock naast Tiberi, Bernal en Ciccone die al langer vaststonden.

Helpers
- Hier moest ik nog knopen doorhakken, maar dat ben ik dus vergeten haha.
Gruel, Bisieux en in mindere mate Zingle stonden wel vast. Ik had heel graag Tullett gewild waar ik veel van verwacht, maar met Vingi en Zingle had ik al 2 Visma's.

Volgens mij heb ik nu verder Riccitello, Castrillo en Silva staan. Maar hier waren Aular, Mihkels, Soler, Ryan en Armirail ook opties. Nja we moeten het er maar mee doen  :P

Heb ook nog een variant overwogen met dus bv Ryan ipv een 5 miljoen helpers om Almeida ipv Philipsen op de bank te hebben, maar dat voelde toch een beetje mwa.
‐-----------------------------------------

Vanuit de organisatierol baal ik dat zoveel beschermers zijn weggevallen. Ik zie dat de variatie daar te wensen overlaat terwijl er denk ik met Gee en Carapaz o.a. al meer keuzes gemaakt moesten worden.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 15:18:41 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #34 Gepost op: Gisteren om 16:49:07 »
Kopmannen
Ayuso & Vingegaard. Vingegaard de logische keuze en Ayuso hopelijk genoeg in vorm (en punten voor de jongeren trui)

Beschermde renners:
Ciccone; Fortunato; Pellizari; Tiberi
Ik kom er nu pas achter dat het allemaal Italianen zijn ::rofl:: Pellizari weer zo'n renner die ik van allerlei pool tip sites heb gehaald, ik ken m niet - maar dat zegt meer iets over mij vermoed ik. ::jaja::

Helpers:
Aular; Bisiaux; Castrillo; Staune-Mittet; van Uden; Zingle
Volgens mij had ik in de originele versie 5 sprinters. Dat leek me gezien het parcours toch iets teveel v/h goede.

Bank:
Philipsen; O'Connor, Vine, Gruel, Chumil

Gruel stond echt op alle pool tip sites dus die moest ik nemen voor 1 miljoen, nog overwogen om in mijn basisteam te zetten. De rest vanwege het geld.

Online KD.

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: Gisteren om 17:28:58 »
Vanuit de organisatierol baal ik dat zoveel beschermers zijn weggevallen. Ik zie dat de variatie daar te wensen overlaat terwijl er denk ik met Gee en Carapaz o.a. al meer keuzes gemaakt moesten worden.

Klopt, ik had ook Carapaz en Gee. Twijfelde heel erg over Pidcock. Maar toen die andere twee allebei waren uitgevallen, kreeg eerst O'Connor en daarna ook Pidcock een plek in mijn team. Fortunato was altijd eerste reserve. Maar eerst stond Poole daar achter. Daarna Caruso. En uiteindelijk Vine, omdat er werkelijk geen andere renner van 17 miljoen meer over was.

Dus de uitvallers hebben de keuze inderdaad wel beperkt. Wel heel veel keuze uit interessante helpers van 2-3 miljoen. En ook in de categorie van 5 miljoen.

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #36 Gepost op: Gisteren om 17:34:33 »
TEAM: Lulo Ajayca

Vingegaard - Visma - Lease a Bike
Pedersen - Lidl - Trek

Ciccone - Lidl - Trek
Pellizari - Red Bull - Bora - Hansgrohe
Pidcock - Q36.5
Tiberi - Bahrain - Victorious

Soler - UAE
Aular - Movistar
Bisiaux - Decathlon - AG2R
Ryan - EF Education - EasyPost
Chumil - Burgos-Burpellet-BH
Gruel - Groupama - FDJ

reserves:
K: Almeida - UAE
B: Fortunato - XDS - Astana
B: O'Connor - Jayco - AlUla
H: Vergalitto - Alpecin - Deceuninck
H: Beloki - EF Education - EasyPost

In het licht van de chaotische aanloop naar de Vuelta heb ik mijn voorlopige teamnaam maar zo gelaten.  8)

Over de kopmannen heb ik niet getwijfeld, mijn eerste versie stond snel. Daarna is het verspijkeren begonnen toen ik Carapaz eruit moest halen en nog veel meer.

Bij de beschermers heb ik Landa nog wel overwogen, maar vond 23 miljoen toch te duur en wil in eerste instantie alleen voor ritten gaan. Pidcock en Tiberi gekozen vanwege hun ambities voor een klassement. Ciccone vanwege zijn vorm en klimkwaliteiten en kansen op de bergtrui.

Bij de helpers stonden Soler, Aular en Bisiaux al snel vast. Soler, eigenlijk altijd een goede keuze in de Vuelta en hoop dat hij een redelijk vrije rol heeft. Aular liet in de Giro te zien al goed te zijn op moeilijke aankomsten. Bisiaux heb ik eigenlijk puur gekozen vanwege zijn goede optreden in Burgos en omdat hij op vele sites ook genoemd werd. Ryan, Chumil, Gruel: pooltips.

Belangrijkste reserve: Almeida, want ik wilde per sé een klassementsrenner daar en kreeg net een streepje boven Ayuso (op gevoel)

Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #37 Gepost op: Gisteren om 17:38:33 »
De helpers gaven inderdaad interessante keuzes. :)
Zat vanochtend nog snel te overwegen of ik bankzitter Ayuso moest downgraden voor 2m winst, om op die manier Lecerf te upgraden naar Vernon. Heb nu extreem weinig sprinters, maar had er geen zin in.

Qua Pellizari: zou hij echt z'n klassement weggooien? Of indekken dat hij voor ritten zou gaan, zodat er geen druk is?
Ik had m lang in de basis, maar uiteindelijk verschoven naar bank voor Fortunato
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

• Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #38 Gepost op: Gisteren om 17:59:26 »
Tussenstand na etappe 1 (Turijn - Novara)
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1ste: KD. met 91 punten ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
 ::cheerleader:: ::cheerleader:: 2de: Michael90 met 59 punten ::cheerleader:: ::cheerleader::
:) 3de: LdHmolletje met 52  punten :)

Ritzege: KD ::joehoe::
Dagwinnaar: KD met 91 punten ::ok::
Grootste stijger: N.V.T ::ok::

You'll never walk alone

Online KD.

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: Gisteren om 19:12:12 »
Ha, we gaan vrolijk verder waar we gebleven waren.  ::tandpastasmiley::