Auteur Topic: Sequester Circuit  (gelezen 1551 keer)

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Sequester Circuit
« Gepost op: 3-03-2022, 21:12:00 »
Tussenstand nadat iedereen drie kaarten heeft gespeeld.



https://voca.ro/1fqoUxr9ng97

Link naar de Google Doc
« Laatst bewerkt op: 7-03-2022, 17:26:12 door monkeysuncle »
My fall will be for you

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sequester Circuit
« Reactie #1 Gepost op: 3-03-2022, 21:14:33 »
Voor degene die de zesde speler inmiddels heeft herkend, congrats. Maar eenmalig terug in het spel, ook al zit hij nu even in Disneyland, de winnaar van Zap3!

D*N

En natuurlijk was de keuze voor de autokleur logisch!



My fall will be for you

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sequester Circuit
« Reactie #2 Gepost op: 3-03-2022, 21:16:24 »
Jullie zitten natuurlijk ook zelf in een auto en random.org heeft bepaald waar jullie auto's beginnen en in welke volgorde jullie gaan spelen.








My fall will be for you

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sequester Circuit
« Reactie #3 Gepost op: 3-03-2022, 21:26:24 »
Sequester Circuit - de regels

Op het grasveld waar de Battle Matches gespeeld worden (het budget van Sequester is niet groot) is een circuit geplaatst. Op dit circuit gaan jullie in te kleine autootjes (budget is écht niet groot) racen en jullie gaan ook inzetten op wie jullie denken dat er wint.

Dit spel is gebaseerd op Downforce. Hierbij is de eerste biedronde achterwege gelaten.

Jullie zijn allemaal gekoppeld aan een kleur auto. Ook hebben jullie allemaal een eigen kracht die jullie gedurende het spel kunnen inzetten. En jullie krijgen allemaal een hand met 8 kaarten, waarbij in ieder geval de 8-waarde kaart van jullie auto zit.

Een beurt

In een beurt speel je een kaart uit je hand. Daarna verplaats je alle auto's van boven naar beneden het aantal posities dat op de kaart staat, mits mogelijk. Een auto moet altijd naar voren als deze kan. Dat betekent dus ook dat je auto's van andere spelers verplaatst.


Bij deze kaart moet je dus eerst de rode auto 6 stappen naar voren doen, daarna de gele auto 4 stappen, dan de roze 2 en als laatste de blauwe 1 stap.

Grijze auto's mogen ingezet worden voor auto's van elke kleur mits ze nog niet op de kaart staan.


Bij deze kaart moet je dus eerst blauw 6 stappen laten doen, dan oranje 4 stappen, dan mag je rood, groen of roze 2 stappen laten zetten en als laatste geel 1 stap.

Verplaatsen van auto's
Auto's mogen alleen naar voren naar een volgende positie, waarbij het vakje de vorige positie raakt, recht of schuin. Opzij en naar achteren verplaatsen is verboden. Naar voren betekent dat de voorste streep van de nieuwe positie verder naar voren moet liggen dan de positie waar de auto nu staat.

Auto's mogen niet door andere auto's heen, alhoewel ze wel diagonaal tussen auto's door mogen steken. Zo kun je dus een auto blokkeren. Blokkeren betekent dat alle verderde stappen niet meer uitgevoerd worden.

Enkele voorbeelden

NB: Bij de voorbeelden komt af en toe een zwarte auto naar voren, dat is bij ons roze geworden.


Een voorbeeldverplaatsing van 4 zou vanaf 1 het volgen van de blauwe bolletjes zijn. Of schuin, zoals de eindpositie van de auto aangeeft. De blauwe auto mag hier niet naar 2, want dat is opzij. Naar 3 mag wel en dan is vervolgens de blauwe auto geblokkeerd en na 1 stap klaar. Zo kan een auto dus ook 0 stappen bewegen.


Geel mag hier dus wel naar 1, omdat de voorste streep van die positie verderop ligt dan de huidige positie. Zo mag geel dus ook naar 2. Vanaf 3 naar 4 kan dus wel, de gele auto wordt niet geblokkeerd. Geel kan niet naar 4 (vanuit 1) of 5 (vanuit 2) omdat deze vakjes niet aan elkaar vastzitten.


Ondanks dat oranje misschien wel 6 stappen zou mogen doen, wordt deze nu geblokkeerd na 3 stappen door de blauwe auto.


Je mag er dus ook voor kiezen om een auto bewust te blokkeren, zoals hier met de rode auto gebeurt wanneer deze meer dan 2 stappen zou mogen doen volgens de kaart.
My fall will be for you

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sequester Circuit
« Reactie #4 Gepost op: 3-03-2022, 21:33:35 »
Weddenschappen
Er zijn 3 momenten om weddenschappen af te sluiten. Op het circuit zijn drie gele lijnen. Wanneer de eerste auto over een gele lijn komt, dan maakt de speler aan de beurt deze af en vervolgens moet iedereen in PM aan de hosts doorgeven wie zij  denken dat de race gaat winnen. Dit mag je zelf zijn, maar ook een ander.

Einde van het spel
Auto's die over de finishlijn komen zijn klaar met de race en worden direct gerangschikt in de volgorde van het over de streep komen. De speler van wie de auto is speelt geen kaarten meer, dus ook niet voor andere auto's. Als deze speler zelf aan de beurt was, wordt deze beurt nog wel afgemaakt.

Het spel eindigt wanneer alle auto's over de finishlijn zijn, of wanneer de spelers die nog auto's in de race hebben allemaal geen kaarten meer hebben.
Auto's die niet finishen krijgen geen punten voor de race-positie. Wel kunnen ze nog punten krijgen voor ingezette weddenschappen.

Punten
Je krijgt op 2 manieren punten

Voor het eindigen van de race
Nummer 1: 12
Nummer 2: 9
Nummer 3: 6
Nummer 4: 4
Nummer 5: 2
Nummer 6: 0

Voor de weddenschappen

Eerste weddenschap (eerste lijn)
Gewed op nummer 1: 9
Gewed op nummer 2: 6
Gewed op nummer 3: 3

Tweede weddenschap
Gewed op nummer 1: 6
Gewed op nummer 2: 4
Gewed op nummer 3: 2

Derde weddenschap
Gewed op nummer 1: 3
Gewed op nummer 2: 2
Gewed op nummer 3: 1

De speler met de meeste punten wint. Wanneer er een gelijkspel is, dan wint de speler waarvan de auto het hoogst is geëindigd in de race. Wanneer geen enkele auto de finishlijn haalt, zijn er ook geen punten voor weddenschappen te winnen en wint de auto die het verst is gekomen, gebaseerd op de voorkant van het vakje waar de auto's eindigen. Is dat óók nog gelijk, dan wint de auto die het meest aan de rechterkant van de baan staat (dat is vaak de binnenkant van de baan).

Speciale krachten
Zoals gemeld hebben jullie allemaal een karaktereigenschap gekregen, maar eigenlijk is dat de vertaling van een kracht in het spel.

Agressief - Dennis
Wanneer jouw eigen kleur bovenaan een kaart staat, dan mag je je auto 1 stap verder bewegen. Dit geldt niet wanneer het de enige kleur is op de kaart (zoals bijvoorbeeld je eigen 8-kaart) of wanneer je een grijze auto gebruikt voor jouw kleur.

Sluw - Mitch
Jij mag altijd je eigen auto verplaatsen, ook tijdens de beurt van iemand anders.

Strategisch - Brent
Wanneer je een kaart speelt met 6 auto's erop, dan mag je ervoor kiezen 1 van die auto's te negeren.

Listig - Bjorn
Je mág ervoor kiezen de auto's van onder naar boven af te gaan tijdens je beurt.

Onvoorspelbaar - Swifty
Je mag voor de beweging van grijze auto's ook kiezen voor de auto's die op de kaart staan.

Vastbesloten - Frank
Wanneer jouw auto tijdens een beurt alleen door rechthoekige vakjes gaat, mag jij hem daarna 1 extra stap zetten. Startpositie telt hierin niet mee en de plekken waar je de extra stap zet ook niet, dat hoeven geen rechthoeken te zijn.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2022, 23:26:31 door monkeysuncle »
My fall will be for you

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sequester Circuit
« Reactie #5 Gepost op: 3-03-2022, 21:37:13 »
We gaan dit spelen in een Google Doc, link komt ook in het openingstopic. Jullie mogen in dit topic de kaart plaatsen die je speelt en dan in de Google Doc de auto's verplaatsen. Geef hier wel even aan wanneer je een auto laat blokkeren. Robbie en ik kijken het regelmatig na, maar wees ook zelf alert of je medespelers het allemaal wel correct doen.

Link naar de Google Doc

Het streven is deze opdracht voor woensdag 9 maart af te ronden. Dan kan daarna deel 2 van deze aflevering in werking treden.

En oh ja, als Dennis wint, dan is de nummer 2 veilig voor de volgende aflevering, maar start die aflevering wel met -1ZP.

My fall will be for you

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Sequester Circuit
« Reactie #6 Gepost op: 3-03-2022, 21:57:21 »
Instructie voor degene die mij hebben op hun kaart:

Zet mij maar zoveel mogelijk stappen en zo veel mogelijk de binnenbaan als mogelijk is. Oftewel optimaal gebruikmaken. Sluw van me al zeg ik het zelf. ::rofl::

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sequester Circuit
« Reactie #7 Gepost op: 3-03-2022, 23:17:06 »
Ik kreeg de vraag wat het verschil is tussen de 8 en bijvoorbeeld een 5-kaart van een kleur.

Daar is geen verschil tussen (nou ja, qua lay-out wel dan en drie stappen), maar van die 8-kaart is het zeker dat iedereen daar 1 van heeft in zijn of haar eigen kleur.
My fall will be for you

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sequester Circuit
« Reactie #8 Gepost op: 3-03-2022, 23:28:39 »
Ik heb op basis van een klein onderzoekje een aanpassing gedaan aan de "vastberaden" eigenschap. Deze wordt op het BGG-forum omschreven als ongebalanceerd en gelukkig is er een simpele fix voor: in plaats van 2 stappen 1 stap extra.

Dat is nu dus aangepast, dus Frank, je bent nog steeds vastberaden, maar niet meer overpowered.
My fall will be for you

Online Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sequester Circuit
« Reactie #9 Gepost op: 3-03-2022, 23:29:06 »
Jammer Frank!
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Online Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sequester Circuit
« Reactie #10 Gepost op: 3-03-2022, 23:46:16 »
Ik speel dan deze kaart en heb mezelf 5 vakjes gezet in de Google Docs  :)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sequester Circuit
« Reactie #11 Gepost op: 4-03-2022, 08:48:41 »
Om nog een vraag voor te zijn: Nee je krijgt geen nieuwe kaarten, je moet het doen met de 8 die je hebt.

Voor wie wil weten welke kaarten er allemaal in zitten: https://ibb.co/album/hcy4rW
My fall will be for you

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Sequester Circuit
« Reactie #12 Gepost op: 4-03-2022, 09:24:23 »

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sequester Circuit
« Reactie #13 Gepost op: 4-03-2022, 12:04:19 »



Het lukt me niet om de auto in de rijrichting te zetten  :-\\
Keep calm and eat chocolates!

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sequester Circuit
« Reactie #14 Gepost op: 4-03-2022, 18:33:32 »
Het lukt me niet om de auto in de rijrichting te zetten  :-\\

Ik heb voor alle deelnemers drie gedraaide varianten van hun auto in de Google Doc gezet. Gebruik vooral wat je esthetisch het beste vindt ;)
My fall will be for you

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Sequester Circuit
« Reactie #15 Gepost op: 4-03-2022, 20:59:01 »


IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Sequester Circuit
« Reactie #16 Gepost op: 4-03-2022, 22:22:29 »


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: Sequester Circuit
« Reactie #17 Gepost op: 4-03-2022, 22:47:45 »
Allereerst, wat een leuk spel! Succes iedereen!  ::bravo::

Dit is de kaart die ik heb gespeeld, bord is up to date. Ik heb mijn +1 ook toegepast omdat ik binnen de rechthoeken ben gebleven  ::joehoe::
Er is geen Mol meer...

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sequester Circuit
« Reactie #18 Gepost op: 4-03-2022, 22:53:11 »
Allereerst, wat een leuk spel! Succes iedereen!  ::bravo::

Dit is de kaart die ik heb gespeeld, bord is up to date. Ik heb mijn +1 ook toegepast omdat ik binnen de rechthoeken ben gebleven  ::joehoe::

Ik heb de auto's van jou en Dennis een stapje naar achter gezet, je had ze iets teveel gegeven

Ok, de eerste auto is over de eerste gele lijn. Dan wil ik nu, voor de beurt van Bjorn, van jullie allemaal een inschatting wie volgens jullie de race gaat winnen.
My fall will be for you

Online Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: Sequester Circuit
« Reactie #19 Gepost op: 4-03-2022, 23:34:21 »
Was niet m'n intentie om vals te spelen, sorry jongens  ::hypocriet::
Er is geen Mol meer...